FritzBox achter BBox2

Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Wel eerlijk blijven he liger. Ik vermoed dat je het over de actieprijs voor Internet Intense hebt (28,52€ de eerste zes maanden)? Om correct te zijn zou je toch de volledige jaarprijs moeten nemen en delen door twaalf om de abo-kost voor het eerste jaar te hebben: (6 x 28,52 + 6 x 57.05) / 12 = 42.78€ / maand.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Pruik
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 10 jul 2006, 20:02

Hallo,

Ik heb ook een fritzbox 7140 achter de sagem hangen. De sagem wil ik enkel als modem gebruiken, de fritzbox voor al de rest.

FritzBox instellen als "PPPoE Client"
- LAN1 van de FritzBox aansluiten op de Bbox2 LAN poort
- In de "Internet" instellingen van de FrizBox, kiezen voor "Internetverbinding zelf opbouwen"
- Daarna kiezen voor "PPPoE" en je ADSL login gegevens invullen.
- Eventueel kiezen voor een automatische disconnect iedere 24 uur (vb 's nachts).
Van zodra je bevestigt, zal de FritzBox nu, via de BBox2, een eigen PPPoE verbinding opbouwen. De FritzBox blijft bereikbaar op zijn normale IP (19.2.168.178.1) en je eigen lokaal netwerk moet je dan natuurlijk achter de FritzBox aansluiten.

Alles werkt, enkel voip geeft nog problemen. Het rare is dat ik gewoon kan bellen, ik hoor geen kiestoon en de mensen aan de andere kant ook niet, zij horen me wel en bij hun rinkelt de telefoon gewoon
Settings op sagem :
Op de sagem is voip gedisabled, en de voip poorten staan op 5080. Klopt dit zo of moet dit standaard op 5060 blijven staan?

bedankt alvast voor de hulp!
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Maglor schreef:Wel eerlijk blijven he liger. Ik vermoed dat je het over de actieprijs voor Internet Intense hebt (28,52€ de eerste zes maanden)? Om correct te zijn zou je toch de volledige jaarprijs moeten nemen en delen door twaalf om de abo-kost voor het eerste jaar te hebben: (6 x 28,52 + 6 x 57.05) / 12 = 42.78€ / maand.
ik had het over andere actie: internet generation met 175GB limiet, eerste jaar -5 euro/maand (29 ipv 34).

Niet enkel zijn er geen instapkosten, kan ik zelfs discovery line opzeggen
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Pruik schreef:Hallo,

Ik heb ook een fritzbox 7140 achter de sagem hangen. De sagem wil ik enkel als modem gebruiken, de fritzbox voor al de rest.
FritzBox instellen als "PPPoE Client"
<knip>
Alles werkt, enkel voip geeft nog problemen. Het rare is dat ik gewoon kan bellen, ik hoor geen kiestoon en de mensen aan de andere kant ook niet, zij horen me wel en bij hun rinkelt de telefoon gewoon.
Settings op sagem :
Op de sagem is voip gedisabled, en de voip poorten staan op 5080. Klopt dit zo of moet dit standaard op 5060 blijven staan?
Als je FritzBox werkelijk een eigen PPPoE verbinding opbouwt, dan krijgt hij een apart (publiek) IP adres. In dit geval maakt het voor je FritzBox niets uit wat je allemaal in de Sagem hebt ingesteld. De Sagem heeft een ander IP en kan in geen enkele geval een invloed hebben op de FritzBox.
Het verschijnsel, wat je hierboven beschrijft, lijkt voor mij geen probleem te zijn met de Sagem instellingen, maar iets staat niet juist in je FritzBox ??
Welke provider(s) wil je instellen ?
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Pruik
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 10 jul 2006, 20:02

