Dommel nieuwsgroepen

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
spookie2005
Starter Plus
Starter Plus

Hallo,

Blijkbaar staat mijn vorig onderwerp op gesloten,hoe dat komt weet ik niet,maar kom...Ik heb dus alle gegevens ingevoerd bij de nieuwsgroepen,kan het zijn dat ik nu gewoon geen verbinding kan maken en gewoon later nog eens moet proberen?Ik krijg berichten als "failed to connect" time out en dergelijke...
Bedankt voor de tips...
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

nieuwsgroepen zijn up & running, check uw login gegeven eens
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
spookie2005
Starter Plus
Starter Plus

Gegevens zijn toch:

gebruikersnaam : [email protected]
paswoord: xxxxxxxx
poortnummer: 119
geen ssl
verbindingen:tss 2-12
tijdslimiet staat op 120s
je hebt nog : aktief-reserve server-ssl-optioneel waarvan hier alleen aktief aan staat,anders werkt die server niet :-)

Ik gebruik SABnzbd+
ReLoad
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 4 keer

is het niet dslxxxxx@schedom in plaats van [email protected].
xenne
Elite Poster
Elite Poster

ReLoad schreef:is het niet dslxxxxx@schedom in plaats van [email protected].
nee, adsl login is zonder de be... maar om in te loggen op de nieuwsgroepen moet de be erbij

dubbelcheck eens uw paswoord, misschien verwarring I en l ofzo
spookie2005
Starter Plus
Starter Plus

Had gekund,maar geen resultaat...

Blijkbaar zou ik al wat gedownload hebben zie ik net,maar ik weet niet of dat ik toen dezelfde gegevens heb ingevuld als nu :-(
xenne
Elite Poster
Elite Poster

één of andere virusscanner/firewall die toegang blokkeert?
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Klinkt telnet je bekend in de oren of spreek ik chinees voor jouw?

(je kan altijd eens met telnet proberen een verbinding te maken naar de nieuwsserver op poort 119, dan kan je normaal zonder login merken of je de server kan bereiken)

Een kameraad heeft ook iets vreemd voor met z'n nieuwsserver, soms kan hij niet verbinden, als hij een paar keer diconnect doet tot hij een ander ip heeft lukt het.
Geen idee waarom het niet van de eerste keer lukt hoor.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Pater Dada
Starter
Starter

adsl-login:........... xxxxxxxx@schedom
adsl-pass:............ xxxxxxp
news-server:.......... news.dommel.be
news-login:........... [email protected]
news-pass:............ xxxxxxx

Wanneer dommel mijn account gegevens had gestuurd was er een verschil tussen het password van adsl login en newsserver login.
Probeer met het password van je adsl, bij mij met de "p" erbij en het werkte dan.
Vergeet inderdaad niet je firewall toestemming te geven en/of je router the portforwarden.
ChelloExtremer
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 30 keer

Siemens modem? Zet die firewall wat lager ...
spookie2005
Starter Plus
Starter Plus

Bedankt,ik ga het allemaal eens checken!
spookie2005
Starter Plus
Starter Plus

1 ding alvast:Ik geen geen afzonderlijk adsl-login & pass,slechts een adsl nummer...

Volgende bedenking:

Het is mij opgevallen dat er weer zou gedownload zijn.Mij lijkt het dan dat de toegang dus af en toe mogelijk is dus moet ik ergens gaan kijken hoe het komt dat die poort 119 slechts af en toe toegankelijk is en hoe die helemaal toegankelijk maken:Port forwarden,ahum,hoe doe ik dat? :oops:
spookie2005
Starter Plus
Starter Plus

Inderdaad:Siemens modem Gigaset sx762
honda4life
Elite Poster
Elite Poster

honda4life schreef:Klinkt telnet je bekend in de oren of spreek ik chinees voor jouw?

(je kan altijd eens met telnet proberen een verbinding te maken naar de nieuwsserver op poort 119, dan kan je normaal zonder login merken of je de server kan bereiken)

Een kameraad heeft ook iets vreemd voor met z'n nieuwsserver, soms kan hij niet verbinden, als hij een paar keer diconnect doet tot hij een ander ip heeft lukt het.
AL geprobeerd voor die telnet?
Dan weet je zeker dat je connectie slaagt, komt geen login bij kijken, maar dan kan je al uitsluiten dat het je verbinding is.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Kokki
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 2 keer

Wat voor abo heb je bij Dommel? Ben je zeker dat je een abo hebt met toegang tot nieuwsgroepen, want niet alle abo's hebben dat. Spijtig genoeg.
spookie2005
Starter Plus
Starter Plus

Euh neen,ik heb die telnet nog niet geprobeerd,ik ben er een beetje onwennig mee,kan je me wat helpen?Instructies uitvoeren zou moeten gaan :-)

Dommel Cityconnect de gewone,dus geen light of plus of iets dergelijks,nu is dat,denk ik vervangen door Cityline maar contract is contract dus heb ik nog steeds een cityconnect.Waar kan je dat trouwens vinden of je toegang hebt tot nieuwsgroepen bij Dommel?
rmag
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 25 keer

honda4life schreef:Ben je zeker dat je een abo hebt met toegang tot nieuwsgroepen, want niet alle abo's hebben dat. Spijtig genoeg.
welk abo heeft dan geen access?
Kokki
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 2 keer

De goedkoopste: de netconnect start en de cityconnect lite. Ik denk dat ook de netconnect lite geen toegang heeft, maar daar vind ik geen info meer over.
honda4life
Elite Poster
Elite Poster

rmag schreef:
honda4life schreef:Ben je zeker dat je een abo hebt met toegang tot nieuwsgroepen, want niet alle abo's hebben dat. Spijtig genoeg.
welk abo heeft dan geen access?
je quote de verkeerde, ik was zo al aan het denken, heb ik dat nu gezegd :s
ChelloExtremer
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 30 keer

zet de siemens firewall eens af en zie of het dan werkt.
Login op siemens modem via web interface ... ga naar "Geavanceerde instellingen", dan "Internet" en dan "Firewall".
spookie2005
Starter Plus
Starter Plus

In plaats van "Failed to connect - Timeout" nu "Authentication failed" zonder firewall...
honda4life
Elite Poster
Elite Poster

dan heb je volgens mij nog een foutje met de login hoor
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

honda4life schreef:dan heb je volgens mij nog een foutje met de login hoor
probeer sabnzbd+ eens, bij de installatie kun je je connectie testen.

btw: Bestanden van +400dagen moeten hier bijna altijd gerepareerd worden, idem voor deze van +500d.

Als je die modem wilt uitsluiten kun je mss een virtual machine van pfsense gebruiken (pppoe)-alles in bridge.
spookie2005
Starter Plus
Starter Plus

probeer sabnzbd+ eens, bij de installatie kun je je connectie testen.

Het is eigenlijk sabnzb+ wat ik gebruik...Het is eigenlijk zo dat ik mijn connectie test,vandaar die "Time-out" ...
spookie2005
Starter Plus
Starter Plus

Ik heb ook Gdata staan als beveiliging maar normaal gezien heeft sabnzbd "toestemming" als ik het goed heb gezien...
xenne
Elite Poster
Elite Poster

welk antivirus programma gebruik je? ik weet dat er problemen zijn met panda
spookie2005
Starter Plus
Starter Plus

Gdata Total care:Antvirus + Firewall en dergelijke..Ik heb het gevoel dat hij af en toe download,maar dat het maar af en toe is vind ik nogal vreemd?Van een film van een paar dagen heb ik al ong 700 Mb gedownload volgens SAB,ik zou daar toch iets van moeten zien,dat hij download?Of ligt dat af en toe stil?
xenne
Elite Poster
Elite Poster

spookie2005 schreef:Gdata Total care:Antvirus + Firewall en dergelijke..Ik heb het gevoel dat hij af en toe download,maar dat het maar af en toe is vind ik nogal vreemd?Van een film van een paar dagen heb ik al ong 700 Mb gedownload volgens SAB,ik zou daar toch iets van moeten zien,dat hij download?Of ligt dat af en toe stil?
normaal gaat dat vrij vlot - ik zou eens proberen met die Gdata Total care totaal uit te schakelen, heb vroeger hetzelfde fenomeen gehad met panda
spookie2005
Starter Plus
Starter Plus

xenne schreef:
spookie2005 schreef:Gdata Total care:Antvirus + Firewall en dergelijke..Ik heb het gevoel dat hij af en toe download,maar dat het maar af en toe is vind ik nogal vreemd?Van een film van een paar dagen heb ik al ong 700 Mb gedownload volgens SAB,ik zou daar toch iets van moeten zien,dat hij download?Of ligt dat af en toe stil?
normaal gaat dat vrij vlot - ik zou eens proberen met die Gdata Total care totaal uit te schakelen, heb vroeger hetzelfde fenomeen gehad met panda
Ik heb het eens uitgeschakeld,voor zover dat kan,en toch geen verschil...Nu, ik dacht dat er al gedownload was,maar ik vind er nergens resultaat van...Waarschijnlijk dus niets gedownload en dat lijkt mij ook het juiste...Ik heb SAb ook eens gebruikt via Linux zonder firewall en antivirus en daar kan ik ook geen connectie maken...Zou het dan misschien echt niet lukken?
spookie2005
Starter Plus
Starter Plus

honda4life schreef:
honda4life schreef:Klinkt telnet je bekend in de oren of spreek ik chinees voor jouw?

