nieuwe modems telenet.

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Tomby schreef:Als je gewoon je eigen router op de DMZ zet van de Telenet modem (kan via Mijn Telenet) dan omzeil je eigenlijk het gros van de problemen.
Tja, TN had ook gewoon MAC based passthru (standaard functionaliteit van de modem) kunnen beschikbaar stellen in Mijn Telenet... en dan was iedereen tevreden.
WillyWortel
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 jun 2010, 12:06

Sinds deze week heeft telenet ook zo'n modem bij ons geplaatst. De installateur had mij verteld dat ik er zo een router kon achterplaatsen. Heb dezelfde dag nog naar Mediamarkt een Dlink Dir-635 (N router) gekocht. Nu kan ik dit systeem echt niet laten functioneren. Weet iemand of dit nu mogelijk is of niet? Greets !
Goofy
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 apr 2009, 20:21
Bedankt: 1 keer

Is het mogelijk om met zo'n standaard abo meer dan 4 "pc's" aan te sluiten op't draadloze netwerk, zonder gefoefel?

Bij adsl is dit geen probleem, bij Telenet weet ik dat dit vaak een probleem was (router reset moest om'n ip terug vrij te geven).

Ik heb ook geen zin om maandelijks x aantal euro bij te betalen voor iets waar ze zich eigenlijk niks van moeten aantrekken.
In se zou't zelfs lukken met 4 pc's. Maar dan komt er nog een draadloze netwerkprinter bij en 3 gsm's die ook wifi hebben..
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1062
Lid geworden op: 02 maa 2009, 15:20
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

WillyWortel schreef:Sinds deze week heeft telenet ook zo'n modem bij ons geplaatst. De installateur had mij verteld dat ik er zo een router kon achterplaatsen. Heb dezelfde dag nog naar Mediamarkt een Dlink Dir-635 (N router) gekocht. Nu kan ik dit systeem echt niet laten functioneren. Weet iemand of dit nu mogelijk is of niet? Greets !
Ik heb thuis fibernet 100 en had ook dir 635 perfect kunnen op aansluiten, weliswaar hadk alweer een paar dingetjes verkeerd gedaan want ik ben er geene krak in in die dingen maar het is me gelukt uiteindelijk.
En ik had nog eens een 2de in m'n garage aangesloten.

Nu hebk dir 655 en das ook ermee gelukt.

Je hebt toch een switch eerst tussen steken?
Modem-switch dan de router?

Bij mij zit 1 kabeltje in de router( waar internet op staat) en dan zo naar de switch.
Maar om de router te installeren moet je gewoon alles volgen wat op het scherm komt en dan moet je een kabel effe in de modem aansluiten etc...


Maar je zegt nergens wat je feitelijke probleem is?
Zelfs 1 kleinste foutje of kabeltje verkeerd hebben gestoken en je moet herbeginnen ;).


Onthoud ook dat met de kabel werken nog altijd het beste is; ik behaal via wifi geen 80-90mbps en het durft wel eens uit te vallen voor een xxx aantal seconden.
Wifi is leuk en handig maar niet perfect, kabel blijft het beste.
Ge kunt ze kussen
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Marlboro schreef:Je hebt toch een switch eerst tussen steken?
Modem-switch dan de router?
Indien men geen andere toestellen wil aansluiten rechtstreeks op de modem (zoals vereist bij een decoder voor digitale TV) heb je geen switch nodig.
WillyWortel
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 jun 2010, 12:06

ben je zeker dat je deze modem hebt van telenet? Het lukt me echt niet om internetsignaal te krijgen via mijn Dlink Dir 365 router.

Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

WillyWortel schreef:ben je zeker dat je deze modem hebt van telenet? Het lukt me echt niet om internetsignaal te krijgen via mijn Dlink Dir 365 router.
Staat je D-Link geconfigureerd op DHCP client ? Indien je een PC rechtstreeks aansluit... dan werkt het wel veronderstel ik ? Zo ja, clone dan eens je PC MAC adres in je D-Link wireless router en probleem nogmaals.
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1062
Lid geworden op: 02 maa 2009, 15:20
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

WillyWortel schreef:ben je zeker dat je deze modem hebt van telenet? Het lukt me echt niet om internetsignaal te krijgen via mijn Dlink Dir 365 router.

