Maakt al iemand gebruik van deze dienst van Edpnet?
en wat zijn de ervaringen?
ik besef dat dit een heel jong product is van Edpnet maar misschijn zijn er al gebruikers?
vriendelijke groeten
Eve
ps al eerder heb ik de topic gepost: "Voip bij Edpnet uw gedacht!"
Voip bij Edpnet Talk@Home Gebruikt iemand dit al?
-
- Elite Poster
- Berichten: 1872
- Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
- Locatie: Berlare (O-Vl)
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 119 keer
Ik heb de website ook al bekeken. Relatief weinig informatie:
- welke zijn de tarieven voor speciale nummers ? 070, 078, 090x, 1207 ?
- is de afrekening gedetailleerd ?
- is de mailbox uitschakelbaar bij bezet ? of bij geen antwoord ?
- kunnen noodnummers gebeld worden ? (100, 101 ...)
We hebben er allemaal het raden naar.
- welke zijn de tarieven voor speciale nummers ? 070, 078, 090x, 1207 ?
- is de afrekening gedetailleerd ?
- is de mailbox uitschakelbaar bij bezet ? of bij geen antwoord ?
- kunnen noodnummers gebeld worden ? (100, 101 ...)
We hebben er allemaal het raden naar.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Ik zit er ook even naar te kijken, dit omdat ik Belgacom toch nog aardig duur vind. Ik bel ook relatief weinig, dus ik zoek eigenlijk een goedkoop alternatief.
Maar als ik naar het Talk@home abonnement kijk, dan lijkt het mij eigenlijk een zeer dure investering. 15 euro per maand abonnement en ik moet een ook een nieuwe modem van minimaal 90 euro aanschaffen? Ik begrijp daardoor ook niet zo goed hoe dit competatief kan zijn tegen telenet/Belgacom? Zie ik iets verkeerd, want zo lijkt het mij verstandiger om bij Belgacom te blijven?
Maar als ik naar het Talk@home abonnement kijk, dan lijkt het mij eigenlijk een zeer dure investering. 15 euro per maand abonnement en ik moet een ook een nieuwe modem van minimaal 90 euro aanschaffen? Ik begrijp daardoor ook niet zo goed hoe dit competatief kan zijn tegen telenet/Belgacom? Zie ik iets verkeerd, want zo lijkt het mij verstandiger om bij Belgacom te blijven?
- seagull
- Elite Poster
- Berichten: 1910
- Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
- Twitter: WimVerlinden
- Locatie: Kortenberg
- Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
- Bedankt: 91 keer
- Contacteer:
Noodnummers kunnen nooit gebeld worden met voip.
Wordt opgelegd door het bipt dacht ik.
De providers moeten hun klanten hier ook regelmatig aan herinneren.
Wordt opgelegd door het bipt dacht ik.
De providers moeten hun klanten hier ook regelmatig aan herinneren.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
-
- Elite Poster
- Berichten: 1872
- Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
- Locatie: Berlare (O-Vl)
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 119 keer
Het interessante is dat de meerkost voor rawcopper (12,95 €) wegvalt als je Talk@home neemt.CronoS schreef: Zie ik iets verkeerd, want zo lijkt het mij verstandiger om bij Belgacom te blijven?
Dat voordeel komt vooral tot uiting bij het Starterabonnement: geen Discoverylijn nodig, geen kosten voor rawcopper.
Die heb je zelfs bij Belgacom voor de lichtste internetformule.
Bovendien nummerweergave en 1000 belminuten inbegrepen
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
-
- Elite Poster
- Berichten: 1872
- Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
- Locatie: Berlare (O-Vl)
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 119 keer
Op de website van EDPNET vind je:seagull schreef:Noodnummers kunnen nooit gebeld worden met voip.
Wordt opgelegd door het bipt dacht ik.
De providers moeten hun klanten hier ook regelmatig aan herinneren.
"Opgelet: Noodoproepen zijn enkel mogelijk vanaf het adres waarop het abonnement Talk@Home werd aangevraagd"
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Bedankt voor de uitleg, maar nu begrijp ik het eigenlijk niet meer, ik ben blond namelijkMarkDM schreef:Het interessante is dat de meerkost voor rawcopper (12,95 €) wegvalt als je Talk@home neemt.CronoS schreef: Zie ik iets verkeerd, want zo lijkt het mij verstandiger om bij Belgacom te blijven?
