16Mbit?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
MisterX334
Plus Member
Plus Member
Berichten: 188
Lid geworden op: 23 jan 2009, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Sinds vandaag heb ik VDSL, in de namiddag had ik een 20mbit profiel.
Maar sinds de avond is dat gezakt naar een 16mbit, hoe komt dit?
Ik heb niets verandert aan de aansluiting of installatie.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7403
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kuurne
Uitgedeelde bedankjes: 162 keer
Bedankt: 387 keer

heb je belgacom tv ?
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
MisterX334
Plus Member
Plus Member
Berichten: 188
Lid geworden op: 23 jan 2009, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Nee. Alleen internet
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4056
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 428 keer
Bedankt: 113 keer
Provider

Testprofiel ?
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1657
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 155 keer

Nope, er zijn (voor zover mij bekend) nu de volgende profielen:
  • 9/0.5 Repair
  • 14/0.8 Repair
  • 16.5/2 Voor slechte/lange lijnen
  • 20/2 Standaard profiel
  • 30/6 Test profiel op 17A
MisterX334
Plus Member
Plus Member
Berichten: 188
Lid geworden op: 23 jan 2009, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Aan de lijnen ligt het niet , volgens de technieker was alles inorde en goed geplaatst.
En heel de dag had ik een 20mbit profiel zonder problemen tot de avond.
En volgens jou tool , qless. kan ik zelfs een 30mbit upgrade aan !

Denk dat ik effe een telefoontje zal plegen naar Belgacom.
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1657
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 155 keer

Als dat lukt mag je mij dat nummer ook geven...ik zit ook op 16.5 profiel, en dat op < 600 meter
MisterX334
Plus Member
Plus Member
Berichten: 188
Lid geworden op: 23 jan 2009, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Ik zal ze binnen een halfuurtje bellen, Ik zit ook op 239 meter distance
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3239
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 243 keer

qless schreef:[*]16.5/2 Voor slechte/lange lijnen
Laat die 'slechte' maar vallen. Slechte lijnen worden door het systeem op een repairprofiel gezet en moeten door een technieker/lassers in orde gemaakt worden.
qless schreef:Als dat lukt mag je mij dat nummer ook geven...ik zit ook op 16.5 profiel, en dat op < 600 meter
Uw profiel hangt af van uw verzwakking en niet de afstand tot de rop.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
MisterX334
Plus Member
Plus Member
Berichten: 188
Lid geworden op: 23 jan 2009, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Ok heb ze dus gebeld, eerst zei de man me dat 16.5 de maximum snelheid was voor mijn lijn.
Maar toen zei ik hem dat de technieker me had gezegd dat ik perfect een 20mbit lijn aan kon ,
Toen is hij het even gaan navragen en toen ie terugkwam kon hij me vertellen , dat mijn lijn
waarschijnlijk tijdelijk om 16.5 is gezet wegens werken aan de centrale en dat ik over paar weken waarschijnlijk
terug een 20 mbit zal hebben, we shall see :-D
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1657
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 155 keer

Trojan schreef:
qless schreef:[*]16.5/2 Voor slechte/lange lijnen
Laat die 'slechte' maar vallen. Slechte lijnen worden door het systeem op een repairprofiel gezet en moeten door een technieker/lassers in orde gemaakt worden.

Slecht als in te veel verzwakking, e.d.
qless schreef:Als dat lukt mag je mij dat nummer ook geven...ik zit ook op 16.5 profiel, en dat op < 600 meter
Uw profiel hangt af van uw verzwakking en niet de afstand tot de rop.
Training margin van 26,1 dB is dat slecht dan?
Blino
Plus Member
Plus Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 26 jul 2003, 11:23
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

Hier ook vandaag op 16.5Mbit nadat de router 2x redelijk kort na elkaar uit zichzelf was heropgestart.
Voordien altijd op 20Mbit gezeten zonder enig probleem.
Deroni
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 apr 2010, 11:32

Ik had bij de installatie ook een 20Mbit profiel, maar de dag nadien was dit ook 16.5Mbit en nu (een week later) nog zo. Tja dit zal wel automatisch gebeuren voor bepaalde redenen zeker :)
MisterX334
Plus Member
Plus Member
Berichten: 188
Lid geworden op: 23 jan 2009, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Dus niemand heeft een 20mbit profiel?

