Ik heb sinds oktober Cityconnect. En kan volgens crm voor €50 (incl. gratis modem) naar Cityline overstappen.
Voor zover ik heb begrepen ga ik dan van €22,99 (huidige facturen Cityconnect) naar €28,95 (prijs Cityline buiten promotie met domiciliëring) en spaar ik een discovery-lijn uit. (En als ik Telenet-telefonie (ook Freephone 24) opzeg ook dat nog.)
Een serieuze besparing dus voor dezelfde service als ik nu heb, denk ik toch.
Nu mijn vraagjes, kan ik nu inderdaad overstappen zonder extra kost naast die €50 (misschien liegt crm mij voor ofzo, je weet maar nooit...) ? En trekt die telefonie op iets (want is toch VOIP dacht ik en weet niet of dat met veel nadelen komt) ?
Alvast bedankt voor de hulp.
Cityconnect naar Cityline?
-
- Starter
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 11 apr 2010, 01:52
desteven schreef:Ik heb sinds oktober Cityconnect. En kan volgens crm voor €50 (incl. gratis modem) naar Cityline overstappen.
Voor zover ik heb begrepen ga ik dan van €22,99 (huidige facturen Cityconnect) naar €28,95 (prijs Cityline buiten promotie met domiciliëring) en spaar ik een discovery-lijn uit. (En als ik Telenet-telefonie (ook Freephone 24) opzeg ook dat nog.)
Een serieuze besparing dus voor dezelfde service als ik nu heb, denk ik toch.
Nu mijn vraagjes, kan ik nu inderdaad overstappen zonder extra kost naast die €50 (misschien liegt crm mij voor ofzo, je weet maar nooit...) ? En trekt die telefonie op iets (want is toch VOIP dacht ik en weet niet of dat met veel nadelen komt) ?
Alvast bedankt voor de hulp.
Cityline is goed,maar ik merk toch meermaals al dat mijn teleofonlijn lam ligt soms....
dan moet ik mijn modem resetten en dan werkt hij weer....
Groetjes,
Zeer snel een antwoord ontvangen dat ik jullie niet wil onthouden:
Mooi, dan ga ik dat maar meteen eens doen. Nog bedankt voor de reactie dommel2010.Geachte,
U kan de migratie aanvragen via uw crm systeem -->my packages --> I --> migration to cityline:netline not yet requested --> change
De modem is momenteel nog gratis, de activatiekost bedraagt 50 euro.
Uw telefoonnummer van belgacom wordt eerst overgedragen, nadien als alles actief staat kan u volledig gratis een tweede nummer aanvragen --> my packages --> U hier kan u dan uw telenet nummer overdragen.
Let wel dat u dat nummer niet opzegt, beide nummers worden automatisch door dommel opgezegd.
Alvast bedankt
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
bij cityline is geen actief belgacom abonnement nodig, kan je dus opzeggen en telefonie zelf organiseren. dan zit je dus op rauw koper, maar da's inbegrepen in de prijs
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Pro Member
- Berichten: 379
- Lid geworden op: 29 nov 2008, 16:26
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 25 keer
Bij nummerbehoud, mag je bestaand abonnement niet opzeggen. Zie dommel webside: "veranderen van provider? het is eenvoudig en u kan het vandaag nog doen."
Ik weet niet betreffende telenet, maar indien je belgacom had, dan verloop de overdracht automatisch.
Ik weet niet betreffende telenet, maar indien je belgacom had, dan verloop de overdracht automatisch.
ben je daar zeker van? bij dommel verkopen nog steeds de optie raw copper met een cityline aboxenne schreef:bij cityline is geen actief belgacom abonnement nodig, kan je dus opzeggen en telefonie zelf organiseren. dan zit je dus op rauw koper, maar da's inbegrepen in de prijs
@Radix: Volgens mij ben je toch verkeerd hoor. Zowel bij netline als cityline wordt er niet verwezen naar wat u zegt, wel staat er onder de veelgestelde vragen dat er een koperdraad in het huis moet binnenkomen.
