Scarlet verhoogt limiet

Hebt u vragen of opmerkingen over de speedtest? Deze kan u hier plaatsen
Gebruikersavatar
PHO
Pro Member
Pro Member
Berichten: 373
Lid geworden op: 09 nov 2003, 12:13

Leuk nieuws voor de Scarlet abonnee : Vanaf nu is de volumelimiet voor een standaard abonnement verhoogd van 10GB naar 15 GB , zoals duidelijk te zien is op http://www.scarlet.be/nl/consumer/adsl/techspecs/
Scarlet abonnee's gaan normaal gezien ook een mail krijgen hieromtrent.
(of hebben die al gekregen).
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Mja, ge moet dat anders zien. Scarlet voert nu pas praktische limieten in, en die 15 GB zal zijn om niet iedereen meteen tegen de borst te stoten...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Lol... en ondertussen vliegen de geruchten dat de Scarlet "grootverbruikers" de schuld zijn van de A2F ellende in het rond :lol:

Ik weet niet wat A2F zijn klanten (alhoewel het laat enkel hier via via wat geruchten horen) wil wijsmaken, maar het lijkt mij daar iedere dag 1 april.
Gebruikersavatar
Styno
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1440
Lid geworden op: 06 nov 2003, 17:38
Locatie: Somewhere over the rainbow....

Inderdaad....
Bij a2f zeggen ze me dat Scarlet maatregelen gaat nemen, en het enige dat ze doen is hun limiet verhogen :evil:

Styno
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
DiViNO
Plus Member
Plus Member
Berichten: 129
Lid geworden op: 23 dec 2002, 18:23

Scarlet maand geleden uitgeroepen tot slechtste provider, gooit één van zen grootste troeven weg.

Uitleg over het systeem is ook nergens te vinden...

Dit komt van pi.be.adsl ng ik weet niet of dit officiële informatie is aangezien er op de scarlet site zo goed als NIETS te vinden is over de limiet verhoging...

Dit zou de toekomst zijn, alleen staat er niet wat er gebeurt als je over de
15 giga gaat

Scarlet denkt aan uw portemonnee. Daarom betaalt u bij ons alleen wat u
downloadt. Simpel en eerlijk.

Voor 24,90 euro per maand verbruikt u maandelijks tot 250 MB. Nadert u dit
verbruik? Dan geven wij u een seintje. Gaat u er over? Dan betaalt u slechts
1 euro per 50 Mb extra.

Hou de knip op de beurs...
Heeft u de neiging om uw verbruik uit het oog te verliezen? Wij bouwen een
veiligheidsnet in. Bij Scarlet bepaalt u uw eigen downloadlimiet (250 MB,
500 MB, 1 GB, etc.). Overschrijdt u deze grens? Dan schakelt uw verbinding
automatisch over op de snelheid van een klassieke modem.

Bent u een rasechte internetfanaat? Dan kiest u toch gewoon onze andere
formule. Voor een vast bedrag van maar 39,49 euro per maand surft en
downloadt u in alle vrijheid. Ideaal voor gamers, thuiswerkers en surfers
die veel muziek en films downloaden.

We voorzien u van een ruim uitgemeten downloadvolume van maar liefst 15 GB.
Uploaden doet u ongelimiteerd met een snelheid van 384 Kbps. Controleer de
stand van uw downloadvolume elk moment on line.


Kan iemand dit bevestigen ? :roll:
Gebruikersavatar
PHO
Pro Member
Pro Member
Berichten: 373
Lid geworden op: 09 nov 2003, 12:13

Styno schreef:Inderdaad....
Bij a2f zeggen ze me dat Scarlet maatregelen gaat nemen, en het enige dat ze doen is hun limiet verhogen :evil:

