Zijn er nog mensen wiens ADSL signaal minstens om het halve uur wegvalt?
Heb altijd een stabiele verbinding gehad tot enkele dagen geleden.
Ook wanneer de verbinding online is heb ik tijdens het gamen symptonen van het verliezen van verbinding voor meestal meerdere seconden.
Mijn DSL signaal waarden zijn niet anders dan vroeger.
Woon in zone 03.
Continu verliezen ADSL Sync
DSL Status: UP
DSL Modulation Mode: Auto
DSL Path Mode: FAST
Downstream Rate: 5472 Kbps
Upstream Rate: 640 Kbps
Downstream Margin: 6 db
Upstream Margin: 16 db
Downstream Line Attenuation: 34
Upstream Line Attenuation: 40
Downstream Transmit Power: 19
Upstream Transmit Power: 11
LOS Errors: 0
Enige wat ik hiervan denk is dat de downstream margin aan de lage kant is, maar deze waarden (op de downstream en upstream rate na) zijn al jaren hetzelfde.
Ik maak gebruik van een Linksys AM200-EU:
Software Version: 1.19.02
ADSL Version: 7.2.3.0
Boot Code Version: 0.01
MAC Address: 00-1C-10-E9-D6-87
System Uptime: 00:00:00:42
DSL Modulation Mode: Auto
DSL Path Mode: FAST
Downstream Rate: 5472 Kbps
Upstream Rate: 640 Kbps
Downstream Margin: 6 db
Upstream Margin: 16 db
Downstream Line Attenuation: 34
Upstream Line Attenuation: 40
Downstream Transmit Power: 19
Upstream Transmit Power: 11
LOS Errors: 0
Enige wat ik hiervan denk is dat de downstream margin aan de lage kant is, maar deze waarden (op de downstream en upstream rate na) zijn al jaren hetzelfde.
Ik maak gebruik van een Linksys AM200-EU:
Software Version: 1.19.02
ADSL Version: 7.2.3.0
Boot Code Version: 0.01
MAC Address: 00-1C-10-E9-D6-87
System Uptime: 00:00:00:42
-
- Elite Poster
- Berichten: 1565
- Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 32 keer
@ Nikon
Je line attenuation is zeer hoog, wat er mogelijk op wijst dat je ver van de centrale zit. Je mag jarenlang zonder problemen internet gehad hebben, maar nu loopt het duidelijk verkeerd. Wat de reden hiervoor is, is moeilijk te achterhalen. Een nieuwe klant op de lijn met meer interferentie tot gevolg, kan al voldoende zijn. Het is duidelijk dat je verbinding geen 6Mbit/s profiel meer aankan. Indien je downstream noise margin onder de 6dB zakt, is er kans dat de modem de connectie verliest. De modem synchroniseert aan de hoogst mogelijke snelheid (in dit geval ongeveer 5,4Mbit/s) maar je blijft met die 6dB noise margin zitten. Elk klein interferentie kan er dan voor zorgen dat je modem de connectie verliest.
Een aantal mogelijkheden :
1. Binnenbekabeling nakijken en trachten te verbeteren. Modem rechtstreeks op inkomend contact aansluiten en dan zien of de waardes beter zijn
2. Met een andere modem proberen. Sommige modems zijn beter dan andere
3. Indien de eerste 2 niets helpen, vragen aan Dommel om u op een 4Mbit/s profiel te zetten. Dat zou de problemen moeten oplossen
Je line attenuation is zeer hoog, wat er mogelijk op wijst dat je ver van de centrale zit. Je mag jarenlang zonder problemen internet gehad hebben, maar nu loopt het duidelijk verkeerd. Wat de reden hiervoor is, is moeilijk te achterhalen. Een nieuwe klant op de lijn met meer interferentie tot gevolg, kan al voldoende zijn. Het is duidelijk dat je verbinding geen 6Mbit/s profiel meer aankan. Indien je downstream noise margin onder de 6dB zakt, is er kans dat de modem de connectie verliest. De modem synchroniseert aan de hoogst mogelijke snelheid (in dit geval ongeveer 5,4Mbit/s) maar je blijft met die 6dB noise margin zitten. Elk klein interferentie kan er dan voor zorgen dat je modem de connectie verliest.
Een aantal mogelijkheden :
1. Binnenbekabeling nakijken en trachten te verbeteren. Modem rechtstreeks op inkomend contact aansluiten en dan zien of de waardes beter zijn
2. Met een andere modem proberen. Sommige modems zijn beter dan andere
3. Indien de eerste 2 niets helpen, vragen aan Dommel om u op een 4Mbit/s profiel te zetten. Dat zou de problemen moeten oplossen
Probleem al gemeld bij Dommel? Als het probleem ergens onderweg in de lijn zet, dan zal het niet veel oplossen om naar een andere isp over te stappen. .smoke2000 schreef:ben het beu aan het worden.. Maandag eens naar andere isps bellen.
