16Mbit?
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 1 keer
Sinds vandaag heb ik VDSL, in de namiddag had ik een 20mbit profiel.
Maar sinds de avond is dat gezakt naar een 16mbit, hoe komt dit?
Ik heb niets verandert aan de aansluiting of installatie.
Maar sinds de avond is dat gezakt naar een 16mbit, hoe komt dit?
Ik heb niets verandert aan de aansluiting of installatie.
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 162 keer
- Bedankt: 387 keer
heb je belgacom tv ?
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
-
- Plus Member
Nee. Alleen internet
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 155 keer
Nope, er zijn (voor zover mij bekend) nu de volgende profielen:
- 9/0.5 Repair
- 14/0.8 Repair
- 16.5/2 Voor slechte/lange lijnen
- 20/2 Standaard profiel
- 30/6 Test profiel op 17A
MV 1000/500 | http://hierzo.net | https://arnoraps.be
-
- Plus Member
Aan de lijnen ligt het niet , volgens de technieker was alles inorde en goed geplaatst.
En heel de dag had ik een 20mbit profiel zonder problemen tot de avond.
En volgens jou tool , qless. kan ik zelfs een 30mbit upgrade aan !
Denk dat ik effe een telefoontje zal plegen naar Belgacom.
En heel de dag had ik een 20mbit profiel zonder problemen tot de avond.
En volgens jou tool , qless. kan ik zelfs een 30mbit upgrade aan !
Denk dat ik effe een telefoontje zal plegen naar Belgacom.
-
- Elite Poster
Als dat lukt mag je mij dat nummer ook geven...ik zit ook op 16.5 profiel, en dat op < 600 meter
-
- Plus Member
Ik zal ze binnen een halfuurtje bellen, Ik zit ook op 239 meter distance
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 243 keer
Laat die 'slechte' maar vallen. Slechte lijnen worden door het systeem op een repairprofiel gezet en moeten door een technieker/lassers in orde gemaakt worden.qless schreef:[*]16.5/2 Voor slechte/lange lijnen
Uw profiel hangt af van uw verzwakking en niet de afstand tot de rop.qless schreef:Als dat lukt mag je mij dat nummer ook geven...ik zit ook op 16.5 profiel, en dat op < 600 meter
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Plus Member
Ok heb ze dus gebeld, eerst zei de man me dat 16.5 de maximum snelheid was voor mijn lijn.
Maar toen zei ik hem dat de technieker me had gezegd dat ik perfect een 20mbit lijn aan kon ,
Toen is hij het even gaan navragen en toen ie terugkwam kon hij me vertellen , dat mijn lijn
waarschijnlijk tijdelijk om 16.5 is gezet wegens werken aan de centrale en dat ik over paar weken waarschijnlijk
terug een 20 mbit zal hebben, we shall see
Maar toen zei ik hem dat de technieker me had gezegd dat ik perfect een 20mbit lijn aan kon ,
Toen is hij het even gaan navragen en toen ie terugkwam kon hij me vertellen , dat mijn lijn
waarschijnlijk tijdelijk om 16.5 is gezet wegens werken aan de centrale en dat ik over paar weken waarschijnlijk
terug een 20 mbit zal hebben, we shall see

-
- Elite Poster
Training margin van 26,1 dB is dat slecht dan?Trojan schreef:Laat die 'slechte' maar vallen. Slechte lijnen worden door het systeem op een repairprofiel gezet en moeten door een technieker/lassers in orde gemaakt worden.qless schreef:[*]16.5/2 Voor slechte/lange lijnen
Slecht als in te veel verzwakking, e.d.
Uw profiel hangt af van uw verzwakking en niet de afstand tot de rop.qless schreef:Als dat lukt mag je mij dat nummer ook geven...ik zit ook op 16.5 profiel, en dat op < 600 meter
-
- Plus Member
Dus niemand heeft een 20mbit profiel?
Heb op een ander forum dit als reden van de downgrade gekregen=
Er is niets verandert aan je lijn, dat je nu 16.5Mbit ziet ipv die 20, heeft te maken met de update van je router die aan het rondgaan is.
In die update zie je niet langer de 20Mbit sync op de homepage, maar de werkelijke lijnwaarde van 16.5Mbit.
In praktijk is er echter niets verandert.
Heb op een ander forum dit als reden van de downgrade gekregen=
Er is niets verandert aan je lijn, dat je nu 16.5Mbit ziet ipv die 20, heeft te maken met de update van je router die aan het rondgaan is.
In die update zie je niet langer de 20Mbit sync op de homepage, maar de werkelijke lijnwaarde van 16.5Mbit.
In praktijk is er echter niets verandert.

