Scarlet verhoogt limiet

Hebt u vragen of opmerkingen over de speedtest? Deze kan u hier plaatsen
Bartje

Dat is de grootste zever die ik ooit heb gehoord.
Waarom gaat het in Nederland (bij scarlet) wel om onbeperkt te downloaden?
Ze adverteren er zelfs mee.

Toen ik mijn abbonement afsloot bij scarlet verzekerde ze me dat ik ongelimiteerd kon downloaden.
Ik kwam van skynet en de reden dat ik daar weg ging was de 10 gig limiet.
Ik heb ook al redelijk wat ergernis gehad van scarlet, upl die 2 maanden aan een stuk nog maar 1/3de was van de snelheid, wat ze schijnbaar niet begrepen op de helpdesk.
Mailacounts die ineens weg waren.

Ik wil zoals Dewie zegt best extra betalen voor te downloaden maar ik ga echt geen 3 a 400 euro neertellen.

Maar het is inderdaad een mooie zet van scarlet eerst iedereen weglokken van andere providers en dan limieten gaan gebruiken.

Als ze geen regeling treffen cancel ik het abbo zo spoedig mogelijk.
Terug naar skynet waar ze tenminste wel een bekwame helpdesk hebben.

Ik hoop dat de directeur van scarlet hier een zinnig (niet ontwijkend) antwoord op wil geven, zeker op de vraag waarom het in Nederland wel gaat.
Hoewel ik het antwoord wel weet, ze moeten vanwege de concurentie.

Groeten, Bartje
Gebruikersavatar
PowerSoft
Premium Member
Premium Member
Berichten: 589
Lid geworden op: 30 mar 2004, 20:33
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

Hans verschooten schreef:Beste,

....

Je limiet blijft dus 15GB. Ga je over die limiet, dan wordt je
automatisch op smalband (klassieke verbindingsnelheid) gezet
. Je kan echter
altijd extra volume bijkopen om ongelimiteerd te surfen, dit aan 1 euro per
1GB.

.....

Alle feedback is welkom, post het hier of stuur me een privébericht!

Met vriendelijke groeten,

Hans verschooten
Scarlet



dit krijg ik terug van de helpdesk:

Code: Selecteer alles

Geachte xxxxxxxx,


U hebt recht op 15GB download per maand. Indien dit wordt overschreden zal Scarlet de klant 1 euro per 1GB / maand aanrekenen.

Met vriendelijke groeten,
 
De Scarlet Helpdesk

Raadpleeg http://support.scarlet.be, uw eerste hulp bij al onze producten en diensten!


waar is de smalband gebleven?
dit is trouwens zo een antwoord van we gaan die hier snel eens een mailtje terug sturen

mijn mail met MEER DAN 1 VRAAG was langer dan dit antwoord
wezze
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 23 sep 2003, 17:34

Je limiet blijft dus 15GB. Ga je over die limiet, dan wordt je
automatisch op smalband (klassieke verbindingsnelheid) gezet. Je kan echter
altijd extra volume bijkopen om ongelimiteerd te surfen, dit aan 1 euro per
1GB.

ok hierboven staat als je erover gaat word je op smallband gezet ok

maar dan staat er dit

U hebt recht op 15GB download per maand. Indien dit wordt overschreden zal Scarlet de klant 1 euro per 1GB / maand aanrekenen.

Met vriendelijke groeten,

De Scarlet Helpdesk


JA komaan he das ook nie duidelijk he word je nu automatish 1 euro aangerekend of alleen als je ervoor kiest en anders smallband????

en ja vraag me ook af waarom geen limieten niet mogelijk is ik dacht dat het internet in belgie buiten zweden één van de beste netwerken was als de mindere het kunnen waarom wij dan niet?

eerst d8 ik dat alle landen limieten hadden maar nu blijkt dus dat belgie jawel zowat het centrum van europa veruit misshien het enige land is waar men limieten toepast

in sommige landen hebben ze allemaaal geen limieten is sommige een paar maar dan heb je weer keuze tussen verschillende andere die er geen hebben

waarom zit da belgie hier nu me die limieten bezig in amerika enzo hebben ze nog nooit van limieten gehoord als ge da uiltegt lachen ze u uit

hmmmmm maja mijn vraag was dus kom je nu op smallband of word je 1 euro aangerekend automatisch??

ty
Gebruikersavatar
PHO
Pro Member
Pro Member
Berichten: 373
Lid geworden op: 09 nov 2003, 12:13

Bartje schreef:Dat is de grootste zever die ik ooit heb gehoord.
Waarom gaat het in Nederland (bij scarlet) wel om onbeperkt te downloaden?
Ze adverteren er zelfs mee.
Ik ga hier niet naar elke provider in Nederland zoeken naar elk product, maar Scarlet NL heeft een kleine vergelijkstabel op hun site staan: http://www.scarlet.nl/page.php?filename ... level=3,12

Voor een gelijkaardige prijs is de downloadsnelheid een stuk lager dan hier. Of ze zijn welliswaar goedkoper, maar hebben kleine limieten, en lage snelheden.

Dus weer voer voor discussie: Snelheid of volume! Vandaar dat het een goede oplossing is om toch de snelheid aan te bieden, en indien je meer wenst down te loaden, dit zonder problemen kan, mits een meerprijs.
Ik vind dit trouwens de meest eerlijke vorm van facturatie: hoe meer je verbruikt, hoe meer je ook kost aan de ISP, dus hoe meer je als klant moet betalen! Net zoals bij zoveel andere zaken: hoe meer je verbruikt, hoe meer je betaalt ! Mensen die veel minder verbruiken, moeten niet opdraaien voor de kosten die de grotere verbruikers veroorzaken aan hun provider.