Dat voordeel komt vooral tot uiting bij het Starterabonnement: geen Discoverylijn nodig, geen kosten voor rawcopper.
Die heb je zelfs bij Belgacom voor de lichtste internetformule.
Bovendien nummerweergave en 1000 belminuten inbegrepen
Ik heb nu EDPNET adsl voor 29 euro en een Belgacom Classic lijn voor ongeveer 15 euro in de maand. Als ik nu Talk@home neem, wat moet ik dan nu nog exact maandelijks betalen? Kan je dat uitleggen? Thanks!
- seagull
- Elite Poster
- Berichten: 1910
- Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
- Twitter: WimVerlinden
- Locatie: Kortenberg
- Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
- Bedankt: 91 keer
- Contacteer:
Ik heb het ook gelezen.MarkDM schreef:Op de website van EDPNET vind je:
"Opgelet: Noodoproepen zijn enkel mogelijk vanaf het adres waarop het abonnement Talk@Home werd aangevraagd"
De noodnummers kunnen via voip bereikt worden (tenzij de operator dat verhindert), maar de nooddiensten kunnen het adres van de beller niet zien.
De wetgeving verplicht de operatoren om hun klanten hierop minstens 3 maal per jaar te wijzen.
Bij gsm kunnen ze trouwens ook het adres niet zien en daar geldt deze regel niet.
Ik vraag mij trouwens af hoe EDPnet kan zien of je van je thuis belt of niet?
Ik bel vanop kantoor of elders met een softphone over vpn via mijn ip centrale met mijn nomadisch nummer.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Classic kost 18,40 (of 18,90 vanaf augustus), tenzij je een korting ontvangt.CronoS schreef: Bedankt voor de uitleg, maar nu begrijp ik het eigenlijk niet meer, ik ben blond namelijk
Ik heb nu EDPNET adsl voor 29 euro en een Belgacom Classic lijn voor ongeveer 15 euro in de maand. Als ik nu Talk@home neem, wat moet ik dan nu nog exact maandelijks betalen? Kan je dat uitleggen? Thanks!
Met talk@home betaal je 44,95 euro per maand. Met classic line + adsl betaal je 48,35 euro pm.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Als je via VPN via je eigen IP centrale belt, dan bel je volgens EDPnet natuurlijk van thuis ...seagull schreef:Ik vraag mij trouwens af hoe EDPnet kan zien of je van je thuis belt of niet?MarkDM schreef:Op de website van EDPNET vind je:seagull schreef:Noodnummers kunnen nooit gebeld worden met voip.
Wordt opgelegd door het bipt dacht ik.
De providers moeten hun klanten hier ook regelmatig aan herinneren.
"Opgelet: Noodoproepen zijn enkel mogelijk vanaf het adres waarop het abonnement Talk@Home werd aangevraagd"
Ik bel vanop kantoor of elders met een softphone over vpn via mijn ip centrale met mijn nomadisch nummer.
Als ik vanuit het buitenland mijn FritzBox opbel, en van hieruit de 112 vorm, dan zal de centralist ook niet weten waar ik zit, en dus bel ik zogezegd van thuis ...
Ik heb eens bij WeePee nagevraagd betreft de implementatie van noodnummers, en dat komt er, maar zal nog wel een jaar duren (technische oplossing door Belgacom).
Volgens mij zijn er 3 aspecten op te lossen vooralleer noodnummers geïmplementeerd kunnen worden:
1) Technisch.
a) Noodoproepen moeten in principe doorverbonden worden met de regionale noodcentrale die verantwoordelijk is voor het gebied van waaruit de oproep komt. In het begin van de GSM kwamen alle noodoproepen binnen te Brussel, tegenwoordig worden die omgeleid naar de juiste noodcentrale (gebaseerd op de positie van het GSM toestel). Dit zal voor VOIP ook moeten.
b) Nooddiensten moeten - indien mogelijk - het adres krijgen van waar de noodoproep komt.
Hiervoor moeten technische oplossingen uitgedokterd worden.
2. Administratief.
* De Providers zullen adressen moeten bijhouden van de VOIP nummers, de tools ter beschikking stellen aan de klanten om de gegevens up-to-date te houden (welke adressen horen bij welke nummers), klanten moeten wijzen op hun verantwoordelijkheid om dit bij te houden, enz ...
