IP van modem router?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Isoik
Member
Member

Ik heb een Motorola modem van Telenet en kan niet met de modem verbinden. Mijn interne IP is 192.168.0.101 (en andere PC 192.168.0.100).

Ik heb geprobeerd:
192.168.0.1 (de IP van mijn modem), 192.168.0.0, 192.168.0.2, 192.168.0.99

Ik vind het ook raar dat ik naar www.telenet.be/go/wm moet gaan om de basisinstellingen van mijn modem te wijzigen. Deze instellingen zijn niet genoeg en ik wil volledige controle over mijn hardware.

Heeft iemand verdere info voor mij?

Alvast bedankt.
xayana
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 79 keer

Isoik schreef: Ik vind het ook raar dat ik naar http://www.telenet.be/go/wm moet gaan om de basisinstellingen van mijn modem te wijzigen. Deze instellingen zijn niet genoeg en ik wil volledige controle over mijn hardware.
Da's de enige manier. Rechtstreeks verbinden zal niet lukken.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

en die motorola modem is niet van jouw...je huurt die :-)
xayana
Premium Member
Premium Member

skynetbbs schreef:en die motorola modem is niet van jou...je huurt die :-)
Toch wel. Die is aangekocht.
Isoik
Member
Member

Zeg maar wat is dat nu voor iets. We hebben die modem gekocht en we kunnen hem alleen maar instellen via de website van telenet... En dan zijn het nog eens niet de instellingen die ik wil veranderen...
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Isoik schreef:Zeg maar wat is dat nu voor iets. We hebben die modem gekocht en we kunnen hem alleen maar instellen via de website van telenet... En dan zijn het nog eens niet de instellingen die ik wil veranderen...
Lees eens de volgende post: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=50&t=25934
Dit gaat over exact hetzelfde onderwerp.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer

Als ik goed voor heb is dit het laatste nieuwe model mode/wireless
Wat je ook kan doen is bellen naar telenet en vragen dat ze een gewone modem komen plaatsen, zodat je eventueel er zelf een aangekochte router kan achter hangen die je zelf kan instellen naar wens.
zo heeft er nog iemand hier op userbase het gedaan dacht ik, heb de thread nog niet helemaal uitgelezen.

Edit: Philippe was me net iets voor
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

xayana schreef:
Verklaar je nader...
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster

xayana schreef:
voor 1 symbolische euro of voor 100 euro vervanging?
Dan heb je slechts 7 dagen verzakingsrecht als je niet tevreden bent
xayana
Premium Member
Premium Member

r2504 schreef:
xayana schreef:
Verklaar je nader...
Wat valt er nader te verklaren? De draadloze modem is enkel verkrijgbaar in aankoop... Niks huur, niks bruikleen.
skynetbbs schreef:
xayana schreef:
voor 1 symbolische euro of voor 100 euro vervanging?
Dan heb je slechts 7 dagen verzakingsrecht als je niet tevreden bent
99 euro, 1 euro in promotie.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster

terugsturen en de gewone kabelmodem vragen en je eigen router/wifi aanschaffen... voor 99 euro heb je al leuke toestellen :-)
Hopelijk kun je nog telefonie nemen... waarschijnlijk moet je er ook nog de "hub" en de powerplugs bijkopen als je digitale televisie wenst...
Isoik
Member
Member

Het zal dan terugsturen worden... Toch maar eerst even bellen om te reclameren.
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer

Normaal komt er een technieker hem losmaken en kan hij een gewone motorola modem plaatsen dan, beter niet zelf aan foefelen.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

xayana schreef:Wat valt er nader te verklaren? De draadloze modem is enkel verkrijgbaar in aankoop... Niks huur, niks bruikleen.
Telenet verkoopt geen MODEM's... die worden geplaatst als onderdeel van je internet, digitale TV of telefonie aansluiting (en zijn maw. steeds in bruikleen).

Waarschijnlijk bedoel je het wireless access point... maar da's geen modem !
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

r2504 schreef: Waarschijnlijk bedoel je het wireless access point... maar da's geen modem !
Telenet plaatst geen AP's meer, maar een Motorola modem die Wireless kan.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

ditCh schreef:Telenet plaatst geen AP's meer, maar een Motorola modem die Wireless kan.
Dat weet ik ook... maar kan je dergelijke modem/router dan ook effectief kopen (maw. is het je eigendom, of betaal je enkel voor de wireless feature) ?

Als je hem namelijk effectief koopt dan lijkt het me niet meer dan normaal dat TN je ook volledige toegang geeft tot z'n mogelijkheden.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

r2504 schreef: Dat weet ik ook... maar kan je dergelijke modem/router dan ook effectief kopen (maw. is het je eigendom, of betaal je enkel voor de wireless feature) ?

