Digicorder en EPG-problemen

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Hoi,

Sinds deze maand Doet m'n HD Digicorder van Telenet heel vervelend: de EPG doet het soms wel, soms niet. Ik heb 'm nooit interactief laten maken (heb geen modem en heel die installatie).
Voorbije weken paar keer gehad dat ik dit kreeg:
Afbeelding
maar vandaag opende de EPG wel, maar was 'm leeg. De gegevens van morgen tot en met woensdag-ochtend zijn wél beschikbaar.
Ik heb eens een powerreset gedaan (stroom er even af), maar dat helpt nooit.
Is dit wegens de updates van de digicorders met nieuwe firmware? Heeft het zin hier Telenet voor te contacteren? (Ik sta niet om een technieker te wachten die een modem komt plaatsen. Er is niet eens stroom op die plek.)

Herkent iemand dit of nog tips?

Thx!
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

We kunnen het plaatje niet zien :wink:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

meon schreef:Is dit wegens de updates van de digicorders met nieuwe firmware? Heeft het zin hier Telenet voor te contacteren?
Heb je reeds de nieuwe firmware ? (aan de screenshot te zien niet)

Indien niet zou ik even wachten tot dit voorbij is (of de update trachten te forceren via regiocode 300).
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Is dit dan in orde gekomen meon ?

Het is maar dat ze maandag digitale tv komen installen met 2 digicorders en wegens de complexiteit er maar 1 interactief kan aangesloten worden (ook geen powerline adapters want verschillende circuits op electriciteitsnet dacht ik ?)

Trouwens hoever gaat de EPG tv gids als de digicorder niet interactief is aangesloten ?
Naar ik vernomen heb zijn er geen problemen met het updaten van de digicorders indien niet interactief, ik hoop dat dit klopt..

oja, heb je dan ook de HD start zenders erbij zoals bij de interactief aangesloten box ?

TIA
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Het is uiteindelijk in orde gekomen en sinds de nieuwe firmware (met nieuwe digimenu) heb ik er geen last meer van gehad.
Updates komen via coax binnen, niet via internet (modem). De EPG gaat tot 1 dag verder (dus NU + 2 dagen eigenlijk). Ik heb nooit behoefte gehad om verder dan dat te kijken :).
HD Start-zenders hebben niks met interactiviteit te maken. Ik heb gewoon VTM HD, één HD, Ketnet/Canvas HD, EXQI Culture HD, MTV HD, NatGeo HD, TF1 HD en misschien nog iets dat ik nu over het hoofd zie.
Oh ja; de eerste 2 weken krijg je ALLE zenders gratis, bij wijze van verwelkoming. Ik zou zeggen: prop je HDD vol met Prime HD films die je achteraf kan bekijken :)
byter
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

Dit probleem valt voor als je de EPG om de 1 of andere niet doorkomt via de coaxkabel (obv gaat het om een niet interactieve box).
Mocht je dit probleem nog eens voor hebben dan kan je "forceren" dat de settopbox de EPG opnieuw binnen haalt via volgende workarround:

- settopbox herstarten
- taal toepassingen naar Frans zetten
- taal toepassing naar Nederlands terug zetten

Dit valt echter zeer zeldzaam voor als ik me niet vergis.
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”