Hoi,
Momenteel heb ik een homeconnect abo, is het misschien niet voordeliger om naar een cityline abo + boostpack over te schakelen ?
Dit lijkt me voordeliger te zijn.
Info graag.
Bedankt
Homeconnect → Cityline
-
- Elite Poster
- Berichten: 879
- Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 15 keer
- Contacteer:
het is voordeliger omdat de prijs op zich al 10 euro scheelt (cityline + boostpack) met homeconnect/netline. Een vast ip adres krijg je er ook nog bij wat eventueel ook als voordeel gezien kan worden.
Je gaat er in elk geval wel op vooruit en je hoeft je huidige setup eigenlijk niet aan te passen indien je momenteel geen problemen hebt, dus die fritzbox kan je dan netjes bewaren voor in de toekomst mocht je problemen krijgen met je siemens modem![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Je gaat er in elk geval wel op vooruit en je hoeft je huidige setup eigenlijk niet aan te passen indien je momenteel geen problemen hebt, dus die fritzbox kan je dan netjes bewaren voor in de toekomst mocht je problemen krijgen met je siemens modem
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
uiteraard... maar het moet wel beschikbaar zijn op uw lokatie natuurlijkshangopat schreef:Hoi,
Momenteel heb ik een homeconnect abo, is het misschien niet voordeliger om naar een cityline abo + boostpack over te schakelen ?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Ik wil niet echt een nieuwe thread aanmaken met dezelfde titel dus zal ik deze gebruiken.
Het is niet direct te vinden hoe de migratie verloopt. Zou wel aangenamer geweest zijn als dommel een 3de optie had in de "bestel nu online" optie, voor bestaande dommel klanten die willen migreren. Swat, wat ik wil weten is hoe vlot de migratie verloopt en of cityline stabiel is in regio 03.
En ook, wat te doen met the siemens gigaset homebox? Had daar 150€ voor betaalt in de tijd, zou wel cool zijn als ik er nog 50€ kan krijgen om voor de nieuwe fritzbox uit te geven. Heeft iemand die recent kunnen door verkopen
Het is niet direct te vinden hoe de migratie verloopt. Zou wel aangenamer geweest zijn als dommel een 3de optie had in de "bestel nu online" optie, voor bestaande dommel klanten die willen migreren. Swat, wat ik wil weten is hoe vlot de migratie verloopt en of cityline stabiel is in regio 03.
En ook, wat te doen met the siemens gigaset homebox? Had daar 150€ voor betaalt in de tijd, zou wel cool zijn als ik er nog 50€ kan krijgen om voor de nieuwe fritzbox uit te geven. Heeft iemand die recent kunnen door verkopen
Mijn overstap van Homeconnect naar cityline deed ik via een service ticket op 25 juni, ik kreeg meteen dit antwoord :
Geachte,
U kan de migratie via mail aanvragen naar cityline.
De snelheid is een max. van 24mbps en u betaald een eenmalige kost van 50 euro, de modem is voor bestaande klanten momenteel nog gratis.
Gelieve een reply te sturen op deze mail indien u wenst over te schakelen.
Alvast bedankt
Ik betaalde de activatiekosten meteen en op 7 juli ontving ik mijn Fritz Box die dezelfde dag nog perfect werkte.
Dus in totaal net geen 14 dagen en een gratis Fritz Box.
Alleen lees ik in een bovenstaand bericht dat mijn Gigaset van Siemens ook nog zou werken, maar die krijgt wel
een adsl signaal er is een verbinding met mijn pc, maar ik kan niet surfen, het LAN lichtje pinkt constant.
Weet iemand daar raad mee, of blijf ik gewoon de Fritz Box gebruiken.
Dus hier in de zone 09 werkt mijn Cityline tot nu toe goed.
Geachte,
U kan de migratie via mail aanvragen naar cityline.
De snelheid is een max. van 24mbps en u betaald een eenmalige kost van 50 euro, de modem is voor bestaande klanten momenteel nog gratis.
