Tweakers: Steve Jobs kondigt iPhone 4 aan

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
Plaats reactie
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer
Provider

Apple-topman Steve Jobs heeft tijdens zijn keynote op de Worldwide Developer Conference de iPhone 4 aangekondigd. De vierde versie van de Apple-smartphone heeft zoals verwacht een snellere cpu en ondersteuning voor videobellen.

De iPhone 4 heeft een scherm met een diagonaal van 3,5" en een resolutie van 960x640 pixels. Dat zijn vier keer zoveel pixels als de vorige iPhones lieten zien: die hadden een resolutie van 320x480 beeldpunten. Het ips-scherm, dat volgens de fabrikant een betere kijkhoek heeft en kleuren mooier weergeeft dan vorige iPhones, heeft een dichtheid van 326ppi. Dat is iets meer dan de 312ppi van de Xperia X1 van Sony Ericsson, de smartphone met de hoogste ppi tot nu toe. De vorige iPhones hadden 163ppi.

Meer op Tweakers.net.

Ziet er wel leuk toestel uit.
KK
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Al die dure iBrol is gelukkig aan mij niet besteed :lol:
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:
Provider

Net even nagerekend: m'n Nokia 5800 XM heeft 230 ppi ;) (en dat verschil tov iPhone zag je wel: ik vond een iPhone verschrikkelijk onscherp)
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer
Provider
Te Koop forum

Ik snap dat toch niet zo goed: elke iPhone komt minstens een jaar later dan zijn concurrenten met sommige features (zoals videobellen en een flash bij het nemen van foto's: dat is toch al jaren mogelijk?). En toch springen de fanboys erop :-S.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer
Provider

Apple maakt de mensen gek met hun reclame/marketing, anders was het heel wat minder.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer
Provider

AnD schreef:Apple maakt de mensen gek met hun reclame/marketing, anders was het heel wat minder.
Apple heeft ook meer weg van een marketing dan een IT bedrijf hoor. Da's al sinds dag 1 hun strategie.

Nuja, spijt tot wie het benijd maar we zien toch keer op keer kopieer tendenzen gefocust op hun producten: waarom zijn er nu tegenwoordig zoveel smartphones die gelijkaardige home-screens gebruiken als het os voor de iPhone en iPad? Waarom komen nu ook al andere merken aandraven met iPad achtige toestellen?
Hetzelfde hebben we gezien in de tijd van de iPod (niet dat ze de eerste MP3 speler lanceerden, maar het heeft wel een boost gegeven destijds aan de MP3 speler markt).
Het enige dat ik nog mis, is een degelijke all-in-one pc (principe iMac). Het enige betaalbare zijn die touchscreen pc's, maar de specs lopen toch serieus achter t.o.v. die van een iMac.

Sterker nog, Apple kan het zich gewoon perfect permitteren om op bepaalde technische vlakken achter te lopen (zoals resoluties, processor snelheden, Flash of andere soft- of hardware features).
Net zoals een Lexus/BMW/Mercedes/... rijder er niet om geeft om het feit dat hij een "Japans feature" niet heeft of moet betalen voor een optie die op veel goedkopere auto's vaak amper eerder standaard of als goedkope optie te verkrijgen is.

Conclusssie: op vlak van features/technische specs moeten ze niet eens het voortouw nemen. De marketing maakt gewoon alles goed! En bergen gratis reclame (media!).

Btw, eens voor de lol de aandelen in de gaten gehouden van Apple (moet maar even zoeken op de NASDAQ)? In een jaar tijd is er bijna een verdubbeling geweest...

Soit, ik hou het wel bij m'n nog recente iPhone 3GS. Meestal wacht ik met zoiets tot het wat bug/probleemvrij is (denkende aan software bugs of ontploffende baterijen)...
Laatst gewijzigd door TomG 08 jun 2010, 08:52, in totaal 3 gewijzigd.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Hetzelfde hebben we gezien in de tijd van de iPod (niet dat ze de eerste MP3 speler lanceerden, maar het heeft wel een boost gegeven destijds aan de MP3 speler markt).
De meeste mensen die ik ken hebben hun oude mp3-speler gewoon ingeruild voor een Ipod toendertijd.