philippe.deleye schreef:
Pruik schreef:Hallo,

Ik heb ook een fritzbox 7140 achter de sagem hangen. De sagem wil ik enkel als modem gebruiken, de fritzbox voor al de rest.
FritzBox instellen als "PPPoE Client"
<knip>
Alles werkt, enkel voip geeft nog problemen. Het rare is dat ik gewoon kan bellen, ik hoor geen kiestoon en de mensen aan de andere kant ook niet, zij horen me wel en bij hun rinkelt de telefoon gewoon.
Settings op sagem :
Op de sagem is voip gedisabled, en de voip poorten staan op 5080. Klopt dit zo of moet dit standaard op 5060 blijven staan?
Als je FritzBox werkelijk een eigen PPPoE verbinding opbouwt, dan krijgt hij een apart (publiek) IP adres. In dit geval maakt het voor je FritzBox niets uit wat je allemaal in de Sagem hebt ingesteld. De Sagem heeft een ander IP en kan in geen enkele geval een invloed hebben op de FritzBox.
Het verschijnsel, wat je hierboven beschrijft, lijkt voor mij geen probleem te zijn met de Sagem instellingen, maar iets staat niet juist in je FritzBox ??
Welke provider(s) wil je instellen ?
Philippe.
Mijn provider van voip is 3starsnet.
Werkte sinds een jaar ofzo zonder problemen.
Met de nieuwe sagem modem ervoor, kreeg ik dan bovenstaande problemen.
Het klopt toch dat de voip op sagem disabled moet worden niet?
Anders weet inkomende sip info toch niet dat die tot de fritzbox moet gaan ?

Tom
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Pruik schreef: Mijn provider van voip is 3starsnet. Werkte sinds een jaar ofzo zonder problemen.
Met de nieuwe sagem modem ervoor, kreeg ik dan bovenstaande problemen.
Het klopt toch dat de voip op sagem disabled moet worden niet?
Anders weet inkomende sip info toch niet dat die tot de fritzbox moet gaan ?
Tom
Je schijnt het niet te begrijpen, misschien heb ik het niet goed uitgelegd.
Je hebt dus gezegd dat je FritzBox een eigen PPPoE verbinding opbouwt. Met andere woorden: je FritzBox heeft een eigen publiek IP, en ook je Sagem heeft een (ander) publiek IP.

Dan klopt het niet dat voip op sagem disabled moet worden niet: de inkomende SIP info weet natuurlijk wel dat die tot de fritzbox moet gaan, want de FritzBox heeft een eigen publiek IP. De Sagem zal niets doen met de inkomende sip gezien het voor een ander IP bestemd is.

De situatie zou natuurlijk volledig anders zijn, als je FritzBox gewoon als een "client" cahter de Sagem zou staan.

Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1007
Lid geworden op: 17 mei 2008, 16:59

Je moet in de Sagem de PPPoE interface op disabled zetten, en dan die gegevens in Fritz! instellen.
De Sagem zal dan onbereikbaar zijn voor je lokale netwerk.
Immers je kabeltje van Lan1 gaat naar Lan1 van de Sagem, de andere kan van je netwerk zit in de overige Fritz poorten.

Dus:

VDSL -> WAN Sagem (PPPoE off, Wlan off, Sip off etc) LAN1 (gele poort) -> Lan1 Fritz WLAN/LAN2~4) -> computers en ander spul dat je hebt bollen.
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
Pruik
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 10 jul 2006, 20:02

BasMSI schreef:Je moet in de Sagem de PPPoE interface op disabled zetten, en dan die gegevens in Fritz! instellen.
De Sagem zal dan onbereikbaar zijn voor je lokale netwerk.
Immers je kabeltje van Lan1 gaat naar Lan1 van de Sagem, de andere kan van je netwerk zit in de overige Fritz poorten.

Dus:

VDSL -> WAN Sagem (PPPoE off, Wlan off, Sip off etc) LAN1 (gele poort) -> Lan1 Fritz WLAN/LAN2~4) -> computers en ander spul dat je hebt bollen.
Zo stond & staat het inderdaad bij mij. Er was nog wat verwarring bij mij of de voip poorten op de sagem toch nog aangepast moesten worden, ook al stond voip disabled.
Eerste paar dagen leek het niet te lukken op deze manier, maar ondertussen is dit toch in orde gekomen.
bedankt voor de uitleg & hulp!
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

Zonet werd mijn lijn geactiveerd.
De opstelling is nr. 2 zoals in dit topic beschreven (bbox enkel modem) ?

Mijn downloadsnelheid ligt dan maar op een 8 Mbps ...
Als ik in de fritzbox manueel de waarden dwn en upstr invul bij "Configure the speed of your DSL line. These values are required to secure the prioritzation of the network devices." krijg ik wel een snelle downloadwaarde van > 18 MBs. Upload is wel maar 0.9 MBs.
Ik zal dit zomaar laten staan in de fritzbox.

Verder werken mijn voipaccounts niet, die staan niet actief ... ? :-(

Update: voipaccounts nog steeds niet geactiveerd, fritzbox al eens zonder stroom gezet, en ook bbox al gereset. Zonder resultaat.