3. Juridsich
Er zullen een aantal juridische aspecten moeten opgelost worden.
* Klanten zouden moeten kunnen kiezen of ze wel of niet de mogelijkheid van noodoproepen activeren op hun lijn (iemand die een nummer heeft dat op verschillende plaatsen gebruikt wordt zal opteren om deze optie uit te schakelen)
* Wie is er verantwoordelijk als noodoproepen niet doorkomen, of hulpdiensten naar verkeerde adressen gestuurd worden, enz. ?
Providers zullen dus een sluitend contract moeten hebben met hun klanten waar deze verantwoordelijkheid duidelijk omschreven wordt.
Last but not least - wat gebeurt er als je met buitenlandse VOIP operatoren werkt ? Die gaan de noodoproepen niet naar een Belgische 100 dienst (kunnen) sturen ...
Algemene implementatie van noodnummers bij VOIP zal dus nog niet voor morgen zijn. Er moet nog teveel geregeld worden ...
PS. Zelf heb ik op alle telefoons thuis een sticker hangen dat de nummers 100, 101, 112 niet bereikbaar zijn, en ze dus de GSM moeten gebruiken. Ook het geografische telefoonnummer van de lokale Politie zone staat op onze telefoons gedrukt, in geval van nood.
Ikzelf en mijn huisgenoten weten wel dat we VOIP staan, en dus geen 100 kunnen bellen. Maar in noodgeval kan het toch dat jouw bezoekers de telefoon willen gebruiken, en die weten dat niet. Vandaar deze maatregel.
Ik raad deze maatregel aan aan iedereen die VOIP gebruikt.
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Plus Member
- Berichten: 167
- Lid geworden op: 17 maa 2007, 11:54
- Locatie: 3910 / Neerpelt
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
Wij maken sinds 02/05/2010 gebruik van Talk@Home (VOIP) via EDPnet, werkt tot nu toe uitstekend!
Als er vragen over zijn, dan kan ik er waarschijnlijk wel op antwoorden.
Als er vragen over zijn, dan kan ik er waarschijnlijk wel op antwoorden.
-
- Member
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 08 dec 2009, 20:51
- Locatie: Beerse
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 6 keer
Ik heb op 23-04 Talk@Home aangevraagd bij Edpnet, maar wacht nog op de oplevering. Staat nu op status afwachten oplevering.
Mijn belangrijkste reden om voip van edpnet te nemen is het gunstige tarief om naar mijn familieleden te bellen, welke nét over de grens wonen. In vergelijking met Belgacom en Telenet is EDPNET hier erg voordeling.
Bijkomend voordeel is dat ik raw copperheb nu en het me feitelijk maar 2 Euro in de maand meer kost. Heb daarvoor mooi 1000 minuten bellen
Zodra de aansluiting opgeleverd is kan meteen gebruik gaan maken vande VOIP functionaliteit van mijn Fritz!Box 7270.
Mijn belangrijkste reden om voip van edpnet te nemen is het gunstige tarief om naar mijn familieleden te bellen, welke nét over de grens wonen. In vergelijking met Belgacom en Telenet is EDPNET hier erg voordeling.
Bijkomend voordeel is dat ik raw copperheb nu en het me feitelijk maar 2 Euro in de maand meer kost. Heb daarvoor mooi 1000 minuten bellen
Zodra de aansluiting opgeleverd is kan meteen gebruik gaan maken vande VOIP functionaliteit van mijn Fritz!Box 7270.
m.a.w. het abonnement voor de internetlijn zit met de 44,95 euro per maand er al in dan ?Lord Utopia schreef:Classic kost 18,40 (of 18,90 vanaf augustus), tenzij je een korting ontvangt.CronoS schreef: Bedankt voor de uitleg, maar nu begrijp ik het eigenlijk niet meer, ik ben blond namelijk
Ik heb nu EDPNET adsl voor 29 euro en een Belgacom Classic lijn voor ongeveer 15 euro in de maand. Als ik nu Talk@home neem, wat moet ik dan nu nog exact maandelijks betalen? Kan je dat uitleggen? Thanks!
Met talk@home betaal je 44,95 euro per maand. Met classic line + adsl betaal je 48,35 euro pm.
