OnLive, een aanbieder van videogames-on-demand, is vandaag van start gegaan in de Verenigde Staten. Van bij de start kan er gekozen worden uit drieëntwintig games; later worden meer spellen toegevoegd aan het lijstje. De dienst is compatibel met zowel Windows als Apple computers.
De dienst is vergelijkbaar met video-on-demand bij je digitale tv-provider: je krijgt de spellen niet fysisch in je bezit, maar speelt ze over je internetverbinding. De zelf ontwikkelde compressiekracht en servers van de dienstenleverancier zorgen voor de rekenkracht die de games nodig hebben. Je hebt dus geen zware computer nodig om de nieuwste spellen te spelen. Om de spellen op je tv te spelen, is er een MicroConsole bedacht. Je betaalt enkel een vaste maandelijkse kost (14,95 dollar) voor de dienst, in deze kost is het spelen van alle gametitels inbegrepen.
Er worden wel minimumeisen gesteld aan de te gebruiken apparatuur: een Windows computer met XP/Vista/7 (32 of 64-bit) / Mac OS X 10.6, beide uitgerust met minimum een dual core processor, en een schermresolutie van 1280x720. Ook de internetverbinding moet een constante 5 Megabit kunnen leveren.
Exact een maand geleden kondigde Belgacom aan dat het een participatie van 2,6% heeft genomen in OnLive. Ook grote namen AT&T, Warner Bros en BT gingen Belgacom voor. Het is afwachten wanneer de dienst in België gelanceerd wordt en wat de exacte prijzen zullen zijn.
UB Frontpage
OnLive van start gegaan in de VS
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
- AnD
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
- Bedankt: 87 keer
Zal bij mij niet werken, zit maar op 2.2 Mbit (nog altijd aan het wachten op vdsl2).
Nog een nadeel vind ik is dat je die spellen niet fysiek hebt, zo kan je dan na x aantal jaar je oude spellen nog eens uit de kast halen en opnieuw spelen en het nostalgiegevoel ervaren.![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Nog een nadeel vind ik is dat je die spellen niet fysiek hebt, zo kan je dan na x aantal jaar je oude spellen nog eens uit de kast halen en opnieuw spelen en het nostalgiegevoel ervaren.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
En nu koop je één spel, je betaald bvb €50 (geen idee wat het kost) en je speelt alleen wat je leuk vind.AnD schreef:Zal bij mij niet werken, zit maar op 2.2 Mbit (nog altijd aan het wachten op vdsl2).
Nog een nadeel vind ik is dat je die spellen niet fysiek hebt, zo kan je dan na x aantal jaar je oude spellen nog eens uit de kast halen en opnieuw spelen en het nostalgiegevoel ervaren.
Dan mag je maandelijks 15 euro ophoesten ...
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
-
Te Koop forum
Hangt allemaal fa van je gaming profiel. Ik speel liever 1 of 2 spellen en tracht er dan redelijk goed in te worden. Maar genoeg mensen spelen een spel, na een week een ander, na een week nog een ander, enzovoort en wensen bovendien veel afwisseling. Voor hen zijn deze diensten uiteraard goedkoper.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op
te klikken
![Afbeelding](https://userbase.be/forum/images/icons/karmabar_thanks_red.gif)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 194 keer
Ruw geschat verbruikt de HD gamestream (5Mbit) zo'n 2.5GB per uur -- zelfs voor een doorsnee gamer zou dat erg duur kunnen uitkomen qua volume; iedere klant wil immers die 15€/maand nuttig maken.
De samengang van netwerk- en contentprovider gaat hier trouwens opnieuw alle concurrentie scheeftrekken want de arbitraire volumelimieten bepalen de technische kwaliteiten van iedere mogelijke concurrent (maar dat was ook al het geval met video-on-demand, zoals Microsoft verleden jaar nog aanklaagde).
Deze gamestream is onder andere voorzien van een eigen ontwikkelde compressie, dus stel dat concurrenten iets soortgelijks (in HD) enkel kunnen aanbieden op 10Mbit stream, dan is het een netwerk-eigenschap die de contentprovider uit de markt houdt.
De samengang van netwerk- en contentprovider gaat hier trouwens opnieuw alle concurrentie scheeftrekken want de arbitraire volumelimieten bepalen de technische kwaliteiten van iedere mogelijke concurrent (maar dat was ook al het geval met video-on-demand, zoals Microsoft verleden jaar nog aanklaagde).
Deze gamestream is onder andere voorzien van een eigen ontwikkelde compressie, dus stel dat concurrenten iets soortgelijks (in HD) enkel kunnen aanbieden op 10Mbit stream, dan is het een netwerk-eigenschap die de contentprovider uit de markt houdt.
-
- Erelid
Belgacom biedt nu al opties voor onbeperkt volumeverbruik, dus ofwel is het in combinatie met dat. Ofwel is het zoiets als BelgacomTV, het wordt niet meegerekend in het volumeverbruik. Maar hoe dat dan zit bij andere providers...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
Belgacom had toch een participatie genomen in OnLive onlangs (5%?) ?
Het zou me dus niet verbazen moesten ze uiteindelijk ook iets op poten zetten waarbij het dataverbruik van OnLive niet meegerekend wordt.
EDIT: 't is 2.6% (http://tweakers.net/nieuws/67380/belgac ... delen.html)
Het zou me dus niet verbazen moesten ze uiteindelijk ook iets op poten zetten waarbij het dataverbruik van OnLive niet meegerekend wordt.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
-
- Erelid
Of zoals bovenaan in het artikel staat.Maglor schreef:Belgacom had toch een participatie genomen in OnLive onlangs (5%?) ?
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 194 keer
Een dure optie voor eigen netwerkklanten is geen remedie -- da's trouwens net wat ik aanhaal: Belgacom kan zijn content- en netwerkeigenschappen op elkaar afstellen ten nadele van de concurrentie op beide markten.Lord Utopia schreef:Belgacom biedt nu al opties voor onbeperkt volumeverbruik, dus ofwel is het in combinatie met dat. Ofwel is het zoiets als BelgacomTV, het wordt niet meegerekend in het volumeverbruik. Maar hoe dat dan zit bij andere providers...