Worden de nummers die je porteert naar een VOIP provider (vb WeePee), of nieuwe VOIP nummers opgenomen in de officiele telefoongids ?
Wordt dit door de operator automatisch gedaan, of moet de klant dit doen ?
Bestaat hiervoor een procedure ?
Philippe.
VOIP nummers: vermelding in de telefoongids
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 99 keer
Philippe,
Mijn ervaring is dat bij 3starsnet deze automatisch in de gids terecht komen, en bij Weepee niet. Geen idee wat de procedures hiervoor zijn...
(zowel voor geporteerde nummers als voor nieuwe nummers)
Mijn ervaring is dat bij 3starsnet deze automatisch in de gids terecht komen, en bij Weepee niet. Geen idee wat de procedures hiervoor zijn...
(zowel voor geporteerde nummers als voor nieuwe nummers)
- seagull
- Elite Poster
- Twitter: WimVerlinden
- Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
- Bedankt: 91 keer
- Contacteer:
Blijkbaar is het mogelijk. Zie dit draadje.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
-
- Elite Poster
Ik begrijp de bedoeling van uw link niet goed. Het enige dat er in die thread te vinden is over nummervermelding in de gids, is dat 3starsnet dit doet. Maar dat schreef ik hierboven toch ook al?seagull schreef:Blijkbaar is het mogelijk. Zie dit draadje.
- seagull
- Elite Poster
- Twitter: WimVerlinden
- Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
- Bedankt: 91 keer
- Contacteer:
Directory Information Services ( DIS) , een onafhankelijke afdeling bij Belgacom, beheert de gegevensbank van de houders van een vast of mobiel telefoonnummer in België, ongeacht de telecomoperator. Deze database is onder andere bestemd voor het uitgeven van de telefoongids (de "Witte Gids") en voor de nationale inlichtingendienst (de "1207").
Website: phoneinfo.be
Website: phoneinfo.be
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 119 keer
Voor geporteerde nummers bij Weepee blijft de vermelding zoals ze was.
Ik heb een vermelding met mijn voornaam voluit in de Gids. Vroeger was dat gratis. Nu niet meer voor nieuwe vermeldingen.
Ook mijn echtgenote had een aparte vermelding.
Dat is allemaal zo gebleven bij Weepee. Ik heb het wel benadrukt bij de portatieaanvraag.
Ik had vooraf contact opgenomen met http://www.phoneinfo.be. Voor het geval er iets zou mislopen. Hun antwoord:
"Van zodra wij uw gegevens ontvangen hebben, zijn deze terug te vinden op onze site. Gelieve ons dan opnieuw te contacteren, indien deze niet naar wens zijn. Wij passen deze dan graag aan."
Ik heb een vermelding met mijn voornaam voluit in de Gids. Vroeger was dat gratis. Nu niet meer voor nieuwe vermeldingen.
Ook mijn echtgenote had een aparte vermelding.
Dat is allemaal zo gebleven bij Weepee. Ik heb het wel benadrukt bij de portatieaanvraag.
Ik had vooraf contact opgenomen met http://www.phoneinfo.be. Voor het geval er iets zou mislopen. Hun antwoord:
"Van zodra wij uw gegevens ontvangen hebben, zijn deze terug te vinden op onze site. Gelieve ons dan opnieuw te contacteren, indien deze niet naar wens zijn. Wij passen deze dan graag aan."
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
-
- Elite Poster
Is dat niet gewoon door de laksheid van de operator waar je vertrokken bent? (dat ze niets doorgegeven hebben)MarkDM schreef:Voor geporteerde nummers bij Weepee blijft de vermelding zoals ze was..
Ik heb ook enkele nummers bij 3starsnet weggenomen, en die account blijft nog steeds bestaan... sterker nog: als je van een andere 3starsnet account dit nummer opbelt, gaat dit nog steeds naar het 'verwijderde' account van 3starsnet (dus interne routing), in plaats van naar de operator die dat nummer nu effectief heeft... Slordig.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Dit is niet alleen slordig, maar absoluut ontoelaatbaar. Het BIPT zou hiermee niet kunnen lachen denk ik. Alle operatoren moeten telefoonnummers correct routeren.Edward Valckx schreef: Ik heb ook enkele nummers bij 3starsnet weggenomen, en die account blijft nog steeds bestaan... sterker nog: als je van een andere 3starsnet account dit nummer opbelt, gaat dit nog steeds naar het 'verwijderde' account van 3starsnet (dus interne routing), in plaats van naar de operator die dat nummer nu effectief heeft... Slordig.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Edward,
Heb je hiervoor al eens contact opgenomen met 3StarsNet om dit te melden? Zou volgens mij toch maar een kleine moeite moeten zijn om dit aan te passen, niet?