In fritzbox log telephony staat er dit:
16.04.10 17:45:37 Registration of Internet number +xxxxxxxxxxxx failed. Reason for error: DNS error

16.04.10 17:44:09 Internet (telephony) connection cleared.

16.04.10 17:44:09 PPP Registration at Internet telephony provider failed. Authentication failed

16.04.10 17:44:09 Internet (telephony) connection cleared.

16.04.10 17:43:19 Registration of Internet number +xxxxxxxxxxx failed. Reason for error: DNS error


Login gegevens van voipprovider ook al eens opnieuw ingetikt ...
Wie weet er een oplossing ? :bang:
Laatst gewijzigd door fredo66 16 apr 2010, 18:00, in totaal 1 gewijzigd.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

zonet werd vdsl2 hier geactiveerd.
heb m'n FritzBox gekoppeld aan de b-box 2 volgens methode 2

alles oké

volgende stap is belgacomnummer porteren naar weepee, zal hier nu asap werk van maken

bedankt voor dit topic
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

fredo66 schreef:De opstelling is nr. 2 zoals in dit topic beschreven (bbox enkel modem) ?
Mijn downloadsnelheid ligt dan maar op een 8 Mbps ...
Als ik in de fritzbox manueel de waarden dwn en upstr invul bij "Configure the speed of your DSL line. These values are required to secure the prioritzation of the network devices." krijg ik wel een snelle downloadwaarde van > 18 MBs. Upload is wel maar 0.9 MBs.
Inderdaad, had ik niet vermeld in de originele topic, maar je moet in de FritzBox manueel jouw werkelijke snelheid instellen. Gezien de FritzBox geen eigen ADSL verbinding opbouwt, weet die de sync niet van de ADSL modem.
Voor een Generation is dit dus 20.000 / 1.500
Indien hier een lagere snelheid ingevuld staat, knijpt de router van de FritzBox de verbinding dicht ...
fredo66 schreef:Verder werken mijn voipaccounts niet, die staan niet actief ... ? :-(
In fritzbox log telephony staat er dit:
16.04.10 17:45:37 Registration of Internet number +xxxxxxxxxxxx failed. Reason for error: DNS error

Wie weet er een oplossing ? :bang:
Ben je wel 100pct zeker dat je FritzBox een PPPoE verbinding heeft ?
Een DNS error in de VOIP log duidt gewoonlijk op "geen internetverbinding"
Kijk eens op het hoodfmenu of je FritzBox wel degelijk een extern IP gekregen heeft.

Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

philippe.deleye schreef:
fredo66 schreef:Verder werken mijn voipaccounts niet, die staan niet actief ... ? :-(
In fritzbox log telephony staat er dit:
16.04.10 17:45:37 Registration of Internet number +xxxxxxxxxxxx failed. Reason for error: DNS error

Wie weet er een oplossing ? :bang:
Ben je wel 100pct zeker dat je FritzBox een PPPoE verbinding heeft ?
Een DNS error in de VOIP log duidt gewoonlijk op "geen internetverbinding"
Kijk eens op het hoodfmenu of je FritzBox wel degelijk een extern IP gekregen heeft.

Philippe.
Op hoofdmenu staat er als ip 81.247.xxx.xx Is dat een extern of intern ip nr ?
Voor alle duidelijkheid, internet werkt dus, enkel voor mijn voipaccounts werkt het niet.
Ook op hoofdscherm staat er dus bv weepee, no internet connection

Op account internetscherm volgende opties ingesteld:
Line
Internet connection via LAN 1
Operating mode
Establish own Internet connection (NAT router with PPPoE or IP)

Account information
Account information required (PPPoE)
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

Het is dan toch in orde gekomen. Een volledige reset naar de factory settings en volledig herinvullen van (dezelfde) gegevens als voorheen doet het nu wel werken.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

ik merk dat sinds overgang naar vdsl2 de kwaliteit van de inkomende gesprekken precies wat minder is... beetje vreemd want die lopen op dit moment nog via de belgacomlijn

de LAN1 van de FritzBox is aangesloten op de Bbox2 LAN poort
op de DSL/TEL van FritzBox zit zo een kabeltje dat zich aan het eind opsplitst in 2 delen, ik heb het zwarte rechtstreeks verbonden met de TEL , het andere heb ik niet aangesloten - is dit correct? of zou ik beter een ordinaire telefoonkabel gebruiken om die DSL/TEL te verbinden met de TEL?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

xenne schreef: op de DSL/TEL van FritzBox zit zo een kabeltje dat zich aan het eind opsplitst in 2 delen, ik heb het zwarte rechtstreeks verbonden met de TEL , het andere heb ik niet aangesloten - is dit correct? of zou ik beter een ordinaire telefoonkabel gebruiken om die DSL/TEL te verbinden met de TEL?
- Als je de originele Y-kabel gebruikt, dan is inderdaad het zwarte einde voor telefoon, maar pas op, dit is een gecombineerde ISDN/analoog kabel, waarbij:
pin 3, 4, 5 en 6 gebruikt worden voor ISDN
pin 1+8 voor analoog
Je moet er dus voor zorgen dat het Belgacom analage telefoosignaal (na de splitter) binnenkomt op pin 1+8 (de 2 buitenste pinnen van de zwarte RJ45 stekker)
- Je hoeft die kabel niet te gebruiken, en je kan de telefoonlijn rechstreeks aansluiten op de TEL/DSL ingang van de FritzBox. Maar .... dan moet het signaal binnenkomen op 3+6 (en niet op de middelste 4+5 gezien deze gebruikt worden voor DSL.
zie tekening in bijlage.

De beste oplossing is zelf een kabeltje te maken, met:
- aan de ene kant een RJ11 (waar de 2 middelste pinnen gebruikt worden), en
- aan de andere kant een RJ45 (waar je kontakt 3 en 6 gebruikt).

Philippe.
Bijlagen
belegung_y_kabel.jpg
(74.88 KiB) 24 keer gedownload
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

oké Philippe, bedankt voor de grondige info....

ik ga het dan maar zo laten zoals het is, tenslotte werkt het, hoor wel wat meer gekraak dan vroeger....
en dit is maar een tijdelijke situatie, daar ik de belgacom telefoonlijn zou opzeggen en de inkomende telefoons via weepee zou laten gaan, ik veronderstel dat er dan niets meer moet worden aangesloten op DSL/TEL?

mvg,
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Inderdaad ...
Je kan in de FRitzBox ingeven dat er geen vaste telefoon meer is. Dan gaat alles over VOIP (geen fallback via vaste telefoon).
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1007
Lid geworden op: 17 mei 2008, 16:59

philippe.deleye schreef:Inderdaad ...
Je kan in de FRitzBox ingeven dat er geen vaste telefoon meer is. Dan gaat alles over VOIP (geen fallback via vaste telefoon).
Philippe.
Op voorwaarde dat je een van de laatste firmwares hebt, want niet allen hebben dit.
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

Via lan heb ik nu een download snelheid van meer dan 18 MBs maar als ik de wifi verbinding gebruik van de fritzbox 7140 haal ik maar een goeie 6 MBs (dat was ook ongeveer de snelheid toen ik in de fritzbox geen manuele maximum snelheidswaarden ingaf ...).

Moet je dus voor de wlan functie ook die manuele waarden ergens invullen of valt er gewoon weg niets aan te doen om die wlan snelheid op te trekken ?
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

fredo66 schreef:Via lan heb ik nu een download snelheid van meer dan 18 MBs maar als ik de wifi verbinding gebruik van de fritzbox 7140 haal ik maar een goeie 6 MBs (dat was ook ongeveer de snelheid toen ik in de fritzbox geen manuele maximum snelheidswaarden ingaf ...).
Moet je dus voor de wlan functie ook die manuele waarden ergens invullen of valt er gewoon weg niets aan te doen om die wlan snelheid op te trekken ?
Ik vrees dat daar inderdaad niets aan te doen is (toch niet met instellingen in de fritzbox). Je hebt blijkbaar een ongunstige WLAN verbinding ...
In een andere topic (het ging over de BBox) heef iemand aangegeven dat hij zijn WLAN snelheid aanzienkijk verbeter dheeft door de MTU aan te passen ???
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

fredo66 schreef:Via lan heb ik nu een download snelheid van meer dan 18 MBs maar als ik de wifi verbinding gebruik van de fritzbox 7140 haal ik maar een goeie 6 MBs (dat was ook ongeveer de snelheid toen ik in de fritzbox geen manuele maximum snelheidswaarden ingaf ...).

