Wat de vrt volgens u brengen?
-
- Starter
Beste userbasers,
Voor mijn masterproef over de toekomst van de openbare omroep ben ik geïnteresseerd in de mening van iedere Vlaming. Ook die van jullie hoort daar bij.
Ik wil jullie bevragen over wat de vrt volgens jullie zou moeten brengen. Uiteindelijk is het immers de belastingsbetaler, jullie dus!, die de vrt sponsort. Zelfs al heb je er nog niet helemaal over nagedacht, jouw opinie is belangrijk voor mij!
De survey zal een 10-tal minuten duren, maar je zal mij enorm helpen. Klik daarom aub op de volgende link:
http://toekomstvandeoo.limequery.org/in ... 36&lang=nl
Alvast bedankt!
Vriendelijke groeten,
Nils De Bremaeker
Masterstudent Communicatiewetenschappen - Universiteit Antwerpen
Voor mijn masterproef over de toekomst van de openbare omroep ben ik geïnteresseerd in de mening van iedere Vlaming. Ook die van jullie hoort daar bij.
Ik wil jullie bevragen over wat de vrt volgens jullie zou moeten brengen. Uiteindelijk is het immers de belastingsbetaler, jullie dus!, die de vrt sponsort. Zelfs al heb je er nog niet helemaal over nagedacht, jouw opinie is belangrijk voor mij!
De survey zal een 10-tal minuten duren, maar je zal mij enorm helpen. Klik daarom aub op de volgende link:
http://toekomstvandeoo.limequery.org/in ... 36&lang=nl
Alvast bedankt!
Vriendelijke groeten,
Nils De Bremaeker
Masterstudent Communicatiewetenschappen - Universiteit Antwerpen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
Done. 'k Vond sommige vragen wel wat moeilijk gesteld. Soms moest ik ze eens twee keer lezen eer ik ze begreep. Ook grappig dat je in de laatste vraag (je woonplaats) nog een 'Anders' mogelijkheid hebt, terwijl alle mogelijke antwoorden beschikbaar zijn.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Ook done. Alles ingevuld, maar zoals Maglor zei, ook ik heb een aantal keer de vragen opnieuw moeten lezen. Maar goed, da's nu niet zo'n grote euvel.
Ben ook wel benieuwd naar de resultaten, is een goede enquête.
Ben ook wel benieuwd naar de resultaten, is een goede enquête.
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Ook ingevuld !
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 15 keer
- Contacteer:
We are sorry but this survey is currently not available - please come back later.
niks meer in te vullen blijkbaar
niks meer in te vullen blijkbaar
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 85 keer
Ingevuld.
Het was misschien eenvoudiger om op de eerste pagina te zeggen wat een commerciële zender is, ipv van dat altijd tussen haakjes te herhalen. Leest soms vermoeiend.
Voor de rest vond ik het een goede/zinnige enquête.
Het was misschien eenvoudiger om op de eerste pagina te zeggen wat een commerciële zender is, ipv van dat altijd tussen haakjes te herhalen. Leest soms vermoeiend.
Voor de rest vond ik het een goede/zinnige enquête.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 15 keer
- Contacteer:
volledig ingevuld door ikke
succes met je thesisonderzoek
succes met je thesisonderzoek
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
- Dfrog
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 22 keer
@Nils
Onderzoek je eveneens nog subsegmenten? Buiten userbase post je nog op verschillende communities veronderstel ik. Waarschijnlijk zijn de antwoorden te onderscheiden van het forum waar het van komt..
Onderzoek je eveneens nog subsegmenten? Buiten userbase post je nog op verschillende communities veronderstel ik. Waarschijnlijk zijn de antwoorden te onderscheiden van het forum waar het van komt..
Done!
Laatste vraag: de VRT kost elke Vlaming 48 euro. Hoeveel bent U bereid te betalen?
0 euro!
Heel die ondemocratische pest afschaffen. Dient enkel tot propaganda ten einde de Vlaamse bevolking in hun opinie te manipuleren.
Laatste vraag: de VRT kost elke Vlaming 48 euro. Hoeveel bent U bereid te betalen?
0 euro!
Heel die ondemocratische pest afschaffen. Dient enkel tot propaganda ten einde de Vlaamse bevolking in hun opinie te manipuleren.
Done.
De VRT heeft voor mij één bestaansreden: het brengen van nieuws en wat duiding. Dus nieuws + terzake.
Voor de rest kunnen ze ophoepelen. Alsof die kwalitatieve fictie niet op VTM zou kunnen? Het zijn de productiehuizen die de kwaliteit veelal maken, de VRT koopt het gewoon.
Als je een zender als Canvas hebt, met al een niche groep, kun je geen commerciële zender oprichten die hetzelfde publiek wil bekoren. Zonder de zender Canvas zou dat wel kunnen.
Op de vraag "hecht u belang aan een politiek(e inmenging) onafhankelijke zender" heb ik ja gestemd, maar DAT is de VRT helemaal niet ! Alles behalve...
En dat van reclames: op de VRT zijn er bijna evenveel reclames. Alleen noemen ze het "boodschappen van openbaar ".