@tuurbo: Is het internationaal bellen zo goedkoop dan? Als je bij Belgacom Happy Time international hebt, dan kan je voor 5 euro per maand onbeperkt naar de buurlanden bellen in het daltarief? Hoezo is dit veel goedkoper dan, want dit kost 5 cent per minuut, met een gesprek van 40 minuten per maand heb je het er al uit? Dat is voor mij nu nog de reden om niet over te stappen? Of mis ik iets?
- Ofloo
- Elite Poster
- Berichten: 5263
- Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
- Locatie: BALEN
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
MarkDM schreef:Het interessante is dat de meerkost voor rawcopper (12,95 €) wegvalt als je Talk@home neemt.CronoS schreef: Zie ik iets verkeerd, want zo lijkt het mij verstandiger om bij Belgacom te blijven?
Dat voordeel komt vooral tot uiting bij het Starterabonnement: geen Discoverylijn nodig, geen kosten voor rawcopper.
Die heb je zelfs bij Belgacom voor de lichtste internetformule.
Bovendien nummerweergave en 1000 belminuten inbegrepen
Je kan het ook anders doen, .. ik heb discoveryline & weepee, .. als ik noodnummers wil bellen laat ik deze via de discoveryline lopen al de rest gaan via weepee, is goedkoper dan een raw copper, plus je kan nood nummers bellen en je hebt altijd een backup.
-
- Member
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 08 dec 2009, 20:51
- Locatie: Beerse
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 6 keer
De beredenatie die je maakt klopt zeker, echter in mijn situatie is het vele malen voordeliger om Edpnet te nemen dan Belgacom. Ik zal proberen uit te leggen waarom.CronoS schreef:@tuurbo: Is het internationaal bellen zo goedkoop dan? <knip> Dat is voor mij nu nog de reden om niet over te stappen? Of mis ik iets?
Zover ik op de website van Belgacom kan terugvinden kun je alleen Happy Time International bij een Classic lijn nemen. Dan zouden de maandkosten er als volgt uitzien;
Belgacom Classic lijn € 18,40 p/m
Belgacom Happy Time International € 5 p/m
Totaal € 23,40 per maand
Edpnet Raw Copper € 12,95 p/m
EdpnetTalk@Home € 2,05 p/m
Totaal € 15,00 per maand
Met Edpnet bespar ik € 8,40 per maand. Naast de maandkosten zijn natuurlijk de kosten voor het bellen belangrijk, want als deze hoger zouden zijn ben je dit voordeel snel kwijt. Mijn familie woon in Nederland, waarmee Edpnet bijzonder aantrekkelijke tarieven heeft. Even de feiten op een rijtje;
Belgacom Daluren Piekuren
Vast (NL) € 0,10 € 0,20
mobiel (NL) € 0,49 € 0,59
Edpnet Daluren Piekuren
Vast (NL) € 0,05 € 0,05
mobiel (NL) € 0,21 € 0,21
Als ik dan Talk@home vergelijk met het Belgacom Happy Time International, wat je onbeperkt laat bellen in de daluren kan ik met mijn besparing van Epdnet zo'n 3 uur per maand (8,40 / 0,05) naar vaste nummer in Nederland bellen. Bel je per maand meer dan 3 uur dan is Belgacom wellicht interessanter. Ik bel vaker naar een mobiele nummer dan een vast nummer. Naar een mobiele nummer in Nederland bellen is via Belgacom buitenproportioneel kostelijk. Dit is een voordeel bovenop de 1000 minuten die ik elke maand kosteloos naar vaste lijnen in Belgie kan bellen.
Voor iedereen kan het verschillend zijn wat de beste keuze is, voor mij is dit Talk@home.
-
- Plus Member
- Berichten: 167
- Lid geworden op: 17 maa 2007, 11:54
- Locatie: 3910 / Neerpelt
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
Wij hebben ook gekozen voor Talk@Home om dezelfde reden als "Tuurbo".
-
- Elite Poster
- Berichten: 1104
- Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 99 keer
Het is zelfs nog straffer: die 5,- euro is eenmalig om te activeren, daarna is het abonnement gratis. Zie http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/d ... y_time_intCronoS schreef:Als je bij Belgacom Happy Time international hebt, dan kan je voor 5 euro per maand onbeperkt naar de buurlanden bellen in het daltarief?
