Homeconnect en fax?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
mpalmroth
Starter
Starter
Provider

Hallo, ik heb homeconnect van Dommel.
Sinds half maart is het niet meer mogelijk Fax te senden en te ontvangen.(Philips magic eco 5 voice)
En daarna met 3 andere Faxtoestellen geprobeert, het zelfde resultaat.Altijd foutmelding.
Uitleg van Dommel:
Lijn is getest en in orde. :-(

Deze zelfde Faxtoestellen bij andere aanbieders(en daar ok)
pieterjanp
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Provider

Hallo,

Wij hebben helaas hetzelfde probleem,
Dommel weigert het probleem te erkennen en blijft volhouden dat er niks scheelt aan het product.

Daarnaast hebben we ook al twee maanden hevige hinder bij het telefoneren: haperende gesprekken, gesprekken worden verbroken.
Een interventie van Belgacom leverde niks op, de kwaliteit van de fysieke lijn is optimaal.
Heeft u al een oplossing gevonden voor het probleem?

Graag zie ik uw reactie tegemoet,
Grt,

Pieterjan
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:
Provider

Beste,

Het enige wat ik u nu kan zeggen is eventueel de overstap naar netline te maken. Ikzelf heb dit ook gedaan omdat er problemen waren met homeconnect en ook al geeft dommel dit niet toe, ze willen van dat product af. Bij netline heb ik geen problemen, maar is wel het (min of meer) identieke product en u kan uw siemens voor zover ik weet blijven gebruiken. Eens ik netline had aangevraagd waren alle problemen ineens spoorloos verdwenen.

Ik vrees echter het ergste voor de fax.... het kan zijn dat ze dit protocol eruit hebben geslingerd, maar durf het niet met zekerheid zeggen.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
rmag
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 25 keer
Provider

PumbaaH, kan je met Netconnect wel faxen (foip) ?
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider

dat hangt er peins ik vanaf. Zolang je werkt met een discovery line wel. Met een raw copper lijn kan je technisch gezien niet bellen of faxen tenzij je gebruik maakt van voip. Doch het fax gedeelte is niet zozeer vanzelfsprekend. Ben mezelf erin aan het verdiepen.

'FOIP betekent Fax over IP, het proces van het verzenden en ontvangen
van faxen via een VOIP-netwerk. Fax over IP werkt via T38. Hiervoor
zijn een VOIP-gateway die T38 ondersteunt en een faxapparaat, faxkaart
of faxsoftware die T38 ondersteunt nodig.'
rmag
Pro Member
Pro Member
Provider

En als je een fax apparaat op de Frtizbox aansluit ?
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer
Provider

Fax over IP is eigenlijk problemen zoeken, als je het kan beter vermijden (ik laat de technische details achterwege).

Om het meeste suces te hebben zou ik zorgen dat je T.38 gebruikt om te faxen (maar ik ken geen provider in Belgie die dit ondersteunt, enkel Weepee doet outbound T.38 dacht ik) of ervoor zorgen dat je een ongecomprimeerde codec gebruikt (G.711A-Law dus). Ook super G3 Fax uitschakelen op je fax idien mogelijk

Welke codec gebruikt homeconnect ? Heb je hier controle over ?

BTW: Waarvoor gebruiken jullie nog fax ?
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider

G.711alaw is beschikbaar in de siemens. Ik vrees alleen dat ze daar niet aankunnen aangezien dat gedeelte is afgesloten door dommel en ze hier geen controle over hebben.

Vraag me ook af waarom jullie willen faxen. E-mail FTW

Wat de fritzbox betreft..... daar heb ik iets gevonden.

1) log in je fritzbox
2) klik bovenaan op settings
3) klik links op internet telephony
4) klik in het middenste scherm op advanced settings
5) helemaal onderaan:
Fax transmission also with T.38

If your Internet telephony provider supports the T.38 method, FRITZ!Box will use this method as an option for receiving and sending faxes.

Je zult het dus even moeten navragen bij dommel of ze T.38 ondersteunen
pieterjanp
Starter Plus
Starter Plus
Provider

De fax wordt puur gebruikt voor binnenkomende bestellingen van onze afnemers.
Uiteraard is een fax vandaag minder efficiënt geworden, toch blijven sommige bedrijven deze gebruiken.

