Site timeouts
-
- Plus Member
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 07 dec 2007, 13:47
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
yup , serieus spijt dat ze contract verlengd hebben door vdsl upgrade zonder dat ik het wist. Zit ik nog 9 maanden vast bij die knoeiers. Beetje gelezen en hier en daar gelezen dat zo'n verlenging van contract niet wettelijk is, op de manier dat dommel het doet. Maar zeker zijt ge nooit.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1636
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
- Locatie: N.O.Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 4 keer
Al eens dns veranderd?
Gistermiddag ondervond ik problemen die duidelijk dns gerelateerd waren.
Ik heb toen de dns in m'n pc veranderd in 4.2.2.1 (vnsc-pri.sys.gtei.net) en sindsdien geen problemen meer ondervonden.
Zie ook http://b4tea.com/information/softwares/ ... ns-address
Let op! de verandering heeft pas effect na sluiten en opnieuw opstarten van je browser.
Gistermiddag ondervond ik problemen die duidelijk dns gerelateerd waren.
Ik heb toen de dns in m'n pc veranderd in 4.2.2.1 (vnsc-pri.sys.gtei.net) en sindsdien geen problemen meer ondervonden.
Zie ook http://b4tea.com/information/softwares/ ... ns-address
Let op! de verandering heeft pas effect na sluiten en opnieuw opstarten van je browser.
-
- Plus Member
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 07 dec 2007, 13:47
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
ja , de meesten van ons hebben al vanalles geprobeerd. Het is een probleem dat zich voordoet in vlagen. Soms gaat internet goed , soms opeens trage sites en timeouts. Dns van google of open dns hielp niet. MTU verlagen ook niet , firmware upgrade modem ook niet.
Ik heb hen op vrijdag 30 April nog aan de telefoon gehad en het enige wat ze me konden vertellen is dat ze de lijn monitoren??? Ze gingen me op de hoogte brengen als ze het probleem gevonden hadden, heb ondertussen nog altijd niets gehoord, dus ze vinden blijkbaar het probleem niet!
De symptomen van dit probleem veranderen ook. Vroeger hadden we last van hoge delays met UDP, is dan een paar weken goed geweest maar vandaag was dit soms terug slecht, ~860ms met UDP ~46ms ICMP.
Site timeouts zijn nog altijd het grootste probleem end dit verschuift continue, dan werkt digg.com weer niet dan weer een andere niet, zelfs Google gaat soms niet.
Dit is een TCP traceroute die ik hen nog opgestuurd had:
vanaf Dommel statisch IP:
traceroute -4T -p 80 digg.com
traceroute to digg.com (64.191.203.30), 30 hops max, 60 byte packets
1 dslgw (83.101.5.129) 15.636 ms 15.950 ms 16.179 ms
2 ge5-0-0.router4.bru2.schedom-europe.net (83.101.0.18) 20.098 ms 20.557 ms 20.874 ms
3 4-3.r1.br.hwng.net (69.16.190.245) 281.983 ms 282.819 ms 282.887 ms
4 3-4.r1.am.hwng.net (69.16.191.85) 280.679 ms 280.826 ms 283.060 ms
5 1-1.r3.am.hwng.net (69.16.191.26) 282.767 ms 282.830 ms 282.856 ms
6 TenGigabitEthernet4-3.ar2.AMS1.gblx.net (208.48.33.205) 33.322 ms 27.651 ms 27.904 ms
7 eqix-digg-sv2-1.digg.com (206.51.38.65) 185.386 ms 183.389 ms 182.893 ms
8 * * *
9 * * *
10 * * *
11 * * *
12 * * *
13 * * *
14 * * *
15 * * *
16 * * *
vanaf Dommel dynamisch IP:
traceroute -4T -p 80 digg.com
traceroute to digg.com (64.191.203.30), 30 hops max, 60 byte packets
