Bellen bij Belgacom duurder op 1 augustus

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Belgacom gaat op 1 augustus de tarieven voor vastelijntelefonie verhogen. Ook alle oude mobiele tariefplannen worden 3% duurder.
De telecomgroep maakte de prijsverhogingen vrijdagnamiddag bekend in een persbericht. Daarin geeft het bedrijf, ‘met het oog op transparantie’, eerst een lang overzicht van tariefaanpassingen die de voorbije maanden zijn gebeurd.

Iets minder transparant is de aankondiging van enkele prijsverhogingen, die pas verder in het bericht te lezen staan.

Bron: http://www.standaard.be/artikel/detail. ... anaalid=16
yama
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 5 keer

Lekker 0.30 euro duurder op je discolijn zo wordt een abbo bij een alternatieve isp weer een beetje duurder pff.
Afbeelding
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ik denk dat men als consument voorlopig beter zit bij Scarlet,internet plus vaste tel. samen.
dragonflo
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 22 keer

Weet er iemand wat er gebeurt met de sociale tarieven ?
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

Belgacom/Proximus zijn nu al de duurste van het land, en nu worden ze nog duurder. Het graaien en uitmelken van de klant kan niet ver genoeg gaan blijkbaar.
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Ja hoor... Hoe lang is het geleden dat de Discovery Line van 7 naar 10 ging? En nu weer wat er bij?

Het is dat er geen alternatief is (en dat weten ze maar al te goed natuurlijk). :evil:
ooh. shiny.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster

cloink schreef:Ja hoor... Hoe lang is het geleden dat de Discovery Line van 7 naar 10 ging? En nu weer wat er bij?

Het is dat er geen alternatief is (en dat weten ze maar al te goed natuurlijk). :evil:
Amper een maand terug hebben ze de prijzen voor het internet ook al verhoogd onder hem mom van 'Belgacom boost het internet'

Daarvoor verdwenen er zenders uit het Belgacom tv aanbod

En nu is het telefonie gedeelte aan de beurt om te graaien en hun klanten uit te persen als een citroen. Wanneer wordt het monopolie van dit staatsbedrijf eens aan banden gelegd?
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Muziekbos schreef:Wanneer wordt het monopolie van dit staatsbedrijf eens aan banden gelegd?
Die vraag kan je ook stellen bij BHV, iedereen weet het antwoord al (nooit).
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Welk monopolie? De klant is vrij om over te stappen naar een andere provider als die wil.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
yama
Premium Member
Premium Member

Om even met een komische noot te zeggen zou telenet nu dat de belgacom vrienden 3% duurder gaan .

Ze zullen zeggen komaan mannen wij kunnen beter wij slaan onze telefonie op op 1 juli met 4% zo zijn we de snelste :twisted: :lol: .

Maar al een gekheid op een stokje is inderdaad zo waar je zou verwachten dat het goedkoper zou worden het maar duurder wordt :-( .
Afbeelding
Trojan
Elite Poster
Elite Poster

Dat noemen ze inflatie. De mensen zijn wel blij als hun loon omhoog gaan, maar klagen wel steen en been als de prijzen van goederen en diensten ook omhoog gaat. Dat noemen ze economie, maar dat begrijpen de meeste mensen en vakbonden niet.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster

Trojan schreef:Welk monopolie? De klant is vrij om over te stappen naar een andere provider als die wil.
Belgacom heeft toch alles in handen? ZIj bepalen alle prijzen, want iedereen van de zogenaamde alternatieve isp's zijn verplicht langs de Belgacom kassa te passeren. Zij bepalen welke snelheden mogelijk zijn? Welke profielen ze anderen laten aanbieden. ze nekken op die manier elke vorm van concurentie. Op die manier zullen de prijzen verder blijven stijgen en verdubbelen tegenover de rest van Europa.

