Welke SIP provider (die een Belgisch nummer kan leveren) ondersteunt het gebruik van een SIP URI ? (*)
Vroeger deed 3starsnet dat, maar plots niet meer... Weepee zegt al even dat het er aan komt, maar niet wanneer. Voorlopig heb ik enkel voipuser.org gevonden die dit ondersteunt, maar deze geven geen Belgisch telefoonnummer.
(*) bvb [email protected] dat bereikbaar is vanaf het Internet: altijd gratis, en breedband codecs zijn dan ook mogelijk. ENUM kan dan ook écht gebruikt worden.
SIP Provider die SIP URI ondersteunt?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 99 keer
- Sinna
- Elite Poster
- Twitter: KrSi78
- Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
- Bedankt: 152 keer
Misschien OT maar toch:
Bij Tele2 (All-In?) kan je, als je het IP-adres van je modem weet, rechtstreeks bellen naar telefoonnummer@jouwipadres waarbij je de initiële nul laat vallen. [email protected] wordt dan [email protected].
Als je je dan registreert bij een service die dynamische IP-adressen koppelt aan een naam (bv. DynDNS, No-IP), kan je verbinden op bvb. [email protected].
Moet er persé een belgisch nummer aan gekoppeld kunnen worden?
Bij Tele2 (All-In?) kan je, als je het IP-adres van je modem weet, rechtstreeks bellen naar telefoonnummer@jouwipadres waarbij je de initiële nul laat vallen. [email protected] wordt dan [email protected].
Als je je dan registreert bij een service die dynamische IP-adressen koppelt aan een naam (bv. DynDNS, No-IP), kan je verbinden op bvb. [email protected].
Moet er persé een belgisch nummer aan gekoppeld kunnen worden?
Computer(k)nul
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 23 keer
op 2 februari kreeg ik nochtans de volgende reactie van Weepee...als iemand dit kan verifieren dat het werkt?
Beste,
URI Dialing,
We hebben dit geimplementeerd zoals beloofd, maar momenteel nog in beta,
normaal zou deze formaten moeten werken:
nationale notatie
internationale notatie
en username
bvb
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
de @weepee.org zal pas binnen 24 uur werken (dns updates)
u kan eventueel testen met @sic0.weepee.org of @sic1.weepee.org
kunt u laten weten of dit naar behoren werkt, ?
Met vriendelijke groeten,
het weepee team,
---8<---
in reactie...Waarom is het handig?
als je collega zegt "ik ben bij base"...en je kunt hem gratis bellen dmv <nr>@base.be ipv gewoon het <nr> te bellen?
is toch handiger dan "ikke.dyndns.org account hebben" om dan naar [email protected] te bellen?
een alternatief is dat je een "enum" of "e164.org" check doet... is zijn <nr> daar geregistreerd? gebruik dan de verwijzing....
nog een ander alternatief sinds vorig jaar: http://www.inum.net/ hier is het voordeel dat een "inum" uit cijfers bestaat.... en makkellijker in je telefoonboek software past dan een "email like" adres... alle inums beginnen met 883 ; alleen ook hier weinig support van eg Telenet/Belgacom....
je moet dus nog steeds met een 02 inbelnr bellen en dan het inum nr vormen...
maar het is alvast een vooruitgang waarbij je vroeger een conversietabel moest gebruiken voor elke voip leverancier...
Beste,
URI Dialing,
We hebben dit geimplementeerd zoals beloofd, maar momenteel nog in beta,
normaal zou deze formaten moeten werken:
nationale notatie
internationale notatie
en username
bvb
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
de @weepee.org zal pas binnen 24 uur werken (dns updates)
u kan eventueel testen met @sic0.weepee.org of @sic1.weepee.org
kunt u laten weten of dit naar behoren werkt, ?
Met vriendelijke groeten,
het weepee team,
---8<---
in reactie...Waarom is het handig?
als je collega zegt "ik ben bij base"...en je kunt hem gratis bellen dmv <nr>@base.be ipv gewoon het <nr> te bellen?
is toch handiger dan "ikke.dyndns.org account hebben" om dan naar [email protected] te bellen?

een alternatief is dat je een "enum" of "e164.org" check doet... is zijn <nr> daar geregistreerd? gebruik dan de verwijzing....
nog een ander alternatief sinds vorig jaar: http://www.inum.net/ hier is het voordeel dat een "inum" uit cijfers bestaat.... en makkellijker in je telefoonboek software past dan een "email like" adres... alle inums beginnen met 883 ; alleen ook hier weinig support van eg Telenet/Belgacom....
je moet dus nog steeds met een 02 inbelnr bellen en dan het inum nr vormen...
maar het is alvast een vooruitgang waarbij je vroeger een conversietabel moest gebruiken voor elke voip leverancier...
-
- Elite Poster
Net getest; geen enkele van de vier werktskynetbbs schreef: op 2 februari kreeg ik nochtans de volgende reactie van Weepee...als iemand dit kan verifieren dat het werkt?
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]