(dus niet op een discovery lijn, maar wel 500 minuten per week gratis ipv 200 of 300 bij Betamax clonen)
-
- Elite Poster
- Berichten: 1104
- Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 99 keer
Klopt, ik doe dat ook: via een dial-rule in de Fritz!box gaan alle noodoproepen automatisch via de vaste lijn. Handig voor toevallige bezoekers enz. (begin in paniek maar eens je GSM te zoeken, en kostbare tijd te verliezen).Ofloo schreef:Je kan het ook anders doen, .. ik heb discoveryline & weepee, .. als ik noodnummers wil bellen laat ik deze via de discoveryline lopen al de rest gaan via weepee, is goedkoper dan een raw copper, plus je kan nood nummers bellen en je hebt altijd een backup.
De vaste lijn wordt thuis ook nog gebruikt voor de alarminstallatie. Zo'n alarminstallatie kost heel wat geld, en dus wou ik geen zwakke schakel (VoIP) in het systeem introduceren...
-
- Elite Poster
- Berichten: 1104
- Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 99 keer
Aangezien het abonnement voor Belgacom Happy Time International gratis is, is het verschil slechts 3,40 euro per maand. En hier komen dan geen gesprekskosten meer bij voor dat land!Tuurbo schreef: Belgacom Classic lijn € 18,40 p/m
Belgacom Happy Time International € 5 p/m
Totaal € 23,40 per maand
Edpnet Raw Copper € 12,95 p/m
EdpnetTalk@Home € 2,05 p/m
Totaal € 15,00 per maand
Met Edpnet bespar ik € 8,40 per maand.
PS. Ook kan je nonoh.net (gratis of 1 cent/min naar Nederland) ofzo overwegen, maar dan moet je natuurlijk wel een ATA kopen (én Internet hebben, want daar werd in de oorspronkelijk vraag niets over gezegd).
-
- Member
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 08 dec 2009, 20:51
- Locatie: Beerse
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 6 keer
Gisteren de logingegevens ontvangen voor mijn Talk@Home verbinding.
Het instellen met de Fritz!Box ging vlot en alles werkte binnen 5 minuten. Er zijn nog een paar instellingen van de Frtiz!Box waarvan ik eigenlijk niet goed weet wat ze doen, binnenkort maar eens de handleiding opzoeken
Voor de rest is de lijn kraak helder en heb ik eigenlijk geen op- of aanmerkingen.
Ik heb even een printscreen gemaakt van de configuratie opties van Talk@Home voor de geïnteresseerde.
Wat alleen een beetje verwarrend is dat met "Deze dienst is niet beschikbaar" bedoeld wordt dat de dienst nog niet activeerd is. Je kunt als gebruiker hier gewoon op klikken en de dienst activeren.
Het instellen met de Fritz!Box ging vlot en alles werkte binnen 5 minuten. Er zijn nog een paar instellingen van de Frtiz!Box waarvan ik eigenlijk niet goed weet wat ze doen, binnenkort maar eens de handleiding opzoeken
Voor de rest is de lijn kraak helder en heb ik eigenlijk geen op- of aanmerkingen.
Ik heb even een printscreen gemaakt van de configuratie opties van Talk@Home voor de geïnteresseerde.
Wat alleen een beetje verwarrend is dat met "Deze dienst is niet beschikbaar" bedoeld wordt dat de dienst nog niet activeerd is. Je kunt als gebruiker hier gewoon op klikken en de dienst activeren.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1872
- Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
- Locatie: Berlare (O-Vl)
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 119 keer
Hallo,
wat krijgt een correspondent te horen als je telefoon bezet is ?
Kan er iemand met Talk@home een test toen ?
Je legt je telefoon 'van de haak' en je belt dan naar je eigen nummer met een andere telefoon(bv met een gsm).
Wat krijg je te horen ?
Voicemail of bezettoon ?
dank bij voorbaat !
Mark
wat krijgt een correspondent te horen als je telefoon bezet is ?
Kan er iemand met Talk@home een test toen ?
Je legt je telefoon 'van de haak' en je belt dan naar je eigen nummer met een andere telefoon(bv met een gsm).
Wat krijg je te horen ?
Voicemail of bezettoon ?
dank bij voorbaat !
Mark
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
-
- Member
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 08 dec 2009, 20:51
- Locatie: Beerse
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 6 keer
@MarkDM: Je komt dan bij de voicemail uit.
Heb over de voicemail wel een kleine aanmerking; De aardige mevrouw die je ter woord staat is wel erg Hollands en spreekt je nummer dan ook inclusief landcode uit. Je vewacht te horen nummer 03123456 kan uw oproep niet...., maar ze zegt nummer 323123456.