Afbeelding
Jaja, deze heb ik ook en de dir 635 en 655 werken erop zenne. maar bij mij zit er een switch tussen omdat bv m'n digicorder er ook op aangesloten zit.

het kan idd wel zijn zoals r2504 hier zegt dat als je geen switch hebt de aansluiting anders is en dit wel zonder switch uiteraard marcheert al moet ik zeggen dit ook bij mij toen niet gelukt was. Ik heb dat bij mij thuis ook geprobeerd om rechtstreeks aan de modem te hangen die dir 635 en wilde maar niet lukken, ik steekte er terug die switch tussen, had wel eerst zelf een dom foutje gemaakt waardoor het niet lukte maar nadien alles correct gedaan en klaar was kees.
Ge kunt ze kussen
xayana
Premium Member
Premium Member
Berichten: 694
Lid geworden op: 21 dec 2009, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 79 keer

WillyWortel schreef:ben je zeker dat je deze modem hebt van telenet? Het lukt me echt niet om internetsignaal te krijgen via mijn Dlink Dir 365 router.
Afbeelding
de modem op de foto is NIET de nieuwe wireless modem.
Marlboro schreef: Jaja, deze heb ik ook en de dir 635 en 655 werken erop zenne. maar bij mij zit er een switch tussen omdat bv m'n digicorder er ook op aangesloten zit.
Dan is het zeker niet die modem, want op die wireless modem zitten 4 poorten en heb je dus géén switch nodig.
Marlboro... Je zegt dat je FiberNet100 hebt, dan heb jij geen wireless modem, maar een Docsis3 modem, die lijkt er op maar heeft slechts 1 poort en geen wireless.
Laatst gewijzigd door xayana 07 jun 2010, 07:11, in totaal 1 gewijzigd.
xayana
Premium Member
Premium Member
Berichten: 694
Lid geworden op: 21 dec 2009, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 79 keer

Pletskop schreef:
xayana schreef: ??? Vraag dan gewoon een niet draadloze installatie (dan wordt een gewone modem geplaatst) en koop zelf de router die je wil.
Volgens mij klopt dat niet helemaal.
De TN helpdesk medewerker wist me te vertellen dat dit type modem ook geplaatst wordt bij aanvraag van telefonie.
Bijkomend wist de installateur me te vertellen dat deze router/modem binnenkort de standaard gaat worden los van het feit of je nu een draadloze opstelling of niet besteld.
Neen, wat de toekomst brengt weet niemand. Nu worden die modems niet standaard geplaatst bij een niet-draadloze installatie.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Die foto lijkt toch echt wel op de nieuwe all-in-one modems. Maar zoals je zelf al zegt heb je hiermee geenszins een switch nodig. Die modem heeft idd 4 poorten. Adhv die MAC-passthru feature waar hierboven sprake van is, slagen ze erin toch je digibox e.d. op een andere range te zetten.

Die modem deelt in elk geval meerdere IP adressen uit en méér dan waar je in theorie recht op hebt: ik heb ExpressNet+ en heb al 5 verschillende IP adressen gekregen van die modem. Ik krijg zijn cache zelfs niet eens geleegd want ik wou uiteindelijk enkel mijn router als DHCP client met een .100 adres. Heb er me maar bij neergelegd dat het voor eeuwen en altijd .103 zal zijn :).

@WillyWortel: je hebt toch hopelijk de WAN poort genomen van je router en die verbonden met een van de 4 LAN poorten op de Telenet modem ? In dat geval moet je via Mijn Telenet toch echt wel die router zien verschijnen met zijn MAC adres en het IP adres dat hij van de router kreeg (bvb. 192.168.1.100).
WillyWortel
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 jun 2010, 12:06

De telenetrouter is aangesloten via een powerline in Wan poort. In de bureau heb ik een Dir 635 staan: Powerplug ook in wanpoort. VIa configuratie http://192.168.0.1 heb ik UPNP unchecked, en DCHP unchecked. Copy mac heb ik ook uitgevoerd in router. Ik heb verbinding met de router, maar geen internetconnectie. Ik werk wel met een mac os x, maakt dit verschil? Ik ben niet zo sterk in het configureren van routers. Graag advies waar ik fout ben.

Greets!
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

WillyWortel schreef:De telenetrouter is aangesloten via een powerline in Wan poort.
WAN poort ? M.i. heeft die geen WAN poort want de WAN kant is de binnenkomende coax-kabel.
Zoals ik hierboven al zei moet je je powerline in een van de 4 LAN poorten pluggen.
Trouwens, je moet in de eerste plaats in Mijn Telenet gaan kijken of je eigen router wel een IP adres gekregen heeft van de Telenet router. Dan pas moet je via 192.168.0.1 gaan kijken naar je eigen router.