1 dslgw (83.101.8.1) 16.465 ms 16.473 ms 19.303 ms
2 atm-11-32.largo-matisse.bru.schedom-europe.net (83.101.0.34) 22.260 ms 22.255 ms 23.174 ms
3 4-3.r1.br.hwng.net (69.16.190.245) 23.206 ms 25.093 ms 25.094 ms
4 3-4.r1.am.hwng.net (69.16.191.85) 31.983 ms 32.953 ms 33.907 ms
5 1-1.r3.am.hwng.net (69.16.191.26) 34.864 ms 35.829 ms 35.866 ms
6 TenGigabitEthernet4-3.ar2.AMS1.gblx.net (208.48.33.205) 36.748 ms 28.648 ms 29.559 ms
7 eqix-digg-sv2-1.digg.com (206.51.38.65) 183.798 ms 183.320 ms 184.255 ms
8 digg.com (64.191.203.30) 182.808 ms 183.237 ms 181.942 ms
15 min later werkte dit dan weer wel. Ik heb zo nog andere logs en het is altijd de laatste hop die (tijdelijk) niet werkt. Ik geloof niet dat dit ook maar iets met onze configuratie te maken heeft. Sinds dit statisch IP gaat al onze trafiek via 83.101.5.129 en ik ben er stellig van overtuigd dat met die router of de connectie van die router naar hun backbone iets mis is. In principe zou iedereen die via 83.101.5.129 gaat dezelfde problemen moeten hebben.
Wordt vervolgd
De symptomen van dit probleem veranderen ook. Vroeger hadden we last van hoge delays met UDP, is dan een paar weken goed geweest maar vandaag was dit soms terug slecht, ~860ms met UDP ~46ms ICMP.
Site timeouts zijn nog altijd het grootste probleem end dit verschuift continue, dan werkt digg.com weer niet dan weer een andere niet, zelfs Google gaat soms niet.
Dit is een TCP traceroute die ik hen nog opgestuurd had:
vanaf Dommel statisch IP:
traceroute -4T -p 80 digg.com
traceroute to digg.com (64.191.203.30), 30 hops max, 60 byte packets
1 dslgw (83.101.5.129) 15.636 ms 15.950 ms 16.179 ms
2 ge5-0-0.router4.bru2.schedom-europe.net (83.101.0.18) 20.098 ms 20.557 ms 20.874 ms
3 4-3.r1.br.hwng.net (69.16.190.245) 281.983 ms 282.819 ms 282.887 ms
4 3-4.r1.am.hwng.net (69.16.191.85) 280.679 ms 280.826 ms 283.060 ms
5 1-1.r3.am.hwng.net (69.16.191.26) 282.767 ms 282.830 ms 282.856 ms
6 TenGigabitEthernet4-3.ar2.AMS1.gblx.net (208.48.33.205) 33.322 ms 27.651 ms 27.904 ms
7 eqix-digg-sv2-1.digg.com (206.51.38.65) 185.386 ms 183.389 ms 182.893 ms
8 * * *
9 * * *
10 * * *
11 * * *
12 * * *
13 * * *
14 * * *
15 * * *
16 * * *
vanaf Dommel dynamisch IP:
traceroute -4T -p 80 digg.com
traceroute to digg.com (64.191.203.30), 30 hops max, 60 byte packets
1 dslgw (83.101.8.1) 16.465 ms 16.473 ms 19.303 ms
2 atm-11-32.largo-matisse.bru.schedom-europe.net (83.101.0.34) 22.260 ms 22.255 ms 23.174 ms
3 4-3.r1.br.hwng.net (69.16.190.245) 23.206 ms 25.093 ms 25.094 ms
4 3-4.r1.am.hwng.net (69.16.191.85) 31.983 ms 32.953 ms 33.907 ms
5 1-1.r3.am.hwng.net (69.16.191.26) 34.864 ms 35.829 ms 35.866 ms
6 TenGigabitEthernet4-3.ar2.AMS1.gblx.net (208.48.33.205) 36.748 ms 28.648 ms 29.559 ms
7 eqix-digg-sv2-1.digg.com (206.51.38.65) 183.798 ms 183.320 ms 184.255 ms
8 digg.com (64.191.203.30) 182.808 ms 183.237 ms 181.942 ms
15 min later werkte dit dan weer wel. Ik heb zo nog andere logs en het is altijd de laatste hop die (tijdelijk) niet werkt. Ik geloof niet dat dit ook maar iets met onze configuratie te maken heeft. Sinds dit statisch IP gaat al onze trafiek via 83.101.5.129 en ik ben er stellig van overtuigd dat met die router of de connectie van die router naar hun backbone iets mis is. In principe zou iedereen die via 83.101.5.129 gaat dezelfde problemen moeten hebben.