Met dank aan de postjes pakkende en graaiende politiekers in dit land die dagdagelijks hun onbekwaamheid tentoon spreiden.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster

Trojan schreef:Dat noemen ze inflatie. De mensen zijn wel blij als hun loon omhoog gaan, maar klagen wel steen en been als de prijzen van goederen en diensten ook omhoog gaat. Dat noemen ze economie, maar dat begrijpen de meeste mensen en vakbonden niet.
niet overdrijven hé, Belgacom zit met een oorlogskassa, maakt megawinsten. Hun verhogingen van internet, tv en telefonie mogen wel eens stoppen hoor. dit allemaal in een halfjaar tijd. Als je alles optelt zal je waarschijnlijk aan een percentage zitten die veel hoger is dan de indexaties van de laatste jaren.

deze verhogingen zijn gewoon verdoken belastingen
quistnix
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Muziekbos schreef:Zij bepalen welke snelheden mogelijk zijn? Welke profielen ze anderen laten aanbieden
Op dit specifiek punt heb je wel geen gelijk. De OLOs (Other Licenced Operators) mogen zelf 8 snelheidsprofielen kiezen en dit in verregaande samenwerking met het B.I.P.T. die hier nauwlettend op toeziet.

PS: @jama: schitterend filmpje :-D
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Trojan schreef:Dat noemen ze inflatie. De mensen zijn wel blij als hun loon omhoog gaan, maar klagen wel steen en been als de prijzen van goederen en diensten ook omhoog gaat. Dat noemen ze economie, maar dat begrijpen de meeste mensen en vakbonden niet.
De gemiddelde inflatie dit jaar is 1,2%. Waarom moet Belgacom dan zijn prijzen verhogen met 3% op 1 Augustus ? Vorig jaar was er zelfs (net) een negatieve inflatie, bij mijn weten heeft Belgacom de prijzen niet verlaagd. Maar ja, ik zal het zoals de meesten niet begrijpen :roll:
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
yama
Premium Member
Premium Member

quistnix schreef:
PS: @jama: schitterend filmpje :-D

thnx vond ik ook toen ik het vond op het net :)
Afbeelding
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster

VOiD schreef:
De gemiddelde inflatie dit jaar is 1,2%. Waarom moet Belgacom dan zijn prijzen verhogen met 3% op 1 Augustus ? Vorig jaar was er zelfs (net) een negatieve inflatie, bij mijn weten heeft Belgacom de prijzen niet verlaagd. Maar ja, ik zal het zoals de meesten niet begrijpen :roll:
Volgens mij begrijpt u het heel goed en stelt u een correcte en objectieve analyse.

Wat Belgacom/Proximus doet is een verhoging van tarieven om hun eigen zakken verder te vullen. We zullen dan wel terug horen hoeveel miljoenen graai premie de top in zijn zakken heeft gestoken.
Met daarenboven een verdoken belastingsverhoging. Belgacom/Proximus is nog altijd een staatsbedrijf.

Diegenen die dit beleid verder verdedigen weten echt niet wat het leven kost en leven op een andere planeet of doen gewoon mee met het graaien voor hun eigen gewin.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

VOiD schreef: De gemiddelde inflatie dit jaar is 1,2%. Waarom moet Belgacom dan zijn prijzen verhogen met 3% op 1 Augustus ? Vorig jaar was er zelfs (net) een negatieve inflatie, bij mijn weten heeft Belgacom de prijzen niet verlaagd. Maar ja, ik zal het zoals de meesten niet begrijpen :roll:
Wat moet je hieraan begrijpen?
Prijzen van commerciële producten hebben te maken met vraag en aanbod, en concurrentie. Ieder commercieel bedrijf mag zijn prijzen bepalen. De "zot" is niet de provider die zijn prijzen verhoogt, maar de klant die betaalt. Niemand is toch verplicht om via BGC te telefoneren ?? Ik begrijp de commotie niet.

