BGC TV doe het zelf installatie

Hier kan je het hebben over IPTV, zoals bijvoorbeeld Proximus-TV
Plaats reactie
KK
Elite Poster
Elite Poster

Momenteel heb ik reeds VDSL2 (Generation) bij Belgacom, en ben aan het overwegen om hier Belgacom TV bij te nemen. Kan ik gewoon naar een Belgacom winkel gaan en daar zo'n decoder gaan halen en alles zelf aansluiten? De B-Box 2 heb ik immers al voor mijn internetaansluiting.

Ik wil eigenlijk gewoon weten of het mogelijk is Belgacom TV in huis te halen zonder dat er een technieker aan te pas komt, want ik kan me niet vrijmaken overdag om te wachten op een technieker. Als ik alles zelf kan aansluiten dan wil ik het meteen bestellen en dan mijn huidig kabelabonnement opzeggen.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

ik weet niet of er technisch technieker moet langskomen wnr er al een vdsl signaal aanwezig is
maar ik weet zeker dat eens uw lijn in orde is kan je alles zelf installeren
Heb het moeten doen en dat is gewoon decoder aansluiten en 15-30 min wachten tot hij up to date is
quistnix
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Dit is perfect mogelijk. Je bestelt BGC TV en nog vóór je thuis bent is alles al automatisch geconfigureerd. Hoe dit komt ? Wel, simpelweg door de verregaande automatisering bij Belgacom. Het is zo dat de verkoper het nodige ingeeft in een bepaald programma dat dan automatisch verschillende processen opstart. Eén van deze processen is het ZTC proces, dat staat voor Zero Touch Configuration. Dit werkt met het TR-069 protocol. Alle parameters voor Belgacom TV, VOIP en internet worden automatisch in de modem geladen. Geen toestanden meer waar de gemiddelde klant met zeer weinig technische kennis zich in alle bochten moest draaien om via de internet browser handmatig de parameters in te voeren.
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

eens je geactiveerd bent heb je totaal geen technieker meer nodig . ik zou wel online bestellen want dan betaal je geen aktivatie (€50)

gewoon een utp kabel trekken van de modem naar de decoder, je kan evt ook draadloos gaan werken met devolo's
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
KK
Elite Poster
Elite Poster

quistnix schreef:Dit is perfect mogelijk. Je bestelt BGC TV en nog vóór je thuis bent is alles al automatisch geconfigureerd. Hoe dit komt ? Wel, simpelweg door de verregaande automatisering bij Belgacom. Het is zo dat de verkoper het nodige ingeeft in een bepaald programma dat dan automatisch verschillende processen opstart. Eén van deze processen is het ZTC proces, dat staat voor Zero Touch Configuration. Dit werkt met het TR-069 protocol. Alle parameters voor Belgacom TV, VOIP en internet worden automatisch in de modem geladen. Geen toestanden meer waar de gemiddelde klant met zeer weinig technische kennis zich in alle bochten moest draaien om via de internet browser handmatig de parameters in te voeren.
Daarstraks een decoder gaan halen, maar blijkbaar gaat het toch niet zo snel, want krijg telkens ERROR 2 te zien (Geen verbinding met Belgacom netwerk). Netwerkkabel is goed aangesloten, het lichtje op de modem brandt dus er is verbinding.

Zal waarschijnlijk zijn omdat het al na 17 uur was dat ik die decoder ben gaan halen zeker?
KK
Elite Poster
Elite Poster

Dinsdag werkte het dus inderdaad ;) Maar ik zit nog met 1 vraag: telkens als ik de decoder aanzet kom ik in het menu terecht. Is er geen mogelijkheid om dit aan te passen zodat ik direct gewoon TV kan kijken, zonder eerst op de 'digital tv' knop te moeten drukken op de afstandsbediening? Ik heb al eens gezocht bij de instellingen maar niets gevonden.
quistnix
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

KK schreef:Dinsdag werkte het dus inderdaad ;) Maar ik zit nog met 1 vraag: telkens als ik de decoder aanzet kom ik in het menu terecht. Is er geen mogelijkheid om dit aan te passen zodat ik direct gewoon TV kan kijken, zonder eerst op de 'digital tv' knop te moeten drukken op de afstandsbediening? Ik heb al eens gezocht bij de instellingen maar niets gevonden.
Helaas niet, marketing van Belgacom heeft hierover zijn zeg gedaan, de techniek moet volgen :evil:
Plaats reactie

Terug naar “IPTV (Proximus-TV/Belgacom-TV, Scarlet, ...)”