Dat de fax op zich niet meer werkt is op zich geen ramp, dan ga je opzoek naar alternatieven.
Momenteel hebben we een tweede lijn genomen bij Belgacom & wordt alles doorgeschakeld naar gsm.

Wij gaan ook daarom niet meer die siemens gigaset van Dommel omwisselen voor die FRITZbox
(waarvoor we opnieuw een activatiekost & de prijs van de modem moeten betalen).

Een klant zal u niet twee keer opnieuw bellen om een bestelling te plaatsen, omdat deze u moeilijk kan bereiken.
Klantvriendelijkheid en -gerichtheid zijn bij ons grote waarden. Als KMO vandaag, waar de economische crisis goed voelbaar is kunnen we ons dit
helemaal niet veroorloven.

Een telefoonlijn waarmee je moeilijk mee kan bellen, gesprekken mist & een helpdesk die allesbehalve capabel is voor ondersteuning = een onvolwaardig product. Het feit dat Dommel ons met de meest banale excuses afwimpeld en aan het lijntje houdt voor maanden ondertussen, is een samenwerking onhoudbaar en doen wij er alles nu aan om af te zien van het contract zonder het uitbetalen van de resterende maanden. De faxlijn was de druppel voor ons.

Pieterjan
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer
Provider

pieterjanp schreef:De fax wordt puur gebruikt voor binnenkomende bestellingen van onze afnemers.
Uiteraard is een fax vandaag minder efficiënt geworden, toch blijven sommige bedrijven deze gebruiken.

Dat de fax op zich niet meer werkt is op zich geen ramp, dan ga je opzoek naar alternatieven.
Momenteel hebben we een tweede lijn genomen bij Belgacom & wordt alles doorgeschakeld naar gsm.

Wij gaan ook daarom niet meer die siemens gigaset van Dommel omwisselen voor die FRITZbox
(waarvoor we opnieuw een activatiekost & de prijs van de modem moeten betalen).

Een klant zal u niet twee keer opnieuw bellen om een bestelling te plaatsen, omdat deze u moeilijk kan bereiken.
Klantvriendelijkheid en -gerichtheid zijn bij ons grote waarden. Als KMO vandaag, waar de economische crisis goed voelbaar is kunnen we ons dit
helemaal niet veroorloven.

Een telefoonlijn waarmee je moeilijk mee kan bellen, gesprekken mist & een helpdesk die allesbehalve capabel is voor ondersteuning = een onvolwaardig product. Het feit dat Dommel ons met de meest banale excuses afwimpeld en aan het lijntje houdt voor maanden ondertussen, is een samenwerking onhoudbaar en doen wij er alles nu aan om af te zien van het contract zonder het uitbetalen van de resterende maanden. De faxlijn was de druppel voor ons.

Pieterjan
Ik begrijp niet waarom je bij dommel gaat als je een zaak hebt, het forum staat vol van problemen met dommel. Nu heb je een tweede lijn moeten nemen en een besparing is dat ook niet.
pieterjanp
Starter Plus
Starter Plus
Provider

[/quote]Ik begrijp niet waarom je bij dommel gaat als je een zaak hebt, het forum staat vol van problemen met dommel. Nu heb je een tweede lijn moeten nemen en een besparing is dat ook niet.[/quote]

Wel 9 maanden terug was het forum hier niet zo rampzalig over Dommel & die tweede lijn: bereikbaar zijn of niet.
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider

euh.... dat klopt niet volledig. Je betaalt de activatie (en neemt desgewenst het boostpack erbij) en that's it. De fritzbox krijg je gratis en je facturatie loopt gewoon verder, maar je zit weer een jaar vast bij d(r)ommel(s)

Ik ga het alsnog een keer zeggen: als je een zaak hebt ben je beter af met een zakelijk abo. Mijn dierenarts en mijn pa zitten beide bij scarlet en.... ze kampen ook beide geregeld met telefonie problemen (telefoon gaat niet over / nummer niet toegekend / deze abonee bestaat niet/ ....)
pieterjanp
Starter Plus
Starter Plus
Provider

