Telefonie wandcontactdoos aansluitingen?

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 763 keer
Te Koop forum

Wie weet er hoe dat je dit kreng correct aansluit?

Afbeelding

Dat is zo'n standaard telefonie wandcontactdoos, één van de kabels met blauwe, grijze, witte en oranje koperdraden in loopt naar de straat, dus dat zal de telefonielijn zijn die binnenkomt. Alleen heb ik geen flauw idee meer waar dat welke kabel stak... Ik heb met m'n domme kop alle kabels eruit gehaald :)

Ingewikkeld verhaal, ik wil de modem verhuizen uit de electriciteitskast en naar de nieuwe bureau, maar op de nieuwe bureau is geen ethernet kabel alleen een telefoonkabel (en ja, je zou met die 4 koperdraden ook een ethernetverbinding kunnen maken, maar dat doe ik lekker niet :p )

Oh, en als ik van plaats A naar plaats B een CAT5e kabel wil hebben in de muur, welk bedrijf moet je daarvoor contacteren?
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Provider

selder schreef:Wie weet er hoe dat je dit kreng correct aansluit?
Dat is zo'n standaard telefonie wandcontactdoos, één van de kabels met blauwe, grijze, witte en oranje koperdraden in loopt naar de straat, dus dat zal de telefonielijn zijn die binnenkomt. Alleen heb ik geen flauw idee meer waar dat welke kabel stak... Ik heb met m'n domme kop alle kabels eruit gehaald :)?
Maakt niks uit in welke volgorde je ze aansluit.
De binnenkomende kabel, heeft dus 4 draden, op 2 daarvan zit jouw telefoonsignaal.
Dus gewoon "uitvissen" op welke 2 (gewoon proberen tot je telefoon een kiestoon krijgt). In veel gevallen is dit wit-blauw, maar kan ook grijs-oranje zijn. Deze 2 doorverbinden naar de telefoonstekker, waarop je splitter komt.
selder schreef: Oh, en als ik van plaats A naar plaats B een CAT5e kabel wil hebben in de muur, welk bedrijf moet je daarvoor contacteren?
Iedere electricien die binneninstallaties doet kan dit.
Philippe
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 243 keer

philippe.deleye schreef: In veel gevallen is dit wit-blauw, maar kan ook grijs-oranje zijn
Blauw/Orange en Wit/Grijs. Het kan voor iedereen anders zijn.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 763 keer
Te Koop forum

yep, wit/blauw was het...

Maar de kabel die van de oude plaats naar de nieuwe gaat is kapot ... en ik krijg hem er ook niet uitgetrokken, dus zal hij ergens onderweg gebroken zijn, of is er chape op gekomen of weet ik het ...
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”