Styno

Het is toch wel een beetje naïef om te stellen dat alle problemen met A2F te wijten zijn aan Scarlet. Ik heb zonet nog even de naar de last40 results gekeken van de speedtest, en d'r staan 4 scarlet abonnee's in en 5 adsl2fit. De scarlet abonnee's hadden allemaal rond 2500kbit/s down, terwijl de A2F abonnee's niet hoger kwamen dan 632kbit/s. Dit zegt genoeg!
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Alle uitvluchten zijn goed om die domme naieve klanten aan het lijntje te houden (en er facturen naar te sturen). Ondertussen zwijgt men officieel in alle toonaarden :!:
DiViNO
Plus Member
Plus Member
Berichten: 129
Lid geworden op: 23 dec 2002, 18:23

Deze thread gaat over Scarlet limiet en niet over A2F dus voorgaande posts zijn off topic...

Kan iemand die quote bevestigen, of meer uitleg geven ??
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

DiViNO schreef:Deze thread gaat over Scarlet limiet en niet over A2F dus voorgaande posts zijn off topic...


Daar A2F dit als de oorzaak aangeeft van al hun problemen lijkt het mij zo on-topic als het maar kan zijn.

DiViNO schreef:Kan iemand die quote bevestigen, of meer uitleg geven ??


In de eerste post staat een URL naar Scarlet zelf... wat wil je nog meer als bevestiging ?
Gebruikersavatar
PowerSoft
Premium Member
Premium Member
Berichten: 589
Lid geworden op: 30 mar 2004, 20:33
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

Styno schreef:Inderdaad....
Bij a2f zeggen ze me dat Scarlet maatregelen gaat nemen, en het enige dat ze doen is hun limiet verhogen :evil:

Styno


het enige wat ze doen is hun limiet weer invoeren
sinds augustus 2003 kenden de scarlet klanten geen limiet meer
officieel wel, maar hun meters stonden gewoon stil

ik kan echter ook niet meer dan dat bevestigen
nergens vind ik info over wat er gebeurt als je de limiet overschrijdt


edit:
ik bevestig dus dat ik een mail heb gekregen vn scarlet waarin dergelijke info staat en hun meter is nu zo een flash meter, ga toch wel goed in de gaten houden of die wel correct werkt :)

Het toegelaten datavolume van Scarlet ADSL verhoogt tot 15 GB !
Vanaf vandaag verhoogt het toegelaten datavolume van elke Scarlet ADSL gebruiker van 10 GB naar 15 GB per maand. Met niemand anders dan met Scarlet kan je per maand voor maar 39,49 euro zoveel data verzenden en ontvangen!

Nog meer goed nieuws: vanaf vanavond kan je opnieuw on line je datavolume controleren! Ga naar mijn.scarlet.be en klik er op "Controleer uw on line verbruik". Daar vind je meteen terug hoeveel je precies hebt verbruikt en vermijd je dat je gefactureerd wordt voor overschrijding van het toegelaten datavolume.

Nog geen Scarlet ADSL? Bestel dan nu! Of bel naar 0800 84 000.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
DiViNO
Plus Member
Plus Member
Berichten: 129
Lid geworden op: 23 dec 2002, 18:23

Mail enzo heb 'k ook al gezien :roll:

Maar staat veel te weinig info in, wat ik wil weten is wat er gebeurd als je erover gaat
Gebruikersavatar
PowerSoft
Premium Member
Premium Member
Berichten: 589
Lid geworden op: 30 mar 2004, 20:33
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

heb al een mailtje gestuurd naar scarlet, hopelijk geven ze er ook een gevolg aan
Gebruikersavatar
Styno
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1440
Lid geworden op: 06 nov 2003, 17:38
Locatie: Somewhere over the rainbow....