PS - Wat ik niet begrijp is dat Telenet zo'n enorm hoge interconnectie tarieven mag doorrekenen, en dat met toelating van de regulator. Hiermee kunnen zij goedkoop telefonie aanbieden, en alle kosten worden gerecupereerd van de klanten van andere providers die Telenet klanten opbellen. Dit is vind ik pure concurrentievervalsing.
Misschien was dit wel nodig in het prille begin van Telenet, om te kunnen opboksen tegen grote broer Belgacom.
Nu zouden alle terminatie tarieven eigenlijk gelijk moeten zijn (tarief van BGC naar Telenet gelijk aan tarief van Telenet naar Belgacom).
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Nee het is crisis ik geloof zelfs dat geld meer waard geworden is tijdje geleden hadden we nog een negatieve index ! toen heb ik de prijs niet zien zakken, .. weet je wel zelf wat inflatie is !?

Trouwens als je dan toch zo graag een woord in de mond neemt, hoeveel kost een brood vandaag en hoeveel kost een brood 10 ~ 20 jaar geleden als jij eerlijk kunt zeggen dat jouw loon evenredig omhoog gegaan is dan mag jij je heel gelukkig prijzen ! Ik zou toch beter 2 keer nadenken voor je iets zegt een brood is met meer dan verdubbelt in prijs de afgelopen 20jaar is jouw loon evenredig gestegen het zou me sterk verbazen !
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

is toch niet moeilijk als je niet akkoord gaat verander je gewoon van netwerk
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

De enige redenen waarom je nog telefonie bij Belgacom zou nemen zijn:
- je bent klant bij een kleine provider;
- je neemt het in een pack met gratis digitale tv;
- je hebt niet veel nodig en genoeg aan een discovery line.

Anders zijn mensen veel beter af bij Telenet.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Lord Utopia schreef:De enige redenen waarom je nog telefonie bij Belgacom zou nemen zijn:

Of met voip ...
Nog veel beter
yama
Premium Member
Premium Member

Das ook mijn enige reden ik discolijn heb is nog steeds goedkoper dan de rawcopper bij dommel want een telefoon hang ik er zowiezo niet aan.
Afbeelding
MacE501
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 10 keer

Muziekbos schreef:
VOiD schreef:[...]Wat Belgacom/Proximus doet is een verhoging van tarieven om hun eigen zakken verder te vullen. We zullen dan wel terug horen hoeveel miljoenen graai premie de top in zijn zakken heeft gestoken.
Met daarenboven een verdoken belastingsverhoging. Belgacom/Proximus is nog altijd een staatsbedrijf.
En daar zit het 'm nu net: Belgacom is nog steeds een "semi-staatsbedrijf", waarbij de staat elk jaar een serieuze smak geld aan dividenden binnenrijft. Ergens komt dit dus de ganse gemeenschap ten goede: anders nòg hogere belastingen... 8)
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

philippe.deleye schreef:
VOiD schreef: De gemiddelde inflatie dit jaar is 1,2%. Waarom moet Belgacom dan zijn prijzen verhogen met 3% op 1 Augustus ? Vorig jaar was er zelfs (net) een negatieve inflatie, bij mijn weten heeft Belgacom de prijzen niet verlaagd. Maar ja, ik zal het zoals de meesten niet begrijpen :roll:
Wat moet je hieraan begrijpen?
Prijzen van commerciële producten hebben te maken met vraag en aanbod, en concurrentie. Ieder commercieel bedrijf mag zijn prijzen bepalen. De "zot" is niet de provider die zijn prijzen verhoogt, maar de klant die betaalt. Niemand is toch verplicht om via BGC te telefoneren ?? Ik begrijp de commotie niet.
Philippe, volledig akkoord maar dan moeten ze wel eerlijk zijn en zeggen dat ze hun prijzen verhogen en het niet op de inflatie steken:
De Standaard schreef:De aanpassingen blijven volgens Belgacom ‘in de buurt van de inflatie’.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Trojan
Elite Poster
Elite Poster