Wordt vervolgd
-
- Premium Member
- Berichten: 552
- Lid geworden op: 05 nov 2005, 23:51
- Locatie: Leuven (016)
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 30 keer
zal er wel niets mee te maken hebben, maar ondertussen zijn all rootservers overgeschakeld naar DNSSEC.
Anyway, hier met CityConnect Plus (vast IP) heb ik geen time-outs ... maar laatste weken is de verbinding wel wat trager (hoewel dsl sync snelheid nog steeds dezelfde is)
Anyway, hier met CityConnect Plus (vast IP) heb ik geen time-outs ... maar laatste weken is de verbinding wel wat trager (hoewel dsl sync snelheid nog steeds dezelfde is)
-
- Plus Member
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 07 dec 2007, 13:47
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
als ze niet meer reageren op dit probleem en dit nog lang aansleept, kunnen ze dan in gebreke (hoe je dat ook schrijft) gesteld worden om contract vervroegd te verbreken? (aangezien ze dat ook al stilzwijgend verlengd hebben , bij vdsl upgrade)?
-
- Premium Member
- Berichten: 552
- Lid geworden op: 05 nov 2005, 23:51
- Locatie: Leuven (016)
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 30 keer
OK, heb wat zitten zoeken hoe het zat ... er is duidelijk pakketloss e.d.
Reden kwam al snel tevoorschijn ... nix gaat nog via bellbone (bgc ics) ... ze gebruiken nu blijkbaar hwng - routes worden daardoor veel slechter, zeker voor EU bestemmingen.
Mss eens tijd om terug naar bgc te gaan voor 12m ... met 50% off eerste 6maanden.
Reden kwam al snel tevoorschijn ... nix gaat nog via bellbone (bgc ics) ... ze gebruiken nu blijkbaar hwng - routes worden daardoor veel slechter, zeker voor EU bestemmingen.
Mss eens tijd om terug naar bgc te gaan voor 12m ... met 50% off eerste 6maanden.
- KaiZas
- Pro Member
- Berichten: 305
- Lid geworden op: 23 maa 2004, 10:17
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 2 keer
Ik begin het al gewoon te worden dat ik een Internet Explorer open via de Citrix op't werk. Maar het blijft lastig als er dingskes gedownload moeten worden.
Van't weekend kreeg ik zelfs niets binnen van code.google.com. Echt schrijnend. Maar goed, klagen helpt natuurlijk niet.
Ik denk toch dat ik ga proberen terug over te stappen op het dynamisch IP. Zal ze eens bellen. Reageren op tickets doen ze niet meer.
Van't weekend kreeg ik zelfs niets binnen van code.google.com. Echt schrijnend. Maar goed, klagen helpt natuurlijk niet.
Ik denk toch dat ik ga proberen terug over te stappen op het dynamisch IP. Zal ze eens bellen. Reageren op tickets doen ze niet meer.
- pm
- Premium Member
- Berichten: 526
- Lid geworden op: 21 maa 2004, 20:13
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 7 keer
Net contact gehad met de helpdesk van Dommel ivm mijn ticket hierover waar ze niet op reageren. Zoals gewoonlijk gaan ze eerst de prioriteit verhogen, hetgeen ze altijd doen blijkbaar voor ze eraan beginnen.