Moet je dus voor de wlan functie ook die manuele waarden ergens invullen of valt er gewoon weg niets aan te doen om die wlan snelheid op te trekken ?
raar... precies dezelfde configuratie hier, en ik haal de max snelheid via wifi van de fritzbox 7140. heb draadloos van de bbox afgezet
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

ja, ik begrijp het ook niet goed. Het windows wifi icoon toont een verbindingssnelheid van meestal 54 Mbps met een 'uitstekend signaal'.

Downloadsnelheid op speedtest.net steeds tss de 5 en 6 MBps ipv 17 tot 18 via lan.

Zonet ook eens wifi verschillende kanalen getest echter zonder merkbare verbetering, terug maar op automatisch gezet.

Op de Bbox staat mijn wlan ook af.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

philippe.deleye schreef: - alle VOIP instellingen (voip-in en voip-out providers) gebeuren in je FritzBox.
nog een vraagje ivm instellingen voip providers.... ik heb voorlopig nog een discoverylijn... heb altijd gebeld met voipbuster, maar aangezien m'n belwaarde ongeveer volledig op was heb ik een account geopend bij justvoip, nu had ik het volgende probleem/vraagstelling... bij Internet Telephony stond er enkel dat account van voipbuster... ik heb toen justvoip toegevoegd. ik bleef bellen met voipbuster - omdat dat van boven stond? via de prefix *122# lukte het wel om te bellen met justvoip. toen heb ik de voipbuster account gedisabled - gevolg : ik bleek gebeld te hebben met de discoverylijn - Use fixed-line substitute connection staat nochtans uitgevinkt. toen heb ik de voipbuster account gewist, justvoip staat er nu als enige in en dat werkt. is het zo dat steeds de bovenste account gebruikt wordt? en met het oog op de toekomst, als ik dan m'n nummer zou overdragen naar weepee - hoe moet je dat instellen als uitgaande voip provider, terwijl je bv met justvoip wil blijven bellen?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

Uitgaand bellen kan je instellen bij de settings van ieder fysiek telefoontoestel dat je ingeplugd hebt op de telefooningangen. Heb je er bv. 2 dan moet je bij beiden in de instellingen opgeven wat hun 'standaard'uitbel provider is. Je kan dus bv kiezen om met de gewone telefoon standaard te bellen met BGC en met je draadloze telefoon als je die zou hebben via een voipprovider. Maar meestal kiest er voor om op alle toestellen via een voipprovider uit te bellen (je voipaccounts moeten natuurlijk eerst toegevoegd zijn want anders kan je er geen selecteren in de settings van je telefoontoestellen).
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

oké, bedankt - dat was niet moeilijk

en met het oog op de toekomst, als ik dan m'n nummer zou overdragen naar weepee - hoe moet je dat instellen als inkomende voip provider?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

xenne schreef:oké, bedankt - dat was niet moeilijk
en met het oog op de toekomst, als ik dan m'n nummer zou overdragen naar weepee - hoe moet je dat instellen als inkomende voip provider?
Je kan bij ieder toestel instellen op welk binnenkomend(e) nummer(s) het toestel moet bellen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

fredo66 schreef:Uitgaand bellen kan je instellen bij de settings van ieder fysiek telefoontoestel dat je ingeplugd hebt op de telefooningangen. Heb je er bv. 2 dan moet je bij beiden in de instellingen opgeven wat hun 'standaard'uitbel provider is. Je kan dus bv kiezen om met de gewone telefoon standaard te bellen met BGC en met je draadloze telefoon als je die zou hebben via een voipprovider.
Dit is één van de mogelijkheden bij het kiezen van met welke lijn er uitgebeld moet worden ...
1) je kan dit inderdaad instellen bij de eigenschappen van ieder analoog toestel (niet van ieder "fysiek" telefoontoestel). Voor aangesloten ISDN toestellen wordt de keuze van uitgaande lijn bepaald door de MSN die ingesteld wordt op het ISDN toestel.
2) Dialing Rules (Wahlregeln). Door het instellen van dialing rules wordt de bovengenoemde regel overschreven. Je kan bijvoorbeeld instellen dat alle nummers beginnend met "0" via voip provider nr 1 gaan, alle nummers beginnend met "1" (vb 112, 1200, 1207 enz) en beginnend met "0800" via de discovery line, alle nummers beginnend met "04" via VOIP provider 2 enzovoort.
Je kan zelfs je éne JustVoip account 2 keer instellen: op lijn 1 met je vast nummer als CLIP, op lijn 2 met je GSM nummer als CLIP. Als je dan naar een andere GSM belt, wordt jouw GSM nummer meegestuurd.
3) Via de kode *121#, *122# enz... kan je ook bepalen met welke lijn je uitbelt. De kode overschrijft beide bovengenoemde regels.