Enfin: het komt er zoals altijd op neer: Die andere vrouw is zoveel mooier dan je eigen, tot je erop kruipt !
Gast

Enfin: het komt er zoals altijd op neer: Die andere vrouw is zoveel mooier dan je eigen, tot je erop kruipt !



hmmmm, héél subtiel gezegd... :roll:
wezze
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 23 sep 2003, 17:34

het maakt mij niks uit van die snelheid

lets face it de snelheden da we hebben nu heb je voor niets nodig niet voor te surfen/emailen etc

met zon snelheden vliegen de sites nog op je scherm

enja als je bv een demo download met je een uurtje langer w8ten tot je heb binnehaalt bv big deal

voor een tragere speed en geeen volume heb ik geen klagen

snap niet waarmee al die providers al die snelheden zitten te zeggen bv telenet is de snelste maar wat ben je ermee

eigenlijk zo goed als niets zorgt er aleen voor dat je nog SNELLER volumepakken kan bijbestellen

waarvoor heb je in godsnaam zon snelheden nodig ik snap het niet kan iemand me dit even zegge???
DiViNO
Plus Member
Plus Member
Berichten: 129
Lid geworden op: 23 dec 2002, 18:23

Als 'k nu terugval op 100kb/s vind 'k da toch wel traag hoor...

Ben die 320kb/s toch gewoon geworden, niet lang wachten :)
En tja die limiet is wel niet leuk, ik was zeker geen groot downloader maar het gemak van niet naar limiet te moeten zien is wel weg :(

Ben nu een tooltje aan het schrijven voor Scarlet gebruikers
Hier kan je de RUWE code bekijken (niks comment, nog veel todo, ....):
http://members.lycos.nl/divino83/C%23/OnlineMeter/

PS: Ik krijg nog maar 3 maand C# en heb nog nooit XML gezien, dus er kunnen
wel wat rare kronkels in zitten...
Opbouwende kritiek is altijd welkom + eventuele wensen van Scarlet members
;)

PS2: Deze code is enkel te gebruiken als je je encrypted username kent en je
een beetje basic programmeren kent (je moet je encrypted username invullen in de code...ik kan dit enkel verhelpen als Scarlet een webservice schrijft die de encrypted versie geeft van user/pass ;)
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Divino, ik wil je niet ontmoedigen ofzo en ik vind het heel tof dat je dit wil maken (ik zou het zelf niet kunnen). Maar ISP-monitor heeft ook ondersteuning voor scarlet dacht ik. Maar langs de andere kant kan een beetje concurrentie nooit kwaad :)

Cheers
Afbeelding
DiViNO
Plus Member
Plus Member
Berichten: 129
Lid geworden op: 23 dec 2002, 18:23

ISP Monitor werkt niet met de nieuwe meter van Scarlet, daarom dat ik ermee begonnen ben :-)

En wat men zelf maakt is altijd beter, zegt een spreekwoord ;)
Laatst gewijzigd door DiViNO op 04 apr 2004, 12:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
PHO
Pro Member
Pro Member
Berichten: 373
Lid geworden op: 09 nov 2003, 12:13

wezze schreef:het maakt mij niks uit van die snelheid
lets face it de snelheden da we hebben nu heb je voor niets nodig niet voor te surfen/emailen etc
waarvoor heb je in godsnaam zon snelheden nodig ik snap het niet kan iemand me dit even zegge???
Als ik ergens een leuke tool tegenkom, of ik wil een upgrade van om het even welk programma, en ik wil dat downloaden, dan moet dat voor mij zo snel mogelijk het geval zijn, opdat ik het zo snel mogelijk zou kunnen evalueren/installeren of gebruiken. Voor mij is niets irritanter dan wachten op je download, want net dat is tijdsverlies. Software dient om te gebruiken, niet om te downloaden.

Als snelheid NIKS uitmaakt, waarom lezen we dan zoveel klachten over ADSL2FIT ?
DiViNO
Plus Member
Plus Member
Berichten: 129
Lid geworden op: 23 dec 2002, 18:23

Amen to that PHO :)
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

DiViNO schreef:ISP Monitor werkt niet met de nieuwe meter van Scarlet, daarom dat ik ermee begonnen ben

Wel, ik weet dat de maker van ISPmon er aan werkt. Hij vroeg enkele dagen gelden op irc of ISPmon nog werkte met scarlet (daar hij zelf geen scarlet heeft). Er zal hoogstwaarschijnlijk binnenkort een update uitkomen voor scarlet :) Toch blijf ik het een goed initiatief vinden. Ga door en vooral veel succes!

Cheers
Afbeelding
wezze
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 23 sep 2003, 17:34

PHO schreef:
wezze schreef:het maakt mij niks uit van die snelheid
lets face it de snelheden da we hebben nu heb je voor niets nodig niet voor te surfen/emailen etc
waarvoor heb je in godsnaam zon snelheden nodig ik snap het niet kan iemand me dit even zegge???
Als ik ergens een leuke tool tegenkom, of ik wil een upgrade van om het even welk programma, en ik wil dat downloaden, dan moet dat voor mij zo snel mogelijk het geval zijn, opdat ik het zo snel mogelijk zou kunnen evalueren/installeren of gebruiken. Voor mij is niets irritanter dan wachten op je download, want net dat is tijdsverlies. Software dient om te gebruiken, niet om te downloaden.

