Domeinnaam koppelen met hotmail

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
StevenVD
Starter
Starter

hallo,

ik heb een vraagje,
Op het ogenblik bezit ik een hotmail email-accounts met volgende vorm: [email protected]
ook bezit ik een domeinnaam met de vorm: www.mijn-achternaam.be

Men vraag is nu of het mogelijk is om men hotmail account te koppelen aan men domeinnaam.

Het is de bedoeling dat mensen een email moeten kunnen sturen naar zowel:
[email protected] en [email protected]
en dat ik de emails gestuurd naar beide adressen kan lezen in dezelfe inbox.

Dus eigenlijk zou men hotmailaccount eigenlijk twee alliasen moeten hebben,
deze waarmee geregistreerd is ([email protected]) en deze met de domeinnaam.

Een tweede vraag die zich stelt is dan of het mogelijk is om volgens de IMAP methode te blijven werken. Dit is handiger dan POP3 aangezien
op deze manier men inbox synchroniseert op alle windows mail programmas waar men email is toegevoegd en op men gsm.

Alvast bedankt
Groeten
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 40 keer

Met hotmail weet ik het niet, maar met gmail kan je ongeveer bereiken wat je beschrijft... Zie voor meer info: http://www.google.com/apps/intl/nl/group/index.html
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

I concur, Google Apps FTW! Ik doe het al jaren zo, tot grote tevredenheid... :beerchug:
ooh. shiny.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Provider

Te Koop forum

Heb je een webmail applicatie bij je domeinnaam gekregen? Meestal krijg je daarin de optie om mails direct te forwarden.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

StevenVD schreef:Het is de bedoeling dat mensen een email moeten kunnen sturen naar zowel:
[email protected] en [email protected]
Zodra je een eigen domain hebt zorg je toch gewoon dat je zo snel mogelijk van die @hotmail.com afgeraakt.

Waarom wil je dat nog in stand houden ?
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Ik gebruik ook Google Apps met mijn domeinnaam.

In gmail kan je dan waarschijnlijk via POP3 je hotmail ophalen, zodat ze in 1 inbox staan.
Als je toch de voorkeur geeft aan hotmail, kan je in gmail instellen dat alle mails doorgestuurd worden naar hotmail.
Al is inderdaad de vraag waarom je hotmail-adres wil gebruiken als je je eigen domeinnaam hebt.

Van hotmail weet ik het niet, maar gmail is alvast bereikbaar via IMAP, met uitgebreide instellingen (wel eerst de uitgebreide instellingen aanzetten in Labs).

Via Google Apps beschik je ook meteen ook 50 aparte mailboxen en onbeperkte aliassen.
StevenVD
Starter
Starter

Omdat wanneer ik zou werker met enkel de domein email het met POP3 zou zijn.. Wanneer ik men mails dan binnenhaal op men vaste computer kan ik deze nier meer lezen op men laptop. Ik ben ook niet echt een fan van gmail. Daarom dat ik vraag of er iemand ervaring heeft met hotmail en domeinkoppeling..
johcla
Elite Poster
Elite Poster

Dan denk ik dat je, zoals Goztow vermeldde, het gemakkelijkste bent met een auto-forward in te stellen van je domeinnaam-email naar hotmail.

Dan heb je meteen ook het voordeel dat je geen diskruimte van je domein gebruikt voor je mail.
johcla
Elite Poster
Elite Poster

Effe gegoogled en blijkbaar bestaat er een hotmail/live variant van Google Apps:

http://domains.live.com/
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

johcla schreef:Dan denk ik dat je, zoals Goztow vermeldde, het gemakkelijkste bent met een auto-forward in te stellen van je domeinnaam-email naar hotmail.
Ik doe het ook op die manier.
Via mijn Belgacom Internet abo heb ik een domainnaam (mijnnaam.net), en e-mail aliassen (vb [email protected])
Via mijn e-services is dit automatisch geforward naar mijn hotmail account ([email protected])
Alles komt dus in één mailbox (mijn hotmail). Dit forwarden gebeurt bijna real time.
Ik heb wel meerdere mailboxen (vb [email protected]) - die worden natuurlijk naar haar hotmail geforwarded.
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

StevenVD schreef:Omdat wanneer ik zou werker met enkel de domein email het met POP3 zou zijn..
Slechte hosting zou ik zeggen... zelfs bij One.com heb je voor 1.25 euro/maand IMAP support.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”