@rmag: Dat is inderdaad ook hoe ik het uit hun antwoord op mijn vraag begrepen had, toch goed dat je er nog eens de nadruk op legt.
@rmag: Dat is inderdaad ook hoe ik het uit hun antwoord op mijn vraag begrepen had, toch goed dat je er nog eens de nadruk op legt.
Ben dus eind mei overgestapt. Heb wel nog een kleine schadevergoeding moeten betalen aan Belgacom omdat de opzegtermijn normaal een maand is maar mijn Cityline al een week na de opzeg van Belgacom geactiveerd was (wat ik uiteraard niet erg vond.)
Soit, vermits ik de telefoonverbinding niet echt denderend vind (lange connectietijd en helft van de keren geen verbinding), zie ik deze overstap eigenlijk gewoon als een besparing op lange termijn want voor de €50 activatiekost (met gratis Fritzbox) en de iets hoger abonnementskosten bij Dommel moet ik nu wel maandelijks geen €10 meer afdragen aan Belgacom voor een telefoonlijn die ik toch enkel voor mijn ADSL-verbinding gebruikte.
Nu mijn vraag, vermits ik voor telefonie toch bij Telenet ga blijven, vroeg ik mij af of het nodig is om in de Fritzbox iets te veranderen zodat die geen VOIP-bandbreedte meer zou reserveren ofzo, of maakt dat niets uit?
Daarnaast ook nog een andere vraag, ik gebruikt een eigen draadloze router achter de Fritzbox die ik van Dommel kreeg (o.a. omdat die in de kelder staat en dus een minder bereik heeft) en die staat momenteel ingesteld als een switch (dus geen DHCP, IP-adres in range van Fritzbox en ethernetkabel van Fritzbox op een gewone LAN-aansluiting en niet op de WAN-poort). Is dit de beste oplossing of zet ik de Fritzbox beter in bridge mode (en wat ik doe ik daarvoor precies?) met ethernetkabel op WAN-poort van eigen router en DHCP daar terug aan?
Soit, vermits ik de telefoonverbinding niet echt denderend vind (lange connectietijd en helft van de keren geen verbinding), zie ik deze overstap eigenlijk gewoon als een besparing op lange termijn want voor de €50 activatiekost (met gratis Fritzbox) en de iets hoger abonnementskosten bij Dommel moet ik nu wel maandelijks geen €10 meer afdragen aan Belgacom voor een telefoonlijn die ik toch enkel voor mijn ADSL-verbinding gebruikte.
Nu mijn vraag, vermits ik voor telefonie toch bij Telenet ga blijven, vroeg ik mij af of het nodig is om in de Fritzbox iets te veranderen zodat die geen VOIP-bandbreedte meer zou reserveren ofzo, of maakt dat niets uit?
Daarnaast ook nog een andere vraag, ik gebruikt een eigen draadloze router achter de Fritzbox die ik van Dommel kreeg (o.a. omdat die in de kelder staat en dus een minder bereik heeft) en die staat momenteel ingesteld als een switch (dus geen DHCP, IP-adres in range van Fritzbox en ethernetkabel van Fritzbox op een gewone LAN-aansluiting en niet op de WAN-poort). Is dit de beste oplossing of zet ik de Fritzbox beter in bridge mode (en wat ik doe ik daarvoor precies?) met ethernetkabel op WAN-poort van eigen router en DHCP daar terug aan?
-
- Pro Member
- Berichten: 379
- Lid geworden op: 29 nov 2008, 16:26
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 25 keer
Naar mijn mening, kan je in die Fritz de VOIP bandbreedte niet veranderen.desteven schreef: vroeg ik mij af of het nodig is om in de Fritzbox iets te veranderen zodat die geen VOIP-bandbreedte meer zou reserveren ofzo, of maakt dat niets uit?