PowerSoft schreef:het enige wat ze doen is hun limiet weer invoeren
sinds augustus 2003 kenden de scarlet klanten geen limiet meer
officieel wel, maar hun meters stonden gewoon stil

Ok, dan is het inderdaad al wat duidelijker...
Ik als niet-scarlet abonnee moest dus afgaan op hun website waar opstaat dat er een 10g limiet van toepassing was en dat die nu naar 15 gegaan is. Nu is het dus duidelijker.
Styno
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
CmdrGod
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 mar 2004, 18:34
Locatie: Sint Genesius Rode

verhoogt naar 15Gb, omg, das gewoon een vergiftigd geschenk

Scarlet verhuurt deel van zijn netwerk aan A2fit, met nadruk op een deel. Als A2fit daar teveel mensen op aansluit dan is dat toch normaal dat er zo'n trage speeds zijn bij A2fit. Probleem ligt zuiver aan A2fit, niet aan Scarlet.

Limieten bij Scarlet veranderen niks aan situatie van A2fit tenzij ze meer bandbreedte krijgen van Scarlet. Scarlet gaat een deel van zijn klanten verliezen hierdoor, hun grootste troef is weg. (onafhankelijkheid + ongelimiteerd)

ik zelf zit bij Scarlet, ik ga dat hier een maand of twee bekijken hoe het evolueert, staat het mij niet aan dan bol ik hem daar af
Live long and prosper.
sander19
Pro Member
Pro Member
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 okt 2003, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 3 keer

Ik vind het wel grappig hoe ze die zin hebben gemaakt:

Nog meer goed nieuws: vanaf vanavond kan je opnieuw on line je datavolume controleren!

met de nadruk op "nog meer GOED nieuws" :p hehe

zalig :)
skipper

Heb een gewoon ADSL abonnement van Scarlet (tot 10 GB download). Light aanbod is blijkbaar iets nieuw. Maar toen ik mijn splinternieuwe meter bekeek, blijkt die maar te gaan tot 250 MB, en niet tot 15 GB.
Eens kijken hoe dat gaat uitdraaien.
wezze
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 23 sep 2003, 17:34

guys kan iemand me dit is effe uitleggen lol

ik ga dus mijn limiet checken op de scartlet website en daar staat daar een meterke 0-------------------------->500 MB

500MB is het niet 15GB wat is er hier aan de hand :?


EDIT: ik heb het abbonement van ADSL van 39,49 € moet ik geen meter van 15 Gb te zien krijgen???
Rastatje15

Datavolume dat kennen ze blijkbaar alleen bij belgacom en telenet.
Ben van 01/2002 tot 11/2003 bij scarlet geweest en ze trekken zich helemaal niets aan van datavolume (gemiddeld 15GB met pieken tot 25GB).
Hun (vorige) volumemeter werkte trouwens niet, dat ding werd om de paar dagen geupdated terwijl je 10GB @ 3.3Mbps in iets meer dan 6 uur kan downloaden.....

Nu bij Tiscali (scarlet had redelijk wat problemen met de telefooncentrale waar ik was aangesloten) en daar hebben ze zelfs geen volumemeter.....
Xavier
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 dec 2003, 13:26

wezze schreef:guys kan iemand me dit is effe uitleggen lol

ik ga dus mijn limiet checken op de scartlet website en daar staat daar een meterke 0-------------------------->500 MB

500MB is het niet 15GB wat is er hier aan de hand :?


EDIT: ik heb het abbonement van ADSL van 39,49 € moet ik geen meter van 15 Gb te zien krijgen???


Tis precies iets van 500mb per dag ofzo want er staat bij mij ook zo'n meterke en daar staat van periode 1/4/2004 tot 2/4/2004 dus ik denk da het 500megabyte per dag is of zoiets.. Ik snap er helemaal nix meer van.. Enfin soit als ze mij een factuur sturen die te hoog is dan zeg ik dat ze het maar duidelijker hadden moeten uitleggen en dan wil ik ze nog eens zien processen =)
skipper

