Activering Telenet digitale tv

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
suiker
Plus Member
Plus Member
Berichten: 127
Lid geworden op: 16 feb 2010, 18:15

Wij waren vroeger klant bij een aparte intercommunale, maar sinds kort zitten we onder Telenet.

Nu willen we digitale tv met een digirecorder. (comfort)

http://telenet.be/2709/0/1/nl/thuis/televisie/hd-digicorder-huur.html

Wat zijn de kosten?

13 euro per maand voor het kabelabo + 8 euro huur digirecorder (promo: eerste 6 maanden gratis) = 21 euro/maand

30 euro eenmalige activatie (via internet bestellen, anders 50 euro) + 0 euro installatiekost (cadeau van 50 euro)

Zijn netwerkverdeler en kabelmodem inbegrepen in de prijs?

En wanneer de installateur de kabels netjes vastlegt tegen de muur kost het 100 euro, anders 50 euro (0 euro wegens promotie). Kan je achteraf niet zelf die kabels netjes tegen de muur bevestigen? 50 euro lijkt me wel veel om een kabeltje aan de muur te bevestigen.

De HD-recorder met capaciteit 320 GB, werkt dit zoals een gewone digirecorder? Is dus een gewone harde schijf waar je programma's opslaat, ongeacht hoe lang die al opgenomen zijn geweest. Je wist achteraf wat je wil, en neemt ook op zolang de 320 GB maar niet overschreden worden.

Graag antwoord.


Update:

Is dit de kabel? 2 draden (groen)
http://img186.imagevenue.com/img.php?image=03612_IMGP0214__122_218lo.jpg

Is dit de telefoon? 2 draden (rood)
http://img11.imagevenue.com/img.php?image=03618_IMGP0216__122_25lo.jpg

Er zullen 3 nieuwe stopcontacten moeten geplaatst worden om de netwerkverdeler en kabelmodem op aan te sluiten.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

suiker schreef:Wat zijn de kosten? 13 euro per maand voor het kabelabo + 8 euro huur digirecorder (promo: eerste 6 maanden gratis) = 21 euro/maand, 30 euro eenmalige activatie (via internet bestellen, anders 50 euro) + 0 euro installatiekost (cadeau van 50 euro)


Inderdaad.

suiker schreef:Zijn netwerkverdeler en kabelmodem inbegrepen in de prijs?


Ja.

suiker schreef:En wanneer de installateur de kabels netjes vastlegt tegen de muur kost het 100 euro, anders 50 euro (0 euro wegens promotie). Kan je achteraf niet zelf die kabels netjes tegen de muur bevestigen? 50 euro lijkt me wel veel om een kabeltje aan de muur te bevestigen.


Je kan gewoon een basic installatie nemen (gratis), en nadien alles zelf deftig bevestigen. Voor meer info kan je kijken op http://telenet.be/395/0/1/nl/thuis/tele ... latie.html Trouwens een comfort installatie is nu tijdelijk gratis (alsook 6 maanden digitale TV... veronderstel dan dat men het heeft over de huur ?), al moet je dan ook nog steeds de kabels zelf deftig wegwerken.

suiker schreef:De HD-recorder met capaciteit 320 GB, werkt dit zoals een gewone digirecorder?


Ja, enige verschil is eigenlijk het HDTV gedeelte.

suiker schreef:Is dit de kabel? 2 draden


Blijkbaar wel ja... al is kabel TV slechts één kabel... maar op je tap zie ik precies ook twee aansluitingen. Woon je op een appartement of zo, want blijkbaar is er nog een andere aansluiting in gebruik.

suiker schreef:Is dit de telefoon? 2 draden (rood)


Als jij het zegt... puur op zicht zou ik gedacht hebben dat het de electriciteitskabel was :lol:
suiker
Plus Member
Plus Member
Berichten: 127
Lid geworden op: 16 feb 2010, 18:15

r2504 schreef:
suiker schreef:Wat zijn de kosten? 13 euro per maand voor het kabelabo + 8 euro huur digirecorder (promo: eerste 6 maanden gratis) = 21 euro/maand, 30 euro eenmalige activatie (via internet bestellen, anders 50 euro) + 0 euro installatiekost (cadeau van 50 euro)


Inderdaad.

suiker schreef:Zijn netwerkverdeler en kabelmodem inbegrepen in de prijs?


Ja.

suiker schreef:En wanneer de installateur de kabels netjes vastlegt tegen de muur kost het 100 euro, anders 50 euro (0 euro wegens promotie). Kan je achteraf niet zelf die kabels netjes tegen de muur bevestigen? 50 euro lijkt me wel veel om een kabeltje aan de muur te bevestigen.


Je kan gewoon een basic installatie nemen (gratis), en nadien alles zelf deftig bevestigen. Voor meer info kan je kijken op http://telenet.be/395/0/1/nl/thuis/tele ... latie.html Trouwens een comfort installatie is nu tijdelijk gratis (alsook 6 maanden digitale TV... veronderstel dan dat men het heeft over de huur ?), al moet je dan ook nog steeds de kabels zelf deftig wegwerken.

suiker schreef:De HD-recorder met capaciteit 320 GB, werkt dit zoals een gewone digirecorder?