Als je hem namelijk effectief koopt dan lijkt het me niet meer dan normaal dat TN je ook volledige toegang geeft tot z'n mogelijkheden.
Lijkt me dat de reclame van Telenet dan erg misleidend is:

"Promo: Draadloze internetinstallatie aan €1 (i.p.v. €149) voor nieuwe internet klanten"

Zo als het in de promo staat lijkt het mij een aankoop, want € 150 huur is ook veel ;)
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:
ditCh schreef:Telenet plaatst geen AP's meer, maar een Motorola modem die Wireless kan.
Dat weet ik ook... maar kan je dergelijke modem/router dan ook effectief kopen (maw. is het je eigendom, of betaal je enkel voor de wireless feature) ?
er is zo nog geen Belgisch precedent ... bij Dommel "koop" je ook een BBOX2...en ben je verplicht de (gelimiteerde) dommel firmware te gebruiken;
ook Tele2 had dit met zijn Speedtouch voor maar die werd ook gratis gegeven;
Vnl de "sip" stack werd altijd geheim gehouden dacht ik?

pas recent wordt in Duitsland & Frankrijk die dingen mondjesmaat vrijgegeven... maar daar is er dacht ik ook wetgeving voor dat "gelockte" zaken na een jaar moeten kunnen unlocked worden...

Hier in Belgie mag voorlopig een "simlock" nog niet... eg elke telefoon moet op elk netwerk kunnen...
maar zoals gezegd er is nog geen precedent waarbij "elke kabel"-modem of "vdsl" modem moet kunnen werken op het netwerk van Telenet & Belgacom...
want dan kun je het doortrekken dat elke DVB-C televisie moet kunnen werken met Telenet Digitale TV... en laat Telenet alleen maar zijn hardware (als deel van de security sleutel) toelaten... ipv alleen de smartcard ... (terechte vrees voor cardsharing praktijken?)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

ditCh schreef:Zo als het in de promo staat lijkt het mij een aankoop, want € 150 huur is ook veel ;)
Het probleem is dat die promo eigenlijk ontstaan is toen het nog twee aparte toestellen waren, met name je modem (die je in bruikleen kreeg) en je wireless AP (wat je dus effectief kocht). Het probleem is dat die dingen vandaag de dag in één toestel zitten.
xayana
Premium Member
Premium Member

r2504 schreef:
xayana schreef:Wat valt er nader te verklaren? De draadloze modem is enkel verkrijgbaar in aankoop... Niks huur, niks bruikleen.
Telenet verkoopt geen MODEM's... die worden geplaatst als onderdeel van je internet, digitale TV of telefonie aansluiting (en zijn maw. steeds in bruikleen).

Waarschijnlijk bedoel je het wireless access point... maar da's geen modem !
Je loopt 8 maand achter r2504 :D
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

xayana schreef:Je loopt 8 maand achter r2504 :D
En jij loopt achter op de replies.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
xayana
Premium Member
Premium Member

Ken schreef:
En jij loopt achter op de replies.
maar nooit meer dan een maand :D
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Heeft men die (de nieuwe combo modem/router) reeds 8 maanden in gebruik ? Tijd gaat dan blijkbaar snel.

Nu ik ben wel degelijk op de hoogte dat die dingen geplaatst worden... al moet ik toegeven dat ik niet meteen de link had gemaakt tussen het feit dat je hier dan ook eigenlijk de modem koopt (ik vraag me trouwens af hoe het dan zit met een verhuis, want dan moet je die ook mee nemen, of zelfs bij herverkoop ervan... zal TN hem dan willen activeren ?).
xayana
Premium Member
Premium Member

r2504 schreef:(ik vraag me trouwens af hoe het dan zit met een verhuis, want dan moet je die ook mee nemen, of zelfs bij herverkoop ervan... zal TN hem dan willen activeren ?).
Die moet je meenemen ja. Wordt dan terug aangesloten op het nieuwe adres.
Doorverkopen zou in theorie ook moeten lukken ALS het bijhorende abo is stopgezet door de vorige eigenaar. Want net zoals de gewone modems kunnen die ook terug geactiveerd worden.
Maar waarom zou je een modem 2de hands kopen die je voor 1 euro nieuw krijgt?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

xayana schreef:Maar waarom zou je een modem 2de hands kopen die je voor 1 euro nieuw krijgt?
Was gewoon een vraagje... trouwens je krijgt hem volgens mij enkel als nieuwe klant voor 1 euro. Bestaande klanten moeten dacht ik 100 euro betalen (althans m'n ouders hebben bij een defecte modem eens geinformeerd naar de nieuwe, en dat kon enkel mits betaling van 100 of was het nu 149 euro).
xayana
Premium Member
Premium Member

r2504 schreef:
xayana schreef:Maar waarom zou je een modem 2de hands kopen die je voor 1 euro nieuw krijgt?
Was gewoon een vraagje... trouwens je krijgt hem volgens mij enkel als nieuwe klant voor 1 euro. Bestaande klanten moeten dacht ik 100 euro betalen (althans m'n ouders hebben bij een defecte modem eens geinformeerd naar de nieuwe, en dat kon enkel mits betaling van 100 of was het nu 149 euro).
99 euro als bestaande klant ja. Die 1 euro is enkel in promotie (en promoties zijn bijna altijd enkel toepasbaar bij nieuwe klanten).
Als bestaande klant betaal je ook nog eens 75 euro verplaatsingskosten en 25 euro per half uur werk wanneer je zelf naar een upgrade vraagt.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”