Het enige wat ik als impuls heb gezien is dat iedereen zijn mp3-spelers opeens veel gebruiksvriendleijker heeft gemaakt. Daar spelen ze vooral op.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:
Provider

Ik merk trouwens dat die FaceTime weer zo'n eigen systeem is en bijgevolg niet compatibel met die duizenden GSM's met 3G-videofonie.
qless
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:
Provider

En dat het alleen over Wifi voorlopig werkt...Kennelijk zijn ze bang dat het netwerk van AT&T nog verder onderuit gaat ;)
beele
Plus Member
Plus Member
Twitter: MrBeele
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:
Provider

Ben eens benieuwd wat die hier in België gaat kosten, zal je wel weer zeker 500€ armer maken als het niet meer is.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer
Provider

het zal veel meer zijn !
Ik denk dat ik ergens gelzen heb dat het dezelfde prijs zou zijn of nu MAAR met abonnement van mobistar.
Je zou wel kunnen delen door 24 en bij uw abonnementskost gerekend worden.
dus reken maar zonder abonnement nog eens 100 a 150 euro extra
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer
Provider

proximusboyke schreef:het zal veel meer zijn !
Ik denk dat ik ergens gelzen heb dat het dezelfde prijs zou zijn of nu MAAR met abonnement van mobistar.
Jong proximusboyke,

Blijf keer weg uit apple topics, het enige dat je doet is onzin verkopen, of dingen die totaal out of context zijn gegrepen...

Je bent niet voor Apple maar daarvoor moet je toch niet elk topic gaan verzieken!
Afbeelding
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer
Provider

ben benieuwd...de meeste symbian apps op m'n nokia E70 gebruiken niet de max resolutie wat betekend dat die in postzegelformaat getoond worden... de E72 was zelfs slechter dan de E70 inzake resolutie :(
gaat iOS4 de bestaande games/apps nu automatisch scalen?
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:
Provider

Ik heb ook een 3GS en heb al een aantal gsm's/smartphones gehad, en .. hoewel de Iphone het enige product is van Mac dat ik heb, het is gewoon supergoed in wat het doet, punt.

Dit is volgens mij toch een topic voor mensen die geinteresseerd zijn in de iphone, en niet het gezever weer eens willen horen van de anderen die bashen op de iphone.
We weten het, jullie smartphones zijn gewoon superieur tov alles, prima zo! Dus wees blij dat je geen iphone hebt en amuseer u dan ergens anders.

Voor diegene die geinteresseerd zijn in de nieuwe iphone, hopelijk kunnen jullie hier iets typen zonder verweten te worden.
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer
Provider

Dafke schreef:Ik heb ook een 3GS en heb al een aantal gsm's/smartphones gehad, en .. hoewel de Iphone het enige product is van Mac dat ik heb, het is gewoon supergoed in wat het doet, punt.

Dit is volgens mij toch een topic voor mensen die geinteresseerd zijn in de iphone, en niet het gezever weer eens willen horen van de anderen die bashen op de iphone.
We weten het, jullie smartphones zijn gewoon superieur tov alles, prima zo! Dus wees blij dat je geen iphone hebt en amuseer u dan ergens anders.

Voor diegene die geinteresseerd zijn in de nieuwe iphone, hopelijk kunnen jullie hier iets typen zonder verweten te worden.
Mooi verwoord dafke,

Net nog even het filmpje bekeken en da ziet er super uit!
Afbeelding
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer
Provider

proximusboyke schreef:het zal veel meer zijn !
Hetgeen ik denk zal het volgende zijn; los zal de prijzen ong van vorige keer zijn; de 16gb rond de 575 euro en de 32gb 675 euro. Maar ik denk ze koppelverkoop gaan invoeren ook en dan denk ik ze bv de 32gb aan bv 300 euro ofzo gaan verkopen met een abo van 2jaar lang aan een minimum prijs van 30 euro per maand maar hey, das maar mijn gedacht e, ik kan er totaal naast zitten ;).

De iphone zal los te koop zijn maar zal geen 800-900 euro ofzo gaan kosten zenne.Dat gaan ze niet doen denk ik en dat zou ferm overdreven zijn ook, naar het schijnt zouden in onze buurlanden de prijzen hetzelfde zijn zoals ik hier zeg dus dat zal bij ons dan ook zo zijn.

Ik las ook al ergens in nederland de iphone toch op 5juli zou uitkomen, in welke mate dat allemaal klopt laat ik int midden.
Ge kunt ze kussen
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Dafke schreef:Ik heb ook een 3GS en heb al een aantal gsm's/smartphones gehad, en .. hoewel de Iphone het enige product is van Mac dat ik heb, het is gewoon supergoed in wat het doet, punt.