Als snelheid NIKS uitmaakt, waarom lezen we dan zoveel klachten over ADSL2FIT ?



ja ik praat hie rniet over snelheden van adsl2fit he lol DAT ik voro mij ook veeel te traag

maar unlimited tege 150kb/200kb ipv tege 500/700 en nen 10GB limiet de keuze is snel gemaakt zenne

nee ik ben ook niet tevereden met 10/20/30 zoals veel adsl2fit gebruikers meemaken dat is echt te traag

als ze de users een 200/kb speed geven en dan alle mensen op het hetwerk unlimited zouden er niet veel zagen denkik

telenet maakt limieten altijd maar strenger omdat hun netwerk anders vertraagt en geen monsterspeeds kunnen geven aan de klanten en niet meer kunnen stoefen dat ze de snelste zijn

moest iedereen niet zo bezig zijn met die snelheden wat hier in belgie percies al HET belangrijkste word beshouwd dan zou unlimited hier zeker mogelijk zijn

ja in andere landen zoals holland is scarlet trager....maar geen limiet

staan ze er beter voor/hebben ze het beter??
in MIJN ogen wel


PS: zoals je zegt om sofware te downloaden en te testen of om een demo te downloaden

in 99% van de gevallen zijn die servers tog veel trager dan dat je snelheid van je isp is dus maakt nie veel uit

toen ik nog telenet had als ik sofware downloade of een demo van telenet games dan haalde ik ook maar rond de 200-250 hoor

of iets downloaden van download.com of eender waar 99% gaat ge nooit teege 500/700 iets van een site halen

dus weeral de speeds heb je bijna nooit nodig totaal nutteloos
Bartje

Speed is idd ook belangrijk maar zoals bovengaande al zegt liever 200k/s en unlimited als 330 en 15 gig maximaal.
Ik download vooral dvdr, 3 dvdkes per maand en 15 gig is al bereikt.
Goed nu kun je wel zeggen koop die dvdkes maar ik denk dat degene die hier nog nooit een mp3 bestand hebben gedownload dun bezaaid zijn en dat weten de providers goed genoeg.

Oke dat de grootgebruikers meer betalen 100% mee akkoord maar het moet wel betaalbaar blijven.
Ik zou bijv met 100 euro per maand best kunnen instemmen maar ik ga niet 3 of 400 euro betalen.

Groeten, Bartje
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Met alle respect, maar illegaal downloaden lijkt voor sommige mensen hier iets doodgewoon waar niemand een probleem mee heeft.
Met illegaal dvds downloaden afkomen als reden om een limiet wat hoger te leggen kan je doen als je tegen vrienden bezig bent, maar officieel zal er eens goed met je gelachen worden. Ik betwijfel het dat providers inkomsten willen verliezen omdat het grootste deel van de zware downloaders graag illegaal dvdkes wil downloaden...
Het is en blijft spijtig genoeg de harde waarheid dat als je een maand NIETS illegaal download en voor de rest normaal gebruik maakt van je lijn je met 10-15GB/maand voldoende moet hebben.
Je kan gaan zeggen dat je linux iso's wil kunnen downloaden, dat je anime freak bent, of graag game demo's download etc. Ok, met dat soort dingen kunnen limieten een probleem worden. Dan behoor je tot de kleine groep die legaal te weinig heeft aan de huidige limieten.
Jij gaat als mensenhandelaar toch ook niet bij het ministerie klagen dat de haven of wegen in België niet groot of breed genoeg zijn om alle illegalen die jij per maand wil binnenhalen mogelijk te maken.

Allé, ik hoop dat sommige mensen begrijpen wat ik bedoel, persoonlijk wil ik ook wel wat hogere limieten of zelfs geen, maar ik kom tenminste niet af dat ik dat wil om nog meer illegaal te kunnen downloaden!
NuKeM
Gebruikersavatar
PHO
Pro Member
Pro Member
Berichten: 373
Lid geworden op: 09 nov 2003, 12:13

wezze schreef:PS: zoals je zegt om sofware te downloaden en te testen of om een demo te downloaden
in 99% van de gevallen zijn die servers tog veel trager dan dat je snelheid van je isp is dus maakt nie veel uit
Dat valt anders nogal goed mee. Het is vrij zeldzaam dat ik aan minder dan 400KB download.

Bartje schreef:Ik download vooral dvdr, 3 dvdkes per maand en 15 gig is al bereikt.
Dit is dus geen argument! Zoals NuKeM aanhaalt, wordt het jammergenoeg als normaal beschouwd om diefstal te plegen. Totdat ze jouw inboedel leeghalen. Wedden dat er dan moord en brand geschreeuwd zou worden, zeker wanneer de politie doodleuk zou zeggen: " Dit is toch niet erg."
waldo

Met alle respect, maar illegaal downloaden lijkt voor sommige mensen hier iets doodgewoon waar niemand een probleem mee heeft. Het is en blijft spijtig genoeg de harde waarheid dat als je een maand NIETS illegaal download en voor de rest normaal gebruik maakt van je lijn je met 10-15GB/maand voldoende moet hebben.


DAT is pas zever in pakjes

Ik was net nog bezig mandrake 10.0 community nog maar eens up te daten .. ik weet niet hoeveel megabytes ik al aan udates heb gedownload maar dat moet toch al LANG over de 2 gigabyte zitten.

En dan heb ik al geinstaleerd van cd en geen network install van een internet ftp gedaan.

Ooit al eens een debian install gedaan van een ftp ? de gigs gaan erdoor hoor.

Ik geraak(te) gemakkelijk aan 20 gig per maand aan puur legale dingen.

Ik heb een VPN liggen met mijn zelfstandige zaak .. is dat dan illegaal ? en neen ik kan mij geen leased line veroorloven ...

Limieten zijn belachelijk. ik wil wel snelheid inboeten ten gunste van volume. Ik zat niet voor niets bij Scarlet. Nu begint Telenet zelfs een alternatief te worden met hun nachtsurfen enzo ....
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

waldo schreef:
Met alle respect, maar illegaal downloaden lijkt voor sommige mensen hier iets doodgewoon waar niemand een probleem mee heeft. Het is en blijft spijtig genoeg de harde waarheid dat als je een maand NIETS illegaal download en voor de rest normaal gebruik maakt van je lijn je met 10-15GB/maand voldoende moet hebben.