Het strafste is dat ik terug vasthang voor een jaar daar fixed ip een nieuw profiel is en een heractivatie van de lijn is & dat het in het contract ook staat, toen ik vroeg waar men "nieuwe" activatiekosten dan zijn voor het fixed ip was dit inbegrepen
Dan vroeg ik of ze mij telkens een nieuw contract gaan aansmeren bij elke kleine optie dat ik aanpas ! Nee hoor meneer enkel nu want das een nieuw profiel...
Ik ben hier niet mee akkoord sinds ik al van september vorig jaar betaal, maar de helpdesk wil/kan er absoluut niets aan doen.
Dat ze die problemen dan maar snel oplossen ! Mij op een "nieuw" profiel zetten met een onstabiele lijn en daarbij dan nog eens een nieuw jaarcontract
Bij Dommel ben ik dus terug weg vanaf ik de kans heb !
Het strafste is dat ik terug vasthang voor een jaar daar fixed ip een nieuw profiel is en een heractivatie van de lijn is & dat het in het contract ook staat, toen ik vroeg waar men "nieuwe" activatiekosten dan zijn voor het fixed ip was dit inbegrepen
Dan vroeg ik of ze mij telkens een nieuw contract gaan aansmeren bij elke kleine optie dat ik aanpas ! Nee hoor meneer enkel nu want das een nieuw profiel...
Ik ben hier niet mee akkoord sinds ik al van september vorig jaar betaal, maar de helpdesk wil/kan er absoluut niets aan doen.
Dat ze die problemen dan maar snel oplossen ! Mij op een "nieuw" profiel zetten met een onstabiele lijn en daarbij dan nog eens een nieuw jaarcontract
Bij Dommel ben ik dus terug weg vanaf ik de kans heb !
-
- Plus Member
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 07 dec 2007, 13:47
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
ja, ik zit er al 3 jaar, ik had ook niet gedacht dat ik opeens een jaarcontract terug aan mijn been had en dan nog met een onstabiele verbinding. Vandaar dat ik mij afvroeg of er een mogelijkheid is om hun in gebreke te stellen en contract te verbreken wegens hun slechte dienst levering. En als ik toch mijn jaar moet uitdoen ben ik uit principe weg na dat jaar. Eerst zoveel zelf laten betalen voor een upgrade van adsl naar vdsl (model + activatie) en dan nog eens verplichten om een jaar vast te zitten... En overal waar ik een kans zie om iemand af te raden dommel te pakken, laat ik ni liggen nu. Ze beginnen serieus op mijn zenuwen te werken.pm schreef:Net contact gehad met de helpdesk van Dommel ivm mijn ticket hierover waar ze niet op reageren. Zoals gewoonlijk gaan ze eerst de prioriteit verhogen, hetgeen ze altijd doen blijkbaar voor ze eraan beginnen.
Het strafste is dat ik terug vasthang voor een jaar daar fixed ip een nieuw profiel is en een heractivatie van de lijn is & dat het in het contract ook staat, toen ik vroeg waar men "nieuwe" activatiekosten dan zijn voor het fixed ip was dit inbegrepen
Dan vroeg ik of ze mij telkens een nieuw contract gaan aansmeren bij elke kleine optie dat ik aanpas ! Nee hoor meneer enkel nu want das een nieuw profiel...
Ik ben hier niet mee akkoord sinds ik al van september vorig jaar betaal, maar de helpdesk wil/kan er absoluut niets aan doen.
Dat ze die problemen dan maar snel oplossen ! Mij op een "nieuw" profiel zetten met een onstabiele lijn en daarbij dan nog eens een nieuw jaarcontract
Bij Dommel ben ik dus terug weg vanaf ik de kans heb !
- pm
- Premium Member
- Berichten: 526
- Lid geworden op: 21 maa 2004, 20:13
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 7 keer
Mijn klacht is verzonden naar de ombudsdienst.
