Geen VDSL maar bij de buren wel

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: WimVerlinden
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

ZItten er nog Belgacommers op userbase?
Wij wonen in een straat met meer dan 200 huisnummers.
Op alle huisnummers is VDSL2 beschikbaar (volgens belgacomtv.be) alleen niet op de nummers 65, 67, 69, 71, 73 en 75.
Dus wel op de nummers 1 - 64, 66, 68, 70, 72, 74 en 76 - 200.
Ik kan me niet voorstellen dat deze 6 woningen op een aparte kvd/rop staan.
Aan de ene kant van de straat staat een kvd/rop en aan de andere kant staan er 2.
Waarschijnlijk ergens een administratieve fout. Althans dat hoop ik.
Bij de Belgacom klantendienst zeggen ze alleen dat deze woningen dan verder van de centrale zullen staan :bang:
Waar vind ik iemand die dit probleem eens even van dichterbij kan bekijken?
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

In mijn straat hebben de oneven nummers helemaal niks :p da kan toch ook ni ee :lol:
Wordt wel eens tijd dat ze hier VDSL leggen, woon gvd 500 meter (baanafstand) van het centrum
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Ik heb al beide situaties meegemaakt...

1. administratief (bij database dommel en edpnet, bij belgacom stond dit goed)
Ik woon in een nieuwbouwappartement te Merelbeke. Daar huisnummer 1 al bestond, hebben ze mijn appartement 1A gegeven en het appartement hiernaast 1B. Ik kon onmiddellijk naar scarlet gaan volgens belgacomtv.be, maar volgens de online tests op dommel en edpnet niet... Daar dit een nieuwbouwappartement was hadden ze nog niet de moeite gedaan om dit te veranderen.

2. feitelijke scheiding
Zitten jullie allemaal op dezelfde centrale? Zo ja : dan zal dit wss administratief zijn, zo neen : dan ligt de scheiding van de centrale door jullie straat. Dit had ik op mijn oude woonst : mijn ouders kregen een 09-362 xx xx nummer (centrale oosterzele) en de buren 09-252 xx xx (centrale melle)... En effectief toen ik mijn ADSL aanvroeg zag je dat wij de laatste gebruikers waren op die lijn.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

het zit als volgt :

In het kort:

Voor elke technologie zijn er maximum verzwakkigen (hangt voornamelijk af van de afstand en de kwaliteit van de verspreidingskabel in kwestie) waarmee er rekening dient gehouden te worden.

Huisnummers kunnen weliswaar op dezelfde kvd aangesloten zijn maar via verschillende verspreidingskabels.
De afstand op de verspreidingskabel tussen het ene huisnummer kan veel langer zijn dan de andere (meerdere meters)
Dit maakt dat de ene wel en de ander niet kan aangesloten worden op vdsl2.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

krisken schreef:mijn ouders kregen een 09-362 xx xx nummer (centrale oosterzele) en de buren 09-252 xx xx (centrale melle)... En effectief toen ik mijn ADSL aanvroeg zag je dat wij de laatste gebruikers waren op die lijn.
Uw telefoonnummer is binnen hetzelfde net (09 in dit geval) op elke centrale aansluitbaar.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

krisken schreef:2. feitelijke scheiding
Zitten jullie allemaal op dezelfde centrale? Zo ja : dan zal dit wss administratief zijn, zo neen : dan ligt de scheiding van de centrale door jullie straat. Dit had ik op mijn oude woonst : mijn ouders kregen een 09-362 xx xx nummer (centrale oosterzele) en de buren 09-252 xx xx (centrale melle)... En effectief toen ik mijn ADSL aanvroeg zag je dat wij de laatste gebruikers waren op die lijn.
Volgens mij zitten we allemaal op dezelfde centrale (02KOR) en die bevind zich op ongeveer 700 meter.
hollebollegijs schreef:Huisnummers kunnen weliswaar op dezelfde kvd aangesloten zijn maar via verschillende verspreidingskabels.
De afstand op de verspreidingskabel tussen het ene huisnummer kan veel langer zijn dan de andere (meerdere meters)
Ik dacht dat VDSL mogelijk was tot ongeveer 1000 meter afstand van de ROP/KVD.
We zitten op ongeveer 700 meter van de centrale en op ongeveer 400 meter van de KVD.
Zelfs al is de verspreidingskabel meerdere meters langer dan kunnen we toch moilijk boven 1000 meter uitkomen.