(en ja, ik heb de nummers vervangen door mijn login/telefoonnummer

-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Ik heb volgende tests gedaan:skynetbbs schreef: op 2 februari kreeg ik nochtans de volgende reactie van Weepee...als iemand dit kan verifieren dat het werkt?
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
bovenstaand formaat: geen enkele van de vier werkt (zelfde resultaat als Edward)
[email protected] (internationaal formaat) >> OK
[email protected] (nationaal formaat) >> OK
[email protected] (msn formaat) >> werkt niet
[email protected] (user-id) >> OK
[email protected] (user-id) >> OK
maar dit werkt alléén op voorwaarde dat je ATA luistert op poort 5060. Indien je ATA achter een NAT staat, kan je niet bereikt worden op [email protected], tenzij je het poortnummer kent waarnaar geforward wordt. Dan is het formaat: [email protected]:1234
[email protected] (msn formaat) >> OK
dit werkt bij mij omdat ik het nummer 56969000 gebruik als msn ("internetrufnummer") in mijn FritzBox. Je kan hier echter een willekeurig nummer gebruiken (vb [email protected] als je "lijn 21" gebruikt voor je WeePee account).
Conclusie (antwoord op OP): WeePee (provider die een Belgisch nummer kan leveren) ondersteunt het gebruik van een SIP URI (als je de korrekte naam van hun SIP server gebruikt: sww4.weepee.org)
Philippe.
-
- Elite Poster
Philippe,philippe.deleye schreef:Conclusie (antwoord op OP): WeePee (provider die een Belgisch nummer kan leveren) ondersteunt het gebruik van een SIP URI (als je de korrekte naam van hun SIP server gebruikt: sww4.weepee.org)
Bedankt voor uw tests, maar bij mij werkt sww4.weepee.org ook niet! Misschien omdat het een pas aangemaakt account is? Vreemd...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 23 keer
heb Weepee even gecontacteert en de "tests" waren succesvol maar zijn nu even terug uitgeschakeld
binnenkort zullen ze in produktie gaan en zullen de klanten hiervan op de hoogte gesteld worden
voor iNum gebruik kijken ze nog even de kat uit de boom totdat er wat meer mensen volgen
binnenkort zullen ze in produktie gaan en zullen de klanten hiervan op de hoogte gesteld worden
voor iNum gebruik kijken ze nog even de kat uit de boom totdat er wat meer mensen volgen
-
- Starter
Heeft iemand dit ondertussen bij Weepee aan de praat gekregen? Ik zou graag met een VOIP account bij bijv. Voxalot bellen naar mijn SIP account bij Weepee.
Thanks!
Thanks!
-
- Elite Poster
Ik heb hun dat ook al terug enkele keren gevraagd (over een periode van twee jaar, denk ik), en telkens zeggen ze dat het eraan komt, maar er is nog geen concrete datum.jantielens schreef:Heeft iemand dit ondertussen bij Weepee aan de praat gekregen? Ik zou graag met een VOIP account bij bijv. Voxalot bellen naar mijn SIP account bij Weepee.
Waarom wil je URI via Weepee doen? Je kan het perfect van box naar box doen zonder een Voip-provider te passeren zoals Philippe je ook al heeft laten zien.
Gewoon een DynDNS in je box hangen en ernaar bellen, gaat vanaf elk apparaat dat URI ondersteund.
Gewoon een DynDNS in je box hangen en ernaar bellen, gaat vanaf elk apparaat dat URI ondersteund.
-
- Starter
Wel, ik zou graag een forward willen doen van een SIP account naar een andere SIP account. De DynDNS optie is volgens mij eerder een workaround, je hebt een PC nodig die een DynDNS client draait bijv.
Fritz!box kan zelf DynDNS bijwerken, mijn 7270 heeft daar geen enkel probleem mee.
Maar wat ik niet snap is waarom je een URI-forward wilt doen, met bv een Betamax account kan je gedurende de freedays gratis doorschakelen naar eender welk vast/voip nummer.
Maar wat ik niet snap is waarom je een URI-forward wilt doen, met bv een Betamax account kan je gedurende de freedays gratis doorschakelen naar eender welk vast/voip nummer.
-
- Elite Poster
Misschien omdat je via een SIP-URI helemaal over het Internet werkt, en geen omweg naar het PSTN doet. Het voordeel is dan ook dat je bvb een breedbandcodec als G.722 kan gebruiken.BasMSI schreef:Maar wat ik niet snap is waarom je een URI-forward wilt doen, met bv een Betamax account kan je gedurende de freedays gratis doorschakelen naar eender welk vast/voip nummer.
Verder is het ook zo dat bij sommige van de Betamax clonen de freedays verminderd zijn tot 200 min/week ipv 300 min/week.