Daarintegen is de functie dat je je voicemails kunt laten e-mailen super tof. Je ontvangt binnen luttle seconden een e-mail met daarin het nummer dat je probeerde te bellen met als bijlage een wav-bestandje van de ingesproken voicemail. Toppertje!
Heb over de voicemail wel een kleine aanmerking; De aardige mevrouw die je ter woord staat is wel erg Hollands en spreekt je nummer dan ook inclusief landcode uit. Je vewacht te horen nummer 03123456 kan uw oproep niet...., maar ze zegt nummer 323123456.
Daarintegen is de functie dat je je voicemails kunt laten e-mailen super tof. Je ontvangt binnen luttle seconden een e-mail met daarin het nummer dat je probeerde te bellen met als bijlage een wav-bestandje van de ingesproken voicemail. Toppertje!
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
bij weepee kan je indien bezet (of niet bereikbaar) laten doorsturen naar voicemail OF doorsturen naar ander nummer OF bezettoon geven
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Member
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 08 dec 2009, 20:51
- Locatie: Beerse
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 6 keer
@xenne: Dit is afhankelijk van je instellingen. Ik zal even een duidelijkere printscreen maken van mijn instellingen;
Met de opties "Indien bezet, oproepen doorsturen naar" en "Indien geen antwoord oproepen doorschakelen" kun je volgens mij dezelfde instellingen maken als weepee?
Ik vond trouwens aanvraag voor Talk@Home lang duren (3 weken), maar heb inmiddels begrepen waarom dit zo lang duurt. Er wordt een adresverificatie (of zoiets) gedaan, zodat je ook noodnummers kunt bellen. Gezien dat ik raw copper heb, is dit een prettige bijkomstigheid. De Fritz!Box gaf dan ook netjes een waarschuwing mbt de noodnummers toen ik instelde dat ik alle gesprekken enkel via VoIP wou laten verlopen.
Met de opties "Indien bezet, oproepen doorsturen naar" en "Indien geen antwoord oproepen doorschakelen" kun je volgens mij dezelfde instellingen maken als weepee?
Ik vond trouwens aanvraag voor Talk@Home lang duren (3 weken), maar heb inmiddels begrepen waarom dit zo lang duurt. Er wordt een adresverificatie (of zoiets) gedaan, zodat je ook noodnummers kunt bellen. Gezien dat ik raw copper heb, is dit een prettige bijkomstigheid. De Fritz!Box gaf dan ook netjes een waarschuwing mbt de noodnummers toen ik instelde dat ik alle gesprekken enkel via VoIP wou laten verlopen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1872
- Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
- Locatie: Berlare (O-Vl)
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 119 keer
Hallo,
Bedankt voor de screenshot.
Als je klikt op het icoontje "Indien bezet oproepen doorsturen naar" wat krijg je dan te zien ?
Kan iemand daar een printscreen van tonen ? Dan zien we de juiste mogelijkheden.
Ik veronderstel dat als de dienst "niet beschikbaar" is (zoals op de bovenstaande configuratie) dat men dan bezettoon krijgt. Klopt dat ? Of is het in dat geval de voicemail.
gr,
Mark
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
-
- Member
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 08 dec 2009, 20:51
- Locatie: Beerse
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 6 keer
In mijn configuratie kom je bij de voicemail uit, omdat ik deze actief heb staan. Als je de voicemail uitschakeld krijg je een in gesprekstoon als je aan het bellen bent.
Wat betreft de "Indien bezet oproepen doorsturen naar" heb ik hieronder een printscreen toegevoegd.
Wat betreft de "Indien bezet oproepen doorsturen naar" heb ik hieronder een printscreen toegevoegd.
-
- Starter Plus
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 12 mei 2010, 11:25
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 2 keer
Volledigheidshalve even opmerken dat dit ook het geval is bij 3starsnet en Weepee. Trouwens, een Fritz!box kan dit zelfstandig ook doen, met al zijn ingesteld SIP accounts.Tuurbo schreef:Daarintegen is de functie dat je je voicemails kunt laten e-mailen super tof. Je ontvangt binnen luttle seconden een e-mail met daarin het nummer dat je probeerde te bellen met als bijlage een wav-bestandje van de ingesproken voicemail. Toppertje!