De nummers van WeePee zijn nomadische nummers, misschien dat deze daarom niet worden opgenomen in de telefoongids? Ik heb in ieder geval nog geen Nomadische nummers van andere operatoren kunnen terugvinden in de telefoongidsen
Heb je hiervoor al eens contact opgenomen met 3StarsNet om dit te melden? Zou volgens mij toch maar een kleine moeite moeten zijn om dit aan te passen, niet?
De nummers van WeePee zijn nomadische nummers, misschien dat deze daarom niet worden opgenomen in de telefoongids? Ik heb in ieder geval nog geen Nomadische nummers van andere operatoren kunnen terugvinden in de telefoongidsen
- Jan_B
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 13 keer
Ik heb bij 3starsnet een nomadisch nummer en dat staat toch in de telefoongids (zonder dat ik dat gevraagd heb).Netdummie schreef:De nummers van WeePee zijn nomadische nummers, misschien dat deze daarom niet worden opgenomen in de telefoongids? Ik heb in ieder geval nog geen Nomadische nummers van andere operatoren kunnen terugvinden in de telefoongidsen
Een echt nomadisch 02/888 of 03/555 nummer? Zou best kunnen, maar van 3StarsNet weet ik dat ze deze gegevens doorgeven aan de telefoongidsen. Van Voxbone of SpeakUp heb ik echter nog geen nummers weten verschijnen in de gidsen.
-
- Elite Poster
En waarom zou ik moeten helpen om hun rommel op te ruimen?! Ik ben er geen klant meer. Andere 3starsnet gebruikers die mij nu niet meer kunnen bereiken moeten maar klagen bij hun operator. Ik vind dit een princiepekwestie.Netdummie schreef:Heb je hiervoor al eens contact opgenomen met 3StarsNet om dit te melden? Zou volgens mij toch maar een kleine moeite moeten zijn om dit aan te passen, niet?
Ik had zowel een nomadisch als een geografisch nummer bij 3starsnet, en beide stonden (automatisch) vermeld in de gids.Netdummie schreef:De nummers van WeePee zijn nomadische nummers, misschien dat deze daarom niet worden opgenomen in de telefoongids? Ik heb in ieder geval nog geen Nomadische nummers van andere operatoren kunnen terugvinden in de telefoongidsen
Weet iemand eigenlijk het exacte verschil tussen een nomadisch en een geografisch nummer? Volgens mij zijn nomadische nummers nummers uit een speciale reeks (bvb 02/888xxxx), terwijl geografische nummers 'normale' nummers zijn (bvb 02/790xxxx) die aan een lokatie gekoppeld zijn. Echter, in de VoIP wereld kunnen beide waar dan ook gebruikt worden, en dus is het wat vaag...
Tot voor een paar maanden kon het verschil tussen nomadisch en geografisch gemaakt worden door de nummer reeks. Sinds het BIPT echter beslist heeft dat nomadische nummers ook overdraagbaar moeten zijn naar andere operatoren is dit wat moeilijker geworden.Weet iemand eigenlijk het exacte verschil tussen een nomadisch en een geografisch nummer? Volgens mij zijn nomadische nummers nummers uit een speciale reeks (bvb 02/888xxxx), terwijl geografische nummers 'normale' nummers zijn (bvb 02/790xxxx) die aan een lokatie gekoppeld zijn. Echter, in de VoIP wereld kunnen beide waar dan ook gebruikt worden, en dus is het wat vaag...
Het verschil tussen de 2 zit hem eigenlijk in het wettelijk gedeelte. Een geografisch nummer mag enkel gebruikt worden op een vast adres en laat oproepen naar de nooddiensten toe. Nomadische nummers mogen 'sporadisch' op een andere locatie gebruikt worden , zijn m.a.w. niet gebonden aan een adres en kunnen bijgevolg ook geen oproepen naar nooddiensten voeren.