DAT is pas zever in pakjes

Ik was net nog bezig mandrake 10.0 community nog maar eens up te daten .. ik weet niet hoeveel megabytes ik al aan udates heb gedownload maar dat moet toch al LANG over de 2 gigabyte zitten.

En dan heb ik al geinstaleerd van cd en geen network install van een internet ftp gedaan.

Ooit al eens een debian install gedaan van een ftp ? de gigs gaan erdoor hoor.

Ik geraak(te) gemakkelijk aan 20 gig per maand aan puur legale dingen.

Ik heb een VPN liggen met mijn zelfstandige zaak .. is dat dan illegaal ? en neen ik kan mij geen leased line veroorloven ...

Limieten zijn belachelijk. ik wil wel snelheid inboeten ten gunste van volume. Ik zat niet voor niets bij Scarlet. Nu begint Telenet zelfs een alternatief te worden met hun nachtsurfen enzo ....

Lees eens even het hele bericht aub en let ook op de term 'normaal' in de quote die u van mij maakt.
Trouwens, u gaat mij niet vertellen dat u al die dingen elke maand doet.. en als dat al zo is, tel het eens uit en zeg mij of u over de 15 (of zelfs 10) gig/maand komt! En als die 20 gig/maand waarover u sprak al 100% legaal is, dan nog is het geen ramp om af en toe een volume pack te kopen (het is nog altijd goedkoper dan die leased line waarvoor u geen geld heeft, niet?).
Even kijken:
- Een mandrake update ... even een gok op 400Mb ofzo (en dat is denk ik al erg veel, bvb na vele maanden zonder te updaten)
- Debian install via ftp, dat hangt van uw wensen af... een paar gig kan dus wel, maar dan nog, een paar gig is nog een heel eind van een 10gig limiet. En zo'n debian ftp install doe je ook zeker niet elke maand thuis!
- VPN, mja dan hangt het verbruik af van de toepassing die uw zaak hieraan oplegt. Maar in principe mag u een Go of Plus (of om het even welk particulier internet abo meestal) niet gebruiken voor uw zaak. Ik weet het, het is een flauw argument, maar zo is het nu eenmaal. U mag blij zijn dat u voor een particulier prijsje een produkt krijgt dat bijna even goed dienst doet als een (veel) duurder prof. produkt dat u eigenlijk 'moest' nemen.

Ja, iedereen kan legaal zonder probleem over de limieten gaan, dat is het punt niet, het punt is dat de meeste mensen dat normaal niet doen.
Je zou anders kunnen denken, maar ik heb ook niet liever dan dat er geen limieten meer zijn zoals ik hierboven al zei.
Ik maakte mij gewoon lastig in bovenstaande post dat men illegaal downloaden doodgewoon als argument neemt om de limiet wat hoger te krijgen. Ik trok de lijn door naar het feit dat er erg weinig geldige NORMALE redenen zijn om te zeggen dat de huidige limieten te laag zijn.

Ik speelde (en doe dat in deze post nog) dus even advocaat van de duivel, ik hoopte dat men dat begreep.
NuKeM
Gebruikersavatar
PHO
Pro Member
Pro Member
Berichten: 373
Lid geworden op: 09 nov 2003, 12:13

NuKeM schreef:Ik speelde (en doe dat in deze post nog) dus even advocaat van de duivel, ik hoopte dat men dat begreep.
Ge moogt direct pleiten voor mij. :-)
Gebruikersavatar
PHO
Pro Member
Pro Member
Berichten: 373
Lid geworden op: 09 nov 2003, 12:13

waldo schreef:Ooit al eens een debian install gedaan van een ftp ? de gigs gaan erdoor hoor.
Laten we "eerlijk" blijven, niet overdrijven.
Een minimaal console based system vraagt je zo'n 300MB, inclusief alle standaard packages. Wens je ook de GUI en een aantal development applicaties en library's , dan kom je toe met 500MB. Wens je een min of meer compleet systeem, dan heb je zo'n 900MB tot 1 GB nodig.

Als je echt ALLES zou willen installeren, dan heb je 2,5 GB nodig, maar technisch is dat omzeggens onmogelijk, omdat een deel van de applicaties dan met elkaar zouden conflicteren.

Dus laten we het op 1 GB houden.

Alleen als je echt alle .iso 's in 1 keer download, dan kom je aan 5,3 GB. (ik heb net de sizes opgeteld). en die update release dateert al van 14 februari. (maar dan download je eigenlijk al te veel)

En later hoef je enkel en alleen de updates downloaden, wat normaal gezien gemiddeld niet veel hoger dan 100MB / maand bedraagt.

Dus met 10GB (of 15GB, waar deze thread over gaat) per maand moet het wel gaan.
Gast

ik wil niets zeggen hoor, maar vind deze discussie nogal
hypocriet..

Zoals er in de bijbel staat:
"zij die onschuldig zijn, werpe de eerste steen.."

dus laat al jullie stenen maar liggen !!!
en da van die linux distro's, joeng das zo'n cliche aant worden
als ik het nog is lees op ne site ga ik gewoon regelrecht
kotsen, echt ik wordt er mottig van :evil:

over limiet gaan is no prob, zelfs legal.. opt werk luisteren
we praktisch de ganze dag naar webradio.. rara hoeveel gigjes ge
er zo alleen al doortrekt..

greetz
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Waauw,

Wat een gestructureerde en opbouwende opmerking. Btw, ik snap niet wat het verschil of ju het legale verbruik aantoont met linux distro's of met webradio.