Dus de volgorde is: uitgaande lijn bepaald door de telefoonsettings, tenzij overruled door een dialing rule, tenzij overruled door de dialing prefix.

Philippe
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

philippe.deleye schreef:
xenne schreef:en met het oog op de toekomst, als ik dan m'n nummer zou overdragen naar weepee - hoe moet je dat instellen als inkomende voip provider?
Je kan bij ieder toestel instellen op welk binnenkomend(e) nummer(s) het toestel moet bellen.
ik veronderstel dat het hier gaat over de rubriek Fixed-line Network? voorlopig moet ik daar kiezen voor analoog of isdn, op mijn type fritzbox is het blijkbaar niet mogelijk te selecteren dat er geen vaste lijn is - ik zal wellicht een volledige reset moeten doen om beide vakjes leeg te krijgen, zoals hier vroeger al beschreven werd. maar is dat dan voldoende om opgebeld te worden, moet ik nergers de weepee account gegevens ingeven?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

xenne schreef: ik veronderstel dat het hier gaat over de rubriek Fixed-line Network? voorlopig moet ik daar kiezen voor analoog of isdn, op mijn type fritzbox is het blijkbaar niet mogelijk te selecteren dat er geen vaste lijn is - ik zal wellicht een volledige reset moeten doen om beide vakjes leeg te krijgen, zoals hier vroeger al beschreven werd. maar is dat dan voldoende om opgebeld te worden, moet ik nergers de weepee account gegevens ingeven?
Welk type FritzBox heb je dan ?
- In mijn Box (7170, duits) kan je onder Telefoniegeräte > Festnetz de tik wegnemen bin "Festnetz Aktiv" als je geen vaste lijn hebt.
- Ik kan bij Internettelefonie > Advanced d tik wegnemen bij "Festnetz Ersatzverbindung verwenden
Probeer gewoon bij analoog of ISDN de nummers leeg te maken.
Maar eigenlijk hoeft het niet: als je geen vaste lijn meer hebt, kan je er ook geen meer gebruiken ;)

Wat betreft WeePee:
Ja natuurlijk, het spreekt vanzelf dat je de WeePee account moet instellen onder Internettelefonoe als een extra VOIP lijn ....

Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

de 7140 heb ik hier staan. zelfde als fredo blijkbaar

enfin, ik ga de portering afwachten, zou voor 3 mei zijn, dan zie ik wel verder - alvast bedankt :!:
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

xenne schreef:
fredo66 schreef:Via lan heb ik nu een download snelheid van meer dan 18 MBs maar als ik de wifi verbinding gebruik van de fritzbox 7140 haal ik maar een goeie 6 MBs (dat was ook ongeveer de snelheid toen ik in de fritzbox geen manuele maximum snelheidswaarden ingaf ...).

Moet je dus voor de wlan functie ook die manuele waarden ergens invullen of valt er gewoon weg niets aan te doen om die wlan snelheid op te trekken ?
raar... precies dezelfde configuratie hier, en ik haal de max snelheid via wifi van de fritzbox 7140. heb draadloos van de bbox afgezet
Ik heb nog eens uitgebreid getest en van alles geprobeerd maar niets bracht verandering in die snelheidskloof tss lan en wlan ...
Wifi verbinding zonder versleuteling, ook eens de wifi van de bbox genomen en de fritzbox afgekoppeld: ongeveer zelfde snelheid (tss de 6 en 7). Driver wlannetwerkkaart eens vernieuwd, hielp niet.