Ja, enige verschil is eigenlijk het HDTV gedeelte.

suiker schreef:Is dit de kabel? 2 draden


Blijkbaar wel ja... al is kabel TV slechts één kabel... maar op je tap zie ik precies ook twee aansluitingen. Woon je op een appartement of zo, want blijkbaar is er nog een andere aansluiting in gebruik.

suiker schreef:Is dit de telefoon? 2 draden (rood)


Als jij het zegt... puur op zicht zou ik gedacht hebben dat het de electriciteitskabel was :lol:



De kabeltv is hier in de straat blijkbaar nog niet in de grond weggewerkt. En ja die witte dikkere draad (naast de 2 grijze draden) komt van de buur links. De andere witte vertrekt weer naar de buur rechts.

En wat die 2 smallere draden betreft die uit dat kleine zwarte doosje komen (waarvan een dikke witte draad uit de grond komt en naar het zwarte doosje gaat), dat moet wel degelijk de telefoonaansluiting zijn (zwarte doosje uit de jaren stilletjes!). Die van de electriciteit komt uit de grond en is een zwarte hele dikke kabel.

Wat ons nu te doen staat is 3 stopcontacten steken waar de kabel binnenkomt om daar de netwerkverdeler en modem van telenet te plaatsen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

suiker schreef:Wat ons nu te doen staat is 3 stopcontacten steken waar de kabel binnenkomt om daar de netwerkverdeler en modem van telenet te plaatsen.


Als ik goed kan tellen zijn er dat maar twee (moeten trouwens geaard zijn) ?

Vergeet ook niet dat het ten sterkste aanbevolen is vanaf daar met een aparte coax en UTP naar iedere TV te vertrekken.
Stefken01
Member
Member
Berichten: 81
Lid geworden op: 02 sep 2009, 00:49
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 13 keer

Kijk je eerste factuur na want ik heb begin deze maand ook telenet dig met het zelfde aanbod als u, wel keek ik raar op dat er mij 50 euro werd aangerekend voor activeringkosten terwijl dit 30 moest zijn!

Ik heb de 50 betaald en ze gingen de 20 euro die ik teveel heb betaald in mindering brengen op de volgende factuur.

O ja zelf doen is geen moer aan hoor :-D
Afbeelding
suiker
Plus Member
Plus Member
Berichten: 127
Lid geworden op: 16 feb 2010, 18:15

Stefken01 schreef:Kijk je eerste factuur na want ik heb begin deze maand ook telenet dig met het zelfde aanbod als u, wel keek ik raar op dat er mij 50 euro werd aangerekend voor activeringkosten terwijl dit 30 moest zijn!

Ik heb de 50 betaald en ze gingen de 20 euro die ik teveel heb betaald in mindering brengen op de volgende factuur.

O ja zelf doen is geen moer aan hoor :-D



Als je via het internet besteld is het 30 euro, anders 50 euro.
Stefken01
Member
Member
Berichten: 81
Lid geworden op: 02 sep 2009, 00:49
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 13 keer

suiker schreef:
Stefken01 schreef:Kijk je eerste factuur na want ik heb begin deze maand ook telenet dig met het zelfde aanbod als u, wel keek ik raar op dat er mij 50 euro werd aangerekend voor activeringkosten terwijl dit 30 moest zijn!

Ik heb de 50 betaald en ze gingen de 20 euro die ik teveel heb betaald in mindering brengen op de volgende factuur.

O ja zelf doen is geen moer aan hoor :-D



Als je via het internet besteld is het 30 euro, anders 50 euro.



Was via het internet besteld!
Afbeelding
Polar
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mei 2010, 15:58

Wel sneu dat Telenet alleen bij Digibox'en de kans biedt om hem aan te kopen, terwijl Digicorders uitsluitend gehuurd kunnen worden.

Is het met een Digibox überhaupt mogelijk om, door hem bv. netwerkgewijs aan je pc of mediacenter aan te sluiten, programma A op te nemen terwijl je simultaan naar programma B kijkt, zoals dat met de Digicorder kan? Heeft de Digibox m.a.w. net als de Digicorder twee "softwaretuners"? Het voordeel van programma's (verliesloos, dus digitaal) te kunnen opnemen zie ik toch vooral in de context van zoiets mediacenter-achtigs, i.p.v. beperkt te zijn tot de mogelijkheden van de (hardeschijf van de) Digicorder.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Polar schreef:terwijl Digicorders uitsluitend gehuurd kunnen worden.


Gegarandeerde maandelijkse inkomsten hé... de droom van ieder bedrijf !

Polar schreef:Is het met een Digibox überhaupt mogelijk om, door hem bv. netwerkgewijs aan je pc of mediacenter aan te sluiten


Nee... men wil het gewoon niet... en het heeft dus niets te maken met Digibox, Digicorder, één of twee tuners.
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”