Aan allen: wie kan me helpen draadloos te surfen???
situatie
1 vaste pc verbonden (kabel) met internet via zyxel modem
+
1 laptop verbonden (kabel) met internet via zyxel modem
er is wifi mogelijk want zowel mijn ipod als mijn htc tattoo pikken het signaal op (afkomstig van de zyxel modem) waarmee ik kan surfen
MAAR met mijn laptop lukt het niet om draadloos te surfen (bekabeld surfen lukt wel)
ik krijg de melding dat het ligt aan de netwerkadapter
ter info al gebeld naar een vriendelijkel EDPnet medewerker en er scheelt niets aan mijn internet ...
Wie weet raad???
vriendelijke groeten
Eve
netwerk/wifi problemen
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Het je een beveiliging actief... WEP, WPA, WPA2, ... met of zonder AES.
Controleer eens of je laptop hiervoor correct geconfigureerd is, en het juiste paswoord heeft.
Controleer eens of je laptop hiervoor correct geconfigureerd is, en het juiste paswoord heeft.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 36 keer
Misschien een domme vraag maar staat je wifi antenne van je laptop wel aan?
Als je op de antenne onderaan klikt zie je de status van de draadloze netwerkverbinding. Kijk dan bij draadloze netwerken welke signalen de laptop kan ontvangen.
Zendt de modem de SSID naam van jouw netwerk uit? Zo niet, kan je dit manueel ingeven bij de geavanceerde instellingen van draadloze netwerken.
Als je op de antenne onderaan klikt zie je de status van de draadloze netwerkverbinding. Kijk dan bij draadloze netwerken welke signalen de laptop kan ontvangen.
Zendt de modem de SSID naam van jouw netwerk uit? Zo niet, kan je dit manueel ingeven bij de geavanceerde instellingen van draadloze netwerken.
-
- Pro Member
- Twitter: AllAboutEve
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 21 keer
dank voor julie antwoorden maar ik word er niet veel wijzer van
ik ken namelijk niets van WPA SSID etc
ik weet wel dat WIFI van de laptop aanstaat
waar of hoe kan ik meer weten over WPA of SSID ???
vriendelijke groeten
Eve
ik ken namelijk niets van WPA SSID etc
ik weet wel dat WIFI van de laptop aanstaat
waar of hoe kan ik meer weten over WPA of SSID ???
vriendelijke groeten
Eve
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
De SSID is de naam waaronder je je wireless AP of router kan zien... deze heb je dus zelf gekozen (of staat misschien nog default) in de instellingen van je router.eve.sabbe schreef:ik ken namelijk niets van WPA SSID etc
WPA is een beveiliging, net zoals WEP... echter de beste is WPA2/AES... al zijn er sommige laptops die hiermee problemen hebben. Eventueel kan je eerst een test doen zonder beveiliging, daarna eens proberen met gewoon WPA, en uiteindelijk met WPA2 (eerste zonder AES, daarna met).