http://www.zdnet.be/news/116391/wantoes ... nefabriek/
o wat is het leuk een iphone te hebben
wat is het leuk een iphone te hebben
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
- Bedankt: 106 keer
Ik keur dit geenszins goed, maar:
- Eet jij alleen wat hier groeit en geteeld wordt?
- Geïmporteerde voeding koop jij altijd van Oxfam/Wereldwinkel/...?
- Je draagt ook vast en zeker geen sportschoenen die door kinderen gemaakt werden?
- jij ontdoet je niet van giftig/gevaarlijk afval consumptie goederen (tv/computer/frigo/...) die gedumpt worden in arme landen om ze daar zonder enige bescherming te ontmantelen?
- ...
- proximusboyke
- Elite Poster
ik neem gewoon over en melden !
Zo kan je bij alles vragen wat wil je bewijzen
tis gewoon een leuk weetje
Zo kan je bij alles vragen wat wil je bewijzen
tis gewoon een leuk weetje
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 47 keer
Je moet niet eens zo ver gaan... Bij France Telecom, het Franse Belgacom zijn er het laatste jaar 6 zelfmoorden geweest wegens werkdruk.... Denk je nu echt dat alle Fransen plots naar Bouyges overstappen ?
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 69 keer
Waarom alleen Apple eruit halen?Maar ook andere grote namen als HP, Sony, Microsoft, Amazon en Cisco laten hun producten hier maken
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
- Bedankt: 106 keer
Ik heb zo het idee dat de topicstarter een rondje Apple-bashing wil doen...
Je moet dan alleen consequent zijn en alle schuldigen aanwijzen. Trouwens, ZDNet is ook niet meer dan de HLN van de IT nieuwssites... De keren dat ik daar al een artikel las getuigde die vaak niet van hoogstaande IT journalistiek en de reacties waren ook meestal alles behalve onderbouwd...
Je moet dan alleen consequent zijn en alle schuldigen aanwijzen. Trouwens, ZDNet is ook niet meer dan de HLN van de IT nieuwssites... De keren dat ik daar al een artikel las getuigde die vaak niet van hoogstaande IT journalistiek en de reacties waren ook meestal alles behalve onderbouwd...
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Wat jammer dat je nog geen elektronica in de wereldwinkel kan komen ![Cop :cop:](./images/smilies/icon_cop.gif)
![Cop :cop:](./images/smilies/icon_cop.gif)
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Ja en dat zijn er procentueel gezien minder dan het gemiddelde voor Frankrijk. Het is dus goed werken voor France Telecom.iamborg schreef:Je moet niet eens zo ver gaan... Bij France Telecom, het Franse Belgacom zijn er het laatste jaar 6 zelfmoorden geweest wegens werkdruk.... Denk je nu echt dat alle Fransen plots naar Bouyges overstappen ?
ontopic: Tja, alles wat in "den vreemde" gemaakt wordt, heeft grote kans op onmenselijk werkomstandigheden (schoenen, bougies voor motoren, kleding, afbraak van eender wat,...)
Het is aan China en konsoorten om hier iets aan te doen, eventueel onder druk van andere regeringen en ook onder druk van de consument (die zich er eigenlijk heel weinig van aantrekt, ben ik trouwens ook schuldig aan)
- Block
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 76 keer
Doet me denken aan die reportage over die fabriek waar nokia ging controleren naar het personeelstevredenheid in de fabriek waar de opladers gemaakt werden (die vierkante blokken nog van vroeger). Conclusie was dat er veel verbetering kon komen voor het personeel, de onderaannemer ging akkoord als het de prijs van de oplader met 1 dollarcent mocht laten stijgen.
Raad van Bestuur van Nokia weigerde dit en de onderaannnemer mocht gewoon zo verder doen.
Raad van Bestuur van Nokia weigerde dit en de onderaannnemer mocht gewoon zo verder doen.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 7 keer
Ik krijg eerder de indruk dat de topicstarter een rondje iPhone bezitter-bashing wil doen. Mocht je elk product waar schrijnende arbeidstoestanden aan te pas komen zwart maken dan zou je heel veel werk hebben en tot de conclusie komen dat je zelf een pak van die producten in je eigen bezit hebt.TomG schreef:Ik heb zo het idee dat de topicstarter een rondje Apple-bashing wil doen...