Nog eens gechekt, want ik begon al te twijfelen, maar mijn meterke gaat maar tot 250 MB waarvan er met gewoon te surfen al 90 MB van op zijn. Niks speciaal gedownload vandaag of gisteren. Hoe marcheert dat!
wezze
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 23 sep 2003, 17:34

ja dat van periode tot periode (wat 1 dag is) is wel verdacht als ze zo gaan beginne als je nier meer dan 500Mb per dag kan downen hebbe ze ver hetzelfde systeem als telenet me hunne glijdende meter

is snap het nie hebben ze mij nu vergist met dit

Hou de knip op de beurs...
Heeft u de neiging om uw verbruik uit het oog te verliezen? Wij bouwen een
veiligheidsnet in. Bij Scarlet bepaalt u uw eigen downloadlimiet (250 MB,
500 MB, 1 GB, etc.). Overschrijdt u deze grens? Dan schakelt uw verbinding
automatisch over op de snelheid van een klassieke modem.


heb wel het 15Gb abboneent he lol maar sinds nog mensen die 500Mb hebben staan en ook gewoon het 39,49 euro per maand (van 15gb abbo hebben) is wel beetje raar

some explenation plzzzzzz

en als ze denken dat het door de ongelimeteerdheid was dan adsl2fit zo zit te sukkelen en traag gaat denk maar vlug iets anders

DUS als het daarom is dat scarlet ineens limieten invoerd shaf ze dan maar terug af pfff :?
Gebruikersavatar
Hans verschooten
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 mar 2004, 16:55
Contacteer:

Beste,

Even wat meer uitleg over de werking van de volumemeter.

Het volume (up en down) wordt gemeten over een periode van 1 maand. Je
limiet van 15GB wil dus zeggen dat je gedurende die maand kan up- en
downloaden met deze 15GB.

De meter toont het volume op een glijdende schaal. In het begin van de maand
start je dus altijd van 0 tot 250MB, dit is dus zeker geen limiet op je
gebruik. Je limiet blijft dus 15GB. Ga je over die limiet, dan wordt je
automatisch op smalband (klassieke verbindingsnelheid) gezet. Je kan echter
altijd extra volume bijkopen om ongelimiteerd te surfen, dit aan 1 euro per
1GB.

Wat vooral heel belangrijk is voor ons op dit moment is dat we luisteren
naar onze klanten en trachten de beste oplossingen voor hen op de markt te
brengen. Ja, dit betekent ook dat we af en toe zullen ingrijpen als het de
spuigaten uitloopt. Maar het wil vooral zeggen dat we jullie opmerkingen
over de werking van en eventuele wijzigingen aan de volumemeter zullen
doornemen en waar mogelijk ook zullen doorvoeren.

Een paar dingen die ik hier op mijn lijstje gezet heb:
- een alternatief voor Flash (maw ook een HTML tabel op de pagina)
- een simulatie voor op de support site

Alle feedback is welkom, post het hier of stuur me een privébericht!

Met vriendelijke groeten,

Hans verschooten
Scarlet
DiViNO
Plus Member
Plus Member
Berichten: 129
Lid geworden op: 23 dec 2002, 18:23

Bedankt voor dit verhelderende antwoord ! :)
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

r2504 schreef:Lol... en ondertussen vliegen de geruchten dat de Scarlet "grootverbruikers" de schuld zijn van de A2F ellende in het rond :lol:

Ik weet niet wat A2F zijn klanten (alhoewel het laat enkel hier via via wat geruchten horen) wil wijsmaken, maar het lijkt mij daar iedere dag 1 april.


Da's heel knap gelezen r2504. Ik heb zonet bericht dat Scarlet zijn grootverbruikers gaat aanpakken voor de snelheidsproblemen. Je hebt hier ook op geantwoord. Nu Scarlet dit dan doet schiet je het af ... hoe je het ook draait of keert, hieraan heeft niemand iets en dit blijft op een persoonlijke kruistocht lijken ... (voor derden).

Besten,

Voorheen had Scarlet GEEN limiet. Volgens contract wel, maar die werd niet gehandhaaft. Nu gaat Scarlet dit WEL doen maar om het wat aantrekkellijker te maken verhogen ze die naar 15gb...

