Woensdagochtend bij Scarlet verliep niet zonder problemen: het datacenter lag er een aantal uren uit. Bij een update aan de systemen is er een en al misgelopen, daardoor waren sommige websites onbereikbaar. Klanten zijn niet opgezet met deze outage. Dit doet ons ook denken aan vorig jaar toen het datacenter ook verschillende keren onbereikbaar was.
Bij een upgrade aan de backbone lag het netwerk van Scarlet er van kwart voor zeven tot kwart na negen uit; een aantal routers die verbinding maken met DNS-servers begaven het. Volgens Belgacom ging het om een beperkt probleem.
Combell, die klant was bij Easyhost dat intussen overgenomen is door Scarlet en daardoor een belangrijke klant is, is niet opgezet met deze zoveelste panne. 'Het probleem is dat Scarlet niet kan overschakelen naar een andere provider, wat problematisch is voor de stabiliteit van het netwerk. Belgacom zou kunnen fungeren als tweede provider, maar dat is voorlopig nog niet het geval,' zegt COO Frederik Poelman tegenover Datanews.
Dit doet ons denken aan vorig jaar toen Scarlet meerdere malen onderuit ging door een stroomstoring in het datacenter. Ook toen waren verschillende websites, zoals ZDnet, onbereikbaar, en had een groep klanten problemen met het surfen.
UB Frontpage
Alweer problemen met datacenter Scarlet
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Met een winst van €900 miljoen kunnen ze zich dat wel veroorloven.
Gezien de frequente problemen bij scarlet was ik er als klant al lang overgestapt naar een betrouwbaardere provider.
Gezien de frequente problemen bij scarlet was ik er als klant al lang overgestapt naar een betrouwbaardere provider.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
- quistnix
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
En vermits je vóór (evt. niet BIJ) Belgacom werkt zou dit Skynet moeten zijn, of niet ?Trojan schreef:Met een winst van €900 miljoen kunnen ze zich dat wel veroorloven.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
- Bedankt: 106 keer
Scarlet en SLA's? Ik hoop dat dat cynisch bedoeld isGoztow schreef:Dit moet hen toch telkens een arm kosten aan SLA's?
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Da's gelijk een garantie van 7 jaar zonder kilometer beperking op een Lada.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Wat wil je daarmee zeggen, dat skynet die betrouwbaardere provider is of dat de problemen bij skynet liggen?quistnix schreef:En vermits je vóór (evt. niet BIJ) Belgacom werkt zou dit Skynet moeten zijn, of niet ?Trojan schreef:Met een winst van €900 miljoen kunnen ze zich dat wel veroorloven.
Sowieso zijn er andere (en betere) alternatieven voor zowel hosting, colocatie en internet access dan enkel belgacom.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Klopt, gelukkig een paar maand terug overgeschakeld naar DCO te BruggeTrojan schreef:Wat wil je daarmee zeggen, dat skynet die betrouwbaardere provider is of dat de problemen bij skynet liggen?quistnix schreef:En vermits je vóór (evt. niet BIJ) Belgacom werkt zou dit Skynet moeten zijn, of niet ?Trojan schreef:Met een winst van €900 miljoen kunnen ze zich dat wel veroorloven.
Sowieso zijn er andere (en betere) alternatieven voor zowel hosting, colocatie en internet access dan enkel belgacom.
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti