Bij mij is onlangs de scarletbox sagem vervangen,sindsdien kan ik wel bellen met de siemensa580ip maar de beller hoort mij niet en andersom ook niet.De sip poort van scarlet is 5060 en die van de voip provider viopchaepcom is ook 5060.
Moet ik de poorten veranderen?of heeft iemand een andere oplossing voor mij.
probleem
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Gezien de Siemensa580ip op een LAN poort staat van de Sagem box, en poort 5060 reeds bezet is door de Sagem zelf, zal de ingebouwde NAT van de Sagem automatisch een andere poort nemen dan 5060 om uit te bellen (zelfs indien de Siemens standard uitbelt op poort 5060). Gezien je toch kan bellen via Voipcheap.com is de SIP poort normaal niet het probleem.
Je kan wel op de Siemensa580ip de poort wijzigen naar vb 5070, maar dat zal wsl weinig veranderen: het enige verschil is dat de Sagem dan poort 5070 zal gebruiken in plaats van een random poort.
Het probleem zal liggen in de andere poorten (waar het gesprek zelf op komt, namelijk de RTP poorten)
Zorg ervoor dat UPnP actief is op je Sagem. Misschien lost dit het probleem op.
Een andere mogelijkheid wat soms gebruikt wordt: op de Sagem de poorten van Scarlet VOIP wijzigen naar vb 5070. Schijnt normaal geen probleem te zijn (bij de BBox2 kan je de poort voor i-Talk wijzigen naar 5070, en i-Talk blijft werken). Dan is poort 5060 terug vrij voor je eigen SIP telefoon.
Trial and error >>> Weet ons te vertellen welke methodes wel gelukt zijn aub (interessante info om te delen)
Philippe.
Je kan wel op de Siemensa580ip de poort wijzigen naar vb 5070, maar dat zal wsl weinig veranderen: het enige verschil is dat de Sagem dan poort 5070 zal gebruiken in plaats van een random poort.
Het probleem zal liggen in de andere poorten (waar het gesprek zelf op komt, namelijk de RTP poorten)
Zorg ervoor dat UPnP actief is op je Sagem. Misschien lost dit het probleem op.
Een andere mogelijkheid wat soms gebruikt wordt: op de Sagem de poorten van Scarlet VOIP wijzigen naar vb 5070. Schijnt normaal geen probleem te zijn (bij de BBox2 kan je de poort voor i-Talk wijzigen naar 5070, en i-Talk blijft werken). Dan is poort 5060 terug vrij voor je eigen SIP telefoon.
Trial and error >>> Weet ons te vertellen welke methodes wel gelukt zijn aub (interessante info om te delen)
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ik heb de poorten proberen te veranderen naar 5070 maar helaas poort 5060 van de sagem kan ik wel veranderen ,maar dan werkt de voip van scarlet niet ik kan dan wel via de a580ip bellen,dus geen goede oplossing.
Hoe kan ik controleren of de upnp actief is op de sagem ik ben daar niet zogoed in thuis.
Hoe kan ik controleren of de upnp actief is op de sagem ik ben daar niet zogoed in thuis.
Dit zijn mijn istellingen
Providergegevens
Domein: voipcheap.com
Proxy-server-adres: sip.voipcheap.com
Proxy-server-poort: 5060
Registrar server: sip.voipcheap.com
Registrar server-poort: 5060
Ververstijd aanmelding: sec.
Netwerk
STUN gebruiken: Ja
STUN-server: stun.voipcheap.com
STUN-poort: 3478
STUN-ververstijd: 240 sec.
NAT-verversing:20 sec.
Outbound proxy-mode: Nooit
Outbound proxy: free.sipout.com
Outbound proxy-poort: 5160
ik heb de sagem modem gereset en ook de a580ip gereset en opnieuw alles ingevoerd.Resultaat het werkt,ik weet natuurlijk niet voor hoelang . Bedankt voor de tip.
Providergegevens
Domein: voipcheap.com
Ververstijd aanmelding: sec.
Netwerk
STUN-poort: 3478
STUN-ververstijd: 240 sec.
NAT-verversing:20 sec.
Outbound proxy-poort: 5160
ik heb de sagem modem gereset en ook de a580ip gereset en opnieuw alles ingevoerd.Resultaat het werkt,ik weet natuurlijk niet voor hoelang . Bedankt voor de tip.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
*) Zoals ik aangaf in een vorige post, en ook door Basmi gezegd: gebruik voor Voipcheap een andere poortcootje schreef:Domein: voipcheap.com
Outbound proxy-poort: 5160.
*) proxy leeglaten (niet nodig voor voipcheap)
*) registrar: OK (maar gebruik andere poort)
*) STUN: niet nodig (alleen belangrijk voor inkomende gesprekken op voipcheap, maar ik neem aan dat je geen VOIP-in nummer nodig hebt)
*) outbound proxy: leeglaten
Probeer eens met deze settings.
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Het vervelende is dat Belgacom/Scarlet (=hetzelfde bedrijf) dat modem op afstand kan aanpassen, vandaar dat het een tijd kan werken en ineens niet meer.
Als je dat wilt vermijden neem je een modem dat je zelf onder controle hebt.
Als je dat wilt vermijden neem je een modem dat je zelf onder controle hebt.