Hello,
Wij hebben hier al dik 1 jaar DiGiTV via Telenet, internet en telefonie.
Reden (voordien één van de eerste cityconnect klanten, maar verhuisd) ... omdat ADSL niet haalbaar is hier wegens te slechte locatie cabine.
Sinds 2 weken hebben we problemen met onze internet verbinding.
Opstelling is de volgende (appartement, nieuwbouw, installatie door telenet uitgevoerd):
- Kabel komt binnen op modem in berging
- Naar D-Link switch (vervangen 2 weken geleden bij eerste telefoon naar helpdesk)
- D-Link gaat naar
a) Linksys WRT 120N (nieuw wegens deze problemen, maar moest toch een nieuwe kopen voor huis ouders)
b) netwerkkabel die naar 1 van de slaapkamers gaat en daar verbonden is met powerline
C) netwerkkabel die naar 2e slaapkamer gaat, waarop niks aangesloten is
- In de woonkamer zit powerline op een stekker (geen verdeelstekker ofzo) en aangesloten op DigiCorder.
Deze setup heeft altijd perfect gewerkt tot we 2 weken geleden merkten dat onze verbinding regelmatig wegviel.
Switch en router werden dus vervangen. Maar eer ik de powerlines vervang zou ik toch graag weten of dat het probleem wel is.
Als ik de powerlines uit de opstelling haal, is er geen probleem. Kunnen zij alle verbindingen aantasten?
Als de verbinding wegvalt helpt het de router te laten rebooten. IP release werkt niet.
Het probleem beïnvloedt niet enkel de Digi-TV functies maar ook onze internet en (volgens mij) ook de telefoonverbinding.
Af en toe bellen we terwijl er geen toon overgaat. Eén minuut later opnieuw proberen, dan lukt het vaak wel.
Verbinding computer valt gewoon random weg.
Helpdesk heb ik al een kleine 20 minuten mee gebeld (dat betaalnummer is overigens een kleine schande, ditto 80% van de mensen die je aan telefoon krijgt).
Donderdag komt er een technieker, maar ik vrees dat die niks gaat vinden aan de modem en het gaat steken op mijn installatie. Ik zal dus kunnen dokken.
Is dit een gekend probleem?
Andere invalshoeken? Of zijn het echt de powerlines die vervangen moeten worden?
Alvast bedankt!
Powerline (DigiTV) doet internet uitvallen
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Als je die eruit neemt en alles werkt perfect... dan lijkt me dat de enige conclusie.Sarafina schreef:Of zijn het echt de powerlines die vervangen moeten worden?
-
- Premium Member
- Berichten: 694
- Lid geworden op: 21 dec 2009, 17:33
- Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
- Bedankt: 79 keer
Als ik afga op je uitleg: 9/10 zijn het inderdaad de powerlines, en dan is de kans groot dat ze niet zijn beveiligd. Defect zullen ze niet zijn, dus die vervangen zal ook niet helpen.
Als die onbeveiligde powerlines tot 2 weken geleden geen probleem veroorzaakte zou het kunnen zijn dat één van je buren sinds 2 weken ook onbeveiligde powerlines heeft. Het effect daarvan is dat je router (en alle andere toestellen) kunnen communiceren met 2 DHCP-servers (die van jou, en die van je buur) en dit veroorzaakt dus een soort van 'kortsluiting'.
Als je de technieker laat komen zal je dus inderdaad moeten betalen, omdat het volgens je uitleg onwaarschijnlijk is dat het de modem zelf is.
Beveilig die powerlines, en je probleem zal opgelost zijn.
Als die onbeveiligde powerlines tot 2 weken geleden geen probleem veroorzaakte zou het kunnen zijn dat één van je buren sinds 2 weken ook onbeveiligde powerlines heeft. Het effect daarvan is dat je router (en alle andere toestellen) kunnen communiceren met 2 DHCP-servers (die van jou, en die van je buur) en dit veroorzaakt dus een soort van 'kortsluiting'.
Als je de technieker laat komen zal je dus inderdaad moeten betalen, omdat het volgens je uitleg onwaarschijnlijk is dat het de modem zelf is.
Beveilig die powerlines, en je probleem zal opgelost zijn.
Xayana, het draait nu een half uurtje. Ik denk dat het probleem opgelost is.
Alvast bedankt! Super info ...
Nog maar weer eens bewezen dat bij Telenet alles stopt qua service na de levering van de modem, etc.