Grtz,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gast

Sasuke schreef:Waauw,

Wat een gestructureerde en opbouwende opmerking. Btw, ik snap niet wat het verschil of ju het legale verbruik aantoont met linux distro's of met webradio.

Grtz,

Sasuke


onderwerp: limieten to be or not to be

inleiding:
ik ben iemand die cliché's haat als de pest. ook irl.

body:
Als je goed leest Sasuke is dat de point van mijn post niet.
mijn point is: zij die hierover zitten te zagen van gelle doet iets
illegaal en dit en dat.. die doen het zelf ! (hence the bible)
Ik denk niet dat er hier iemand opt forum zit die nog nooit
ne serial of crack gebruikt heeft, of een mp3'tje heeft gedownload.
Ik vind dan ook dat deze mensen nie moeten "koeken" op andere
mensen omdat zij dit doen. dat is dus hypocriet ;)

conclusie:
* geen hypocriet gedoe meer tegen andere mensen
* limieten kunnen zonder probleem overschreden worden

ik hoop dat dit gestructureerd genoeg is voor jou.. en anders, tja
het zal mij worst wezen
:lol:
skiper

Draai tegenwoordig redelijk stabiel op het Scarletnetwerk. Houden zo! :-D
Downloadsnelheid meestal rond de 315 KB en upload 39 KB. Wie doet beter. :???: Laat de grootgebruikers (misbruikers) gerust bijbetalen voor de extra service, waar de modale internetgebruiker voor moet inboeten.
Hiermee bedoel ik de overbelasting van het weliswaar ontoereikende netwerk, waarmee iedereen waarschijnlijk nog enkele maanden of jaren met zal moeten leven.
Greetings.
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

@Gast

Tuurlijk download iedereen al wel eens iets dat niet mag, maar waar het ons om gaat, is dat je dat niet kan gebruiken als argument dat je limiet te weinig is. Ik stel me volgend scenario voor:

Vroeger unlimited:
Je download elke maand de laatste nieuwe cd's, films en games. Hiermee komt je totale traffiek op +/- 150Gb ofzo. (hypothetisch) Geen kat die er iets op zegt (toch staat in je contract 10Gb limiet)

Nu limiet:
Klant belt naar helpdesk en zegt: "Dit kan toch niet, nu kost het mij meer om die films te downloaden aan volumepacks dan dat ik ze ga kopen in de winkel. Op de site stond nochthans dat ik het gratis mocht downloaden"

PS: Dit is een extract uit een reëele conversatie op de helpdesk van een niet-bij-naam genoemde ISP.

Waar zit nu het probleem ? Bij die limiet ? Of bij het illegaal downloaden ? En speelt het een rol dat iedereen het doet ?

Enfin, je bent tegen cliché's, maar zeggen dat niemand mag zeggen dat illegaal downloaden niet mag omdat iedereen het zelf doet is volgens mij ook een cliché.

Grtz,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
canabeez
Plus Member
Plus Member
Berichten: 147
Lid geworden op: 18 dec 2003, 14:23

en als je het mij vraagt is heel het leven 1 groot cliché..
really, think about it..
Als argument voor hogere limieten (of helemaal geen)
zijn illegale dingen natuurlijk niet juist.

Maarja dan vraag ik me af, wat gaan wij er ooit aan kunnen doen.
We zijn de slaafjes van de providers, wij betalen hen, zij geven ons
iets terug.. afhankelijk van welk land je woont krijg je meer of minder
terug. Ik moet spijtig genoeg vast stellen dat je in belgië van het
gros van de providers wel snelheid krijgt, maar geen volume..

Volgens mijn inziens een spijtige zaak. daarom vond ik a2f een goed
iniatief., ik hoopte dat nu andere providers ook het licht gingen zien.
Maar het enige dat zij zien is cashflow. Het A2F verhaal heeft
zelfs een negatief effect gehad volgens mij.. De laatste der 'limietloze
' mohikanen (lees: isp's met enkel FUP) hebben nu ook maar snel
een limietje gezet. Ahja zo kan je meer verdienen aan je klanten ;)
maja je kan een bedrijf moeilijk verwijten dat het winst wil maken

my 2 cents
Laatst gewijzigd door canabeez op 08 apr 2004, 00:22, 1 keer totaal gewijzigd.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Jullie stellen het toch allemaal simpel voor he... als ik het allemaal lees dan lijkt het mij echt zielig.

Bij mijn weten is er geen enkele ISP die zwemt in het geld (het zal eerder een kwestie zijn van hun hoofd boven water te houden)... zeker niet van de opbrengsten die zij zouden halen uit het verkopen van volumeblokjes.

Verder lijkt het alsof wij Belgen echt arme sukkelaars zijn en de enige die limieten hebben, en grote bedragen betalen voor ADSL of cable toegang.

Ik betreur het dan ook dat firma's als Webvisie verwachtingen scheppen en beloftes maken die commercieel niet haalbaar zijn (is ondertussen wel meer dan duidelijk), en nog erger dat mensen hierdoor een verwachtingspatroon creeeren dat helemaal te gek is (veel krijgen, weinig betalen).
canabeez
Plus Member
Plus Member
Berichten: 147
Lid geworden op: 18 dec 2003, 14:23

hey r2504

kan je mij dan uitleggen waarom de formule
wel werkt in andere landen, want blijkbaar ben
ik niet zo slim als jou.. :cry:

greetz
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

canabeez schreef:kan je mij dan uitleggen waarom de formule
wel werkt in andere landen


Da's een argument dat men nogal heeft trachten te gebruiken, echter in andere landen is dit ook niet het geval op enkele zeer kleinschalige en overheids gesponsorde projecten na. Trouwens wat zijn 5 landen waar het eventueel wel kan tegenover honderden waar het niet kan.

