En nu ?

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Plaats reactie
ToJo
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 apr 2005, 06:51

Hey,


De laatste 2 jaar klant geweest bij yabu-adsl, sinds de laatste DNS-problemen (april) besloten om ergens anders naar toe te gaan.
Zoeken, afwegen en rondbellen... uiteindelijk terecht gekomen bij belgacom generation.
Een tijdelijk abo waarbij je 175gb/maand krijgt, een b(ullshit)-box en gratis mobile inet int weekend
En dat allemaal voor 30 euro... Direct ingeschreven en sinds vrijdag zijn we dus klant bij BGC.

Wat blijkt nu, mijn server is niet te bereiken, blijkt dat poort 80, 443 en een hele reeks andere poorten geblokkeerd worden.
Enkele kunnen open gezet worden via het control-panel van BGC, en een heleboel anderen niet.
Welke worden geblokkeerd ? Dit was het enige antwoord dat ik terug kon vinden : "Ook een aantal poorten boven 1024 worden geblokkeerd afhankelijk van eventuele misbruiken"
http://selfcare.belgacom.net/index.html?l=private:search&a=iframe&url=aHR0cDovL29ubGluZXN1cHBvcnQtcmVzLW5sLmN1c3RoZWxwLmNvbS8vY2dpLWJpbi9vbmxpbmVzdXBwb3J0X3Jlc19ubC5jZmcvcGhwL2VuZHVzZXIvc3RkX2FkcC5waHA/cF9mYXFpZD0xMzY2MyZwX3NpZD1ia0NTWmcxaw==#


Leuk... Dan maar bellen met de helpdesk...

- Blijkbaar worden er poorten geblokkeerd, kunnen deze allemaal open gezet worden voor mij ?
BGC - Dat wordt niet gedaan voor particuliere klanten, enkel voor de professionele klanten
- Maar, ik heb nooit poortrestricties gehad
BGC - ah ja, maar u mag geen eigen server draaien
- euh...
BGC - ja, dat staat in het contract
- neen, dat staat er niet in
BGC - jawel, ik het daar vorige maand nog over gehad met technical specialist huppeldepup
- waar kan ik dit terugvinden in het contract ?
BGC - oh, maar dat weet ik niet, daarvoor moet u bij de administratie zijn, die zijn morgen terug open...



Dus zijn we op zoek naar een andere provider, iemand tips ?


Greets,
Tom
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Tja, Telenet is dan ook al uitgesloten. Zo zijn meteen de 2 "grote" (lees: betrouwbaarste) out of the picture.

Rest u de "alternativo's": ofwel een ISP als Dommel, dewelke het (stabiele en degelijke) Belgacom-VDSL2 kan nuttigen i.c.m. met vrijwel limietloos alles (geen geblokkeerde poorten, hoge limieten, newssever incluis binaries, etc.), maar waar ge de S in ISP met een korreltje zout moet nemen. Ofwel Base of Mobistar. En dan zijn we uitgepraat, vrees ik...
ooh. shiny.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 mar 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Ik ben ook overgestapt naar Belgacom Generation.
Daarvoor was ik bij dxADSL en daar waren er geen geblokkeerde poorten.

Maar eens ik die poorten in e-services geopend heb, kan ik voor alles mijn server weer bereiken. Alleen mailen gaat niet meer (poort 25).
Mijn server gebruikte ik als backup voor gmail (eigenlijk google apps). Als work-around heb ik een account bij Live.com (microsoft) aangemaakt en wordt een backup van gmail naar Live.com gemaakt.

Ik moet wel toegeven dat ik sinds mijn overstap naar Belgacom, 2 maanden geleden, geen enkele hacker-poging meer gehad hebt, terwijl dat er voordien minstens 1 per dag was.
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”