B-Box (2) settings voor cityconnect

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1614
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

Ik heb hier zowel een B-Box 1 (Philips) als een B-Box 2 (Sagem) liggen en ben op zoek naar de juiste settings voor Dommel Cityconnect.
Het is niet dringend, ik heb meerdere internetverbindingen (en een heel pak modems) maar moet de dingen even fatsoenlijk testen.

Als er voor één van beide alternatieve firmware beschikbaar is is dat wellicht ook interessant :)
Laatst gewijzigd door a3ke 21 apr 2010, 20:05, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: geen tags in tittels aub
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

Deze kan je hier vinden
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1614
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

Heb zojuist even de Sagem firmware gedownload, even proberen te flashen op de B-Box 2.

EDIT: Door middel van het "geheime menu" geprobeerd te updaten maar die geeft "Choose a valid image" aan. Zou ik het riskeren om te flashen over TFTP of is de BBox2 toch verschillend van de Sagem?

EDIT2: TFTP lijkt niet te werken, ook niet met een fixed IP. Ben nu aandachtig http://www.zoobab.com/bbox2 aan het lezen.
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1614
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

Niemand? Blijkbaar is het niet handig om een andere firmware op de BBox2 te flashen, maar misschien is die er wel voor de oude BBox. Ik weet dat er alternatieve firmware voor de Philips 6720 is, waarom niet voor de 6726 (de BBox)?
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1614
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

Ondertussen gevonden hoe je Dommel Cityconnect perfect werkend krijgt op de BBox (1).
Ga naar 192.168.1.1 --> Advanced Settings --> WAN --> ATM PVC --> VC1 en zet deze op "MAC Encapsulated Routing".
Selecteer een VPI/VCI van 8/35, en voer handmatig je IP-adres in. Dat zou normaal op je lijstje met instellingen van Dommel moeten staan.
Als subnet mask gebruik je 255.255.255.0 en als gateway-adress gebruik je het IP-adres dat je hebt gekregen maar verander je het laatste cijfer in een "1". Zorg ervoor dat er zeker GEEN vinkje voor "DHCP Client" staat en klik op "Save".

Ga nu naar System --> DNS. Daar vul je als eerste "193.109.184.72" in en als secundary "193.109.184.75". Klik op "Save" en reboot je BBox.

Misschien handig als dit stukje even als sticky aan de Dommel Infobase wordt toegevoegd aangezien ik er hier meer mensen naar zie vragen.
Laatst gewijzigd door Petervanakelyen 11 apr 2012, 13:25, in totaal 2 gewijzigd.
justme82
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 apr 2012, 10:43
Locatie: Antwerpen

Hallo


Ben een newby en wil graag mijn bbox2 updaten hoe doe ik dit juist via een telnet sessie? Stap per stap want ik weet nog niet echt veel van deze soort dingen

Kan ik mijn bbox2 gebruiken voor mijn cityconnect aansluiting van Dommel? Zo ja hoe doe ik dit juist moet ik een andere firmware gebruiken? Ook liefst stap per stap.

Alvast bedankt

EDIT :
Hallo,

Ik heb zitten proberen wat in te stellen maar het lukt nog steeds niet om mijn BBOX2 te instellen voor Dommel Cityconnect?

Kan iemand mij aub erbij helpen wat ik allemaal juist moet doen? Zoals firmware update via telnetsessie stap per stap enz...

Heb hieronder 2 bijlage wat doe ik hier verkeerd?

Mvg
Bijlagen
bbox7.jpg
(332.18 KiB) Nog niet gedownload
bbox2.jpg
(307.87 KiB) Nog niet gedownload
Laatst gewijzigd door TiTanium 10 apr 2012, 19:37, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: Dubbeltje samengevoegd ;)
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Over de configuratie kan ik moeilijk helpen, want ik heb geen Dommel. Ik kan wel proberen aan de hand van de foutmeldingen. Krijg je bepaalde foutmeldingen in je logs?

Merk wel op dat je een sagem bezit en geen bbox2. Deze werken wel gelijkaardig, maar verschillen van firmware. Op dit forum vind je wellicht een uitleg over een telnet-update voor de sagem maar mijn vorige vraag blijft onbeantwoord.

Omdat het niet de bedoeling is om dit onderwerp te bevuilen met informatie over een Sagem-update, lijkt het mij nuttiger dat je je vragen over de update stelt in het onderwerp over de nieuwe firmware. Daar zou ik zeker vermelden welke versie je nu hebt draaien? Vermeld hier zeker je Runtime Code Version!

Desondanks blijft mijn vraag: Waarom wil je updaten, ondanks er sommige features zijn bijgekomen (bv. WPA2)? Telnet is een "gevaarlijk" ding als je er niets van kent! Het kan je Sagem klaarmaken voor de vuilbak, zeker als je er niets van kent en foute commando's gebruikt.

Hiermee oordeel ik niet over uw kennis, het is enkel een waarschuwing, want een gewaarschuwd man is er twee waard.
justme82
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 apr 2012, 10:43
Locatie: Antwerpen

Beste,

Nee krijg geen foutmeldingen enkel dat ik niet op internet kan. Zie afbeeldingen van mij. Ik weet niet wat ik verkeerd doe ik geraak gewoon niet op internet.

Ja het is een BBOX2 (of Sagem Fast 3464 )van Belgacom. Ik heb gebeld naar Dommel. Ze zeiden dat dit voor VDSL2 (Speedconnect) geen probleem is maar voor Cityconnect moet ik een firmware installeren en een paar settings aanpassen.

DE VERSIE DIE IK HEB IS: 60R109-60A022
Runtime code version: Om het 30 Mbps profiel te kunnen halen, heeft u minimaal deze nodig: 60R109-60A022
(of een nog recentere: 60R109-60A040 / 60R109-60A042 / 60R109-60A046)

Zie site hieronder:
http://nl.wiki.edpnet.be/index.php/Sage ... are_update

Wie kan mij erbij helpen om de BBOX2 aan de praat te krijgen voor Cityconnect ?

Alvast bedankt
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

De mededeling met het 30 Mbps-profiel heeft betrekking op een VDSL2-aansluiting. Jij hebt cityconnect, wat gebruik maakt van de ADSL2+-technologie. De maximaal mogelijke theoretische downloadsnelheid is hier 24 Mbps.

Het lijkt mij interessanter om eerst cityconnect werkend te krijgen en daarna pas op zoek te gaan naar een update, dan weet je ten minste dat hij werkt doordat je verder moeite doet. Normaal gezien komt deze update automatisch binnen via VLAN20 op VDSL2. Als je iemand kent die VDSL2 heeft liggen, kan je misschien gewoon uw box daar eventjes aan de lijn hangen. Dan zou de update automatisch gebeuren. Dit is volgens mij het veiligste en gemakkelijkste.

Sorry, maar ik ken niets van de dommel cityconnect-instellingen. Het enige wat ik nog kan vragen is ofdat je je gebruikersnaam/wachtwoord correct hebt ingevuld, zoals in je vorige modem. Ik dacht met @SCHEDOM, maar daar kan ik mij ook in vergissen. Moet je je ip-adres niet dynamisch maken? Dat staat toch op de infobase hier.


Op de homepage van 192.168.1.1 (onder status) staan linksonderaan de logs van je verbinding. Staat daar iets? Of moet je daar nog ergens op connect drukken?
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”