Hmm, makes sense, de problemen zijn volgens mij pas begonnen na dat dommel de snelheid iets hoger heeft gezet.Uzzi schreef:@ Nikon
Je line attenuation is zeer hoog, wat er mogelijk op wijst dat je ver van de centrale zit. Je mag jarenlang zonder problemen internet gehad hebben, maar nu loopt het duidelijk verkeerd. Wat de reden hiervoor is, is moeilijk te achterhalen. Een nieuwe klant op de lijn met meer interferentie tot gevolg, kan al voldoende zijn. Het is duidelijk dat je verbinding geen 6Mbit/s profiel meer aankan. Indien je downstream noise margin onder de 6dB zakt, is er kans dat de modem de connectie verliest. De modem synchroniseert aan de hoogst mogelijke snelheid (in dit geval ongeveer 5,4Mbit/s) maar je blijft met die 6dB noise margin zitten. Elk klein interferentie kan er dan voor zorgen dat je modem de connectie verliest.
Een aantal mogelijkheden :
1. Binnenbekabeling nakijken en trachten te verbeteren. Modem rechtstreeks op inkomend contact aansluiten en dan zien of de waardes beter zijn
2. Met een andere modem proberen. Sommige modems zijn beter dan andere
3. Indien de eerste 2 niets helpen, vragen aan Dommel om u op een 4Mbit/s profiel te zetten. Dat zou de problemen moeten oplossen
Wat wel raar is dan is dat ik toch in deze periode ook maanden geen probleem heb gehad, ook met deze hogere snelheid.
Punt 1 heb ik reeds geprobeerd, modem gaf toen maar een piepkleine verbetering op alle waarden.
Punt 2 ook gedaan, wanneer de sync wegvalt dan kan men andere modem evemin een signaal krijgen (duurt soms uren!!!, gisterenavond na 9 uur NIETS signaal meer gehad).
Punt 3 Zou overschakelen naar VDSL deze problemen oplossen? Of blijven die signaal waarden evenslecht met een even instabiele verbinding tot gevolg? Surely met VDSL moet ik toch een hogere snelheid hebben?
-
- Elite Poster
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
- Locatie: Herent
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 214 keer
Nikon,
Je probleem komt mij bekend voor. Ik heb net hetzelfde voorgehad (zowel met EDPNet als Dommel). Soms werkte de lijn goed voor maanden en dan weer slecht. Mijn margin zat ook rond de 6db en dit is echt op het randje. Sinds ik op VDSL zit geen enkel probleem meer qua stabiliteit, ik kan het alleen maar aanraden als je ver van de centrale zit en het is beschikbaar.
Je probleem komt mij bekend voor. Ik heb net hetzelfde voorgehad (zowel met EDPNet als Dommel). Soms werkte de lijn goed voor maanden en dan weer slecht. Mijn margin zat ook rond de 6db en dit is echt op het randje. Sinds ik op VDSL zit geen enkel probleem meer qua stabiliteit, ik kan het alleen maar aanraden als je ver van de centrale zit en het is beschikbaar.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Je problemen zullen zeker voor 100% opgelost zijn als je op VDSL2 overgaat: de afstand tot de centrale speelt geen rol meer, en ze zullen je pas afsluiten als de afstand tot de ROP niet boven het maximum gaat, waarmee je nog een goede VDSL sync krijgt.Nikon schreef: Punt 3 Zou overschakelen naar VDSL deze problemen oplossen? Of blijven die signaal waarden even slecht met een even instabiele verbinding tot gevolg? Surely met VDSL moet ik toch een hogere snelheid hebben?
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Het lijkt er nog erger op geworden...
Gisterenavond bgc gebeld, zij zeiden dat men signaal inderdaad instabiel was, dus vandaag dommel de snelheid laten verlagen, no good
Gisterenavond bgc gebeld, zij zeiden dat men signaal inderdaad instabiel was, dus vandaag dommel de snelheid laten verlagen, no good
Laatst gewijzigd door Nikon 04 mei 2010, 20:40, in totaal 1 gewijzigd.
Hier heb ik ook problemen, gewoon browsen op het web gaat goed en ook m'n download is redelijk, maar bv in een game lag ik verschrikkelijk. Een vriend die telenet heeft, heeft geen enkel probleem. Kan dit aan de DNS liggen van Dommel bv?
Iemand alternatieven?
Iemand alternatieven?