Heb op een ander forum dit als reden van de downgrade gekregen=

Er is niets verandert aan je lijn, dat je nu 16.5Mbit ziet ipv die 20, heeft te maken met de update van je router die aan het rondgaan is.
In die update zie je niet langer de 20Mbit sync op de homepage, maar de werkelijke lijnwaarde van 16.5Mbit.
In praktijk is er echter niets verandert. :)
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1657
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 155 keer

Das bull*****

Normaal profiel is 25 mbps bruto, netto payload = 20.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

hier ook 16

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

zal niet veel aan te doen zijn, zeker?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3239
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 243 keer

Bel allemaal eens naar 0800 22 424 en doe wat die computerstem zegt. Deze gaat alles meten en als jullie normale profiel 20Mbit is zullen jullie daarop gezet worden, als je op 16,5Mbit blijft staan zul je voorlopig niet hoger kunnen.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
MisterX334
Plus Member
Plus Member
Berichten: 188
Lid geworden op: 23 jan 2009, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Probleem is dat ik geen vaste lijn heb , en die moet je daar wel invoeren bij dat telefoonnr
Blino
Plus Member
Plus Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 26 jul 2003, 11:23
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

qless schreef:Das bull*****

Normaal profiel is 25 mbps bruto, netto payload = 20.
Het is toch zo, er staat nu 16.5 ipv 20, maar bij mij zijn mijn downloadsnelheden niets verandert.
Vroeger stond er op de homepage wel altijd die 20Mbit maar bij statistics >> VDSL statistics tab, stond er altijd al die 16.5Mbit.
Nu staat dat getalletje dus ook op de homepage, voor de rest is er niets verandert aan je lijn.
MisterX334
Plus Member
Plus Member
Berichten: 188
Lid geworden op: 23 jan 2009, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Blino schreef:
qless schreef:Das bull*****

Normaal profiel is 25 mbps bruto, netto payload = 20.
Het is toch zo, er staat nu 16.5 ipv 20, maar bij mij zijn mijn downloadsnelheden niets verandert.http://userbase.be/forum/posting.php?mo ... 3&p=323147#
Vroeger stond er op de homepage wel altijd die 20Mbit maar bij statistics >> VDSL statistics tab, stond er altijd al die 16.5Mbit.
Nu staat dat getalletje dus ook op de homepage, voor de rest is er niets verandert aan je lijn.
Bij mij niet hoor er stond eerst 20MBIT op
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3239
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 243 keer

MisterX334 schreef:Probleem is dat ik geen vaste lijn heb , en die moet je daar wel invoeren bij dat telefoonnr
Bekijk uw factuur eens. Daarop staat normaal een telefoonnummer, zelfs al heb je geen vaste lijn.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

Trojan schreef:Bel allemaal eens naar 0800 22 424 en doe wat die computerstem zegt. Deze gaat alles meten en als jullie normale profiel 20Mbit is zullen jullie daarop gezet worden, als je op 16,5Mbit blijft staan zul je voorlopig niet hoger kunnen.
Bedankt voor de tip, ik sta nu op 20 Mbit terwijl het ervoor altijd 16,5 was. :-)
MisterX334
Plus Member
Plus Member
Berichten: 188
Lid geworden op: 23 jan 2009, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Trojan schreef:Bel allemaal eens naar 0800 22 424 en doe wat die computerstem zegt. Deze gaat alles meten en als jullie normale profiel 20Mbit is zullen jullie daarop gezet worden, als je op 16,5Mbit blijft staan zul je voorlopig niet hoger kunnen.
Heb dit gedaan , en tot mijn grote verbazing heb ik terug een 20mbit profiel :-D
Hartelijk Bedankt!!
Gebruikersavatar
tomw
Premium Member
Premium Member
Berichten: 593
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:32
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 10 keer

