Versatel-EnTech- Foutmelding 721

Plaats reactie
Akira
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1386
Lid geworden op: 10 jan 2004, 13:30

halloha!
mijn tante eeft versatel gekocht, is volgens versatel geactiveerd,
maar als ze een verbinding wil maken met het internet komt er een alertvenstertje met de foutmelding 721: kan geen verbinding maken met externe computer. Als dat nog niet het enige probleem is, blijkt de installcd niet te werken :s er komt een progje (firstrun) op de taakbalk maar dan zie je het expanden, helaas wordt het geopend ver buiten de grenzen van de monitor :s (die modem ziet er uit als een lada, maar dan niet betrouwbaar)
dus wat heb ik gedaan, de drivermap van de cd naar de hdd gehaald (cd werkt geen krassen ofzo) en de drivers manueel geïnstalleerd, dit verliep naar wens, eigenschappen allemaal netjes ingevuld alleen... die foutmelding 721 :s ik geraak er niet wijs uit. Instellingen gecontroleerd, nix mis mee (volgens mij)
gisteren had me tante gebeld naar de helpdesk een uur heeft ze moeten luisteren naar irritante muziek, daarnet had ze meer geluk. Die vent bleek wel nie echt vriendelijk te zijn maar bon blijkbaar zijn der problemen bij versadsl zelf :s en ij ging weer bellen met een mogelijke oplossing, wat met andere woorden wil beteken dat ie het zelf niet weet en het eerst zelf zal opzoeken op het internet!
Waarom maken ze nu een "pact" met een onbekend fabrikant als En-Tech ipv betrouwbare alcatel modempjes or whatever te nemen!
enfin als iemand raad weet, hiero posten ;)
dank bij voorbaat

ps: als der geen oplossing is dan ga ze diene boel terug opsturen en telenet pakken dus beste alcatel react before ze naar de concurrent gaat :p (<==me tante)
de pispaal <<
geert
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 21 dec 2003, 09:43
Locatie: Achel
Bedankt: 1 keer

Hoi,

een collega van mij heeft hetzelfde probleem gehad met Tiscali (error 721).
Van het kastje naar de muur gestuurd en urenlang gebeld met hun helpdesk.
Modem gaf sync aan, activatie Tiscali was ok enz, enz...) Na 8 dagen nog geen reactie vanwege Tiscali.
.
Uiteindelijk bleek de fout in een belgacom centrale te liggen en na tien minuten was de zaak opgelost. Tiscali had zelf wel niet de moeite gedaan om als "huurder" van de Belgacomlijn contact te nemen met Belgacom. Spijtige zaak.
Gast

dus ze zou moeten bellen naar belgacom?
hubris

de modem noemt E-tech btw ;)
hubris

ow en bijna vergeten.
eens herstarten zou het probleem al kunnen oplossen.
hubris

@gast

naar BGC bellen gaat helemaal niets uithalen.
Die hebben een contract met Versatel niet met u en dat is exact wat ze u gaan zeggen.
Tenzij ge daar een beginnerke vasthebt ;)

Always ADSL is trouwens een heel goed product.
Ik bedoel.
Voor die prijs moet ge ook niet teveel verwachten.
Moesten ze van die Speedtouch modems gebruiken zou je waarschijnlijk al bijna aan het dubbel van de prijs zitten.

even de telefoonnummers op een rijtje zetten ook misschien.

0800/57575 ---> voor bestellingen en info (hoofdreden van hun bestaan)
0900/50500 ---> voor hulp bij installatie en dergelijke
[email protected] ---> voor al de rest (inclusief facturatievragen)
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”