Linkje... http://forum.dailymobile.se/index.php/t ... 157.0.html
Ik krijg echter nog wel de melding dat er geen updates beschikbaar zijn via FOTA.
NOKIA 5800 v50.0.005 firmware out
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Heb net Nokia Software Updater gestart en zoals altijd... eerst weer een update van dat programma...
En nu moet ik rebooten, heb ik momenteel geen zin in, straks eens zien.
Kinetisch scrollen in de menu's. De N97 heeft het, vond het al vreemd dat de 5800XM dat dan niet zou hebben.
Voor de rest ben ik redelijk tevreden van de huidige (v40) firmware, al zou de webkit-browser wel een update mogen krijgen. Veel mobiele sites gebruiken rounded corners (iPhone-style) en de webkit-versie op de telefoon rendert dat compleet fout.
En nu moet ik rebooten, heb ik momenteel geen zin in, straks eens zien.
Kinetisch scrollen in de menu's. De N97 heeft het, vond het al vreemd dat de 5800XM dat dan niet zou hebben.
Voor de rest ben ik redelijk tevreden van de huidige (v40) firmware, al zou de webkit-browser wel een update mogen krijgen. Veel mobiele sites gebruiken rounded corners (iPhone-style) en de webkit-versie op de telefoon rendert dat compleet fout.
-
- Deel van't meubilair
Blijkbaar zou het een gelekte beta versie zijn, anderen beweren dan weer dat hij beschikbaar is via FOTA.
In ieder geval, er zit beweging in en er is dus wel iets op komst.
In ieder geval, er zit beweging in en er is dus wel iets op komst.
- FunkStar
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
- Bedankt: 92 keer
ook gemerkt, da spel loopt vast op 64% ook geen zin voor reboot 
edit:
http://www.youtube.com/watch?v=sEGyxlCP3tA
http://forum.dailymobile.se/index.php/t ... 157.0.html

edit:
http://www.youtube.com/watch?v=sEGyxlCP3tA
http://forum.dailymobile.se/index.php/t ... 157.0.html
- meon
- Administrator
- Contacteer:
Ik kan upgraden:r2504 schreef:Blijkbaar zou het een gelekte beta versie zijn, anderen beweren dan weer dat hij beschikbaar is via FOTA.
- Bijlagen
-
- nokia5800xm_v50.PNG
- (23.59 KiB) 722 keer gedownload
-
- Deel van't meubilair
Mmm... nice... straks eens proberen dan.meon schreef:Ik kan upgraden:
Is hij ook al beschikbaar via FOTA ?
-
- Deel van't meubilair
Net FOTA gedaan zonder problemen.
Wel reeds een eerste crash gehad van de browser... en waar is trouwens de QuickOffice en Rihana link waarvan sprake is... iemand anders die ?
Wel reeds een eerste crash gehad van de browser... en waar is trouwens de QuickOffice en Rihana link waarvan sprake is... iemand anders die ?
- meon
- Administrator
- Contacteer:
De browser springt nu zelf de hele tijd terug in fullscreen mode. Geen slecht lapmiddel, maar het had eleganter opgelost kunnen worden.
Is ook een knopje bijgekomen om de URL door te sturen per sms, mail of bluetooth.
En kinetisch scrollen in de "iconen-menu's".
Ovi Sync is nu ook beschikbaar, maar is voor mij niet nuttig wegens Mail for Exchange.
Voor de rest bij het installeren 2x een systeemfout gehad en ik heb nu meer basis-geheugen vrij dan voor de update (C: van 28 MB vrij naar 43 MB gegaan).
Al bij al een redelijk beperkte update lijkt me, is dat een 40->50 versienummer waard?
Is ook een knopje bijgekomen om de URL door te sturen per sms, mail of bluetooth.
Ovi Sync is nu ook beschikbaar, maar is voor mij niet nuttig wegens Mail for Exchange.
Voor de rest bij het installeren 2x een systeemfout gehad en ik heb nu meer basis-geheugen vrij dan voor de update (C: van 28 MB vrij naar 43 MB gegaan).
Al bij al een redelijk beperkte update lijkt me, is dat een 40->50 versienummer waard?
- FunkStar
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
- Bedankt: 92 keer
Je vergeet de music player update ^^meon schreef:De browser springt nu zelf de hele tijd terug in fullscreen mode. Geen slecht lapmiddel, maar het had eleganter opgelost kunnen worden.
- meon
- Administrator
- Contacteer:
Heb net gemerkt dat dat nu ook opgelost ismeon schreef:... al zou de webkit-browser wel een update mogen krijgen. Veel mobiele sites gebruiken rounded corners (iPhone-style) en de webkit-versie op de telefoon rendert dat compleet fout.