Bij het nader bekijken van de voorbeelden blijkt er ook vaak een FUP in de voorwaarden te zitten (men heeft hier onlangs nog enkele voorbeelden uit Nederland vermeld) net zoals bij de meeste Belgische providers (waarvan ze ook niet allemaal even streng optreden).

Verder is het zo dat 99% van de abonnees zich perfect kan vinden in de huidige vorm, dus je houding is wat mij betreft egoistisch en nadelig voor het ganse breedband gebeuren in het algemeen (moest iedereen er verstandig mee omspringen dan waren de controles veel minder streng dan nu). Wees al blij dat er veel klanten zijn die hun limiet niet bereiken... en eigenlijk jou bandbreedte mee betalen !
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

R2, dus volgens jou kan het niet?
Hoe komt het dan dat Skynet meer dan een jaar zijn limiet niet heeft toegepast? (toen was het nog wel 1 Mbit, maar liever 1 Mbit unlimited dan 3 Mbit aan 10 GB)

Dus Skynet heeft dat gekund voor een jaar. (en ik heb toen niet de minste last ondervonden)

Toch raar allemaal he? ;) (meer speed, minder downloaden... -> heel logisch)

greetz,

Nob
canabeez
Plus Member
Plus Member
Berichten: 147
Lid geworden op: 18 dec 2003, 14:23

r2504 schreef:Da's een argument dat men nogal heeft trachten te gebruiken, echter in andere landen is dit ook niet het geval op enkele zeer kleinschalige en overheids gesponsorde projecten na. Trouwens wat zijn 5 landen waar het eventueel wel kan tegenover honderden waar het niet kan.


in nederland lijkt me dat toch niet echt kleinschalig meer hoor!
Feit is ook dat we bij een van de betere landen horen als het aankomt
op westerse economie. Dus waarom in de andere landen wel
en hier niet. Economisch gezien staat nederland er veel slechter voor
hoor, als je het nieuws op de nl posten wat volgt weet je genoeg;)

r2504 schreef:Bij het nader bekijken van de voorbeelden blijkt er ook vaak een FUP in de voorwaarden te zitten (men heeft hier onlangs nog enkele voorbeelden uit Nederland vermeld) net zoals bij de meeste Belgische providers (waarvan ze ook niet allemaal even streng optreden).


Ok sommige hebben een FUP, maar een fup van 10 gig en 100 gig
is een hemelsbreed verschil !

r2504 schreef:Verder is het zo dat 99% van de abonnees zich perfect kan vinden in de huidige vorm, dus je houding is wat mij betreft egoistisch en nadelig voor het ganse breedband gebeuren in het algemeen (moest iedereen er verstandig mee omspringen dan waren de controles veel minder streng dan nu). Wees al blij dat er veel klanten zijn die hun limiet niet bereiken... en eigenlijk jou bandbreedte mee betalen !


Dus als het van jouw afhangt moeten de power-users, of mensen
die het voor semi-professionele doeleinden gebruiken, of gewoon is
iets willen downloaden (laten we niet hypocriet doen hehe) moeten
die een Professional abo nemen?
Mja ik blijf het oneerlijk vinden als hetzelfde bedrijf in het een land
een grote fup gebruikt en in het land ernaast een strenge kleine limiet..
schort daar dan niks volgens jou? Mag het niet goedkoop zijn ? Of denk
je dan dat het per definitie niet werkt.. Ik ben er zeker van als een grote
isp zoals bgc of iets dergelijks zoiets zou aanbieden dat er kwa infrastructuur niks mis zou zijn hoor.
MAja sommige hebben in het verleden hun lijntje waarschijnlijk
wat te hard verkracht.. maar daar valt wat tegen te doen.
Een kleine verbetering zou ik al ferm vinden, is een klein
beetje vrijgevigheid nu ook al te veel gevraagd?

greetz,
PS: ik heb het gevoel dat dit een eindeloze discussie wordt met jou, r2504, ni persoonlijk oppakken, ma ik denk dat ik het hierbij ga laten, denk jij het jouwe, ik het mijne..
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Een van de weinige ISPs die het zouden aankunnen om limietloos te gaan op dit moment is volgens mij Skynet. Waarom 'nu zouden aankunnen'? Wel, omdat indien om het even welke andere ISP nu zou zeggen dat hij limietloos gaat er een stormvloed van leechers zou komen waardoor het procentuele aantal leechers <-> normal users buiten balans zou gaan. Skynet is een ISP met immens veel gewone gebruikers. Als die de limiet verhogen of afschaffen dan zullen er veel leecher naar daar gaan, maar dat zal maar een fractie zijn van het totale aantal gebruikers en zal ook maar een fractie de totale belasting van het netwerk verhogen.
Eens skynet dat gedaan heeft kan de rest volgen zonder problemen.

Het grote probleem hier in belgie is belgacom die met turboline al een limiet oplegt op de lijnen. Een ISP die via turboline adsl verdeelt wil misschien wel een hogere limiet of zelfs limietloos aanbieden maar kan dat gewoonweg niet. Idem nu voor scarlet. Enkel Versatel kan het blijkbaar nog aan (maar die spelen het dan ook redelijk slim). En Telenet, tja daar weet ik niet veel van, maar ik denk dat die schrik hebben om limieten te verhogen omdat ze het dan misschien niet meer trekken en omdat ze dan inkomsten missen en misschien zelfs moeten investeren daarbovenop. En waarom zouden die ook hun limieten verhogen, belgacom doet het ook niet... de markt is stabiel, iedereen happy volgens hun. Binnenkort ExpressNet en dan zien ze wel weer.