-
- Elite Poster
Das bull*****
Normaal profiel is 25 mbps bruto, netto payload = 20.
- Trojan
- Elite Poster
Bel allemaal eens naar 0800 22 424 en doe wat die computerstem zegt. Deze gaat alles meten en als jullie normale profiel 20Mbit is zullen jullie daarop gezet worden, als je op 16,5Mbit blijft staan zul je voorlopig niet hoger kunnen.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Plus Member
Probleem is dat ik geen vaste lijn heb , en die moet je daar wel invoeren bij dat telefoonnr
-
- Plus Member
- Bedankt: 4 keer
Het is toch zo, er staat nu 16.5 ipv 20, maar bij mij zijn mijn downloadsnelheden niets verandert.qless schreef:Das bull*****
Vroeger stond er op de homepage wel altijd die 20Mbit maar bij statistics >> VDSL statistics tab, stond er altijd al die 16.5Mbit.
Nu staat dat getalletje dus ook op de homepage, voor de rest is er niets verandert aan je lijn.
-
- Plus Member
Bij mij niet hoor er stond eerst 20MBIT opBlino schreef:Het is toch zo, er staat nu 16.5 ipv 20, maar bij mij zijn mijn downloadsnelheden niets verandert.http://userbase.be/forum/posting.php?mo ... 3&p=323147#qless schreef:Das bull*****
Vroeger stond er op de homepage wel altijd die 20Mbit maar bij statistics >> VDSL statistics tab, stond er altijd al die 16.5Mbit.
Nu staat dat getalletje dus ook op de homepage, voor de rest is er niets verandert aan je lijn.
- Trojan
- Elite Poster
Bekijk uw factuur eens. Daarop staat normaal een telefoonnummer, zelfs al heb je geen vaste lijn.MisterX334 schreef:Probleem is dat ik geen vaste lijn heb , en die moet je daar wel invoeren bij dat telefoonnr
Bedankt voor de tip, ik sta nu op 20 Mbit terwijl het ervoor altijd 16,5 was.Trojan schreef:Bel allemaal eens naar 0800 22 424 en doe wat die computerstem zegt. Deze gaat alles meten en als jullie normale profiel 20Mbit is zullen jullie daarop gezet worden, als je op 16,5Mbit blijft staan zul je voorlopig niet hoger kunnen.

-
- Plus Member
Heb dit gedaan , en tot mijn grote verbazing heb ik terug een 20mbit profielTrojan schreef:Bel allemaal eens naar 0800 22 424 en doe wat die computerstem zegt. Deze gaat alles meten en als jullie normale profiel 20Mbit is zullen jullie daarop gezet worden, als je op 16,5Mbit blijft staan zul je voorlopig niet hoger kunnen.

Hartelijk Bedankt!!
- tomw
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 10 keer
Toch even een waarschuwing. Ik heb gisteren die test ook gedaan, maar mijn profiel is gedaald van 16mbit naar maar 14mbit meer.
Dan die test nog eens gedaan, maar snelheid blijft verlaagd. Ik heb de binnenbekabeling eens gecontrolleerd, maar die ziet er nog altijd goed uit.
Dan die test nog eens gedaan, maar snelheid blijft verlaagd. Ik heb de binnenbekabeling eens gecontrolleerd, maar die ziet er nog altijd goed uit.
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 162 keer
- Bedankt: 387 keer
tomw heb je belgacomtv
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
- Trojan
- Elite Poster
Dan is er toch ergens iets dat niet 100% ok is, anders zou je op 16,5 moeten blijven staan of naar 20 gaan. Kijk ook eens in de modem zelf wat de synchro snelheid is.tomw schreef:Toch even een waarschuwing. Ik heb gisteren die test ook gedaan, maar mijn profiel is gedaald van 16mbit naar maar 14mbit meer.
- tomw
- Premium Member
Ik kijk altijd op de modempagina's zelf wat mijn snelheid is. Wat er niet ok is zou ik echt niet weten.Trojan schreef:Dan is er toch ergens iets dat niet 100% ok is, anders zou je op 16,5 moeten blijven staan of naar 20 gaan. Kijk ook eens in de modem zelf wat de synchro snelheid is.tomw schreef:Toch even een waarschuwing. Ik heb gisteren die test ook gedaan, maar mijn profiel is gedaald van 16mbit naar maar 14mbit meer.
Laatst gewijzigd door tomw 24 jul 2010, 15:17, in totaal 1 gewijzigd.