Enfin, het ligt dus waarschijnlijk niet aan de fritzbox, ook niet aan de bbox maar wel aan mijn netbook ... ? Dat is een eeepc 1000h onder win xp home.
Ik ga later eens testen met een andere laptop van het werk om heel zeker te zijn dat de oplossing bij de laptop ligt ...
Laatst gewijzigd door fredo66 26 apr 2010, 13:19, in totaal 1 gewijzigd.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

hmm... sinds ik aan die nummers heb zitten prutsen soms een raar fenomeen.... namelijk dat ik geen kiestoon hoor.... ik heb nog steeds de discoverylijn.... als ik dan een nummer vorm belt hij blijkbaar wel aan andere kant, maar ik hoor niets. als ik dan bv 1919 vorm (een nummer dat toegewezen is om met vaste lijn te bellen), is de kiestoon plots terug. om het echt op te lossen moet ik de Fritzbox fkes zonder spanning zetten..... ik ga er nu niet van wakker liggen omdat ik over paar dagen toch de discoverylijn kwijt ben, hoop dat ik dergelijk ongemakken niet meer zal voorhebben. wel raar dat dit probleem plots opduikt, Fritzbox staat hier al bijna 2 jaar, probleem doet zich voor sinds ik van voipbuster naar justvoip geswitcht ben, maar dat zal er wel niets mee te maken hebben, zeker?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Zoals je zelf zegt, je hebt zitten "prutsen" ... en dan gebeurt wel eens dat een en andere niet meer werkt ;).
Wat bedoel je met "de kiestoon komt plots terug" als je naar 1919 belt ? Als je een nr belt hoor je toch nooit een kietsoon nadat je het nummer vormt (misschien wel een beltoon of een bezettoon ??

Gezien jouw situatie binnenkort volledig verandert (opzeg vaste lijn, portatie naar Weepee) zou ik je aanraden om de Box volledig te resetten naar de factory settings (via telefoonkode #991*15901590*) en dan volledig vanaf nul alles opnieuw instellen.
Roep maar als je hulp nodig hebt, of kom eens af met je FritzBox (Afsnee-Waregem is maar 25 minuutjes rijden ;))
Groeten
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

philippe.deleye schreef:Zoals je zelf zegt, je hebt zitten "prutsen" ... en dan gebeurt wel eens dat een en andere niet meer werkt ;).
maar ik weet wel niet wat ik fout gedaan zou kunnen hebben.... ondertussen heb ik het probleem wel niet meer voorgehad. ik heb wel alle internetnummers terug verwijderd, behalve één - die van justvoip.... misschien moet ik wachten met de weepee account in te geven totdat de portatie afgerond is?
Wat bedoel je met "de kiestoon komt plots terug" als je naar 1919 belt ? Als je een nr belt hoor je toch nooit een kietsoon nadat je het nummer vormt (misschien wel een beltoon of een bezettoon ??
ik pak de telefoon op... hoor geen kiestoon/tuut... ik vorm 1919 - daar is de kiestoon terug, maar het belt niet. als ik dan nog eens 1919 vorm krijg ik verbinding met de dienst Laatste gemiste oproep
Gezien jouw situatie binnenkort volledig verandert (opzeg vaste lijn, portatie naar Weepee) zou ik je aanraden om de Box volledig te resetten naar de factory settings (via telefoonkode #991*15901590*) en dan volledig vanaf nul alles opnieuw instellen.
ja, die volledige reset zal ik sowieso moeten doen om de Fritzbox wijs te maken dat er geen vaste lijn meer is. bedankt voor de code, die zal nog goed van pas komen. maar ik ga er wel mee wachten tot de portatie afgerond is
Roep maar als je hulp nodig hebt, of kom eens af met je FritzBox (Afsnee-Waregem is maar 25 minuutjes rijden ;))
bedankt voor het aanbod :beerchug: het zal niet mankeren :wink:
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

xenne schreef: ik heb wel alle internetnummers terug verwijderd, behalve één - die van justvoip.... misschien moet ik wachten met de weepee account in te geven totdat de portatie afgerond is?
Dat zou ik niet doen. Voeg gerust nu al jouw WeePee account toe. Je kan het dan al testen ...
Van zodra je nummer geporteerd wordt, komen de oproepen dan binnen via deze Voip lijn (je zal het verschil misschien niet eens merken).
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

dat dacht ik dus ook Philippe, maar toen kreeg ik die problemen met geen kiestoon... op moment van portatie zal ik sowieso een harde reset moeten doen om te Fritzbox wijs te maken dat er geen vaste lijn meer is? want momenteel ben ik verplicht in de rubriek Fixed Line Network te kiezen voor ISDN line of ADSL line, kan ze niet beide uitvinken, volgens fredo zou dat na een harde reset wél moeten gaan.

