Ik heb dommel homeconnect, maar ik heb zeer varierende downloadsnelheden. De ene keer download ik van de nieuwsgroepen aan 900kb/s, nu ben ik bezig aan 60 en gaat het internet enorm traag.
De 1ste 2 weken als ik het had ging alles goed, toen heb ik per ongeluk de kabel in 2 getrokken met een kraantje in de voortuin. Eergisteren zijn de lassers gekomen om alles te repareren en uit te testen. De telefoon gaat nu terug zeer goed, maar ik erger me aan de downloadsnelheden. Kan dit aan mijn instellingen ofzo liggen?
type : adsl/adsl2+ homeconnect
Gigaset SX762 WLAN dsl (duurt ook lang eer ik op de modem ben)
nternet
Verbindingsstatus: Verbonden (0:00:50:09)
Verbindingsmodus: Altijd aan
IP-adres: 83.101.80.40
MAC-adres: 00:01:E3:82:09:57
Standaard gateway: 83.101.80.1
Voorkeurs-DNS-server: 193.109.184.72
Alternatieve DNS-server: 193.109.184.75
Downstream-snelheid: 9023 kbps
Upstream-snelheid: 509 kbps
PPPoE-doorvoer: Uitgeschakeld
ADSL-lijn
Status: Kabel aangesloten
Lijnmodus: ADSL2+
Maximale lijnsnelheid: 16244 kbps (downstream) / 1217 kbps (upstream)
Ruismarge: 13.6 dB (downstream) / 28 dB (upstream)
Lijndemping: 21.4 dB (downstream) / 5.1 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 18.4 dBm (downstream) / 12.2 dBm (upstream)
Address Translation (NAT)
Status: Ingeschakeld
Dynamische DNS
Status: Uitgeschakeld
Zeer variabele downloadsnelheden
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Jouw lijnwaarden duiden op een zeer stabiele ADSL verbinding.ArcsS schreef:Maximale lijnsnelheid: 16244 kbps (downstream) / 1217 kbps (upstream)
Ruismarge: 13.6 dB (downstream) / 28 dB (upstream)
Lijndemping: 21.4 dB (downstream) / 5.1 dB (upstream)
Het profiel die je krijgt (9 Mbit/s) is ver beneden de capaciteit van deze lijn (eigenlijk zou je probleemloos een upgrade naar 12 Mbit/s moeten kunnen krijgen)
Ik zie maar 2 mogelijkheden:
- Dommel is traag (capaciteit tussen Dommel en Internet)
- Of het ligt aan je PC. Ben je wireless verbonden, of rechtstreeks aan de modem ?
Het feit dat het "ook lang duurt eer je op de modem bent" doet het laatste vermoeden.
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.