- honda4life
- Elite Poster
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
jouw problemen kunnen volgens mij niet afkomstig zijn van DNSAeroFury schreef:Hier heb ik ook problemen, gewoon browsen op het web gaat goed en ook m'n download is redelijk, maar bv in een game lag ik verschrikkelijk. Een vriend die telenet heeft, heeft geen enkel probleem. Kan dit aan de DNS liggen van Dommel bv?
Iemand alternatieven?
je kan natuurlijk steeds opendns proberen :d
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Raar maar waar, het lijkt voorlopig opgelost te zijn d.m.v OpenDNS.honda4life schreef:jouw problemen kunnen volgens mij niet afkomstig zijn van DNSAeroFury schreef:Hier heb ik ook problemen, gewoon browsen op het web gaat goed en ook m'n download is redelijk, maar bv in een game lag ik verschrikkelijk. Een vriend die telenet heeft, heeft geen enkel probleem. Kan dit aan de DNS liggen van Dommel bv?
Iemand alternatieven?
je kan natuurlijk steeds opendns proberen :d
Hier neemt het belachelijke proporties aan, gemiddeld valt om de 2 minuten de sync volledig weg,
maar als ik een eeuwige ping laat draaien naar eender welk adres op internet (bvb google dns servers) blijft de verbinding online!
Zonet een sessie van anderhalf uur kunnen hebben, what the hell is going on?
maar als ik een eeuwige ping laat draaien naar eender welk adres op internet (bvb google dns servers) blijft de verbinding online!
Zonet een sessie van anderhalf uur kunnen hebben, what the hell is going on?
- quistnix
- Erelid
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Maakt allemaal niets uit. De 6dB margin is gewoon té nauw. Vraag om je profiel naar beneden aan te passen, anders blijf je gegarandeerd problemen hebben.Nikon schreef:Hier neemt het belachelijke proporties aan, gemiddeld valt om de 2 minuten de sync volledig weg,
maar als ik een eeuwige ping laat draaien naar eender welk adres op internet (bvb google dns servers) blijft de verbinding online!
Zonet een sessie van anderhalf uur kunnen hebben, what the hell is going on?
Wel ik heb het profiel gisteren al laten verlagen.
Ook heb ik de modem aan het ingangspunt in huis aangesloten:
DSL Status: UP
DSL Modulation Mode: Auto
DSL Path Mode: INTERLEAVED
Downstream Rate: 3360 Kbps
Upstream Rate: 512 Kbps
Downstream Margin: 14 db (wat een verschil!)
Upstream Margin: 20 db
Downstream Line Attenuation: 34
Upstream Line Attenuation: 38
Downstream Transmit Power: 19
Upstream Transmit Power: 11
LOS Errors: 0
Mijn binnenbekabeling lijkt me wel rot.
Maar het probleem doet zich nog ALTIJD voor!
Ook heb ik de modem aan het ingangspunt in huis aangesloten:
DSL Status: UP
DSL Modulation Mode: Auto
DSL Path Mode: INTERLEAVED
Downstream Rate: 3360 Kbps
Upstream Rate: 512 Kbps
Downstream Margin: 14 db (wat een verschil!)
Upstream Margin: 20 db
Downstream Line Attenuation: 34
Upstream Line Attenuation: 38
Downstream Transmit Power: 19
Upstream Transmit Power: 11
LOS Errors: 0
Mijn binnenbekabeling lijkt me wel rot.
Maar het probleem doet zich nog ALTIJD voor!
-
- Elite Poster
- Berichten: 1565
- Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 32 keer
Hmmm, dit gaat mijn (beperkte) technische kennis te boven. Je lijnwaardes zijn nu ok, dus je problemen zouden opgelost moeten zijn.
Probeer nogmaals met die andere modem. Indien niet, zal Dommel toch verder moeten kijken.
Probeer nogmaals met die andere modem. Indien niet, zal Dommel toch verder moeten kijken.
- quistnix
- Erelid
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Schakel je binnen bekabeling eens volledig uit. Sluit alles af van de binnenkomende connector. Enkel de splitter en je modem hier rechtstreeks op aan sluiten. Dus, ook géén telefoontoestel ! Wat bekom je nu ?Nikon schreef:Wel ik heb het profiel gisteren al laten verlagen.
Ook heb ik de modem aan het ingangspunt in huis aangesloten:
DSL Status: UP
DSL Modulation Mode: Auto
DSL Path Mode: INTERLEAVED
Downstream Rate: 3360 Kbps
Upstream Rate: 512 Kbps
Downstream Margin: 14 db (wat een verschil!)
Upstream Margin: 20 db
Downstream Line Attenuation: 34
Upstream Line Attenuation: 38
Downstream Transmit Power: 19
Upstream Transmit Power: 11
LOS Errors: 0
Mijn binnenbekabeling lijkt me wel rot.
Maar het probleem doet zich nog ALTIJD voor!