EDPnet loop achter op de concurrentie

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
suiker
Plus Member
Plus Member
Provider

EDPnet heeft nog 2 maanden de tijd om hun abonnementen aan te passen. En dan vooral hun starter. Zo niet verdwijnen hier enkele abonnementen. Wie niet meer mee kan met de concurrentie moet daar de gevolgen van dragen.
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer
Provider

suiker schreef:EDPnet heeft nog 2 maanden de tijd om hun abonnementen aan te passen. En dan vooral hun starter. Zo niet verdwijnen hier enkele abonnementen. Wie niet meer mee kan met de concurrentie moet daar de gevolgen van dragen.
Hoewel ikzelf recent ongemakken heb ervaren met EDPNET (zie andere topics), vind ik dit nogal kort door de bocht.

Graag een paar argumenten dus.

Zelf zit ik prive nog steeds goed bij EDPnet en recent hebben we op het werk ook voor EDPnet gekozen (wegens beste prijs/kwaliteit).

Ze mogen wel niet uit het oog verliezen dat hun "niche" customer intimacy is, en dat daar goede communicatie blijft bij horen (en flexibiliteit ...).
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer
Provider

Starter blijft idd achter op de concurrentie. Maar voor de rest heeft EDPnet toch redelijk sterke abonnementen. Laatst nog een grafiek gepost geweest op onze frontpage/forum, en daar stond dat een groot deel van de klanten genoeg had met een 5GB-limiet, maar een zeer zeer klein deel van de klanten zou nood hebben aan 100 GB en hoger.

Ze moeten daarom oppassen dat, indien Starter 30 GB zou krijgen, de helft van hun klanten met Home zouden overstappen op een veel goedkoper product. Veel klanten zitten met een 4 Mbps snelheid op Home, dus of zij nu op Home of Starter zitten, hun 30 GB hebben ze, enkel de prijs verschilt (en andere extra's die niemand gebruikt).
suiker
Plus Member
Plus Member
Provider

Lord Utopia schreef:Starter blijft idd achter op de concurrentie. Maar voor de rest heeft EDPnet toch redelijk sterke abonnementen. Laatst nog een grafiek gepost geweest op onze frontpage/forum, en daar stond dat een groot deel van de klanten genoeg had met een 5GB-limiet, maar een zeer zeer klein deel van de klanten zou nood hebben aan 100 GB en hoger.

Ze moeten daarom oppassen dat, indien Starter 30 GB zou krijgen, de helft van hun klanten met Home zouden overstappen op een veel goedkoper product. Veel klanten zitten met een 4 Mbps snelheid op Home, dus of zij nu op Home of Starter zitten, hun 30 GB hebben ze, enkel de prijs verschilt (en andere extra's die niemand gebruikt).

Starter gaat hier weg als het volume niet omhoog gaat. Als je al eens "zwaar" gepasseerd wordt door Telenet dan vraag je je af waar ze bij EDPnet mee bezig zijn. Ben voor alle duidelijkheid altijd zeer tevreden geweest over EDPnet, maar de voorwaarden zijn niet meer concurrentieel.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Provider

suiker schreef: Starter gaat hier weg als het volume niet omhoog gaat. Als je al eens "zwaar" gepasseerd wordt door Telenet dan vraag je je af waar ze bij EDPnet mee bezig zijn. Ben voor alle duidelijkheid altijd zeer tevreden geweest over EDPnet, maar de voorwaarden zijn niet meer concurrentieel.
We zijn nog steeds geen middel juli. Maar ook ik hoop dat het volume stijgt, hoor.
suiker
Plus Member
Plus Member
Provider

Lord Utopia schreef:
suiker schreef: Starter gaat hier weg als het volume niet omhoog gaat. Als je al eens "zwaar" gepasseerd wordt door Telenet dan vraag je je af waar ze bij EDPnet mee bezig zijn. Ben voor alle duidelijkheid altijd zeer tevreden geweest over EDPnet, maar de voorwaarden zijn niet meer concurrentieel.
We zijn nog steeds geen middel juli. Maar ook ik hoop dat het volume stijgt, hoor.
Als EDPnet voor hun "starter" tegen juli niet met een tegenzet komt, zullen ze zichzelf uit de markt zetten.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer
Provider

