De laatste dagen heb ik problemen ivm poorten die geblokeerd staan.
Bij advanced settings zet ik poort 12000 (voor dreambox) open voor ip 192.168.1.6 en via CanYouSeeMe.org zie ik dat de poort toch dicht is.
In de bbox2 security log zie ik vele Blocked - NAT out failed
Zo kan ik nu opeens ook niet meer naar mijn newsserver connecteren:
May 28 22:45:16 2010 Outbound Traffic Blocked - NAT out failed TCP 192.168.1.40:56631->81.171.88.251:119 on ppp0
Firewall staat op typical security...
EDIT: nadat ik in bij lan servers wat zaken wegdoen en poort 12000 ook delete en opnieuw toevoeg, is poort 12000 terug "echt" open en kan ik ook terug op de nieuwsserv (119). Nu terug geen NAT OUT errors meer in de log.
Gisteren had ik ook al dit probleem en moest ik iets gelijkaardigs doen om het op te lossen.
Het is net alsof de bbox na verloop van tijd zelf dingen gaat tegenhouden??
Achter de bbox2 zit nog een router waarop firewall disabled is.
Zou het kunnen dat de instellingen niet meer werken van zodra ik een ander internet ip krijg?
Niemand met een gelijkaardig probleem en een oplossing?
NAT out failed
- Sasuke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Download je toevallig regelmatig torrents ? Zo ja, dan zal je regelmatig je BBOX2 moeten rebooten, die heeft namelijk wat issues met het aantal connecties dat torrents gebruiken. De meeste goedkope routers hebben dit probleem trouwens.
Grtz,
Sasuke
Grtz,
Sasuke
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Ik download zeer zelden een torrent.
Achter de bbox2 zit een philips SNA6500 die doorverbonden is met een SMC7004 Barricade ABR
Ik zou nu proberen om de bbox 2 puur als modem te gebruiken (dus geen router) (dus bridge mode)
Ik heb hiervoor op de philips, PPoE ingesteld en als login & paswoord de gegevens ingevuld van mijn belgacom abbonnement.
Maar sinds ik op opslaan geklikt heb geraak ik niet meer op de philips webinterface (192.168.1.2)
Via ipscanner heb ik de range 192.168.1.0 tem 192.168.3.0 gescand maar er wordt geen ip gevonden die de philips moet voorstellen.
Ik heb de philips SNA6500 ook al eens uitgeschakeld maar dit blijft hetzelfde...
Achter de bbox2 zit een philips SNA6500 die doorverbonden is met een SMC7004 Barricade ABR
Ik zou nu proberen om de bbox 2 puur als modem te gebruiken (dus geen router) (dus bridge mode)
Ik heb hiervoor op de philips, PPoE ingesteld en als login & paswoord de gegevens ingevuld van mijn belgacom abbonnement.
Maar sinds ik op opslaan geklikt heb geraak ik niet meer op de philips webinterface (192.168.1.2)
Via ipscanner heb ik de range 192.168.1.0 tem 192.168.3.0 gescand maar er wordt geen ip gevonden die de philips moet voorstellen.
Ik heb de philips SNA6500 ook al eens uitgeschakeld maar dit blijft hetzelfde...
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Mijn vraag is nu eigenlijk:
Zou iemand mij stap voor stap kunnen uitleggen hoe ik de bbox2 puur als dsl modem gebruik, en de routing via de philips SNA6500 kan laten gebeuren. (En hoe ik terug de SNA6500 kan bereiken via web interface, liefst zonder reset)
Ik heb al heel wat gezocht op dit forum maar nog niet tot een oplossing gekomen
Zou iemand mij stap voor stap kunnen uitleggen hoe ik de bbox2 puur als dsl modem gebruik, en de routing via de philips SNA6500 kan laten gebeuren. (En hoe ik terug de SNA6500 kan bereiken via web interface, liefst zonder reset)
Ik heb al heel wat gezocht op dit forum maar nog niet tot een oplossing gekomen