B-box 2 met verkeerde DHCP range.

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
LangeName
Skynet Forum Mod
Skynet Forum Mod
Berichten: 27
Lid geworden op: 26 apr 2005, 18:56

Hello userbase,

Graag wou ik even jullie hulp inroepen en nagaan of onderstaand probleem sommigen misschien bekend in de oren klinkt.

Connectie met de b-box 2 is plots onmogelijk en clients krijgen na verloop van tijd een APIPA adres (169.254.x.x).
Na het invoeren van een vast IP en nazicht van de b-box 2 blijkt dat de DHCP range verkeerd ingesteld staat.
Het start adres is namelijk groter dan het eind adres, waardoor dit toestel uiteraard geen IP's kan uitdelen.
Na het wijzigen van de DHCP range is het probleem (tijdelijk?) opgelost.

Dit bij verschillende mensen en dus ook verschillende b-box 2 toestellen.
Telkens heeft de configuratie een tijdlang correct gewerkt en is er geen duidelijke reden waarom de b-box 2 plots dergelijke, foute, DHCP range wijziging zou uitvoeren.
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Is dat na de laatste software-update ( versie: 60I11U-60I01U)?
deepke
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 29 jun 2007, 19:18
Bedankt: 1 keer

Ik heb hetzelfde probleem.
zwintje
Member
Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 23 nov 2007, 00:59
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

Hier ook hetzelfde probleem gehad na de laatste software update.
Heb ook gemerkt dat de box vastloopt indien men het adres van de Box verandert naar 192.168.2.X

Edwin
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”