Ik wil nu niks zeggen, maar als ze dit effectief nu doen dat wil dan toch wel iets zeggen of niet ? Deze post bevestigd enkel wat ik in de andere topic heb geplaatst naar aanleiding van een telefonisch gesprek met Webvisie ... ik betreur het ook dat zij het niet zelf officieel doen, maar zoals ik het zie bevestigd dit enkel wat zij al maanden zitten te zeggen.

Uiteraard hoop ik ten zeerste dat deze maatregel ook effectief iets gaat uitmaken. Ook ben ik te weten gekomen hoeveel BW Webvisie afneemt van Scarlet, wat de overboekingsgraad is en hoeveel % capaciteit daarvan in gebruik is t.o.v. de geprovisioneerde gebruikers. Volgens die cijfers is de overboekingsgraad een stuk beter dan bij andere ISP's ... concrete cijfers mag ik op dit moment nog niet vermelden, maar ik zal proberen hiervoor een goedkeuring los te krijgen.

Anyway,

Begin maar al a te denken hoe jullie deze post weer kunnen afkraken ..

Grtz,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Bartje

Dit gaat scarlet in ieder geval leden kosten.
1 euro per gig???
Waarom geen mogelijkheid tot onbeperkt downloaden voor een vast bedrag?

Dit gaat in Nederland toch ook goed, oa bij Scarlet in Nederland.
Ik voel me echt in mijn zakken gezeken aangezien ik duidelijk heb gevraagd ivm downloadlimieten.
Ik moest mij volgens een vertegenwoordiger van Scarlet geen zorgen maken daarover.


Bart
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Sasuke schreef:Da's heel knap gelezen r2504. Ik heb zonet bericht dat Scarlet zijn grootverbruikers gaat aanpakken voor de snelheidsproblemen. Je hebt hier ook op geantwoord. Nu Scarlet dit dan doet schiet je het af ... hoe je het ook draait of keert, hieraan heeft niemand iets en dit blijft op een persoonlijke kruistocht lijken ... (voor derden).


Ik schiet hier niets af wat betreft limieten... ik heb het trouwens altijd al ridicuul gevonden dat bepaalde personen tot zelfs 800 GB per maand downloaden (ik blijf erbij dat je hier niets zinnigs mee kan doen, zelfs nog niet met een kwart ervan).

Waar ik het wel over heb, en als je de posts volgt zal je merken dat ik daar niet alleen in ben, is dat ik niets geloof van het feit dat dit de situatie van A2F gaat oplossen.

Ook in de speedtest kan je duidelijk merken dat Scarlet gebruikers aanvaardbare snelheden halen wat mij toch bizar lijkt als deze dan toch de oorzaak zouden zijn van A2F zijn problemen. Moest dit zo zijn dan zijn waarschijnlijk volgende week alle problemen opgelost... of niet soms ?

Maar ja... een officieel antwoord van A2F of Scarlet zullen we hier wel niet op krijgen zekers ?
wezze
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 23 sep 2003, 17:34

We voorzien u van een ruim uitgemeten downloadvolume van maar liefst 15 GB.
Uploaden doet u ongelimiteerd met een snelheid van 384 Kbps. Controleer de
stand van uw downloadvolume elk moment on line.


word de upload nu ook aangerekend sinds er geen aparte balk is voor up en down

maar misshien ook niet klopt dit bovenste stukje uitleg?
Gebruikersavatar
Styno
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1440
Lid geworden op: 06 nov 2003, 17:38
Locatie: Somewhere over the rainbow....

Moest deze actie de situatie van a2f verbeteren, dan kunnen daar een paar conclusies uitgetrokken worden.
1. Scarlet en isp's die bandwith kopen sharen infrastructuur.
2. Scarlet gebruikers krijgen voorrang op de andere gebruikers en dus is er een soort van capping naar de isp's die bandwith kopen.

eerste punt is nix mis mee, gewoon een vaststelling (en al een paar x naar boven gekomen in dit forum)
tweede punt... nja... spreekt voor zich...