Ofloo schreef:Trouwens als je dan toch zo graag een woord in de mond neemt, hoeveel kost een brood vandaag en hoeveel kost een brood 10 ~ 20 jaar geleden als jij eerlijk kunt zeggen dat jouw loon evenredig omhoog gegaan is dan mag jij je heel gelukkig prijzen ! Ik zou toch beter 2 keer nadenken voor je iets zegt een brood is met meer dan verdubbelt in prijs de afgelopen 20jaar is jouw loon evenredig gestegen het zou me sterk verbazen !
Hoor je mij soms klagen over de prijs van een brood of de prijsverhoging van belgacom? IK DACHT HET OOK NIET! Ik heb een goeie job, ik heb een mooie wagen, ik heb een luxe appartement, ik heb een mooi loon en ik kom ruimschoots toe elke maand. Wat zal het mij dan een zorg wezen dat mijn telefonie abonnement €1,2 duurder gaat worden per jaar.

Als jullie hiermee niet tevreden zijn moet je bij de overheid of het bipt gaan klagen, niet bij belgacom. Zijn mogen hun prijzen verhogen zoveel zij willen, en als jij daar niet tevreden mee bent ga je op een ander.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster

Trojan schreef:Hoor je mij soms klagen over de prijs van een brood of de prijsverhoging van belgacom? IK DACHT HET OOK NIET! Ik heb een goeie job, ik heb een mooie wagen, ik heb een luxe appartement, ik heb een mooi loon en ik kom ruimschoots toe elke maand. Wat zal het mij dan een zorg wezen dat mijn telefonie abonnement €1,2 duurder gaat worden per jaar.

Als jullie hiermee niet tevreden zijn moet je bij de overheid of het bipt gaan klagen, niet bij belgacom. Zijn mogen hun prijzen verhogen zoveel zij willen, en als jij daar niet tevreden mee bent ga je op een ander.
Voila, nog iemand die op een andere planeet woont. Als je geld genoeg hebt kan je al die prijsstijgingen slikken zonder dat je dat op het einde van de maand voelt.

Met een bescheiden inkomen voel je dat wel allemaal keihard aan. Het is dan ook schrijnend te moeten vaststellen dat men blijft miljoenen graaien op alle mogelijke manieren van de werkende klasse.

Zeker als je ziet dat de prijzen voor alles hier de hoogste zijn binnen Europa, dat we hier 50% van ons loon in een bodemloze put smijten die men belastingen noemt en men nog niet eens de centen heeft om de putten in de straat te herstellen.

Waar zijn al die miljoenen van Belgacom/Proximus naartoe? Proximus en Belgacom hanteren nu al de duurste tarieven om te bellen en te internetten. 0,25 per minuut of 0,15 voor een sms gewoon schandalig.

Kom nu niet af met van die abonnementen met 1000den gratis sms-en. Ik betaal geen 20 Euro per maand en astronomische bedragen om te bellen.

Dit staatsbedrijf perst ons gewoon uit als citroenen.
Lord Utopia
Erelid
Erelid

Lekker arrogant.

Gelukkig leeft 85% van de bevolking boven de armoedegrens! :D
Alle andere inwoners van België: spijtig, maar volgende keer beter!

Belgacom (en andere bedrijven die in een luxepositie zitten) zouden wel anders piepen met echte concurrentie.
bombas
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 36 keer

Het is wel een feit dat alles duurder wordt.
Maar mag ik sommigen hier toch op een eerder verschenen artikel wijzen :
http://userbase.be/nieuws/telecom/223-b ... st-in-2009

900 miljoen winst maken en toch de prijzen verhogen? Kan men dit zomaar verantwoorden?
De groten worden groter...
blidi
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 29 keer

bombas schreef:Het is wel een feit dat alles duurder wordt.
Maar mag ik sommigen hier toch op een eerder verschenen artikel wijzen :
http://userbase.be/nieuws/telecom/223-b ... st-in-2009