Zelfs de betalende helpdesk is geen hulp, behalve dan zaken opnoemen die het zouden kunnen zijn ... tijdens het laatste gesprek werd zelfs getwijfeld of de netwerkkaarten van al mijn toestellen defect waren ... allemaal (2 laptops, digicorder, iphone, oude iMac die zelden gebruikt wordt).
Enfin, problem solved, bedankt Xayana!
Alvast bedankt! Super info ...
Nog maar weer eens bewezen dat bij Telenet alles stopt qua service na de levering van de modem, etc.
Zelfs de betalende helpdesk is geen hulp, behalve dan zaken opnoemen die het zouden kunnen zijn ... tijdens het laatste gesprek werd zelfs getwijfeld of de netwerkkaarten van al mijn toestellen defect waren ... allemaal (2 laptops, digicorder, iphone, oude iMac die zelden gebruikt wordt).
Enfin, problem solved, bedankt Xayana!
-
- Premium Member
- Berichten: 694
- Lid geworden op: 21 dec 2009, 17:33
- Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
- Bedankt: 79 keer
niet te vroeg juichenSarafina schreef:Xayana, het draait nu een half uurtje. Ik denk dat het probleem opgelost is.
Enfin, problem solved, bedankt Xayana!


Vergeet morgen of overmorgen de technieker niet af te bellen als het OK blijft.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Als het probleem inderdaad bij de (onbeveiligde) powerlines ligt - en deze werden door Telenet geinsatlleerd - dan zou ik toch niet akkoord gaan met een betalende interventie. De Telenet technieker had dit moeten doen bij de oorspronkelijk installatie.xayana schreef:Als je de technieker laat komen zal je dus inderdaad moeten betalen, omdat het volgens je uitleg onwaarschijnlijk is dat het de modem zelf is.
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Premium Member
- Berichten: 694
- Lid geworden op: 21 dec 2009, 17:33
- Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
- Bedankt: 79 keer
Dan moet je dit binnen de 14 dagen na installatie laten weten.philippe.deleye schreef:Als het probleem inderdaad bij de (onbeveiligde) powerlines ligt - en deze werden door Telenet geinsatlleerd - dan zou ik toch niet akkoord gaan met een betalende interventie. De Telenet technieker had dit moeten doen bij de oorspronkelijk installatie.xayana schreef:Als je de technieker laat komen zal je dus inderdaad moeten betalen, omdat het volgens je uitleg onwaarschijnlijk is dat het de modem zelf is.
Philippe.
Bewijslast = 0, aangezien de klant de beveiliging van die powerlines kan verwijderen.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Ik zie den bompa en de bomma al gaan controleren of hun powerline wel voorzien is van de nodige beveiligingxayana schreef:Dan moet je dit binnen de 14 dagen na installatie laten weten.

-
- Premium Member
- Berichten: 694
- Lid geworden op: 21 dec 2009, 17:33
- Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
- Bedankt: 79 keer
Dat doet hier nu niet terzake. 'Garantie' op installatie is 14 dagen. Punt.r2504 schreef:Ik zie den bompa en de bomma al gaan controleren of hun powerline wel voorzien is van de nodige beveiligingxayana schreef:Dan moet je dit binnen de 14 dagen na installatie laten weten.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Wat mij betreft is dit een verborgen gebrek (je kan het niet zien zolang iemand anders geen onbeveiligde powerline heeft) en heb je dus wel recht op een "reparatie".xayana schreef:Dat doet hier nu niet terzake. 'Garantie' op installatie is 14 dagen. Punt.
-
- Premium Member
- Berichten: 694
- Lid geworden op: 21 dec 2009, 17:33
- Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
- Bedankt: 79 keer
Je hebt altijd recht op een reparatie. Maar powerlines worden aangekocht door de klant dus wordt ook de reparatie uitgevoerd op kosten van de klant, en een verborgen gebrek is het geenszins aangezien de powerlines op zich perfect werken.r2504 schreef:Wat mij betreft is dit een verborgen gebrek (je kan het niet zien zolang iemand anders geen onbeveiligde powerline heeft) en heb je dus wel recht op een "reparatie".xayana schreef:Dat doet hier nu niet terzake. 'Garantie' op installatie is 14 dagen. Punt.
Je kan zo evengoed die buur de schuld geven, want als zijn powerlines beveiligd zouden zijn zou er ook geen probleem ontstaan hebben.
Je kan evengoed de fabrikant de schuld geven omdat zijn powerlines niet standaard beveiligd worden (wat met de nieuwste versies dus wel gebeurt)