Gelieve een reply te sturen op deze mail indien u wenst over te schakelen.
Alvast bedankt
Ik betaalde de activatiekosten meteen en op 7 juli ontving ik mijn Fritz Box die dezelfde dag nog perfect werkte.
Dus in totaal net geen 14 dagen en een gratis Fritz Box.
Alleen lees ik in een bovenstaand bericht dat mijn Gigaset van Siemens ook nog zou werken, maar die krijgt wel
een adsl signaal er is een verbinding met mijn pc, maar ik kan niet surfen, het LAN lichtje pinkt constant.
Weet iemand daar raad mee, of blijf ik gewoon de Fritz Box gebruiken.
Dus hier in de zone 09 werkt mijn Cityline tot nu toe goed.
Voor bestaande klanten zeggen ze idd dat de modem "gratis" is maar dat je 50€ setup moet betalen, terwijl voor nieuwe klanten setup gratis is maar je 50€ voor modem moet betalen. Wat ik spijtig vindt is dat de verlaagde maandkosten voor de eerst 6 maanden alleen voor nieuwe klanten geld.
Ik heb mijn aanvraag op 12/07 gemaakt en op dezelfde dag proforma betaalt. Op 14/07 heb ik een invoice gekregen dat betaling aangekomen was. Dus nu maar afwachten.
Ik heb mijn aanvraag op 12/07 gemaakt en op dezelfde dag proforma betaalt. Op 14/07 heb ik een invoice gekregen dat betaling aangekomen was. Dus nu maar afwachten.
Even ter update. Volgens dommel zou mijn cityline sinds vandaag actief zijn maar ik heb mijn fritzbox nog niet gekregen. Ze hebben me via ticket gemeld dat deze vandaag werd opgestuurd.
Ik zat ondertussen wat te prutsen met de gigaset modem. Na wat pogingen had ik compleet geen internet meer en voip. Dan heb ik beslist om de hele homeconnect installatie procedure te herhalen. Dit wordt via de homelink software gedaan. De eerste keer gaf dit niets, de instellingen in de modem waren leeg. Na een tweede poging werkte mijn internet weer. Wat mij verbaasde was dat de instellingen niet meer via "PPPoE" waren maar via "Bridging (MER)". Ik had een lijnwaarde van 12Mbps (9.6Mbps in praktijk) op homeconnect dus voerde ik een snelle download test en ik zit precies idd op cityline nu.
![Afbeelding](http://www.speedtest.net/result/892292836.png)
De gigaset instellingen zien er als volgt uit:
![Afbeelding](http://ziosproject.com/NJ/clInst.jpg)
Het rare is dat ik dat ook manueel heb geprobeerd zonder succes. Het kan zijn dat het om een conflict ging tussen twee actieve lijnen. Helaas ligt voip nog plat, ik weet niet of ze de instellingen gaan door pushen zoals bij homeconnect of niet.
Ik zat ondertussen wat te prutsen met de gigaset modem. Na wat pogingen had ik compleet geen internet meer en voip. Dan heb ik beslist om de hele homeconnect installatie procedure te herhalen. Dit wordt via de homelink software gedaan. De eerste keer gaf dit niets, de instellingen in de modem waren leeg. Na een tweede poging werkte mijn internet weer. Wat mij verbaasde was dat de instellingen niet meer via "PPPoE" waren maar via "Bridging (MER)". Ik had een lijnwaarde van 12Mbps (9.6Mbps in praktijk) op homeconnect dus voerde ik een snelle download test en ik zit precies idd op cityline nu.
![Afbeelding](http://www.speedtest.net/result/892292836.png)
De gigaset instellingen zien er als volgt uit:
![Afbeelding](http://ziosproject.com/NJ/clInst.jpg)
Het rare is dat ik dat ook manueel heb geprobeerd zonder succes. Het kan zijn dat het om een conflict ging tussen twee actieve lijnen. Helaas ligt voip nog plat, ik weet niet of ze de instellingen gaan door pushen zoals bij homeconnect of niet.