Volgens mij is er maar één oplossing en die is dat Belgacom een eerste stap zet... ze kunnen het volgens mij zonder problemen (capaciteit genoeg!), enkel de wil ontbreekt nog.
NuKeM
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

canabeez schreef:Economisch gezien staat nederland er veel slechter voor hoor, als je het nieuws op de nl posten wat volgt weet je genoeg;)


De Nederlandse regering en een commercieel bedrijf zijn twee aparte dingen, en hebben niets met elkaar te zien. Of toch wel, de Nederlandse regering is misschien in die situatie gekomen omdat het bedrijven veel minder belastingen heft als hier in Belgie !

canabeez schreef:Dus als het van jouw afhangt moeten de power-users, of mensen die het voor semi-professionele doeleinden gebruiken, of gewoon is iets willen downloaden (laten we niet hypocriet doen hehe) moeten die een Professional abo nemen?


Nee, je kan bij de meeste 10 a 15 GB downloaden, en zoals ook andere personen hebben aangegeven kom je daar gerust mee toe... zelfs al laad je iedere maand een bijna complete Linux distro en 100 MP3s (maar het zijn de DVDs die je de das omdoen he). Voor die meer willen kan je oa. bij TN tot 60 GB per maand gaan. Is dat nog niet voldoende dan zit je wat mij betreft inderdaad in de categorie van een professioneel abonnement.

canabeez schreef:Mja ik blijf het oneerlijk vinden als hetzelfde bedrijf in het een land een grote fup gebruikt en in het land ernaast een strenge kleine limiet.. schort daar dan niks volgens jou?


Tja, benzine, CD's, auto's, electronica, ... het is allemaal goedkoper in vele omringende landen, langs de andere kant zijn er dan weer veel levensmiddelen goedkoper bij ons. Het hangt er natuurlijk van af waar je voorkeur naar gaat, maar als ik sommige hier moet geloven hangt hun leven af van het aantal GBs dat ze per maand kunnen downloaden.

canabeez schreef:MAja sommige hebben in het verleden hun lijntje waarschijnlijk wat te hard verkracht.. maar daar valt wat tegen te doen.


Wat je verliest krijg je maar heel moeilijk terug ! Hetzelfde is voor de superboetes, ook enkele gaan over de streep, maar nu zit iedereen ermee, en denk maar niet dat het snel zal veranderen.

NukeM schreef:dat Belgacom een eerste stap zet... ze kunnen het volgens mij zonder problemen (capaciteit genoeg!)


Waar haal je dergelijke beweringen toch in hemelsnaam vandaan ? Ondertussen zou je moeten begrijpen welke enorme impact een kleine groep leechers kan hebben op een netwerk... of heb je nog altijd niet door wat er met A2F aan de hand is. En ja, men kan upgrades doen... maar dacht je dat die gratis waren ?

canabeez schreef:ik heb het gevoel dat dit een eindeloze discussie wordt met jou, r2504, ni persoonlijk oppakken, ma ik denk dat ik het hierbij ga laten, denk jij het jouwe, ik het mijne..


Het laat me koud wat anderen denken... maar ik kan misschien begrijpen dat 10GB wat krap wordt voor sommigen (wat niet wil zeggen dat het direct 30 GB moet zijn), en zeker de 1,5 GB upload voor TN gebruikers... maar ik blijf wel met twee voetjes op de grond en tracht ook de commerciele kant van de zaak te zien. Met erop los te dromen en te roepen dat je unlimited wil (als zeer klein groepje, en dus voor geen enkel commercieel bedrijf interessant) kom je nergens.

Misschien dat je een gefundeerde case kan opbouwen met aanvaardbare limieten (en dan moet je niet afkomen met illegale downloads, en die doe je massaal als je niet toekomst met 15 GB !) dat het wel bij een ISP in beschouwing kan genomen worden. Wees gewoon eerlijk met jezelf.
wezze
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 23 sep 2003, 17:34

toen scarlet de limieten niet checkte al die tijd

waren er gegarandeerd veel dia als losgeslagen zotte maniak leechers te keer gegaan zijn :-D

maar heb ik enige vertraging of traag internet gehad?

NEEN iedereen da kik ken en mezelf hadden nooit traag internet dus dat wilt zegge dat da netwerk bijlange nie belast is geweest (denkik)

dus zolang ze het supergoed aankunnen whats the point in limieten

in mijn opzicht worden limieten ingevoerd omdat de klanten er last van ondervinden dat ze niet snel kunne downen en surfen

ik denk dat niemand last heeft ondervonden van de no limiet check van scarlet

reden van limieten invoeren (nutteloos in mijn opzicht en heeft een groote troef kwijt dat klanten lokt)

ofwel denken ze nu met limieten in te voeren dat het probleem van adsl2fit opgelost gaat zijn end at het lag aan de no limit van scarlet dat ads2fit zo traag ging

sorry maar daar ligt het niet aan dus

moest scarlet nu 10GB per maand zijn pakt iedereen zijn valiezen en neemt waarschijnlijk skynet

dus WAAROM ik godsnaam voeren jullie limieten in hmmmm ok het staat in het contract no problem ma scarlet moet tog weten dat dit een zeer goede klantenlokker is om mensen van telenet en skynet weg te jagen en zo wat weer concurrentie te kunnen bieden

maarja als NIEMAND zegt geen limiet edde geen keus he maar als 1 provider zegt "we checken em tog niet" en het klantenbestand groeit dan gaan andere providers misshien zeggen van oei we zullen ook maar geen limiet toepassen anders verliezen we veel klanten

als andere geen limiet systeem invoeren gaan de andere verplicht zijn om dat ook te doen

telenet houd geen aandacht aan scarlet skynet is hun bezorgdheid

als skynet ineens geen limiet invoerd wees maar zeker dan telenet ineens met iets ereus gaat afkomen "zij doen iets wij doen iets" methode

oei iedereen checkt limieten (en dan nog allemaal de zelfde heoveelheid GB's per maand) valt echt niet op

telenet en skynet spelen monopoly in belgie andere providers beiden exact hetzelfde aan voorwa zoude dan naar het kleine isp'tje gaan

:-(
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

R2, antwoord is op mijn schrijven ;)

Skyne theeft het al gedaan in het verleden, dus waarom kan het dan niet (meer)? ;)

greetz,

Nob
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

r2504 schreef:
NukeM schreef:dat Belgacom een eerste stap zet... ze kunnen het volgens mij zonder problemen (capaciteit genoeg!)