De technische problemen tot daar aan toe, maar een nieuw jaarcontract aansmeren voor een slechte service en daar boven op weigering om het vaste ip terug om te schakelen om zo de service terug inorde te brengen gaat erover.
De technische problemen tot daar aan toe, maar een nieuw jaarcontract aansmeren voor een slechte service en daar boven op weigering om het vaste ip terug om te schakelen om zo de service terug inorde te brengen gaat erover.
Pff, in het begin dat ik Dommel had zo'n 3 jaar terug haalde ik altijd mooi 486 KB/s. De modem syncte aan 4640/512Kbit.
Nu al maanden aan een stuk haal ik nog maar 160 KB/s op een goede dag and 0-36 KB/s op een slechte en de modem synct op 1 tot 2Mbit.
Vroeger haalde mijn lijn 800 connecties per minuut via speedtest.nl, nu nog 100 (met veel haperingen tijdens de test).
Dan nog eens de gebruikelijke wekelijkse problemen met timeouts, disconnects, packet loss etc...
Het is echt om van te wenen. Jammer want Dommel was ooit een mooi alternatief voor TN/BGC.
En nu die hun limieten stilletjes aan acceptabel worden zal ik maken dat ik zo rap mogelijk weg ben bij Dommel.
De lijn is zo crappy dat een simpele shoutcast radio stream niet mogelijk is zonder hapering.
Om nog maar te zwijgen van online gamen. Youtube is al helemaal niet mogelijk meer, zelfs op 320p .
Wat een bende amateurs daar. Ik heb het in ieder geval gehad.
'k zal met plezier 42€ betalen aan TN voor een (stabiele) 30Mbit lijn met 80GB limiet...
Nu al maanden aan een stuk haal ik nog maar 160 KB/s op een goede dag and 0-36 KB/s op een slechte en de modem synct op 1 tot 2Mbit.
Vroeger haalde mijn lijn 800 connecties per minuut via speedtest.nl, nu nog 100 (met veel haperingen tijdens de test).
Dan nog eens de gebruikelijke wekelijkse problemen met timeouts, disconnects, packet loss etc...
Het is echt om van te wenen. Jammer want Dommel was ooit een mooi alternatief voor TN/BGC.
En nu die hun limieten stilletjes aan acceptabel worden zal ik maken dat ik zo rap mogelijk weg ben bij Dommel.
De lijn is zo crappy dat een simpele shoutcast radio stream niet mogelijk is zonder hapering.
Om nog maar te zwijgen van online gamen. Youtube is al helemaal niet mogelijk meer, zelfs op 320p .
Wat een bende amateurs daar. Ik heb het in ieder geval gehad.
'k zal met plezier 42€ betalen aan TN voor een (stabiele) 30Mbit lijn met 80GB limiet...
-
- Elite Poster
- Berichten: 777
- Lid geworden op: 26 mei 2009, 23:36
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 22 keer
Ik heb 20mb download maar haal momenteel ongeveer 2mb, das net iets sneller dan mijn upload ...
Mails ophalen is al helemaal onmogelijk, doe ik dan maar met mijn mobieltje ( thanks mobile vikings)
Mails ophalen is al helemaal onmogelijk, doe ik dan maar met mijn mobieltje ( thanks mobile vikings)
-
- Plus Member
- Berichten: 209
- Lid geworden op: 08 jan 2010, 13:10
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 4 keer
hier ook de hele dag problemen gehad om op sites zoals tv.com & userbase.be (lol) te geraken,...
het is idd een schande dat ze je een jaarcontract aansmeren voor een simpele optie , waar staat dat eigenlijk in het contract?
het is idd een schande dat ze je een jaarcontract aansmeren voor een simpele optie , waar staat dat eigenlijk in het contract?
- pm
- Premium Member
- Berichten: 526
- Lid geworden op: 21 maa 2004, 20:13
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 7 keer
Voilà de reply op men ticket.Geachte,
Het is niet mogelijk om terug te veranderen naar dynamisch ip adres.