En voor de duidelijkheid: persoonlijk vindik het positief dat er eindelijk iets aan de gang is, maar ik ben nu al een half jaar aan het wachten op iets constructiefs dus eerst zien en dan geloven. Vanaf het moment dat het beter gaat zal ik ook de eerste zijn om het te melden. En sorry, maar momenteel is het echt nog nooit zo ergerlijk traag gegaan..

Styno
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
Gebruikersavatar
Styno
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1440
Lid geworden op: 06 nov 2003, 17:38
Locatie: Somewhere over the rainbow....

Sasuke schreef:Anyway,
Begin maar al a te denken hoe jullie deze post weer kunnen afkraken ..
Grtz,
Sasuke

Sja;... sorry, maar ivm. performantie geloof ik niet meer in 'wacht nog 2 weken'. Goed dat eraan gewerkt wordt, maar ik wil die verbetering eerst zelf merken.

Styno
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
mm2
Pro Member
Pro Member
Berichten: 319
Lid geworden op: 04 jan 2004, 12:38

Rastatje15 schreef:Nu bij Tiscali (scarlet had redelijk wat problemen met de telefooncentrale waar ik was aangesloten) en daar hebben ze zelfs geen volumemeter.....


Toch wel hoor, kijk maar op http://www.tiscali.be/volumecontrole
Er staat ook duidelijk (als je ingelogd bent in de volumecontrole) dat het overschreden volume vanaf 1/4 ook effectief zal aangerekend worden.

En de meter kan helaas ook meer dan 4GB per sessie aan :cry: (waar de ex-wanadoo meter het toch moeilijk mee had :-D )
dewie

hmm ik vind die limiet maar klote, ik ben zelf een "groot" verbruiker (+100 gig) en heb mij nooit iets moeten aantrekken van een limiet, en daardoor heb ik alle problemen met de helpdesk en dubbel factureren maar door de vingers gezien.

maar als ze die limiet nu effectief gaan invoeren dan ga ik toch is uitkijken nar alternatieve (en ik ben heus niet de enigste), of ze moeten eindelijk is komen met een goed alternatief voor grootgebruikers, ik wil gerust meer betalen voor meer download, maar om nu mijn zelfde download te halen betaal ik mij blauw !!! :evil:

greetz
Gast

mm2 schreef:
Rastatje15 schreef:Nu bij Tiscali (scarlet had redelijk wat problemen met de telefooncentrale waar ik was aangesloten) en daar hebben ze zelfs geen volumemeter.....


Toch wel hoor, kijk maar op http://www.tiscali.be/volumecontrole
Er staat ook duidelijk (als je ingelogd bent in de volumecontrole) dat het overschreden volume vanaf 1/4 ook effectief zal aangerekend worden.

En de meter kan helaas ook meer dan 4GB per sessie aan :cry: (waar de ex-wanadoo meter het toch moeilijk mee had :-D )


Hoe ben je te weten gekomen waar die meter zich bevindt ? Op tiscali.be staat er volgens mij ieder geval geen link.
Gebruikersavatar
aikon
Plus Member
Plus Member
Berichten: 177
Lid geworden op: 14 mar 2004, 20:56
Locatie: Rotselaar - Leuven
Contacteer:

ik heb ook een meterke tot 250
en kheb al wel meer gedownload den 3mb :x :D

Afbeelding
su root
Sandman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 346
Lid geworden op: 21 jun 2003, 10:29
Locatie: Genk

ik ga hier ook eens een opmerking geven:

ik ben zelf geen scarlet klant, maar met die glijdende limiet kunnen klanten bv nietr even een linuxdistro binnenhalen...want dan zit je binnen de 2 uur op smallband en duurt het erg lang eer hem binnen is. :).
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1676
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Sandman schreef:ik ga hier ook eens een opmerking geven:

ik ben zelf geen scarlet klant, maar met die glijdende limiet kunnen klanten bv nietr even een linuxdistro binnenhalen...want dan zit je binnen de 2 uur op smallband en duurt het erg lang eer hem binnen is. :).