Waar haal je dergelijke beweringen toch in hemelsnaam vandaan ? Ondertussen zou je moeten begrijpen welke enorme impact een kleine groep leechers kan hebben op een netwerk... of heb je nog altijd niet door wat er met A2F aan de hand is. En ja, men kan upgrades doen... maar dacht je dat die gratis waren ?

Laat mijn zeggen dat ik het uit goeie, betrouwbare maar niet nader genoemde bron heb.
Trouwens, als je wat nadenkt weet je zo dat het voor Belgacom/Skynet geen probleem kan zijn (zoals ik ook heb uitgelegd).
Het gaat in die quote die je maakt van mij duidelijk over Belgacom en jij komt af met A2F :? Webvisie was een beginnende provider die zich van bij de start al profileerde als limietloos en op die manier al van bij de start als leechermagneet werkte zonder dat ze al een degelijke basis normale gebruikers hadden. Het hoe en waarom van de A2F toestanden, daar kunnen we nu nog niets over zeggen omdat we daar niets over weten... laatst krabbelde A2F op onze chat nog lichtjes terug op de stelling dat het aan de zwaargebruikers zou kunnen liggen... dus ja.
NuKeM
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Nob schreef:Skynet theeft het al gedaan in het verleden, dus waarom kan het dan niet (meer)? ;)


Zelfs TN heeft het in het verleden gedaan ! So what :???:

Het download gedrag en het aantal klanten is niet meer wat het twee jaar geleden was (toen sprak er haast niemand over het downloaden van DivX, op wat freaks na). En voor hun was het geen punt om op dat moment de extra capaciteit te gebruiken voor commerciele stunts.

Jullie begrijpen blijkbaar niet dat een bedrijf zijn capaciteit liever gebruikt om geld te verdienen in een keiharde telecom business, dan het weg te geven aan dat zeer kleine groepje van leechers (waar het voor de rest stank voor dank van krijgt).

Misschien moeten jullie eens kijken wat twee a drie jaar geleden bestond aan telecom bedrijven, en wat daar vandaag nog van overblijft (de rest is er zeker niet mee gestopt omdat ze binnen waren hoor).

Vandaag de dag zit TN met miljoenen schulden, en Belgacom met verplichte investeringen om VDSL te kunnen bieden (glasvezel tot veel dichter bij de klant). Of heb je liever dat ze het geld verkwisten aan de heavy users die alles voor niets willen ?

Trouwens, moest je zelf een bedrijf hebben... zou je dan zeggen, och ik heb teveel inkomsten, ik geef de rest dan maar weg ? Het ondernemersschap in Vlaanderen gaat duistere tijden tegemoet (marge verkleinen en meer klanten is geen simple stelling zoals jullie denken).
Gebruikersavatar
PowerSoft
Premium Member
Premium Member
Berichten: 589
Lid geworden op: 30 mar 2004, 20:33
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

r2504 maakt hier wel een punt hoor, het is een kwestie van overleven voor de telecom, België is zo al een klein land met een relatief kleine afzetmarkt

het zou wat stom zijn om te denken dat een leecher voor de zelfde prijs een abonnementje kan krijgen als een gewone huisman die het internet gebruikt voor wat te surfen en de dagelijkske portie jokemails door te sturen (gelukkig begint men nu al wat met de lights abonnementjes op de markt te brengen, die voor sommige niet-leechers dan weer iets te light zijn)

de gewone man bepaalt dan in feite de meerkost die de leecher teweegbrengt, moest men nu een abonnement zonder limieten aanbieden bij om het ven welke provider voor pakweg 100 euro per maand, denk je dat er dan nog zo een toevlucht zou zijn als bij a2f? (ah neen natuurlijk niet want met mijn volumepacks betaal ik ook 1 euro per gig (in de verondertselling dat je dan bij dat 100 euro kostende abonnement 100 gig binnehallt, enfin je begrijpt wel waar ik naartoe wil)) Vind je dan zelf niet dat de huidige marktsituatie al redelijk veel mogelijkheden biedt?
wezze
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 23 sep 2003, 17:34

in amerika hebben 99999999,99% van de isp's geen limieten en ja daardor gaan ze allemaal faillliet en hebben ze allemaal constant schulden zonder enige winst :?


zou redeneren er hier mensen "geen limiet" dat bestaat niet dat is niet mogelijk


*zucht* er zijn op de wereld meer poviders zonder dan met limiet of het is tog nie veel minder
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

wezze schreef:in amerika hebben 99999999,99% van de isp's geen limieten en ja daardor gaan ze allemaal faillliet en hebben ze allemaal constant schulden zonder enige winst :?


zou redeneren er hier mensen "geen limiet" dat bestaat niet dat is niet mogelijk


*zucht* er zijn op de wereld meer poviders zonder dan met limiet of het is tog nie veel minder


Errm, ik wil nu ni moeilijk doen, maar door het gemis aan correct taalgebruik in uw post zie ik niet wat je bedoelt ? Is het een sarcastische post, of juist niet .... enfin, 't zal wel aan mij liegen zeker ?

Grtz,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Speedtest”