Winkel met VOIP handsets

Plaats reactie
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Welke winkels raden jullie aan om een VOIP telefoon te kopen?
Ik had enkele in mijn favorites maar meeste zijn nu offline.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Check eens http://www.voipandgo.be/

Niet van te klagen en goed qua prijs.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer

Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Het gaat er bij mij nog steeds niet in waarom sommige mensen VoIP telefoontoestellen kopen terwijl ze een gewoon draadloos DECT toestel kunnen gebruiken op een modem die VoIP ondersteunt of mits gebruik van een ATA.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Jack Daniels schreef:Het gaat er bij mij nog steeds niet in waarom sommige mensen VoIP telefoontoestellen kopen terwijl ze een gewoon draadloos DECT toestel kunnen gebruiken op een modem die VoIP ondersteunt of mits gebruik van een ATA.
Gemakkelijk als je op vaak op diverse locaties zit.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Jack Daniels schreef:Het gaat er bij mij nog steeds niet in waarom sommige mensen VoIP telefoontoestellen kopen terwijl ze een gewoon draadloos DECT toestel kunnen gebruiken op een modem die VoIP ondersteunt of mits gebruik van een ATA.
omdat je dan niet afhankelijk bent van uw internet verbinding + omdat ik toch nog een draadloze telefoon nodig heb :D
proz
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 52 keer

Hoe doe je dit bvb op een een BBox2? Ik veronderstel dat je dan gewoon de telefoonkabel van je dect (het gaat hier om een simpel lowcost toestelletje Topcom Butlet T3011) moet inpluggen in een Voip poort van de Bbox2 aangezien de Bbox2 een ingebouwde ATA heeft. En daarna je login gegevens ingeven van je voip provider in de config van de Bbox2?
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

de helft van de tijd is de "voip" op de BBOX2 in "error"
als je dus slechts geluidskwaliteit en onstabiliteit verkiest moet je idd de BBOX2 gebruiken;
heb al op diverse plaatsen een ATA of DECT-IP geplaatst en sindsdien geen klachten meer
niets voor niets dat Belgacom de i-line waar mogelijk terug in een classic omzet...en er allesbehalve reklame nog voor voert...
proz
Premium Member
Premium Member

@skynetbbs
Welke ATA raad jij mij aan voor basisgebruik?
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

proz schreef:@skynetbbs
ik raad iedereen de Siemens Dect IP aan... de goedkoopste kost 65euro... voor amper 14 euro meer heb je de C470IP met kleurenscherm, emailsupport, ...
Het heeft een RJ11 "lifeline" ondersteuning...handig voor mensen die nog Discovery lijn hebben...
Het heeft een dialplan...dus je kan perfect op 6 verschillende VOIP leveranciers abbonneren voor incoming/outgoing calls
geen support om bestaande analoge toestellen aan te koppelen... maar je kan wel draadloze handsets bijkopen....de siemens lijn laat toe om er deurbellen, dect repeaters etc bij aan te schaffen... ze kunnen zelfs als walkie talkie/babyfoon gebruikt worden
Ook kunnen ze pop3 email lezen & deleten & signaal geven op incoming mails(text) ....moet je dus niet continue een pc voor hebben draaien...

Ze ondersteunen ook G729a wat een mooiere klank geeft dan bijv de Bbox (Ulaw/alaw only?) bij bijv weepee

vroeger was het nog 99 euro in promo's bij Makro.... nu kun je ze al voor 75euro vaak samen met 6 maand aan belminuten, overzetting vaste lijn etc... kopen bij de bekenden zoals Weepee... 3starsnet etc...
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Absoluut. Die Siemens dects zijn qua prijs/kwaliteit geweldig. Het is niet de moeite om een aparte ATA/DECT te kopen. Maakt het nodeloos ingewikkeld en kost je waarschijnlijk toch meer.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster

proz schreef:@skynetbbs
Fritz!Box :banana:
Kan je alles aanhangen wat je wilt.
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
proz
Premium Member
Premium Member

@BasMSI

Ik wens mijn huidige configuratie te behouden dus dan kan ik beter zo'n Siemens DECT-VOIP aanschaffen.
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster

Als je router/modem Voip kan verwerken, lang niet alle kunnen dat.
D-Link bv is een ramp, gaat het domweg niet door als het een iets ouder apparaat is.
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”