Deze info vond ik in een ticket van EDPnet:
SynchroState: synchro
PortState: unlock
DownstreamBitRate: 10234.0 Kbps
UpstreamBitRate: 733.0 Kbps
DownstreamNoiseMargin: 21.5 dB
UpstreamNoiseMargin: 17.7 dB
DownstreamAttenuation: 9.5 dB
UpstreamAttenuation: 4.6 dB
DslamName: G02KOR0000-4
LineProfile: adsl2p_10240_736_512_512
XC1_NetworkVP: 216
XC1_AccessLine: 003360265
XC1_SwitchedVP_OLO: 977
XC1_NetworkVC: 341
XC1_AtmDown: UBR_63_0
XC1_AtmUp: UBR_63_0
XC1_LineVP: 8
XC1_LineVC: 35
Is het mogelijk om uit deze gegevens iets af te leiden?

Zou Belgacom ons op een andere verspreidingskabel kunnen/willen aansluiten?
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

hollebollegijs schreef:het zit als volgt :

In het kort:

Voor elke technologie zijn er maximum verzwakkigen (hangt voornamelijk af van de afstand en de kwaliteit van de verspreidingskabel in kwestie) waarmee er rekening dient gehouden te worden.

Huisnummers kunnen weliswaar op dezelfde kvd aangesloten zijn maar via verschillende verspreidingskabels.
Bedankt!
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

seagull

je kan altijd eens kijken naar

http://www.belgacomtv.be/#request=indep ... 0e8e11419f

als je 2 tvs en hd kunt kijken op uw adres is er quasi zekerheid dat je vdsl kunt krijgen bij belgacom
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

proximusboyke schreef:seagull

je kan altijd eens kijken naar

http://www.belgacomtv.be/#request=indep ... 0e8e11419f

als je 2 tvs en hd kunt kijken op uw adres is er quasi zekerheid dat je vdsl kunt krijgen bij belgacom
Op die site heb ik al die huisnummers geprobeerd.
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Trojan schreef:
krisken schreef:mijn ouders kregen een 09-362 xx xx nummer (centrale oosterzele) en de buren 09-252 xx xx (centrale melle)... En effectief toen ik mijn ADSL aanvroeg zag je dat wij de laatste gebruikers waren op die lijn.
Uw telefoonnummer is binnen hetzelfde net (09 in dit geval) op elke centrale aansluitbaar.
Dit klopt, maar ik dit was voor men de nummerportatie had binnen de zone. Ouders hebben reeds 23 jaar dat nummer (nuja eerst hadden ze 091/62xxxx).
Als je een nieuw nummer aanvraagt krijg je een nummer toegewezen van de centrale waar je op aangesloten bent. En in ons geval was dat centrale van Oosterzele, ofwel de 09 362 xxxx. De gebuur (en iedereen langs die kant) zat op de centrale van Melle, waar alles begint met 09 252 xxxx

Telefonie = EDPnet + OVH
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

krisken schreef:Als je een nieuw nummer aanvraagt krijg je een nummer toegewezen van de centrale waar je op aangesloten bent. En in ons geval was dat centrale van Oosterzele, ofwel de 09 362 xxxx. De gebuur (en iedereen langs die kant) zat op de centrale van Melle, waar alles begint met 09 252 xxxx
Volgens mij is dit alles verleden tijd. Telefoonnummers hebben tegenwoordig niets meer te maken met de centrales.
Als je bv in de zone Kortrijk (056) een nieuw nummer aanvraagt, kan je een nummer 056 29 xxxx krijgen, of je nu in Zulte woont (= Oost-Vlaanderen) of in Zwevegem (andere kant van de zone) ...
Ik zag (op www.1207.be) dat de 056 29 00 xx verspreid liggen over het gehele grondgebied van de zone Kortrijk, dus zeker aangesloten op verschillende centrales ...

Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

philippe.deleye schreef:
krisken schreef:Als je een nieuw nummer aanvraagt krijg je een nummer toegewezen van de centrale waar je op aangesloten bent. En in ons geval was dat centrale van Oosterzele, ofwel de 09 362 xxxx. De gebuur (en iedereen langs die kant) zat op de centrale van Melle, waar alles begint met 09 252 xxxx
Volgens mij is dit alles verleden tijd. Telefoonnummers hebben tegenwoordig niets meer te maken met de centrales.
Als je bv in de zone Kortrijk (056) een nieuw nummer aanvraagt, kan je een nummer 056 29 xxxx krijgen, of je nu in Zulte woont (= Oost-Vlaanderen) of in Zwevegem (andere kant van de zone) ...
Ik zag (op http://www.1207.be) dat de 056 29 00 xx verspreid liggen over het gehele grondgebied van de zone Kortrijk, dus zeker aangesloten op verschillende centrales ...

Philippe.
Ik kan je met grote zekerheid zeggen dat dit niet het geval is.
Ik heb een paar telefoonnummers bekeken van de 056 29 xxxx en ik kwam toevallig altijd bij telenet uit. Dat is dan wel weer normaal. Hier in de 09 zone geeft telenet nieuwe nummers uit (ondermeer) in de ranges
09 328 xxxx
09 329 xxxx
09 330 xxxx
09 335 xxxx
En de houders van deze nummers zijn verspreid over heel de 09 zone. BGC echter heeft voor elke centrale één of meer ranges voorbehouden voor nieuwe nummers en identificatienummers (voor raw-copperklanten). Ikzelf ben met Scarlet ONE klant bij Scarlet en kreeg een 09 235xxxx nummer toegewezen. Als ik kijk naar het identificatienummer van mijn lijn, is dat 09 231xxxx, wat een nummer is van de centrale van Gentbrugge, waar ik op aangesloten ben (net als de 09 230xxxx en 09 232xxxx)

Telefonie = EDPnet + OVH
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

EDPnet schreef:Beste klant,

We hebben dit nagevraagd bij Belgacom en het blijkt dat er geen vrije koperpaar is voor het huisnummer 71 om VDSL op te leveren. Voor huisnummers 65, 67, 69, 71, 73 en 75 krijgen we ook het antwoord dat het technisch helaas niet mogelijk is.

Met vrinedelijke groeten,
:bang:
Trojan
Elite Poster
Elite Poster

Ze zeggen wel niet wat het probleem juist is. Zit ge te ver van de rop of zijn er geen rechtstreekse paren meer vrij, in het 2e geval moeten de lassers maar langskomen, en anders heb je pech.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Trojan schreef:Ze zeggen wel niet wat het probleem juist is. Zit ge te ver van de rop of zijn er geen rechtstreekse paren meer vrij, in het 2e geval moeten de lassers maar langskomen, en anders heb je pech.
Te ver kan niet (denk ik toch niet): 3 kvd's op 400 meter en een Lex op 700 meter.
Kunnen die lassers dan een extra kabeltje trekken?
Trojan
Elite Poster
Elite Poster

Vraag het eens he.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

seagull schreef:Te ver kan niet (denk ik toch niet): 3 kvd's op 400 meter
Maar een KVD is geen ROP.
seagull schreef:Kunnen die lassers dan een extra kabeltje trekken?
Vermoedelijke zitten de andere kabels vol... anders zou men vermoedekijk nu ook niet deze situatie hebben (hoe frustrerend ze ook is).
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”