Toch even een waarschuwing. Ik heb gisteren die test ook gedaan, maar mijn profiel is gedaald van 16mbit naar maar 14mbit meer.
Dan die test nog eens gedaan, maar snelheid blijft verlaagd. Ik heb de binnenbekabeling eens gecontrolleerd, maar die ziet er nog altijd goed uit.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7403
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kuurne
Uitgedeelde bedankjes: 162 keer
Bedankt: 387 keer

tomw heb je belgacomtv
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3239
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 243 keer

tomw schreef:Toch even een waarschuwing. Ik heb gisteren die test ook gedaan, maar mijn profiel is gedaald van 16mbit naar maar 14mbit meer.
Dan die test nog eens gedaan, maar snelheid blijft verlaagd. Ik heb de binnenbekabeling eens gecontrolleerd, maar die ziet er nog altijd goed uit.
Dan is er toch ergens iets dat niet 100% ok is, anders zou je op 16,5 moeten blijven staan of naar 20 gaan. Kijk ook eens in de modem zelf wat de synchro snelheid is.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
tomw
Premium Member
Premium Member
Berichten: 593
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:32
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 10 keer

Trojan schreef:
tomw schreef:Toch even een waarschuwing. Ik heb gisteren die test ook gedaan, maar mijn profiel is gedaald van 16mbit naar maar 14mbit meer.
Dan die test nog eens gedaan, maar snelheid blijft verlaagd. Ik heb de binnenbekabeling eens gecontrolleerd, maar die ziet er nog altijd goed uit.
Dan is er toch ergens iets dat niet 100% ok is, anders zou je op 16,5 moeten blijven staan of naar 20 gaan. Kijk ook eens in de modem zelf wat de synchro snelheid is.
Ik kijk altijd op de modempagina's zelf wat mijn snelheid is. Wat er niet ok is zou ik echt niet weten.
Laatst gewijzigd door tomw 24 jul 2010, 15:17, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3239
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 243 keer

Op het eerste zicht ziet alles er ok uit. Uw snelheid zou normaal 16,5 moeten zijn en is sinds 2 of 3 dagen nog maar 14. Er zitten geen stubs (aftakkingen) in de lijn die een downgrade van uw snelheid kunnen verklaren. Een paar weken geleden zijn er dagelijks een hoop verbrekingen geweest (reboot modem?). Maar niets zou eigenlijk invloed mogen hebben op uw snelheid.

Probeer nog één keer te bellen naar 0800 22 424 en als dat niet helpt bel je naar de helpdesk 0800 22 700.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
tomw
Premium Member
Premium Member
Berichten: 593
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:32
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 10 keer

Trojan schreef:Op het eerste zicht ziet alles er ok uit. Uw snelheid zou normaal 16,5 moeten zijn en is sinds 2 of 3 dagen nog maar 14. Er zitten geen stubs (aftakkingen) in de lijn die een downgrade van uw snelheid kunnen verklaren. Een paar weken geleden zijn er dagelijks een hoop verbrekingen geweest (reboot modem?). Maar niets zou eigenlijk invloed mogen hebben op uw snelheid.