ivm de naadloze overgang bij portatie, je moet de Fritzbox toch altijd leren dat er geen vaste lijn meer is? of doen sommige boxen dat automatisch?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

xenne schreef:ivm de naadloze overgang bij portatie, je moet de Fritzbox toch altijd leren dat er geen vaste lijn meer is? of doen sommige boxen dat automatisch?
Het "leren" aan de FritzBox dat er geen vaste lijn meer is, heeft alleen invloed op uitgaande gesprekken. Sommige kiesregels (vb hulpdiensten) gebruiken altijd de vaste lijn om uit te bellen, en dat kan je alleen verhinderen door de FritzBox in te stellen op "zonder vaste lijn"
Voor wat betreft de inkomende gesprekken speelt dit geen rol. Als er geen vaste lijn meer is, dan komen er gewoon geen binnenkomende gesprekken meer aan op de vaste lijn. Of de FritzBox dat nu weet of niet maakt geen verschil. Vandaar dat de overgang naadloos kan gebeuren, en je na de overgang de tijd hebt om alles correct in te stellen.
Het feit van geen kiestoon, kan te wijten zijn dat je de lijn, waarop de analoge telefoon aangesloten is (FON1, FON2 ...) niet het juiste nummer hebt toegekend. Geef aan deze lijn het nummer van jouw Justvoip account mee (waarschijnlijk VOIP lijn nr 1) en je zal een kiestoon krijgen. Je zal dan - default - uitbellen via JustVoip, tenzij de kiesregels dit overrulen.

Tracht ook ervoor te zorgen dat er geen 2 lijnen hetzelfde telefoonnummer hebben.
vb: vaste lijn = 092221234
JustVoip = 003292221234 (enige formaat dat geldig is om de CLIP te laten werken)
WeePee = 3292221234
Op die manier kent de FritzBox (en jij) het onderscheid tussen de lijnen.

Ph.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

okay Philippe, dat laatste kan mogelijk een probleem geweest zijn --- zal Weepee account eens terug ingeven en zien wat het geeft.... bedankt voor de uitgebreide info, ik begin er iets van te snappen :wink: ....

mvg,
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

gisteren dus de portatie van m'n vaste lijn naar weepee... ondanks dat ik op het weepee document vermeld had bij de portatie internet & tv op de lijn te laten werd dit toch vergeten door belgacom, maar daarover elders meer. eigenlijk heb ik in de FritzBox niets meer moeten wijzigen, alles is blijven werken met de instellingen van voorheen. één zaakje.... nu zou weepee naar het schijnt gratis nummerherkenning aanbieden? via de website van weepee kan ik inderdaad zien welke nummers er mij gebeld hebben. en ook in de logs van de Fritzbox staan de inkomende nummers (vroeger niet). nu vraag ik me af of ik die nummers ook op m'n telefoon kan doen verschijnen? ik heb hier een Siemens C47H die normaal nummerweergave zou moeten ondersteunen? voorlopig verschijnt er enkel Extern op als ik een oproep krijg -
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

xenne schreef: nu vraag ik me af of ik die nummers ook op m'n telefoon kan doen verschijnen? ik heb hier een Siemens C47H die normaal nummerweergave zou moeten ondersteunen? voorlopig verschijnt er enkel Extern op als ik een oproep krijg.-
Ja, natuurlijk wel. Zowel analoge toestellen als ISDN toestellen aangesloten op de FritzBox moeten het nummer weergeven.
Als je nog een tweede telefoon liggen hebt, sluit die dan aan op de FON2 poort, en bel van hieruit je Siemens (**1). Op de Siemens moet het nummer van dit toestel verschijnen (**2)
Als het niet werkt dan zijn er 3 mogelijkheden
* CLIP is niet actief in de FritzBox
* CLIP is niet acief op de Siemens
* CLIP is actief, maar op het verkeerde protocol (FSK in plaats van DTMF)

Let wel dat je de telefoon eerst tenminste één keer laat bellen. Bij analoge toestellen wordt de nummerweergave doorgestuurd tijdens de pauze tussen het eerste en het tweede belsignaal. Het ééste belsignaal zorgt ervoor dat de Siemens begrijpt dat er een telefoontje aankomt, en zich klaarmaakt om die CLIP code te ontvangen. Dan ontvangt hij de info en laat deze zien vanaf het tweede belsignaal.

De FritzBox stuurt een volledige CLIP info uit, dat wil zeggen
- nummer van de oproeper
- naam van de oproeper (indien de naam in het telefoonboek van de FritzBox staat)
- datum en uur van de oproep (hiermee wordt ook de klok van de Siemens juist gezet)

Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”