BTW, mijn setup is hier ook met een powerline tussen mijn eigen router en de Telenet router.
WillyWortel
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 jun 2010, 12:06

excuses!, Lan poort bedoel ik :-) Ik heb nu eens Airport uitgeschakelt en een kabel rechtstreeks verbonden naar de D link dir 365 router. Nu heb ik wel internetverbinding, maar wanneer ik deze draadloos doe niet!

Bij mijn telenet zie ik 3 connected clients

Greets
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Dan ligt je probleem duidelijk bij je eigen wireless netwerk en niet bij Telenet. Ik ken niets van MacOS of Airport dus ik vrees dat mijn hulp hier eindigt :p.
WillyWortel
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 jun 2010, 12:06

Het blijkt dus duidelijk mijn macbook te zijn die niet functioneert met deze router. Ga hem deze middag omruilen in mediamarkt voor een apple express. Hopelijk werkt het dan wel. In ieder geval bedankt voor jullie hulp.
00steven
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jun 2010, 14:31

Dag Allen

Ik heb me ook laten verleiden tot Telenet ben eigenlijk best tevreden. Ik heb ook de modem met de beperkte instellingsmogelijkheden. Ik heb laatst een Nas (synology 209) aangeschaft maar zou dit graag van buitenaf toegankelijk maken. Ik heb me al wat verdiept op het internet maar ben zeker geen kenner.

Ik heb het vooral lastig met het port forwarding tabblad op mijnTelenet dit lijkt me niet logisch. kan er mij iemand helpen ?

ik verwijs bv poort 5000 tot 5000 door naar 192.168.1.***( intern_ip van het nas) dan zou ik toch via poort 5000 toegang moeten krijgen tot mijn nas.
of zie ik dit verkeerd?

met vriendelijke groet Steven
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

00steven schreef:Ik heb me al wat verdiept op het internet maar ben zeker geen kenner.
...
ik verwijs bv poort 5000 tot 5000 door naar 192.168.1.***( intern_ip van het nas) dan zou ik toch via poort 5000 toegang moeten krijgen tot mijn nas.
Port fwding zou toch redelijk gemakkelijk moeten werken.
Hoe test je juist 'van buitenaf' ? Op bezoek bij iemand anders ? En hoe probeer je dan te connecteren ? Ik neem aan dat je het externe IP adres van je Telenet connectie kent en gebruikt ? Normaal moet je van buitenaf dus surfen naar http://72.71.70.69:5000/ (het 72 adres uiteraard vervangen door jouw extern IP adres).
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

5000 lijkt me zeker niet de standaard poort van je NAS, waarschijnlijk heb je die zelf ingesteld.

http://www.canyouseeme.org/
Is een handige site om te kijken of je poort luistert.

Mag ik je er ook op wijzen dat ik hoop dat je aanmelden op de nas gebeurt met een beveiligde verbinding.
Heb zelf vroeger ook een NAS gekocht met het idee van, dat is handig als ik aan m'n bestanden wil.
MAAR tot je weet dat je wachtwoord als TEKST over het netwerk gaat... voor persoonlijke documenten vind ik dat best wel jammer.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
00steven
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jun 2010, 14:31

Tomby schreef:
00steven schreef:Ik heb me al wat verdiept op het internet maar ben zeker geen kenner.
...
ik verwijs bv poort 5000 tot 5000 door naar 192.168.1.***( intern_ip van het nas) dan zou ik toch via poort 5000 toegang moeten krijgen tot mijn nas.
Port fwding zou toch redelijk gemakkelijk moeten werken.
Hoe test je juist 'van buitenaf' ? Op bezoek bij iemand anders ? En hoe probeer je dan te connecteren ? Ik neem aan dat je het externe IP adres van je Telenet connectie kent en gebruikt ? Normaal moet je van buitenaf dus surfen naar http://72.71.70.69:5000/ (het 72 adres uiteraard vervangen door jouw extern IP adres).
thx voor de snelle reactie.

Ik dacht dat ik alles deed zoals jij beschreef. Bij het opnieuw uittesten heb ik het nog eens ingetypt en niet de bookmark gebruikt. Blijkbaar zit er een kleine typfout in de link. :oops: het werkt nu zonder probleem.


thnx

honda4life schreef: Mag ik je er ook op wijzen dat ik hoop dat je aanmelden op de nas gebeurt met een beveiligde verbinding.
Heb zelf vroeger ook een NAS gekocht met het idee van, dat is handig als ik aan m'n bestanden wil.
MAAR tot je weet dat je wachtwoord als TEKST over het netwerk gaat... voor persoonlijke documenten vind ik dat best wel jammer.
ik start altijd met het lezen van de handleiding en die 5000 poort is wel degelijk de standaard maar goed het werkt.

