misbruik premium communicaties

Plaats reactie
kmercelis
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 jan 2010, 11:57

Ik weet dat er een regeling is tussen de operatoren indien er misbruik is bij Premium communicaties. We hebben een klant en z'n sip telefoon is gehacked, hierdoor zijn er een boel oproepen gevoerd naar een 0907 nummer.

Bedoeling is dat de uitbetaling van de retributie naar de eigenaar van dit nummer wordt tegengehouden

Hoe wordt zo'n klacht verwerkt?


alvast dank
kurt
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Heb je reeds klacht neergelegd bij de politie?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Wow... best wel heftig. Nu meer en meer mensen via VOIP gaan bellen, is er natuurlijk verhoogde aandacht hiervoor van hackers.

Maar indien je reeds afdoende beveiliging hebt (WPA2, firewall,...) en je zet dialing rules in op je SIP phone of ATA, dan moet je je toch niet te veel zorgen maken, nee?
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
kmercelis
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 jan 2010, 11:57

zij zijn reeds op de hoogte
heb ook net ombudsmantelecom via mail aangeschreven

hoop dat een goede procedure snel uit de bus valt...
kmercelis
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 jan 2010, 11:57

normaliter zou voip geen groot probleem mogen wezen wat hackers betreft
maar er zijn altijd uitzonderingen...
deze persoon had zijn voip toestel op de dmz aangesloten en het default password niet gewijzigd
kmercelis
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 jan 2010, 11:57

De Ombudsdienst is een bemiddelingsdienst voor klachten tussen klanten en operatoren. Voor regelingen tussen operatoren kunnen wij u geen uitleg verschaffen.
U stelt uw vraag het best aan de voorzitter van het BIPT, de regulator (02/226 88 88).

dit als reactie van een adviseur van de ombudsdienst telecom!
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Maar dit is toch niet tussen operatoren ? Dit is in essentie tussen de klant en de SIP provider (de uiteindelijke bestemmeling speelt voor de klant geen rol, da's eventueel aan de SIP provider om daar een overeenkomst mee te maken).
kmercelis
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 jan 2010, 11:57

wij zijn de operator, heb ik haar in een reply duidelijk gemaakt
maar desondanks hetzelfde antwoord...
mijn overste zal telefonisch contact opnemen met het opgegeven nummer!
Netdummie
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 aug 2008, 18:43
Locatie: Antwerpen

De code tussen de operatoren onderling, heeft enkel als doel om na te gaan of de eindgebruiker voldoende geïnformeerd is geweest omtrent het tarief en de 'uitbater' van het nummer de wettelijke regels hieromtrent heeft nageleefd of niet. Of het nu al dan niet om een gehackte SIP account gaat of niet, daar wordt niet naar gekeken.

Ik geeft je weinig kans op slagen om dit tegen te houden,dit gaat eerder tussen de eigenaar van het nummer en de operator bij wie hij/zij dit nummer heeft moeten uitgeklaard worden.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”