- Trojan
- Elite Poster
Op het eerste zicht ziet alles er ok uit. Uw snelheid zou normaal 16,5 moeten zijn en is sinds 2 of 3 dagen nog maar 14. Er zitten geen stubs (aftakkingen) in de lijn die een downgrade van uw snelheid kunnen verklaren. Een paar weken geleden zijn er dagelijks een hoop verbrekingen geweest (reboot modem?). Maar niets zou eigenlijk invloed mogen hebben op uw snelheid.
Probeer nog één keer te bellen naar 0800 22 424 en als dat niet helpt bel je naar de helpdesk 0800 22 700.
Probeer nog één keer te bellen naar 0800 22 424 en als dat niet helpt bel je naar de helpdesk 0800 22 700.
- tomw
- Premium Member
Ik heb zonet nog eens gebeld. Hopelijk is alles nu wel terug goed. Ik zit nu wel op kot en zal pas zondag thuis kunnen kijken.Trojan schreef:Op het eerste zicht ziet alles er ok uit. Uw snelheid zou normaal 16,5 moeten zijn en is sinds 2 of 3 dagen nog maar 14. Er zitten geen stubs (aftakkingen) in de lijn die een downgrade van uw snelheid kunnen verklaren. Een paar weken geleden zijn er dagelijks een hoop verbrekingen geweest (reboot modem?). Maar niets zou eigenlijk invloed mogen hebben op uw snelheid.
Kan je ook zien wat voor ons de reden is dat we niet op 20mbit zitten?
- Trojan
- Elite Poster
Daar heb ik geen zicht op. Waarschijnlijk omdat uw verzwakking te groot is.tomw schreef:Kan je ook zien wat voor ons de reden is dat we niet op 20mbit zitten?
- Devilzown
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 60 keer
Dat klopt niet. Profiel is enkel afhankelijk van jou lijn zijn verzwakking, niet van de lijnen van anderen.hannibal schreef:zit je in en redelijk stedelijk gebied? want als je meer landelijk zit en je hebt iemand die om 800-900 meter zit dan worden de andere ook naar en 16.5 profiel gezet omdat als de rest en 20 profiel zou hebben dit storing gaat geven om de andere lijnen.
- Trojan
- Elite Poster
Test het eens en laat het ons weten.foxhound schreef:werkt die telefoonnummer ook als je VDSL2 bij dommel hebt?
- PumbaaH
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 15 keer
- Contacteer:
gewoon uit nieuwschierigheid..... is er zo ook niks voor adsl2+?
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
-
- Elite Poster
Nee, voor ADSL2+ bestaan er dan ook geen repair profielen e.d.
Denk jij dat? De AI in brussel denkt daar anders over en men heeft ondenkt dat lange lijnen die op 16.5 draaien en impact kunnen hebben op die dat 20hebben en in dat geval gaat de AI ingrijpen en normaal is dat iedereen zelfde profiel. waarom denk je anders dat de rops nog korter moeten gaan komen? juist om dit soort acties niet temoeten nemen en hogeren snelheden te kunnen gevenDevilzown schreef:Dat klopt niet. Profiel is enkel afhankelijk van jou lijn zijn verzwakking, niet van de lijnen van anderen.hannibal schreef:zit je in en redelijk stedelijk gebied? want als je meer landelijk zit en je hebt iemand die om 800-900 meter zit dan worden de andere ook naar en 16.5 profiel gezet omdat als de rest en 20 profiel zou hebben dit storing gaat geven om de andere lijnen.
- PumbaaH
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 15 keer
- Contacteer:
Het is wel zo dat er verschillende profielen zijn op adsl2+ aangezien ik van 12 naar 9 mbit ben gezet van de ene op de andere dag als dommel klant en scarletters laten het ook duidelijk horen dat er verschillende profielen zijn (lager dan wat ze hadden). Was wel leuk geweest had dit voor adsl2+ ook gewerkt, maar goed.... je kan niet alles hebben en over een jaar ga ik over op vdsl2+
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
- Bedankt: 97 keer
Dit is de eerste keer dat ik zo'n verhaal hoor. Nog nooit meegemaakt dat een hele rop op 16.5 staat.hannibal schreef:
Denk jij dat? De AI in brussel denkt daar anders over en men heeft ondenkt dat lange lijnen die op 16.5 draaien en impact kunnen hebben op die dat 20hebben en in dat geval gaat de AI ingrijpen en normaal is dat iedereen zelfde profiel. waarom denk je anders dat de rops nog korter moeten gaan komen? juist om dit soort acties niet temoeten nemen en hogeren snelheden te kunnen geven
En dat er meer rops gaan geplaatst worden om mensen een hogere snelheid te kunnen geven dan 16.5 geloof ik helemaal niet.
Ik kom regelmatig aansluitingen tegen waar de klant niet meer haalt dan een repair profiel(9Mb).