Vandenborre en philadelphia kaas sponsoren Frank en Sabine ofzo?
"Hoe belangrijk vindt u het dat de vrt zich beperkt tot enkel die programma's en media-inhouden die de commerciële zenders niet brengen"
Ik stel het omgekeerd: de commerciële zenders maken bepaalde programma's niet omdat de VRT ze net wel maakt.
De VRT heeft voor mij één bestaansreden: het brengen van nieuws en wat duiding. Dus nieuws + terzake.
Voor de rest kunnen ze ophoepelen. Alsof die kwalitatieve fictie niet op VTM zou kunnen? Het zijn de productiehuizen die de kwaliteit veelal maken, de VRT koopt het gewoon.
Als je een zender als Canvas hebt, met al een niche groep, kun je geen commerciële zender oprichten die hetzelfde publiek wil bekoren. Zonder de zender Canvas zou dat wel kunnen.
Op de vraag "hecht u belang aan een politiek(e inmenging) onafhankelijke zender" heb ik ja gestemd, maar DAT is de VRT helemaal niet ! Alles behalve...
En dat van reclames: op de VRT zijn er bijna evenveel reclames. Alleen noemen ze het "boodschappen van openbaar ".
Vandenborre en philadelphia kaas sponsoren Frank en Sabine ofzo?
"Hoe belangrijk vindt u het dat de vrt zich beperkt tot enkel die programma's en media-inhouden die de commerciële zenders niet brengen"
Ik stel het omgekeerd: de commerciële zenders maken bepaalde programma's niet omdat de VRT ze net wel maakt.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
Vooral sensatienieuws - duiding: men laat de mensen niet meer uitspreken. De nederlandse omroepen doen beter (zelfs hun commerciële) & al jazeera.fastman schreef:Done.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Ik denk dat je dat iets te idealistisch ziet.Dfrog schreef:Ik ben eerder pro-vrt omdat ze tv maken om tv te maken.
- quistnix
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Geef mij maar de VRT. Dat er evenveel reclame zou zijn is bullshit. Je moet wel de totale reclametijd nemen he ? Ik neem niet voor niets verschillende programmas op bij de commerciëlen om de enorme lange en veelvuldige reclames te kunnen skippen. En VRT is kwaliteit. OK, er wordt veel gemaakt door externe productiehuizen maar ik geloof er geen bal van dat de enormen successen (kijk eens naar de kijkcijferkanonnen) op Eén ook zouden werken indien ze om de vijf botten onderbroken zouden worden door 5 á 7 minuten (!) lange reclameblokken. En een Michel Wuyts of andere sportcommentaarklassebakken (amai, wat een woord) zie je ook niet bij de commerciëlen, niet ? My 2 cent.
Net omdat de VRT bestaat.
Mocht de VRT niet bestaan, waar zou Wuyts commentaar geven denk je?
En VTM moet zoveel reclame tonen omdat de VRT bestaat ! En dat is serieuze vervalste concurrentie.
Mocht de VRT niet bestaan, zou VTM ook gewoon Witse uitzenden of Flikken of De 12 werken van Robke met minder reclame, want iedereen zou toch naar daar kijken. En dan kun je je prijs opdrijven voor je reclame en er minder van tonen. Of gewoon product placement. En als VTM het niet deed, zou er wel een andere zender opgericht worden hoor.
Maar neen, VT4 toont in "The Block" een beetje teveel het merk van de firma die de keukens levert en ze krijgen een boete. Ridicuul ! De VRT verprutst gewoon het volledige TV landschap om dan nog te zwijgen van de radio, daar is het alle 20 minuten een blok reclame op al die VRT zenders.
Electriciteit, gas en telefonie (basisdiensten) privatiseren ze, terwijl ze met een luxeproduct (tv ZENDER) de staatssteun toer blijven opgaan?
En heb jij tegenwoordig last van reclame? Dan loop je serieus achter. Digicorder, wat later beginnen kijken en fast forward tijdens de reclame.
Mocht de VRT niet bestaan, waar zou Wuyts commentaar geven denk je?
En VTM moet zoveel reclame tonen omdat de VRT bestaat ! En dat is serieuze vervalste concurrentie.
Mocht de VRT niet bestaan, zou VTM ook gewoon Witse uitzenden of Flikken of De 12 werken van Robke met minder reclame, want iedereen zou toch naar daar kijken. En dan kun je je prijs opdrijven voor je reclame en er minder van tonen. Of gewoon product placement. En als VTM het niet deed, zou er wel een andere zender opgericht worden hoor.
Maar neen, VT4 toont in "The Block" een beetje teveel het merk van de firma die de keukens levert en ze krijgen een boete. Ridicuul ! De VRT verprutst gewoon het volledige TV landschap om dan nog te zwijgen van de radio, daar is het alle 20 minuten een blok reclame op al die VRT zenders.
Electriciteit, gas en telefonie (basisdiensten) privatiseren ze, terwijl ze met een luxeproduct (tv ZENDER) de staatssteun toer blijven opgaan?