AL geprobeerd voor die telnet?
Dan weet je zeker dat je connectie slaagt, komt geen login bij kijken, maar dan kan je al uitsluiten dat het je verbinding is.
Ik heb eens opgezocht hoe te telnet-en en ben gekomen tot het volgende commando:telnet news.dommel.be 119...Het resultaat is dat het commandoscherm afsluit zonder enig bericht waar telnet pop.dommel.be 110 bv OK,hello there zegt,dus misschien toch een beveiligingsprobleem op de pc zelf onder de naam van GDAta Total Care (antivirus & firewall)?
spookie2005
Starter Plus
Starter Plus

Volgens Dommel zelf zouden mijn nieuwsgroep gegevens juist zijn,zouden getest zijn en heb ik zeker toegang tot de nieuwsgroepen...
spookie2005
Starter Plus
Starter Plus

Ik heb de help eens gelezen van telnet en ben tot een commando gekomen waarbij ik dus geen verbinding kon maken met news.dommel.be 119
honda4life
Elite Poster
Elite Poster

Vreemd, heb je al eens getest wanneer je eerst je commandprompt uitvoert, en dan pas telnet typt?
(in het zoekvenster of uitvoeren cmd typen)

Edit;
Ik krijg hoe dan ook een welcome.... op de server
spookie2005
Starter Plus
Starter Plus

Ik krijg hoe dan ook een welcome.... op de server

Ik dus niet :-( connection timed out,nu net in Linux gedaan zonder GDATA (=Windows software uiteraard)maw dus zonder firewall en antivirus...Nog eens modem checken?
spookie2005
Starter Plus
Starter Plus

Blijkbaar moet ik toch iets proberen te doen met de firewall van mijn modem,want als ik die afzet lukt het in Linux zonder GData!
spookie2005
Starter Plus
Starter Plus

Hallo,

Ik ben nu practisch bijna 100% zeker dat het de firewall van de modem is die dat verkeer tegenhield,wat kan ik doen dat hij toch nieuwsgroepen doorlaat maar toch aan staat...Ik heb iets gelezen van port-forwarding:Over welke poorten gaat dat dan?
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

spookie2005 schreef:Hallo,

Ik ben nu practisch bijna 100% zeker dat het de firewall van de modem is die dat verkeer tegenhield,wat kan ik doen dat hij toch nieuwsgroepen doorlaat maar toch aan staat...Ik heb iets gelezen van port-forwarding:Over welke poorten gaat dat dan?
nntp;119; ik zou eens met een vm pfsense proberen.
spookie2005
Starter Plus
Starter Plus

silencer schreef:
spookie2005 schreef:Hallo,

nntp;119; ik zou eens met een vm pfsense proberen.

Ik zal het eens bekijken,maar het is toch niet logisch dat die nntp blokkeert ? Ik had ook ergens gelezen dat er firmware zou zijn voor de gigaset sx762 Wlan dsl van Siemens,toevallig niemand die weet of dat dat klopt?
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

De siemens doet niet moeilijk met nieuwsgroepen. Krijg een telnet sessie op poten indien de firewall op laag en gemiddeld staat.

Een andere firmware kan je hier vinden. Het is versie 2.3.52.12.00.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
spookie2005
Starter Plus
Starter Plus

PumbaaH schreef:De siemens doet niet moeilijk met nieuwsgroepen. Krijg een telnet sessie op poten indien de firewall op laag en gemiddeld staat.

Een andere firmware kan je hier vinden. Het is versie 2.3.52.12.00.
Idd,ik heb het gemerkt dat dat dan ook lukt!Maar ik heb dan ook gemerkt via de pc van mijn ouders dat er dan bepaalde poorten zichtbaar worden voor de buitenwereld!(Mijn ouders wonen vlakbij maar zitten bij een andere ISP)

Wat moet ik daar van denken?

Ook heb ik problemen met het beeldbestand van die firmware:Ik kan ze niet branden wegens een foutmelding dat de grootte die aangegeven wordt niet overeenkomt met de werkelijke grootte...
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”