-
- Deel van't meubilair
Heb trouwens de indruk dat m'n batterij veel langer meegaat nu... of is dat een indruk ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 23 keer
ik krijg nog altijd die "ovi maps" niet aan de praat... het weigert op "internet" te gaan om de maps af te halen van Belgie...
nochtans in de browser en diverse andere apps kan ik perfect de "internet" groep kiezen waarin m'n Mobile Vikings APN steekt
nochtans in de browser en diverse andere apps kan ik perfect de "internet" groep kiezen waarin m'n Mobile Vikings APN steekt
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
Ovi maps heb ik via de nokia OVI Suite geïnstalleerd vanaf mijn pc. Dat gaat perfect.
Ik had er ook Turkije op gezet voor tijdens de vakantie, en merk nu, na de vakantie, dat er geen mogelijkheid is om een bepaald land opnieuw te verwijderen.
Ik had er ook Turkije op gezet voor tijdens de vakantie, en merk nu, na de vakantie, dat er geen mogelijkheid is om een bepaald land opnieuw te verwijderen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 23 keer
de "applicatie" wel maar de mappen, drivebyguide enzo moeten blijkbaar op de telefoon zelf geselecteerd worden...dit in tegenstelling tot vroeger (nokia maps)... beetje vergelijkbaar met de ovishop?johcla schreef:Ovi maps heb ik via de nokia OVI Suite geïnstalleerd vanaf mijn pc. Dat gaat perfect.
ovishop heeft dan weer geen "internet" problemen
-
- Elite Poster
Maps en stembegeleidingen heb ik ook via ovi suite (voor alle zekerheid: niet de nokia pcsuite) geinstalleerd.skynetbbs schreef: de "applicatie" wel maar de mappen, drivebyguide enzo moeten blijkbaar op de telefoon zelf geselecteerd worden...dit in tegenstelling tot vroeger (nokia maps)... beetje vergelijkbaar met de ovishop?
ovishop heeft dan weer geen "internet" problemen
Ik heb het opgestart om een screenshot toe te voegen, maar nu is het bezig om mijn bestaande mappen te updaten. Ondertussen is de update voltooid, en heb je het standaard scherm:
-
- Deel van't meubilair
Bedoel je daarmee de MapLoader ? Dit is een standalone applicatie los van de Ovi Suite hé (heb er wel even achter moeten zoeken).johcla schreef:Ovi maps heb ik via de nokia OVI Suite geïnstalleerd vanaf mijn pc.
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
@johcla Op http://www.nokia.be/support/software/de ... n-i-update kan je nagaan wat de meest recentste versie is voor jouw toestel/productcode.
Ik heb bv. een branded versie van Proximus (0578577: 5800 VF Proximus R) en zit ook nog met v.30
Ik heb bv. een branded versie van Proximus (0578577: 5800 VF Proximus R) en zit ook nog met v.30

-
- Elite Poster
ik heb nu ook v50
Ik heb de instructies gevolgd zoals beschreven op http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... 342085/196 om de productcode te veranderen naar 0570026. Nadien lukte het wel om via Nokia Software Updater naar v50 te updaten.
Het is idd een pak beter dan v30. Alleen jammer dat in het startscherm met de contactenbalk geen agenda-items getoond worden, dat zou ideaal geweest zijn.

Ik heb de instructies gevolgd zoals beschreven op http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... 342085/196 om de productcode te veranderen naar 0570026. Nadien lukte het wel om via Nokia Software Updater naar v50 te updaten.
Het is idd een pak beter dan v30. Alleen jammer dat in het startscherm met de contactenbalk geen agenda-items getoond worden, dat zou ideaal geweest zijn.
-
- Deel van't meubilair
Inderdaad... terwijl oudere Symbian versies dit allemaal wel doen.johcla schreef:Het is idd een pak beter dan v30. Alleen jammer dat in het startscherm met de contactenbalk geen agenda-items getoond worden, dat zou ideaal geweest zijn.
Wat ook opgelost lijkt te zijn is de "no web gateway reply" message die ik vroeger vaak had.