Ik heb een Bbox2 maar daar kun je maar 1 VOIP provider instellen en ik zou graag meerdere verschillende providers gebruiken voor uitgaand belverkeer. Ik dacht hiervoor een virtuele telefooncentrale te gebruiken. Ik lees echter op verschillende fora dat er problemen zijn bij het krijgen van freedays bij de Betamax providers als je een virtuele telefooncentrale (PBXes, Voxalot, ...) gebruikt. Is er een virtuele telefooncentrale die dat omzelt door bv. je ip mee te sturen naar een Betamax provider of door een overeenkomst met een Betamax provider?
Mijn huidige router (een 8 jaar oude 3Com OfficeConnect die trouwens nog zeer stabiel loopt) is niet geschikt voor voip, hij is ook dichtgetimmerd door de fabrikant waardoor alternatieve firmware ook niet zal lukken.
Ben ik verplicht om zo'n Fritzbox te kopen of een andere router waarvoor veel alternatieve firmware beschikbaar is? Die router zou dan ook nog eens perfect moeten kunne samengaan met de broodrooster van Belgacom.
Bestaat er eigenlijk een Fritbox zonder wireless (ik weet het, je kan dat uitzetten, maar ik vroeg het me gewoon af)?
(De telefoon waarmee ik bel is een Siemens Gigaset Voip-dect)
Virtuele telefooncentrale en Betamax
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 119 keer
Uitgaand bellen via een software-voip-centrale is nooit probleem dacht ik. Ik had wel problemen om DIDnummer (= inkomend) van Betamax te registreren bij zo'n switch. (Ik had als test een Duits nummer gekocht voor 1 €) Dat gaat niet.
Zo'n sip-switch is alleen de moeite waard voor complexe dial-plans. Vooral als de doorschakelingen afhankelijk zijn van het tijdstip.
Anders zou ik een gewone Voiptelefoon of ATA aanraden. Alleen opletten dat je met meerdere providers kan werken. Niet alle toestellen kunnen dat.
Er bestaan Fritz-boxen zonder wireless. Ik heb er zo één. Omdat hij toch in de kelder staat.
Dit zijn wel oudere modellen, maar nog hier en daar op stock.
Het is echter goedkoper een 2e hands Duits toestel te kopen, met wireless
Zo'n sip-switch is alleen de moeite waard voor complexe dial-plans. Vooral als de doorschakelingen afhankelijk zijn van het tijdstip.
Anders zou ik een gewone Voiptelefoon of ATA aanraden. Alleen opletten dat je met meerdere providers kan werken. Niet alle toestellen kunnen dat.
Er bestaan Fritz-boxen zonder wireless. Ik heb er zo één. Omdat hij toch in de kelder staat.
Dit zijn wel oudere modellen, maar nog hier en daar op stock.
Het is echter goedkoper een 2e hands Duits toestel te kopen, met wireless
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 85 keer
Ik heb (een jaar geleden) voor €25 euro een oude Duitse Fritz!Box (7050) gekocht op eBay om te gebruiken voor hetgeen ge wilt.
Werkt nu nog steeds perfect en ben niet zoveel geld kwijt.
Ik gebruik die box wel enkel voor VOIP. De rest is allemaal uitgeschakeld.
Werkt nu nog steeds perfect en ben niet zoveel geld kwijt.
Ik gebruik die box wel enkel voor VOIP. De rest is allemaal uitgeschakeld.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Ik denk dat je huidige 8-jaar oude router misschien wel aan vervanging toe isproz schreef: Mijn huidige router (een 8 jaar oude 3Com OfficeConnect die trouwens nog zeer stabiel loopt) is niet geschikt voor voip, hij is ook dichtgetimmerd door de fabrikant waardoor alternatieve firmware ook niet zal lukken.
a) het zou mij niet verwonderen dat de WAN poort van die router een 10 Mbit poort is. Je internet snelheid zou hierdoor serieus beperkt kunnen worden.
b) ik verondetsel dat die router geen PPPoE aankan, je hebt dus 2 routers achter elkaar. Een "dubbele NAT" is nooit een goed idee.
Koop je dus een 2de hands FritzBox of iets dergelijks, dan heb je een goede vervanging van je router en een oplossing voor je VOIP probleem.
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 52 keer
Ik ben afgestapt van de virtuele telefooncentrale en wil ook geen fritzbox.
Ik gebruik mijn bbox2 en de oude router (die zelf een ppoe sessie kan opbouwen) op de volgende manier
1 pc rechtstreeks aangesloten via netwerkkabel op de Bbox2 en een ppoe sessie laten opbouwen
1 netwerkkabel op de bbox2 naar de router die een ppoe-sessie opbouwt
Dit werkt perfect, het probleem is dat ik niet kan aanmelden bij voip providers.
Ik heb het volgende al geprobeerd:
-bbox2 firewal afgezet via telnet cmd
-siemens op alternatieve porten gezet zoals http://gigaset.com/medias/sys_master/Vo ... ng_en.html
(en deze natuurlijk ook op router opengezet)
Iemand een oplossing?
Ik gebruik mijn bbox2 en de oude router (die zelf een ppoe sessie kan opbouwen) op de volgende manier
1 pc rechtstreeks aangesloten via netwerkkabel op de Bbox2 en een ppoe sessie laten opbouwen
1 netwerkkabel op de bbox2 naar de router die een ppoe-sessie opbouwt
Dit werkt perfect, het probleem is dat ik niet kan aanmelden bij voip providers.
Ik heb het volgende al geprobeerd:
-bbox2 firewal afgezet via telnet cmd
-siemens op alternatieve porten gezet zoals http://gigaset.com/medias/sys_master/Vo ... ng_en.html
(en deze natuurlijk ook op router opengezet)
Iemand een oplossing?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 119 keer
Ik zou zeggen : kijk in de draad "FritzBox achter BBox2" http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 53&start=0
Daar zal je meer vinden, oa: "In de Bbox2 eerst de VOIP poorten veranderen van 5060 naar een ander poortnr (vb 5070). "
De Bbox instellingen voor de Fritzbox zijn ook nodig voor de Siemens Dect.
Daar zal je meer vinden, oa: "In de Bbox2 eerst de VOIP poorten veranderen van 5060 naar een ander poortnr (vb 5070). "
De Bbox instellingen voor de Fritzbox zijn ook nodig voor de Siemens Dect.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102