Modem resets (thomson st536 v6)

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Liquidz0r
Member
Member

Hallo,

Eigenlijk heb ik dit al wel een tijdje maar het loopt nu toch een beetje de spuigaten uit. Ik heb dit sinds ik Windows 7 heb geinstalleerd, onder windows XP had ik dit probleem (naar mijn weten) niet. Het probleem is dus dat ik vooral tijdens gamen op bepaalde momenten van de dag gewoon om de 5min of zelfs minder zonder internet zit. Mijn modem reset dan spontaan zonder dat ik daar om gevraagd heb, en na de reset heb ik dan gewoon terug internet. Ik vermoed dus ook niet dat het aan m'n internet (edpnet max6dyn) ligt, aangezien dan de sync gewoon zou weg vallen, maar hier reset de modem dus compleet.

Ik heb geen idee aan wat dit kan liggen, aangezien ik niet al te bekend ben met netwerk problemen, zeker niet zoals deze.

Even voor de duidelijkheid: dit gebeurt enkel wanneer ik aan het gamen ben, niet wanneer ik gewoon zit te surfen of zit te chatten, wat het voor mij alleen maar meer bizar doet lijken. Aan wat kan dit liggen en wat kan ik er mogelijk aan doen?

Alvast bedankt,

Simon

P.S: is het mogelijk dat dit aan de ethernet controller ligt, maw de drivers ervoor? Ik zat ook al te kijken of/hoe ik mijn firmware van m'n modem kan updaten maar daar wacht ik liever mee tot me verder advies is gegeven.
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
Bedankt: 1450 keer
Provider
Te Koop forum

Welke games? Als het games zijn die p2p gebruiken dan is het waarschijnlijk door het hoge aantal connecties. Heb je het ook bij p2p downloads (torrents en zo)?
Liquidz0r
Member
Member

Euhm goh,

Ik speel af en toe (en de laatste week wat meer dan anders, daarom dat het me stoort eigenlijk) Quake Live en Counter-Strike. Om eerlijk te zijn dacht ik ook dat het aan de connecties kon liggen, omdat ik ook eerder een probleem had bij het gebruik van een chat client (Xfire) wanneer die opstartte bij boot. Nu staat Xfire niet meer in mijn lijst van bootable programs en wordt ik ook niet meer van internet gegooid van zodra ik aanmeld op windows (wat daarvoor dus wel gebeurde).

je kan dus wel gelijk hebben, maar tot op heden heb ik nog niet echt een oplossing gevonden die dit kan verhelpen, dus het zou leuk zijn als iemand er een wist!

Thanks!

Simon

EDIT: bij torrents heb ik totaal geen last nee, uTorrent staat altijd in de achtergrond aan en zolang ik niet game, krijg ik geen disconnects. Vroeger speelde ik ook counter-strike, maar toen had ik Windows XP en bleek ik daar geen last van te hebben. Wat ook raar is (voor mij dan toch) is dat ik dan bijvoorbeeld gisteren avond kon gamen zonder enig probleem en vandaag kan het geen 5 minuten zonder modem reset, ik snap het even niet.
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
Bedankt: 1450 keer
Provider
Te Koop forum

Al met een andere modem geprobeerd? :-s
Liquidz0r
Member
Member

Wou dat ik er een had, dan kon ik zien of het daar aan lag. Helaas beschik ik niet over een andere modem. Kan het updaten van firmware dit probleem misschien verhelpen? Ik werk nog steeds met de standaard firmware die bij het apparaat is geleverd maar ik zit net te kijken hoe ik deze kan updaten.
Liquidz0r
Member
Member

Update: heb firmware geupdate en tot nu toe nog geen problemen. Beetje vroeg om te oordelen wel maar ik ben benieuwd :-), de disconnects stopten iig wel daarna (maar dat kan toeval zijn)
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”