En heb jij tegenwoordig last van reclame? Dan loop je serieus achter. Digicorder, wat later beginnen kijken en fast forward tijdens de reclame.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Daar gaat het inderdaad stevig fout... met MNM leveren ze namelijk dezelfde eenheidsworst als een Q-Music af !fastman schreef:De VRT verprutst gewoon het volledige TV landschap om dan nog te zwijgen van de radio
Dergelijke dingen kunnen wat mij betreft niet, met Klara en Radio 1 heeft men daar een veel duidelijker profiel.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
- Contacteer:
Ik vulde ook de enquete in en gaf per mail wat feedback. Ik vind namelijk dat een openbare omroep best wel wat geld mag krijgen maar dan moet daar wel ondermeer tov staan dat de uitzendingen vrij te ontvangen zijn, dus zonder het afsluiten van een abonnement bij BGC, Telenet, TV Vlaanderen enz.r2504 schreef:Daar gaat het inderdaad stevig fout... met MNM leveren ze namelijk dezelfde eenheidsworst als een Q-Music af !fastman schreef:De VRT verprutst gewoon het volledige TV landschap om dan nog te zwijgen van de radio
Dergelijke dingen kunnen wat mij betreft niet, met Klara en Radio 1 heeft men daar een veel duidelijker profiel.
De Vlaamse overheid was er snel bij om de analoge uitzendingen te staken maar de invulling van de vrijgekomen frequenties voor de digitale variant (dvb-t) daar loopt het niet echt lekker mee ...
Fastman, wat radio1 betreft: hun profiel is sinds de hervorming van zo'n 2,5 jaar geleden toch fel verbleekt hoor, wat mij betreft. Radio1 was toen ondermeer nog een heel sterke muziekzender met een totaal eigen geluid. Vandaag is het een echte krabbenmand met avondlijke muziekprogramma's onderbroken voor voetbal, basket, volleybalverslagen, uitzending door derden en dergelijke. Zo heb je geen sterk profiel meer al vind ik dat zelf doodjammer.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Controle op de media heet dat. Daarbij komt in de toekomst wel censuur bij. In België gaat het immers maar om 1 groep zenders... Kijk maar naar Berlusconi in Italië... Daar is het nog erger... Om nog niet te spreken van China.fastman schreef:Electriciteit, gas en telefonie (basisdiensten) privatiseren ze, terwijl ze met een luxeproduct (tv ZENDER) de staatssteun toer blijven opgaan?
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
- Robbe
- El Robre
- Twitter: infocaris
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Contacteer:
+1 , mailtje voor de resultaten is ondertussen ook verzonden
Code: Selecteer alles
filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
- Bedankt: 18 keer
Hello,
Op straffe van verkettering (neem het onderstaande niet te serieus a.u.b)
Ik heb op zich niets tegen VTM en VRT.
Alleen stoort het mij dat je voor de commercieëlen (vtm, etc...) moet betalen om er naar te kunnen kijken, en dat heb ik er eerlijk gezegd niet voor over.
Terwijl het voor _radio_ wel kan (Qmusic, JoeFM,...) Eigenlijk zou je dit ook Free To Air kunnen noemen
Gelukkig is dit niet de mening van 98% van de vlamingen, ik maak mij geen illusies
Groetjes,
S.
Op straffe van verkettering (neem het onderstaande niet te serieus a.u.b)
Ik heb op zich niets tegen VTM en VRT.
Alleen stoort het mij dat je voor de commercieëlen (vtm, etc...) moet betalen om er naar te kunnen kijken, en dat heb ik er eerlijk gezegd niet voor over.
Terwijl het voor _radio_ wel kan (Qmusic, JoeFM,...) Eigenlijk zou je dit ook Free To Air kunnen noemen
Gelukkig is dit niet de mening van 98% van de vlamingen, ik maak mij geen illusies
Groetjes,
S.
-
- Starter
Ja, de link naar mijn vragenlijst staat op verscheidene fora in Vlaanderen en Wallonië. Ik ben immers ook geïnteresseerd in de verschillen tussen Vlaanderen en Wallonië. Momenteel heb ik voor Vlaanderen ongeveer 300 reacties, nog 1 week en ik sluit begin met de verwerking van de resultaten.Dfrog schreef:@Nils
Iedereen die de survey nog zou willen invullen heeft maw nog 1 week de kans :
http://toekomstvandeoo.limequery.org/78536/lang-nl
Bedankt voor alle hulp en opmerkingen!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 85 keer
Neem je die enquêtes ook af buiten het internet. Vaak krijgen enquêtes een verkeerd beeld omdat ze enkel in een bepaalde groep van de samenleving wordt afgenomen.
Bij dit denk ik bijvoorbeeld aan: grootouders (65+), ouders (40+), ...
Hier en daar zal je misschien wel iemand uit deze groep hebben, maar je put voornamelijk uit dezelfde groep. (Jongeren met een interesse voor internet of een actief internet gebruik)
Bij dit denk ik bijvoorbeeld aan: grootouders (65+), ouders (40+), ...
Hier en daar zal je misschien wel iemand uit deze groep hebben, maar je put voornamelijk uit dezelfde groep. (Jongeren met een interesse voor internet of een actief internet gebruik)