Ik vind je tegen kritiek moet kunne, het is aan de iphoen gebruikers om alles te weerleggen, het enige wat ik tot nu toe van apple heb is de iphone, das het enige wat ik heb en ik ben altijd kritisch ingesteld omdat ik vind dat zo moet zijn.
Het is te makkelijk om alles wat jobs zegt je als een klein kind moet staan te juichen want sommige zaken waren er 4j geleden al die op deze modellen toen al staken en nu pas maar op de iphone steken ;).
Ik ga normaal gezien de nieuwe ook kopen, ik heb ze al allemaal gehad :-).

Ik ben al verweten geweest van fanboy maar dat ben ik nu net niet, ben ik dan kritisch over het eigen toestel (de iphone dus) dan krijg ik van anderen het verwijt het nooit goed is, je kan dus toch nooit voor iedereen goed doen.
Ge kunt ze kussen
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Als ze koppelverkoop gaan toepassen, zal het toestel zelf een stuk minder kosten. Dat spreekt voor zich (wat zou anders het punt van koppelverkoop zijn als je je producten en abonnementen wilt slijten?).
De vraag is dan nog of ze hier ook al dan niet simlocks gaan toepassen. Ik hoop van niet. Ik nog geen 1000 jaar wens ik naar Mobistar over te stappen.

@Marlboro,
't Is handiger om meerdere antwoorden samen te vatten in één post... Toch als het 2 opeenvolgende replies zijn...
Laatst gewijzigd door TomG 08 jun 2010, 13:25, in totaal 1 gewijzigd.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Als iphone gebruiker zou je eigenlijk dubbel zo kritisch moeten zijn omdat je namelijk 600 euro neerlegt en je dan ook wel mag verwachten dat sommige functies er inzitten. Of zie ik dat verkeerd?
beele
Plus Member
Plus Member
Contacteer:
Provider

TomG schreef:Als ze koppelverkoop gaan toepassen, zal het toestel zelf een stuk minder kosten. Dat spreekt voor zich (wat zou anders het punt van koppelverkoop zijn als je je producten en abonnementen wilt slijten?).
De vraag is dan nog of ze hier ook al dan niet simlocks gaan toepassen. Ik hoop van niet. Ik nog geen 1000 jaar wens ik naar Mobistar over te stappen.

@Marboro,
't Is handiger om meerdere antwoorden samen te vatten in één post... Toch als het 2 opeenvolgende replies zijn...
Gesimlockte telefoons mogen niet verkocht worden in België dacht ik
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Provider

... maar wat niet is, kan nog komen (gezien de gewijzigde wet op koppelverkoop).
beele
Plus Member
Plus Member
Contacteer:
Provider

TomG schreef:... maar wat niet is, kan nog komen (gezien de gewijzigde wet op koppelverkoop).
Koppelverkoop wil gewoon zeggen dat ze een product mogen bundelen met een abbo of actie, niet dat ze even het toestel mogen dichtschroeven, dat het niet meer met andere providers werkt.
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Provider

TomG schreef:Als ze koppelverkoop gaan toepassen, zal het toestel zelf een stuk minder kosten. Dat spreekt voor zich (wat zou anders het punt van koppelverkoop zijn als je je producten en abonnementen wilt slijten?).

@Marlboro,
Om te beginnen zou je toch al moeten weten ze er hier geen simlock mogen opsteken + je zegt ik wens nog in geen 1000jaar naar mobistar te gaan? Ik heb jarenlang of bijna al heel m'n leven zowel proximus als mobistar gehad en nadien af en toe ook base en telkens opnieuw vond ik mobistar in zijn geheel bekeken welteverstaan er als beste uitkomen.

Yep, er zijn zeker zaken bij die ik minder oke vind maar das bij alles zo.

Ik ben tevreden wat mobistar betreft maar het moet nog allemaal veel beter natuurlijk.
Het probleem is hier ook de netwerkproviders hier soms 6 tot 12maand moeten wachten eer ze eindelijk terug een mast kunnen bijplaatsen etc....Das de fout volgens mij van de politiek ofzo, ik snap niet waarom altijd alles hier zolang moet duren.
Tis hetzelfde mee processen van criminelen, bij dutroux hebben ze er 8j over gedaan, echt wel lachwekkend maar ze noemen osn dan ook niet voor niks een apenland.
Ge kunt ze kussen
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer
Provider

Goztow schreef:Als iphone gebruiker zou je eigenlijk dubbel zo kritisch moeten zijn omdat je namelijk 600 euro neerlegt en je dan ook wel mag verwachten dat sommige functies er inzitten. Of zie ik dat verkeerd?
Dat zie je verkeerd... Apple gebruikers zijn niet kritisch.
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:
Provider