900 miljoen winst maken en toch de prijzen verhogen? Kan men dit zomaar verantwoorden?
Je zou haast denken dat het de meeste mensen niet kan schelen.
Er zijn zoveel alternatieven en toch blijft Jan Modaal trouw aan de twee gevestigde waarden. (Belgacom en Telenet)
Trojan
Elite Poster
Elite Poster

Lord Utopia schreef:Gelukkig leeft 85% van de bevolking boven de armoedegrens! :D
Alle andere inwoners van België: spijtig, maar volgende keer beter!
Jep.
Belgacom (en andere bedrijven die in een luxepositie zitten) zouden wel anders piepen met echte concurrentie.
En die zal er nooit komen. De meeste mensen hebben helemaal geen besef van het bestaan van alternatieve operatoren. Ik heb nog nooit een reclamespot gezien van dommel of edpnet op tv, laat staan ergens een afiche. Zelfs niet van mobistar, en dat is nu echt een firma dat het zich niet kan permiteren.
bombas schreef:900 miljoen winst maken en toch de prijzen verhogen? Kan men dit zomaar verantwoorden?
Belgacom moet enkel aan zijn aandeelhouders denken, en die aandeelhouders denken enkel aan winst, ook de overheid.

Als ik mij alles zo hard moest aantrekken, ik zou op mijn 30e een hartval krijgen.
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Trojan schreef:De meeste mensen hebben helemaal geen besef van het bestaan van alternatieve operatoren. Ik heb nog nooit een reclamespot gezien van dommel of edpnet op tv, laat staan ergens een afiche.
ik heb besef van de alternatieve operatoren. deze hebben jaren geleden m'n interesse gewekt met hun downloadlimieten, bv dommel. maar nu ik besliste van adsl naar vdsl2 over te stappen was het ook snel uitgemaakt dat belgacom de beste keuze was. gratis modem, gratis activatie, geen vaste lijn meer nodig, aanvaardbare downloadlimiet - de rekening was snel gemaakt
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

blidi schreef:Je zou haast denken dat het de meeste mensen niet kan schelen.
Er zijn zoveel alternatieven en toch blijft Jan Modaal trouw aan de twee gevestigde waarden. (Belgacom en Telenet)
Ben anderhalf jaar geleden met alles afgestapt bij belgacom omdat ik goedkoper uitkwam bij telenet en veel meer kreeg op internet (lees:snelheid) en telefonie gebied.
Lord Utopia schreef:De enige redenen waarom je nog telefonie bij Belgacom zou nemen zijn:

Volledig mee eens.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

yama schreef:Das ook mijn enige reden ik discolijn heb is nog steeds goedkoper dan de rawcopper bij dommel want een telefoon hang ik er zowiezo niet aan.
Wel de raw copper bij Dommel zal dus wel goedkoper zijn tegen augustus. Daarom heb ik dan ook m'n Cityconnect abonnement opgezegd en simpelweg opnieuw besteld (Cityconnect Lite) om van die 6-maand promo te profiteren. Waarom? Want na die 6-maand blijft die prijs gewoonweg behouden ipv te verhogen en die zogezegde limiet van 30GB is er in feite niet. Dus voor niet meer dan 20 EUR heb ik een mooie lijn welke bij Belgacom het dubbel kost.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Grappig hoe (weer eens) de werknemers van Belgacom zelf het als enige doodnormaal vinden...

- 3% inflatie? Ik zal het eens doorgeven aan m'n werkgever, die gaat lachen...
- schakel dan maar over? Ja, leuk, als klant van een alternatieve ISP ben ik zowat gebonden aan Belgacom voor de telefoonlijn. Alternatief? Jazeker: ik kan kiezen tussen Telenet, Telenet en euh... Telenet.