Wat beterft de beveiligde verbinding . Komt inorde bedankt voor de tip was daar nog niet aan toe gekomen wou eerst dat het gewoon werkte.

voorlopig zijn er niet echt geheimen te vinden op het nas.
Incubus
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:23

Ik heb net telenet besteld.
Kheb uitdrukkelijk gevraagd om een simpele modem (dus geen die beheerbaar is via Mijn Telenet).
Welk type ga ik dan waarschijnlijk krijgen? (turbonet + telefoon + digitale tv, kheb geen draadloze besteld)
https://www.telenet.be/mijntelenet/act ... ctivate.do

welke mag ik zeker niet laten installeren?
(heb hier zelf een router staan, dus ik moet echt een gewone modem hebben)

Tnx
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Hier is anderhalf jaar geleden een Motorola SBV5121E geinstalleerd, das een gewone modem waar je dan zelf uw eigen router kan achter hangen.
https://www.telenet.be/mijntelenet/acti ... modemId=19
best is dus niet die wireless modem/router die enkel beheerbaar is via "mijn telenet"
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Incubus
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:23

Ok, ze zijn hem vandaag komen installeren.
Kheb deze gekregen:
https://www.telenet.be/mijntelenet/acti ... modemId=10

Duidelijk al eens gebruikt geweest, maar dat boeit niet :-).

De installateur zei me ook dat ze dat nieuw type geven als je draadloos neemt (wat ik niet genomen heb)

grtz
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Incubus schreef:Ok, ze zijn hem vandaag komen installeren.
Kheb deze gekregen:
https://www.telenet.be/mijntelenet/acti ... modemId=10

Duidelijk al eens gebruikt geweest, maar dat boeit niet :-).

De installateur zei me ook dat ze dat nieuw type geven als je draadloos neemt (wat ik niet genomen heb)

grtz
Dit is wel al een ouder model, benieuwd of deze ook nog een beetje de recente snelheid aankan
welk abo heb je voor internet ? turbonet ? welke snelheid haal je dan
kijk eens op http://speedtest.telenet.be/
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Incubus
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:23

Last Result:
Download Speed: 28629 kbps (3578.6 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 1100 kbps (137.5 KB/sec transfer rate)
Latency: 14 ms
zaterdag 19 juni 2010 5:41:49

lijkt mij wel in orde (idd turbonet)
xayana
Premium Member
Premium Member
Berichten: 694
Lid geworden op: 21 dec 2009, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 79 keer

Patje schreef: Dit is wel al een ouder model, benieuwd of deze ook nog een beetje de recente snelheid aankan
Die modem kan zeker en vast wel de huidige TurboNetsnelheid aan.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Yeps zo te zien is die snelheid wel in orde met die modem :-)
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Gebruikersavatar
skitzo
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 20 maa 2004, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik heb een nog ouder model: Arris TM402B, hing hier nog van toen ik telenet had een drietal jaar geleden.
Vorige week opnieuw overgeschakeld van ADSL naar Telenet (Turbonet):
Last Result:
Download Speed: 28413 kbps (3551.6 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 1149 kbps (143.6 KB/sec transfer rate)
Latency: 16 ms
zaterdag 19 juni 2010 15:03:05
cavecat
Pro Member
Pro Member
Berichten: 336
Lid geworden op: 05 jan 2004, 18:19
Locatie: Eiverbeu
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

Hoe groot is de DHCP scope eigenlijk in die nieuwe modems met integrated WiFi ?
Kan je daar tientallen eigen toestellen achter hangen of heeft TN dat gelimiteerd ?
Floris Bakker for president!
xintian
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 jul 2010, 03:41

als je reeds langer dan één jaar bij Telent zit en je doet een downgrade, zit je dan terug vast voor een jaar ???
StarWing
Premium Member
Premium Member
Berichten: 723
Lid geworden op: 28 jan 2006, 18:21
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 65 keer

mega kick, maar hoort hier wel in thuis vind ik.

Anywayz.. Deze week dus gebeld van TN met de vraag "goeie klant blabla vertrouwen blabla etc) je kent het wel.
TN wil mijn abo overzetten naar WHOP (ondertussen gebeurt) maar ik moest dus een andere modem.
Ik heb aangedrongen op een modem en geen home gateway. Eerst strubbelde de medewerker wat tegen, maar hij gaf nadien toch toe, al stel ik mij wel serieus de vraag of hij echt begrepen heeft wat ik wou, want zijn tegenargumenten hielden totaal geen steek.
Normaliter ga ik TN zaken altijd doen bij de lokale TN verkoper. Maar blijkbaar is dit dus niet meer mogelijk (niettegenstaande TN medewerker mij expliciet naar daar heeft gestuurd)
Aangezien het dichtsbijzijnde TN center nu niet echt bij de deur en pal int midden vant stad ligt heb ik dus vrij weinig zin om mijn schaarse vrije tijd hieraan op te offeren, heb ik weinig zin om "even" een tn modem op te halen.

