Wifi probleem

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Byteraver
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 mei 2009, 23:08

Sinds enkele dagen ben ik overgestapt van Dommel naar Telenet met diamondshake+ abo (wireless).
Vandaag heb ik mij een wireless usb stickje aangeschaft van ICIDU en met de laatste win7 drivers geupdate. Wat blijkt nu dat tijdens het surfen ik volgende snelheid haal:
Afbeelding

en na ongeveer 4 min:
Afbeelding

Alle mogelijke kanalen (1-6-11) heb ik al geprobeerd maar zonder resultaat. Hebben jullie soms enig idee wat hiervan de oorzaak kan zijn???
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Wat is de signaalkwaliteit ?
Byteraver
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 mei 2009, 23:08

De kwaliteit is goed, de telenetmodem staat in dezelfde ruimte zonder muren. Pc is er zo'n 7m van verwijderd... :?
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

euhm moet je niks omschakelen ? toen ik van scarlet (ook adsl) naar telenet ging moest ik iets verzetten aan mijn philips
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
cavecat
Pro Member
Pro Member
Berichten: 336
Lid geworden op: 05 jan 2004, 18:19
Locatie: Eiverbeu
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

Zo'n USB stickje kan onvoorspelbare resultaten geven , je kan beter een PCI kaartje kopen om in je PC te steken (als het een desktop is)
Floris Bakker for president!
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

proximusboyke schreef:euhm moet je niks omschakelen ? toen ik van scarlet (ook adsl) naar telenet ging moest ik iets verzetten aan mijn philips
Nee, wireless is wireless... in dezelfde kamer zou het dus zeker prima moeten werken.

Zoals cavecat al schreef zijn zo'n sticks niet echt goed... beste is een UTP kabel... maar ken je niemand anders met een laptop om eens te proberen ?
Byteraver
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 mei 2009, 23:08

Met de Wii even geprobeerd om wireless te surfen en dat lukt op zo'n 4Mbit. Ik ga binnenkort Devolo adapters aanschaffen, dan ben ik van de wireless zooi af. Nooit echt een fan geweest...maar voor die ene euro was het toch het proberen waard. De USB stick breng ik wel terug naar de shop.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Byteraver schreef:Ik ga binnenkort Devolo adapters aanschaffen, dan ben ik van de wireless zooi af. Nooit echt een fan geweest...
Brrr... het ene kwaad vervangen door het andere kwaad... ook geen fan van dus !
cavecat
Pro Member
Pro Member
Berichten: 336
Lid geworden op: 05 jan 2004, 18:19
Locatie: Eiverbeu
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

Die Powerlines zijn ook niet echt altijd de oplossing , die kennen evengoed problemen.
Koop zeker niet de goedkoopste ... de aangegeven max snelheden zijn met een pallet zout te nemen , om toch nog iets over te houden qua speed moet je voor de duurdere reeksen gaan.

Als je een goed en degelijk PCI WiFi kaartje in je PC vijst (dat is geen rocketscience , je kan dat makkelijk zelf doen) en dan eventueel het kanaal van je WiFi ontvanger verzet (indien nodig) , zou je een redelijk goeie verbinding moeten hebben.

Is het zo'n door TN geleverd Accesspointje ? Dan zal die vermoedelijk gewoon op het standaard kanaal staan van die D-Linkjes ... nl : Kanaal 6
Als je in de buurt nog wat Telenetters hebt , dan staan die elkaar gewoon lekker te storen.
Het enige moeilijke is dat je je PC even op een vast adres moet zetten om in de configuratie van dat accesspoint te kunnen ,
Floris Bakker for president!
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”