Bij dit soort wantoestanden moet je trouwens niet naar de consumenten wijzen maar eerder naar de producent, daar zitten de eindeloos hebzuchtigen die weinig of geen scrupules hebben. De Chinese overheid treft hier ook schuld want hun beleid laat deze toestanden toe. Ik voel me echt geen moment schuldig aan dergelijke praktijken als ik dat artikel lees terwijl er een iPhone in mijn broekzak zit. Daarom is de titel van dit topic ook zo belachelijk.
- proximusboyke
- Elite Poster
nee ik wil zeker geen bashing doen
gewoon opgepikt
ik heb veel vrienden die hebben, ik persoonlijk zou dat nooit moeten hebben vanwege de beperkingen !
maar van mij mag iedereen zo een hebben
gewoon opgepikt
ik heb veel vrienden die hebben, ik persoonlijk zou dat nooit moeten hebben vanwege de beperkingen !
maar van mij mag iedereen zo een hebben
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
De Tijd: Foxconn verhoogt lonen met 70 procent
Het Taiwanese Foxconn Technology zal de lonen van zijn werknemers met 70 procent verhogen. Sinds begin dit jaar pleegden al tien mensen zelfmoord in de fabriek van Foxcon in het Chinese Shenzhen. Foxconn produceert onder meer de iPad van Apple.
Het Taiwanese Foxconn Technology zal de lonen van zijn werknemers met 70 procent verhogen. Sinds begin dit jaar pleegden al tien mensen zelfmoord in de fabriek van Foxcon in het Chinese Shenzhen. Foxconn produceert onder meer de iPad van Apple.
- Dafke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
- Bedankt: 142 keer
- Contacteer:
Kennen jullie eigenlijk het loon van Steve Jobs?
Ik zou eens googlen..
Niet dat hij het nog nodig heeft, maar bon.. Ook een mooie jeste..
Wat verdienen de CEO's van Nokia, Microsoft, Sony ed..? Right..
Blijven zagen, anti apple fanboys..
Ik zou eens googlen..
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 69 keer
Staat inderdaad bekend al de "1 dollar man"
Maar is wel een mooie manier om vanonder de "US taxes" te komen![Banana :banana:](./images/smilies/icon_banana.gif)
Maar is wel een mooie manier om vanonder de "US taxes" te komen
![Banana :banana:](./images/smilies/icon_banana.gif)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
ik denk dat niemand in die fabriek zou protesteren tegen zelfde loon als Steve Jobs -.-Dafke schreef:Kennen jullie eigenlijk het loon van Steve Jobs?
Ik zou eens googlen..
- Dafke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
- Bedankt: 142 keer
- Contacteer:
Bahahahaha, 1$ per jaar.. goe bezig!liger schreef:ik denk dat niemand in die fabriek zou protesteren tegen zelfde loon als Steve Jobs -.-Dafke schreef:Kennen jullie eigenlijk het loon van Steve Jobs?
Ik zou eens googlen..
Bon, maar ik wacht nog altijd op cijfers van de andere CEO's?
- FunkStar
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
- Bedankt: 92 keer
liger schreef:er zit wel meer in zijn loon dan die 1 dollar
Arbeidsloon (ook vaak loon, salaris of traktement) is de (meestal financiële) tegenprestatie voor arbeid. Loon wordt betaald door de werkgever aan de werknemer, die arbeid verricht voor de werkgever.
nl.wikipedia.org/wiki/Loon_(recht)
Loon nee, aandelen ja!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
uw link
Het loon (in geld) hoeft niet een van tevoren vastgesteld bedrag te zijn. Loon kan bijvoorbeeld ook een winstaandeel of provisie zijn. Bij een winstaandeel is de hoogte van een deel van het loon (de winstuitkering) afhankelijk van de winst die de werkgever maakt. Bij provisie is (een deel van) het loon afhankelijk van de productiviteit van de medewerker; de medewerker krijgt dan een percentage van elk product dat hij verkoopt (bijvoorbeeld een makelaar of vertegenwoordiger).