vraag ivm met VDSL2 splitter

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
freegeek
Member
Member
Bedankt: 1 keer

volgende week wordt mijn vdsl geactiveerd, ik heb reeds een bestaande adsl2+ verbinding. Mijn situatie is de volgende

- ik heb de intro gelokaliseerd
- ik heb nog een 5 pollig aansluitingspunt in mijn living waar mijn huidige modem staat en die ik zou willen hergebruiken om mijn bbox aan te sluiten

zo ziet mijn eerste aansluitingspunt eruit
Afbeelding

Ik heb dus 2 blauwe en 2 witte, ik neem aan dat één paar (blauw, wit) het paar is dat van Belgacom komt en het ander blauw-wit paar de aanlsuiting is die gaat naar de living.
Als ik het goed begrijp moet ik eerst het Belgacom paar vinden en dit dan aansluiten op de zwarte klem van de nieuwe aansluitingsdoos, en het ander paar aansluiten op de blauwe klem.
Op de nieuwe aansluitingsdoos plaats ik dan de vdsl splitter en dan kan ik op de aansluitingsdoos in de living gewoon mijn bbox aansluiten met een gewone 5 pollige stekker. Het nadeel is dat ik geen telefoon meer kan plaatsen in de living, is dit correct?
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Is correct.

Gezien je maar 1 ander stopcontact hebt (dus geen extra aftakkingen, gewoon een doorverbinding) heb je ook een optie om toch telefoon te hebben op dat ander stopcontact:

Inkomende lijn op zwart, andere op groen.
Op je stopcontact in de living de 5p-6p adapter plaatsen en hierop de 6p splitter.
freegeek
Member
Member
Bedankt: 1 keer

thx, dat is inderdaad nog een beter idee
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”