Probeer nog één keer te bellen naar 0800 22 424 en als dat niet helpt bel je naar de helpdesk 0800 22 700.
Ik heb zonet nog eens gebeld. Hopelijk is alles nu wel terug goed. Ik zit nu wel op kot en zal pas zondag thuis kunnen kijken.
Kan je ook zien wat voor ons de reden is dat we niet op 20mbit zitten?
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3239
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 243 keer

tomw schreef:Kan je ook zien wat voor ons de reden is dat we niet op 20mbit zitten?
Daar heb ik geen zicht op. Waarschijnlijk omdat uw verzwakking te groot is.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
hannibal
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 10 feb 2010, 22:23
Locatie: Ekeren

zit je in en redelijk stedelijk gebied? want als je meer landelijk zit en je hebt iemand die om 800-900 meter zit dan worden de andere ook naar en 16.5 profiel gezet omdat als de rest en 20 profiel zou hebben dit storing gaat geven om de andere lijnen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
foxhound
Plus Member
Plus Member
Berichten: 198
Lid geworden op: 06 mei 2009, 16:35
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 19 keer

werkt die telefoonnummer ook als je VDSL2 bij dommel hebt?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1256
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 60 keer

hannibal schreef:zit je in en redelijk stedelijk gebied? want als je meer landelijk zit en je hebt iemand die om 800-900 meter zit dan worden de andere ook naar en 16.5 profiel gezet omdat als de rest en 20 profiel zou hebben dit storing gaat geven om de andere lijnen.
Dat klopt niet. Profiel is enkel afhankelijk van jou lijn zijn verzwakking, niet van de lijnen van anderen.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3239
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 243 keer

foxhound schreef:werkt die telefoonnummer ook als je VDSL2 bij dommel hebt?
Test het eens en laat het ons weten.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

gewoon uit nieuwschierigheid..... is er zo ook niks voor adsl2+?
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1657
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 155 keer

Nee, voor ADSL2+ bestaan er dan ook geen repair profielen e.d.
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1256
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 60 keer

Jawel hoor, 0.512/0.128 als ik het juist heb, maar dat is geen automatisch systeem.
hannibal
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 10 feb 2010, 22:23
Locatie: Ekeren

Devilzown schreef:
hannibal schreef:zit je in en redelijk stedelijk gebied? want als je meer landelijk zit en je hebt iemand die om 800-900 meter zit dan worden de andere ook naar en 16.5 profiel gezet omdat als de rest en 20 profiel zou hebben dit storing gaat geven om de andere lijnen.
Dat klopt niet. Profiel is enkel afhankelijk van jou lijn zijn verzwakking, niet van de lijnen van anderen.
Denk jij dat? De AI in brussel denkt daar anders over en men heeft ondenkt dat lange lijnen die op 16.5 draaien en impact kunnen hebben op die dat 20hebben en in dat geval gaat de AI ingrijpen en normaal is dat iedereen zelfde profiel. waarom denk je anders dat de rops nog korter moeten gaan komen? juist om dit soort acties niet temoeten nemen en hogeren snelheden te kunnen geven
Afbeelding
Gebruikersavatar
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

Het is wel zo dat er verschillende profielen zijn op adsl2+ aangezien ik van 12 naar 9 mbit ben gezet van de ene op de andere dag als dommel klant en scarletters laten het ook duidelijk horen dat er verschillende profielen zijn (lager dan wat ze hadden). Was wel leuk geweest had dit voor adsl2+ ook gewerkt, maar goed.... je kan niet alles hebben en over een jaar ga ik over op vdsl2+
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1695
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 97 keer
Provider

hannibal schreef:
Denk jij dat? De AI in brussel denkt daar anders over en men heeft ondenkt dat lange lijnen die op 16.5 draaien en impact kunnen hebben op die dat 20hebben en in dat geval gaat de AI ingrijpen en normaal is dat iedereen zelfde profiel. waarom denk je anders dat de rops nog korter moeten gaan komen? juist om dit soort acties niet temoeten nemen en hogeren snelheden te kunnen geven
Dit is de eerste keer dat ik zo'n verhaal hoor. Nog nooit meegemaakt dat een hele rop op 16.5 staat.
En dat er meer rops gaan geplaatst worden om mensen een hogere snelheid te kunnen geven dan 16.5 geloof ik helemaal niet.
Ik kom regelmatig aansluitingen tegen waar de klant niet meer haalt dan een repair profiel(9Mb).
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”