Het jaarcontract loopt van 01/04/2010 tot 01/04/2011.
We onderzoeken momenteel u probleem.
Met vriendelijke groeten
Technische help dommel.
[ Post made via mobile device ]
-
- Plus Member
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 07 dec 2007, 13:47
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
En dan nu op de dommel helpdesk "Voila mannen, daar zijn we weer een weekske vanaf, lunch iemand?"pm schreef:Voilà de reply op men ticket.Geachte,
Het is niet mogelijk om terug te veranderen naar dynamisch ip adres.
Het jaarcontract loopt van 01/04/2010 tot 01/04/2011.
We onderzoeken momenteel u probleem.
Met vriendelijke groeten
Technische help dommel.
[ Post made via mobile device ]
- pm
- Premium Member
- Berichten: 526
- Lid geworden op: 21 maa 2004, 20:13
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 7 keer
Veel meer dan een klacht indienen bij de ombudsdienst en op hun openbare profielen de mensen waarschuwen kan je niet doen.
Ombudsdienst klachtformulier:
http://www.ombudsmantelecom.be/nl/klach ... tml?IDC=52
Facebook zoeken op: "Dommel" en je komt op hun Facebook group page uit.
http://www.facebook.com/group.php?gid=16730919395
Op de goudengids.be website zoeken naar: "schedom nv" en daar kan je ook je mening geven.
http://goudengids.truvo.be/Internet_-_D ... 6815_00000
Verder kan ik enkel nog mijn nieuw jaarcontract afwachten.
ps: dit bericht moet ik ook weer ingeven op men thuis pc via internet tethering van men Base GSM abonnement, want via Dommel's hoogste VDSL2 abonnement geraak ik weer niet op verschillende websites.
Ombudsdienst klachtformulier:
http://www.ombudsmantelecom.be/nl/klach ... tml?IDC=52
Facebook zoeken op: "Dommel" en je komt op hun Facebook group page uit.
http://www.facebook.com/group.php?gid=16730919395
Op de goudengids.be website zoeken naar: "schedom nv" en daar kan je ook je mening geven.
http://goudengids.truvo.be/Internet_-_D ... 6815_00000
Verder kan ik enkel nog mijn nieuw jaarcontract afwachten.
ps: dit bericht moet ik ook weer ingeven op men thuis pc via internet tethering van men Base GSM abonnement, want via Dommel's hoogste VDSL2 abonnement geraak ik weer niet op verschillende websites.
-
- Elite Poster
- Berichten: 879
- Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 15 keer
- Contacteer:
't Kan toch zijn dat bij hun alles normaal is terwijl het overgrote publiek problemen heeft? Geloof zelf niet meer in de helpdesk van dommel, maar goed... . Trouwens.... toen een contract werd aangegaan voor vdsl met dynamische ip en je wilde een vast ip ging dit wel ook al was het een jaarcontract. Zou het straf vinden dat omgekeerd niet meer kan. Just my 2 cents
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
- KaiZas
- Pro Member
- Berichten: 305
- Lid geworden op: 23 maa 2004, 10:17
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 2 keer
Met dat idee zit ik ook. Misschien is het mogelijk dat Dommel voor de fixed IP's hier of daar een speciaal contract heeft moeten afsluiten? Wellicht heeft het ze centjes gekost om de gebruikers naar het fixed ip netwerk te tassen en dat ze daarom zeggen dat je niet terug kunt.
-
- Plus Member
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 07 dec 2007, 13:47
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
ja er klopt idd iets niet. We zouden wel zeker moeten zijn dat er niemand tussen ons gebruikers met problemen zit die geen statisch IP adres heeft. Zo niet, vind ik het niet meer dan normaal dat ze ons ofwel terug op dynamisch IP zetten ofwel op hun site bij speedconnect plus bijzetten dat als je statisch IP adres laat activeren, je niet meer serieus op internet kan. Fair is fair. Vandaag openen de meeste sites wel, maar aan een traag tempo.