Ofwel heb jij het verkeerd begrepen, ofwel heb ik het verkeerd begrepen : maar ik had begrepen dat die 250Mb per dag slechts een richtlijn was, en dat die meter na 2 dagen op 500Mb kwam te staan, en na 3 dagen op 750Mb enz... tot 15Gb na 30 dagen.
Maw. die teller is slechts een houvast voor wie steeds op breedband wenst te blijven. Wil je daarentegen je volledige limiet (15Gb bij Scarlet blijkbaar - sidenote : waarom kan dit bij Belgacom niet ?) er op één dag doorjagen, dan kun je dit - zelfs op breedband !


Ook meen ik mij te herinneren dat het een "glijdende" teller is die de situatie van de voorbije 30 dagen weergeeft... en ook dit zou dus een ander systeem zijn als bij Bgc. Maar misschien heb ik ook dit verkeerd begrepen.

CueBoy, ook geen Scarlet-klant.
If you can't beat them, confuse them.
Gebruikersavatar
PowerSoft
Premium Member
Premium Member
Berichten: 589
Lid geworden op: 30 mar 2004, 20:33
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

zucht :) da is nu toch niet zo moeilijk om te begrijpen

de limiet is 15 gig

da meterke verlengt zichzelf als je over de 250MB gaat, of over de 500 of over de gig of op whatever hij staat, zonder dat je hierdoor op smallband valt ofzo

dit is puur esthetisch, hun meterke zou der schoon uit zien als ze hem direct tot 15 gig laten gaan :)

als je een grafiek y=3 tekent ga je je y-as toch ook niet trekken tot y=100, dit oogt gewoon minder goed
Gebruikersavatar
aikon
Plus Member
Plus Member
Berichten: 177
Lid geworden op: 14 mar 2004, 20:56
Locatie: Rotselaar - Leuven
Contacteer:

Nujah had iets te snel gepost daarstrax,
nu ik heb geen enkel probleem met de limieten, ook al was ik een grootverbruiker.
su root
Gebruikersavatar
PowerSoft
Premium Member
Premium Member
Berichten: 589
Lid geworden op: 30 mar 2004, 20:33
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

Ja volledig mee eens, het staat immers in je contract, maar de laatste maanden zijn er DENK ik wel wat grootverbruikers bijgekomen, het nieuws dat de limieten niet gehandhaafd worden gaat immers snel de ronde onder de leechers, we kunnen dus concluderen dat het allemaal hun schuld is :p
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

PowerSoft schreef:als je een grafiek y=3 tekent ga je je y-as toch ook niet trekken tot y=100, dit oogt gewoon minder goed


[muggeziftingsmode]ze tekenen y=3 op een grafiek van y=250 bij scarlet :)

maar ja gaat die idd (normaal gezien) niet tot y=15360 tekenen :) [/muggeziftingsmode]
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Gebruikersavatar
PHO
Pro Member
Pro Member
Berichten: 373
Lid geworden op: 09 nov 2003, 12:13

Dat de providers zich meer en meer toeleggen op het naleven van de gestelde limieten hebben de leechers inderdaad aan zichzelf te danken. Toen er nog een FUP gehanteerd werd, was de redenering: "Woehaa, d'r is toch geen controle, dus downen maar." Bandbreedte kost nu eenmaal geld, en om het geheel nog een beetje betaalbaar te houden voor iedereen, moeten er gulden middenwegen gezocht worden. In België worden de ISP's nu eenmaal niet gesponsord door de staat zoals bijv. in Zweden.

Net zoals je tegen een vrien(in) zou zeggen: neem maar 100 euro uit mijn portefeuille (omdat je hem/haar bijvoorbeeld financieel wil steunen om 1 of andere redenen), maar die neemt zonder schroom 175 euro, zonder je iets te melden. Wedden dat je je bedrogen zou voelen?
Plaats reactie

Terug naar “Speedtest”