De goede support heeft voor mij anders ook veel waarde. En mocht er iets extra bijkomen, heb ik het liefst snelheid. Maar dat zal niet lukken vrees ik.
de koe zegt boe
dejean
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 11 keer
Provider

bambipower schreef:De goede support heeft voor mij anders ook veel waarde. En mocht er iets extra bijkomen, heb ik het liefst snelheid. Maar dat zal niet lukken vrees ik.
Edpnet is zonder twijfel een van de meest professionele breedband aanbieders. Hun kleinschaligheid en positieve ondersteuning geeft enorme toegevoegde waarde en wordt gewaardeerd door de meeste klanten. Tenslotte is prijs de waarde die je wenst te betalen voor een product.
Grootst probleem voor edpnet is het " gedwongen " aanbieden van een telefoonlijn, terwijl Belgacom VDSL aanbiedt zonder verplichting vaste lijn. Toegeven hun " instap" abbonnement is achterhaald en veel te duur. Echter opwaarderen kan hun veel geld kosten !!
Ze zullen zelf ook wel eens ne SWOT maken zeker
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Provider

Even toevoegen dat EDPnet Starter nu ook de mogelijkheid tot FUP heeft.
rds
Plus Member
Plus Member
Provider

Vroeger was EDP zeer interessant want je kon downloaden aan 6 Mbps terwijl de sukkelaars bij Belgacom op 3.3 zaten. Nu is het voordeel van EDP totaal weg, gezien ik maar een 9 Mbps profiel krijg wegens 'slechte lijn'. Wat ben ik met een abo van 24Mbps als ik er maar 9 krijg. Het is toch niet mijn schuld dat de centrale ver staat en/of een slechte lijn is? Ze mogen dus zoveel snelheid beloven als ze willen, boven de 9 ben ik er niets mee. En met 30GB download kom ik ook toe dus op dat vlak mogen ze me ook eender wat beloven. Zo te zien is Telenet Comfortnet vanaf juli voor mij interessanter.

Overschakelen naar VDSL doe ik niet, want ik ga geen 140 euro voor een modem betalen en nog minder een verplicht model door m'n strot laten rammen.
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:
Provider

rds schreef:Vroeger was EDP zeer interessant want je kon downloaden aan 6 Mbps terwijl de sukkelaars bij Belgacom op 3.3 zaten. Nu is het voordeel van EDP totaal weg, gezien ik maar een 9 Mbps profiel krijg wegens 'slechte lijn'. Wat ben ik met een abo van 24Mbps als ik er maar 9 krijg. Het is toch niet mijn schuld dat de centrale ver staat en/of een slechte lijn is? Ze mogen dus zoveel snelheid beloven als ze willen, boven de 9 ben ik er niets mee. En met 30GB download kom ik ook toe dus op dat vlak mogen ze me ook eender wat beloven. Zo te zien is Telenet Comfortnet vanaf juli voor mij interessanter.

Overschakelen naar VDSL doe ik niet, want ik ga geen 140 euro voor een modem betalen en nog minder een verplicht model door m'n strot laten rammen.
LOL ... wat heeft dat nu met EDPNET te maken ? Als je nu naar BGC of een andere DSL provider gaat heb je gewoon exact hetzelfde voor ...

grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
suiker
Plus Member
Plus Member
Provider

Lord Utopia schreef:Even toevoegen dat EDPnet Starter nu ook de mogelijkheid tot FUP heeft.
Hoeveel is de meerprijs? :bang:

Het interesseert me eigenlijk niet. Voor de prijs van 20 euro krijg je bij de concurrentie 15 à 30 gigabit!!!
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Provider

suiker schreef: Hoeveel is de meerprijs? :bang:

Het interesseert me eigenlijk niet. Voor de prijs van 20 euro krijg je bij de concurrentie 15 à 30 gigabit!!!
Ne keer snel op de homepage kijken, hé. ;)

5 euro, zoal bij alle anderen.

Je bedoelde wrs 30 gigabyte ipv gigabit, groot verschil.
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”