Zijn er nog mensen die een probleem hebben met de beperkte snelheid van de internet verbinding als je ook digitale tv van telenet hebt? (Max. 56 Mbps)
Als ik de switch er van tussen haal en de computer rechtstreeks op de modem aansluit haal ik 90+ Mbps, maar dan heb ik uiteraard geen interactieve tv meer.
Ik heb al 2 support requests lopen bij telenet en krijg na 3 weken nog steeds geen oplossing aangeboden.
De switch is standaard door telenet geleverd samen met de digicorder.
De fibernet modem heeft maar 1 netwerk aansluiting dus rechstreeks aansluiten is geen oplossing.
Ik heb al geprobeerd om er een router tussen te plaatsen ipv de switch, dan krijg ik wel hogere snelheden maar ook geen interactieve tv.
Met vriendelijke groet
Gerry.
Triestige Fibernet snelheid samen met digicorder!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 87 keer
Is het een Gigabit-switch?
Of zo'n (goedkope) 100Mbit-switch, die bijlange niet in de buurt komen van de 100 Mbit?
Er moet na uw modem direct een switch staan, anders zal interactieve tv niet werken.
Of zo'n (goedkope) 100Mbit-switch, die bijlange niet in de buurt komen van de 100 Mbit?
Er moet na uw modem direct een switch staan, anders zal interactieve tv niet werken.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Voor routers gaat die opmerking meestal op, echter switches zouden hier normaal niet zo'n probleem mogen mee hebben.driesve schreef:Is het een Gigabit-switch?
Nu ja, als het zonder geen probleem is dan blijkt het echter wel duidelijk.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
- Bedankt: 244 keer
- Ik zou beginnen met eens gewoon een switch te lenen en daarmee te testen.
- Duplex probleem, staat je netwerkkaart 100 Mbit Full Duplex als je pc direct aan de modem hangt en ook als hij direct aan de switch hangt.
- Duplex probleem, staat je netwerkkaart 100 Mbit Full Duplex als je pc direct aan de modem hangt en ook als hij direct aan de switch hangt.
Het is de standaard switch van Telenet; dus zo'n goedkope 100mbit (dlink DES1005D)driesve schreef:Is het een Gigabit-switch?
Ik verwacht wel van Telenet als ze me fibernet100 verkopen dat ze dan ook zorgen dat het tot aan mijn computer geraakt!
Of is het de bedoeling dat je fibernet100 koopt voor één pc en dan digitale tv bij belgacom neemt?!
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Swicthes hebben niet vaak last met performance problemen, maar zoals iemand anders al opmerkte, probeer eens eentje te lenen van iemand, en kijk je settings eens na van je netwerkkaart.GerryU schreef:Het is de standaard switch van Telenet; dus zo'n goedkope 100mbit (dlink DES1005D)
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 13 keer
Ik heb hier ook Fibernet 100 en Interactieve Digitale TV, bij mij heeft men de coax gesplit en een 2de modem gehangen voor TV?
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
Ik heb bij iemand anders ook zo'n installatie gezien (coax splitter + 2 modems). Dit lijkt me wel een ideale oplossing, zonder enige interferentie tussen TV en internet.sail0rbe schreef:Ik heb hier ook Fibernet 100 en Interactieve Digitale TV, bij mij heeft men de coax gesplit en een 2de modem gehangen voor TV?
Philippe.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 13 keer
Ik haal overigens de volledige 100Mbit, ook wanneer er TV wordt gekeken. Ik had bovendien reeds Fibernet 100 toen ik TV aanvroeg en had reeds een Netgear WNDR3700 aangekocht. TV werkt inderdaad niet wanneer je deze achter de router aansluit overigens.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
Jij hebt dus duidelijk geen last van die switch die Telenet gewoonlijk gebruikt om internet + TV op één modem aan te sluiten, gezien je 2 modems hebt.sail0rbe schreef:Ik haal overigens de volledige 100Mbit, ook wanneer er TV wordt gekeken. Ik had bovendien reeds Fibernet 100 toen ik TV aanvroeg en had reeds een Netgear WNDR3700 aangekocht. TV werkt inderdaad niet wanneer je deze achter de router aansluit overigens.
Of je nu TV kijkt of niet maakt natuurlijk NIKS uit, gezien de bandbreedte voor digitale TV nul is (de aansluiting wordt alleen gebruikt voor het interactieve, dus als je de rode knop gebruikt, opties bestelt enz... Het digitale TV signaal komt over de coax.)
Philippe.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.