Geen verbinding tussen TV en PC via nieuwe scarlet modem:(

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Bashir
Starter
Starter

Beste

Een dikke maand heb ik problemen met die nieuwe scarlet modem (Sagem F@st 3464) . Ik krijg geen verbinding tussen pc en tv ( Sony Bravia KDL-40V5500).
Ik bekijk/luister soms bestanden die op mijn computer staan via tv (vroeger ik had scarlet NO limit en modem van Eminent, verbinding was zonder probleem),maar nu op de instellingen van tv alles in orde, op pc is ook goed, alle problemen zijn in die modem. :bang:

Kunt misschien iemand mij helpen om modem instellen zo dat ik krijg verbinding tussen pc en tv??

TV- Sony Bravia KDL-40V5500
PC- windows 7
modem - Sagem F3464 WS
Koerskemel
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 1 keer

Is je tv aangesloten op een TV poort, dan is het normaal dat je geen verbinding krijgt. De TV poorten zijn bedoeld om een decoder op aan te sluiten. Je kan deze ook omzetten naar gewone LAN poorten, dat staat hier op het forum ergens beschreven.
Afbeelding
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

Koerskemel schreef:Is je tv aangesloten op een TV poort, dan is het normaal dat je geen verbinding krijgt. De TV poorten zijn bedoeld om een decoder op aan te sluiten. Je kan deze ook omzetten naar gewone LAN poorten, dat staat hier op het forum ergens beschreven.
met de Sony Bravia KDL-40V5500 is DLNA mogelijk, je kan hem dus verbinden met het netwerk
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Bashir
Starter
Starter

Koerskemel schreef:Is je tv aangesloten op een TV poort, dan is het normaal dat je geen verbinding krijgt. De TV poorten zijn bedoeld om een decoder op aan te sluiten. Je kan deze ook omzetten naar gewone LAN poorten, dat staat hier op het forum ergens beschreven.

Nee, ik heb tv van achter de modem aangesloten bij "Data" denk ik
Koerskemel
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 1 keer

Krijgt de tv een ip adres toegewezen? Of heb je zelf een statisch ip adres ingesteld dat mischien niet in hetzelfde subnet als je pc zit?
Afbeelding
Bashir
Starter
Starter

Koerskemel schreef:Krijgt de tv een ip adres toegewezen? Of heb je zelf een statisch ip adres ingesteld dat mischien niet in hetzelfde subnet als je pc zit?

Ik weet dat niet echt, want alles staat op automatisch

ik heb geen ip gezet
Bashir
Starter
Starter

Koerskemel schreef:Krijgt de tv een ip adres toegewezen? Of heb je zelf een statisch ip adres ingesteld dat mischien niet in hetzelfde subnet als je pc zit?

Ja, Tv krijgt ip van modem

192.168.1.1 - als op automatisch staat, maar kan wel handmatig gegevens invullen
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 60 keer

Bashir schreef:

192.168.1.1 - als op automatisch staat, maar kan wel handmatig gegevens invullen

192.168.1.1 is het gateway ip (van de router zelf)

krijgt de tv zelf een ip in de range 192.168.1.x?
Bashir
Starter
Starter

Devilzown schreef:
Bashir schreef:

192.168.1.1 is het gateway ip (van de router zelf)

krijgt de tv zelf een ip in de range 192.168.1.x?

nee
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Provider

Bashir schreef:Een dikke maand heb ik problemen met die nieuwe scarlet modem (Sagem F@st 3464) . Ik krijg geen verbinding tussen pc en tv ( Sony Bravia KDL-40V5500).
Ik bekijk/luister soms bestanden die op mijn computer staan via tv (vroeger ik had scarlet NO limit en modem van Eminent, verbinding was zonder probleem),maar nu op de instellingen van tv alles in orde, op pc is ook goed, alle problemen zijn in die modem.
Op de modem is er niets in te stellen. Het is dus duidelijk de instellingen op je TV die niet in orde zijn ... ofwel de verbinding tussen de modem en de tv. Probeer eens de kabel naar de tv aan te sluiten waar je nu de PC hebt aangesloten, en kijk of het dan werkt. Misschien gebruik je toch niet de juiste netwerkpoort.
Kijk ook eens op de tv of deze ingesteld staat om automatisch een IP-adres te verkrijgen, misschien staat deze om manueel met een IP van je vroegere router ...
Philippe.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Ik heb een Bravia 40W4500, ik neem aan dat de menu's gelijkaardig zijn...
Wat gebruik jij als DLNA-server? Ik heb gemerkt dat de TV hier niet alle programma's lust (TVersity bvb niet).
Bashir
Starter
Starter

Goede dag iedereen
Vandaag heb ik mijn modem gewoon gereset met kleine knopke van achter, en ik heb verbinding met TV. heh gelukkig

DLNA server weet ik niet, ik gebruik dat dinges niet, ik heb alleen verbinding tussen pc en tv nodig .
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”