Goztow schreef:Als iphone gebruiker zou je eigenlijk dubbel zo kritisch moeten zijn omdat je namelijk 600 euro neerlegt en je dan ook wel mag verwachten dat sommige functies er inzitten. Of zie ik dat verkeerd?
Niet alleen dat, maar ook 2j garantie krijgen. Apple producten = 1 jaar. Hoe ze erin slagen, ik weet het niet... maar 't lukt ze wel.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
theduvelking
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 69 keer
Provider

Tuurlijk, want je koopt een toestel zonder de specs te kennen ... :bang:
Fliz
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 30 keer
Provider

devilkin schreef:
Niet alleen dat, maar ook 2j garantie krijgen. Apple producten = 1 jaar. Hoe ze erin slagen, ik weet het niet... maar 't lukt ze wel.
Zever gezever. Als europeaan heb je 2 jaar. Ik heb al genoeg Apple zaken 'buiten' garantie toch nog onder garantie vermaakt of vervangen gekregen. Gewoon doorzagen op de 2 jaar en ze hebben geen voet om op te staan.
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:
Provider

En niet opgeven é..
Waarom moeten toch altijd die anti apple fanaten zich laten horen!?

In de smartphone topic als jullie de eigen smartphones ophemelen komen de iphone mensen toch ook niet zagen?
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:
Provider

silencer schreef:
How maar... Je hebt in elke categorie mensen die zonder slag of stoot alles kopen van een bepaalde vendor. Je moet altijd kritisch zijn, met alles wat je koopt en gebruikt. Ik ben in zeker zin wel een apple fan ('k heb 2 jaar een iphone G2 gehad en ik ben deze post nu aan 't typen op en 4 jaar oude macbook van de 1e generatie), maar ik koop niet zomaar alles wat apple uitbrengt. De iPad heeft in mijn ogen geen enkel nut. Koop je dan een netbook of een andere laptop, of een smartphone ofzo. De 15" en 17" macbook pro's zijn veel te duur voor wat je krijgt, maar de 13" MPB zou ik direct kopen moest de mijne het straks begeven. Wat ik geweldig vind aan apple producten is: het werkt gewoon zonder slag of stoot. De dingen zijn gebruiksvriendelijk (of toch gebruiksvriendelijker ;)), zelfs mijn ma kan er mee werken. Gebruik gewoon de dingen waarvoor ze bedoeld zijn.

My 2 cents.
Afbeelding
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Sub Zero schreef:
silencer schreef:
How maar... Je hebt in elke categorie mensen die zonder slag of stoot alles kopen van een bepaalde vendor. Je moet altijd kritisch zijn, met alles wat je koopt en gebruikt. Ik ben in zeker zin wel een apple fan ('k heb 2 jaar een iphone G2 gehad en ik ben deze post nu aan 't typen op en 4 jaar oude macbook van de 1e generatie), maar ik koop niet zomaar alles wat apple uitbrengt. De iPad heeft in mijn ogen geen enkel nut. Koop je dan een netbook of een andere laptop, of een smartphone ofzo. De 15" en 17" macbook pro's zijn veel te duur voor wat je krijgt, maar de 13" MPB zou ik direct kopen moest de mijne het straks begeven. Wat ik geweldig vind aan apple producten is: het werkt gewoon zonder slag of stoot. De dingen zijn gebruiksvriendelijk (of toch gebruiksvriendelijker ;)), zelfs mijn ma kan er mee werken. Gebruik gewoon de dingen waarvoor ze bedoeld zijn.

My 2 cents.
Voila, exactly my thoughts.

Ik heb de indruk dat er hier precies heel wat "ZDNet/HLN publiek" zit die ongebreideld kritiek opwerpt maar die niet zo goed kunnen nuanceren (het is niet allemaal zwart-wit)... Niet iedere Apple koper is impulsief en staat uren aan te schuiven voor een Apple store. Er zijn er die ook gewoon de kat uit de boom kijken, reviews lezen (eventueel klachten) en dan pas de aankoop doen.

Van een iPhone kopen heb ik 2 jaar gesproken... uiteindelijk heb ik gewacht tot mijn gewone ouderwetse Nokia het in die mate liet afweten dat het niet meer praktisch bruikbaar is (aan de voor een GSM toch wel mooie leeftijd van 3 jaar).
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”