Dat was ook voor ons de moraal van het verhaal Dommel, welkom Belgacom en hun Bizz Pack.
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer
Provider

pieterjanp schreef:Ik begrijp niet waarom je bij dommel gaat als je een zaak hebt, het forum staat vol van problemen met dommel. Nu heb je een tweede lijn moeten nemen en een besparing is dat ook niet.
Wel 9 maanden terug was het forum hier niet zo rampzalig over Dommel & die tweede lijn: bereikbaar zijn of niet.
De problemen met dommel waren al bezig toen ik daar eind 2008 weg ging en op het forum hier ook terug te vinden.
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Ik snap niet dat er nog mensen faxen!

Mijn vader is er ook zo een, en ik laat via Nomado zijn faxen op (apart-nummer) ontvangen en omzetten in PDF.
Met uitgaand via VOIP is er geen probleem, niet dat hij het veel gebruikt.

Fax is zo ouderwets, stuur een email met een scan van het document, en anders vraag een FAX -> PDF-email aan, kan via Nomado.
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
mpalmroth
Starter
Starter
Provider

BasMSI schreef:Ik snap niet dat er nog mensen faxen!

Mijn vader is er ook zo een, en ik laat via Nomado zijn faxen op (apart-nummer) ontvangen en omzetten in PDF.
Met uitgaand via VOIP is er geen probleem, niet dat hij het veel gebruikt.

Fax is zo ouderwets, stuur een email met een scan van het document, en anders vraag een FAX -> PDF-email aan, kan via Nomado.
de fax is van werkgever zo worden de opdrachten doorgestuurt medische zorgen opwielen
mpalmroth
Starter
Starter
Provider

pieterjanp schreef:Hallo,

Wij hebben helaas hetzelfde probleem,
Dommel weigert het probleem te erkennen en blijft volhouden dat er niks scheelt aan het product.

Daarnaast hebben we ook al twee maanden hevige hinder bij het telefoneren: haperende gesprekken, gesprekken worden verbroken.
Een interventie van Belgacom leverde niks op, de kwaliteit van de fysieke lijn is optimaal.
Heeft u al een oplossing gevonden voor het probleem?

Graag zie ik uw reactie tegemoet,
Grt,

Pieterjan
probleem is nog altijd daar en word niets ondernomen door dommel tf word wel altijd gezegd omschakelen naar netline min of meer gedwongen overweeg snel weg van dommel
pieterjanp
Starter Plus
Starter Plus
Provider

We hebben hen nu voor tweede keer in gebreke gesteld, eisen een kosteloze opzeg en schakelen
volgende week volledig over naar Belgacom.

Nog steeds kan Dommel ons niet helpen, ook niet eens simpelweg terugbellen of schrijven wanneer wij aandringen voor het oplossen
van de gebrekkige telefonie, dat al vele maanden een groot probleem vormt.
Dit wachten is dus nu al twee weken bezig op onze laatste vraag voor het stopzetten van ons abonnement,
gezien men nu hun overmacht erkent.
Als we als klant zo onbelangrijk zijn, dan is het ook niet meer belangrijk voor ons om als
KMO hun facturen verder te betalen.

Het is echt belachelijk laag hoe men te werk gaat en daarom nu het einde aan deze miserie: terug naar Belgacom.
rmag
Pro Member
Pro Member
Provider

Waarom betaal je niet de 50 euro transferkost naar netline, kan toch geen probleem zijn voor een KMO. Blijkbaar een principe kwestie.
Homeconnect is een barslecht produkt.
Blijkbaar zijn er minder problemen met Netline, tenminste ik lees er weinig van in het forum. Die Fritzbox is een betere modem.
pieterjanp
Starter Plus
Starter Plus
Provider

Doen we niet omdat Dommel verwachtte dat we ons contract met
een jaar gingen verlengen en omdat we al maanden problemen hebben zonder een oplossing gezien te hebben.
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider

De siemens modem is niet barslecht. Dommel wil van het product homeconnect af en doet dit op de makkelijkste manier. Ik ben er heel zeker van dat zodra je overstapt naar netline ineens al je problemen als bij mirakel opgelost zijn... zelfs als je dan nog steeds de siemens modem gebruikt.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”