En uiteraard denkt Belgacom enkel aan winst maken. Probleempje is: ze maken al belachelijk veel winst en dit soort acties doen ze enkel omdat ze weten dat bepaalde klanten (diegene met een Discovery voor een alternatieve ISP is een perfect voorbeeld) niet anders kunnen dan vooroverbuigen en de prijsverhoging droog in den h*l te nemen.
ooh. shiny.
Lord Utopia
Erelid
Erelid

Trojan schreef:En die zal er nooit komen. De meeste mensen hebben helemaal geen besef van het bestaan van alternatieve operatoren. Ik heb nog nooit een reclamespot gezien van dommel of edpnet op tv, laat staan ergens een afiche. Zelfs niet van mobistar, en dat is nu echt een firma dat het zich niet kan permiteren.
Toch wat meer buitenkomen dan, of meer tv kijken. Ik heb al affiches, reclamespots op de radio en tv gezien/gehoord van: Dommel, Mobile Vikings, United Telecom, TELE2 (heel vroeger nog), Mobistar.
Quinix
Starter
Starter

Vorig jaar hebben wij met heel het straat een barbecue gehouden.
Dat was zo'n gezellig onderonsje om de buren wat beter te leren kennen.
Nu bleek dat een van mijn buren werkzaam is bij Belgacom.
Hij is daar projectleider of zoiets en zit in het hoger kader.
De man had bovenop zijn bedrijfswagen ook voor elk lid van zijn gezin een een treinabonnement van het werk.
Ook mocht heel het gezin op kosten van Belgacom naar de kapper.
Hij noemde daar nog meer van zulke extralegale voordelen op, maar bovenstaande bleven me echt bij.
Gewoon omdat ze absurd zijn.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster

Quinix schreef:Vorig jaar hebben wij met heel het straat een barbecue gehouden.
Dat was zo'n gezellig onderonsje om de buren wat beter te leren kennen.
Nu bleek dat een van mijn buren werkzaam is bij Belgacom.
Hij is daar projectleider of zoiets en zit in het hoger kader.
De man had bovenop zijn bedrijfswagen ook voor elk lid van zijn gezin een een treinabonnement van het werk.
Ook mocht heel het gezin op kosten van Belgacom naar de kapper.
Hij noemde daar nog meer van zulke extralegale voordelen op, maar bovenstaande bleven me echt bij.
Gewoon omdat ze absurd zijn.
Dat zijn van die typische dingen die nogmaals bewijzen dat Belgacom/Proximus een staatsbedrijf is. Privatiseren die handel en alle die absurde zaken worden eruit gefilterd en krijgt men eindelijk competitieve prijzen die vergelijkbaar zijn met de rest van Europa.

Al die absurde zaken moeten betaald worden door hun klanten.

Wij zullen wel verder belastingen ophoesten omdat die mensen gratis naar de kapper kunnen gaan :bang: pure schande
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

kapper is bluf geloof me !
treinabonnement klopt ook niet helemaal !!
je krijgt een x aantal coupons (hangt af van de jaren dienst en hoeveel personen het gezin telt) waarvoor je een kleine bijdrage moet betalen maar inderdaad te verwaarlozen en per coupon kun je u verplaatsen van punt a naar b binnen belgie
opleg dokterskosten ziekenhuiskosten apotheek worden ook terugbetaald
telfoon internet gsm tv is dan wel heel goedkoop
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Ofloo schreef:Ik zou toch beter 2 keer nadenken voor je iets zegt een brood is met meer dan verdubbelt in prijs de afgelopen 20jaar is jouw loon evenredig gestegen het zou me sterk verbazen !
Ja... toch wel (en ik werk al 20 jaar dus kan het weten) :lol: Nu wat die index betreft... op zich is dat systeem ook verre van perfect... zeker omdat men vaak dure (of beter stijgend in prijs) producten die wel levensnoodzakelijk zijn gewoon uit de index neemt.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”