BIOS probleem

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
mediparts
Starter
Starter

Hallo forumleden ,
Ben in het bezit van een Medion pc de MD8852 , één van de laatse modellen , ongeveer een jaar oud nu. Tot nog toe ben ik uiterst tevreden over de Medion pc's , toch voor wat betreft mijn pc gebruik. Vandaag zag ik dat er een update van het bios was,dus gelijk het bios van het moederbord geupdate.
Alles werd netjes uitgevoerd,doch na de restart heb ik geen geluid meer. Is het mogelijk dat ik een downgrade kan uitvoeren van het bios,om zodoende het probleem met het geluid ( sound on board ) op te lossen ?
Het betreft hier een moederbord MS 7616 ver:1.0 (P55)
Op de site van MSI kan ik echter geen biosversie's vinden voor mijn moederbord.
Groetjes.
M.
conehead
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

Misschien eens kijken op de site van medion, daar vind je normaal ook alle drivers ...

NIet dat ik een medion heb maar heb er wel al enkele moeten herstellen voor vrienden
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

dan zou ik ten eerste eens beginnen met te controleren of je geluidskaart niet gewoon uit staat in je bios.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
dendemen2004
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Als alles goed draait zonder problemen, waarom zou je dan een BIOS update willen uitvoeren? :? Tip voor de volgende keer!
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

dendemen2004 schreef:Als alles goed draait zonder problemen, waarom zou je dan een BIOS update willen uitvoeren? :? Tip voor de volgende keer!
Ik zal je eens even een voorbeeldje geven van "alles draait goed zonder problemen, waarom update" bij grafische kaarten?

Sommige spellen vereisen een bepaalde versie, én de snelheid van de beeldkaart kan per update soms behoorlijk toenemen.

Het feit dat men drivers/firmware aanpast is ook omdat er fouten in zitten, uitbreiding van functionaliteit,...
een producent zou hem er echt niet met bezig houden als hij er geen belang bij heeft qua naam (bijvoorbeeld het is bekend dat dat type moederbord nogal veel BSOD's veroorzaakt door de BIOS)

Ik kan je ook alleen maar aanraden als je je pc formatteert dat je de laatste versie gebruikt die je vindt op de website van de producent (niet die van de computer maar van de hardware zelf), en geen drivers van een brak cdtje / windows drivers van enkele jaren oud.
Je cdtje is wel een mooie leidraad van wat je allemaal moet zoeken op het net.

@TS: Ik vrees er ook voor dat je je bios niet zal kunnen herstellen naar een oudere versie, als je eens even zoekt, kan je wel je paswoord vinden om je bios te unlocken, en dan heeft een medion plots uitgebreidere bios om in te zoeken :lol:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
mediparts
Starter
Starter

Alvast al bedankt voor jullie hulp en meedenken.....
Heb de biosupdate van de Medion site gehaald,dus verwacht men toch dat deze feilloos zou werken.... :cry:
Ik heb ook al even in het bios gekeken en onboard audio is ingeschakeld.Heb ook via apparaatbeheer de geluidskaart eens verwijderd zodat windows ze na een reset terug herkend als nieuwe hardware...daarna voorzien van de allerlaatste drivers,echter zonder resultaat.
mediparts
Starter
Starter

Probleem opgelost.
De fout zat hem niet in het nieuwe BIOS.
Blijkbaar met de installatie van het nieuwe BIOS heeft deze heel de software configuratie van de soundkaart overhoop gehaald.Als er in de toekomst nog gebruikers dit probleem hebben ( met de MD8852 ) gewoon de luidsprekers uit pluggen,vervolgens terug in pluggen.De software voelt dit en je krijgt een venster met de audio instellingen,nu gewoon aanvinken "frontluidspreker" en alles werkt terug netjes. :-D
kozor
Starter
Starter

Hallo,
Ik heb pas een tweede hand Medion Akoya md 8852 (E 7330 D) gekocht zoals de uwe. Het probleem is dat ik geen systeemherstel kan doen omdat de vorige eigenaar de inhoud van de tweede partitie (waar de herstelfiles normaal zitten) geformatterd heeft. Met de cd "Application & support" krijg ik steeds het volgende bericht :
"Het programma kan de systeempartitie niet herstellen omdat de structuur incorrect is".
Mijn vraag is dus : zou u zo viendelijk zijn om mij die noodzakelijke files te sturen ofwel me toe te staan die files op een usb stick te zetten ?
Bij voorbaat bedankt voor uw zeer kostbare hulp. (Mijn nederlands is misschien niet perfect maar ik ben Fransman en probeer zo veel mogelijk uw taal te spreken).
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

kan je deze niet van de medion site halen?
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”