Dus, ik heb momenteel een Arris TM402B, en internet 60. Deze modem zit blijkbaar gecapped op 30mbit. Onderstaande zijn een aantal vragen die mij stel.
1/wat is de max speed van zo een modem, volgens dit http://www.tik.be/forum/viewtopic.php?f=5&t=13480 is die snel genoeg
2/indien deze rapper kan, waarom staat deze dan nog capped op 30mbit
3/waarom wil TN mij per se een nieuwe modem aansmeren ?
4/zouden ze bereid zijn van een tech een modem te laten afzetten, zo moet ik er niet achter ? :evil: ?
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

StarWing schreef:1/wat is de max speed van zo een modem
Ik denk dat dit een docsis 2 is en dat je misschien wel met 60Mbps aan zijn max zit.
StarWing schreef:2/indien deze rapper kan, waarom staat deze dan nog capped op 30mbit
Goede vraag, misschien wordt via hun maar voor die type modems een maximum 30Mbps profiel gegeven? (gokje)
StarWing schreef:3/waarom wil TN mij per se een nieuwe modem aansmeren ?
Omdat hij aan zijn maximum zit en om in de toekomst upgrades te kunnen garanderen. Docsis 3 modems halen veel hogere snelheden.
StarWing schreef:4/zouden ze bereid zijn van een tech een modem te laten afzetten, zo moet ik er niet achter ? :evil: ?
Ik denk persoonlijk niet dat ze deze gaan afzetten. Je zou wel kunnen opteren dat zij dat komen installeren, maar dan gaat er een kostplaatje aan hangen. Je gaat goedkoper zijn om toch een beetje vrije tijd op te offeren om naar het midden van een stad te rijden. Als je thuis komt is het kinderspel om paar kabels over te steken/schroeven. Alleen weet ik niet of ze in de centers modem only hebben.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
StarWing
Premium Member
Premium Member
Berichten: 723
Lid geworden op: 28 jan 2006, 18:21
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 65 keer

Zo een arris is effectief een DC2.0
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

http://en.wikipedia.org/wiki/DOCSIS
daar staat meer over de docsis :)
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

StarWing schreef: Dus, ik heb momenteel een Arris TM402B, en internet 60. Deze modem zit blijkbaar gecapped op 30mbit. Onderstaande zijn een aantal vragen die mij stel.
1/wat is de max speed van zo een modem, volgens dit http://www.tik.be/forum/viewtopic.php?f=5&t=13480 is die snel genoeg
2/indien deze rapper kan, waarom staat deze dan nog capped op 30mbit
3/waarom wil TN mij per se een nieuwe modem aansmeren ?
4/zouden ze bereid zijn van een tech een modem te laten afzetten, zo moet ik er niet achter ? :evil: ?
Er zijn er hier op het forum die met een docsis 2 nog 38 Mbps gehaald hebben in het begin van fibernet, maar vermoedelijk laten ze hun 30 Mbps profiel staan (Had je Basic internet ???) tot dat je een docsis 3.0 modem hebt die dan de 60 Mbps zal doorgeven op uw lijn ;)
Een modem only verwisselen is echt niet moeilijk, gewoon de kabels versteken in de nieuwe modem.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
StarWing
Premium Member
Premium Member
Berichten: 723
Lid geworden op: 28 jan 2006, 18:21
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 65 keer

^^ akkoord, ben zelf een tech, dus dat zou geen prob moeten zijn.

Doch moet ik een modem gaan halen op een niet-evidente plaats voor mij :s
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

StarWing schreef:Doch moet ik een modem gaan halen op een niet-evidente plaats voor mij :s
Ofwel betaal je voor een technieker, ofwel ga je er zelf gratis om... sommige mensen blijken nooit tevreden te zijn :bang:
StarWing
Premium Member
Premium Member
Berichten: 723
Lid geworden op: 28 jan 2006, 18:21
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 65 keer

^^ Daar gaat het helemaal niet om, het gaat mij over het feit dat ze mij foutieve info gegeven hebben, anders had ik van den eerste keer een andere oplossing gezocht met de KD-er.
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

ik zie niet in welke info Telenet jou fout heeft gegeven.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Dat ze hem blijkbaar naar een lokale verkoper hebben gestuurd ipv een center.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”