Zoals waarschijnlijk zovelen ben ik ingegaan op de speciale aanbieding om gratis om te schakelen van ADSL2+ naar VDSL sinds de snelheid is teruggeschroefd door de omschakeling naar Belgacom. Dit was op 9 maart. Intussen is het 17 april en staat mijn bestelling nog steeds op "wachten op goedkeuring". Meerdere contacten gehad met EDPnet, en meerdere antwoorden teruggekregen over de levertijd: eerst was het dat dit zeer snel kan gaan, kwestie van een week, max 2, daarna was het 8 weken, maar dat werd dan weer snel terug aangepast naar begin april. Dit is intussen ook gepasseerd. In de algemene voorwaarden staat dat er binnen de 20 werkdagen moet opgeleverd worden, maar ook dit werd niet gehaald.
Zijn er anderen die in hetzelfde bootje zitten, of die al wél hun vdsl hebben mogen ontvangen? Wat zijn jullie ervaringen met de helpdesk indien je hierover contact hebt genomen? Is er misschien iemand van EDPnet die hier duidelijkheid in wil brengen?
thx voor jullie feedback!
Ekjaker
omschakeling ADSL2+ naar VDSL laat op zich wachten
-
- Elite Poster
- Berichten: 1403
- Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 299 keer
Men leeft blijkbaar niet eens meer hun algemene voorwaarden na (waar gaan we naartoe, waar gaan we naartoe in ISP land - ze wanen zich 'untouchables'). Na meer dan 20 werkdagen wachten zou ik toch wel dat boelke opzeggen en vertrekken hoor. Het bedrijf straalt hiermee geen enkel vertrouwen en enige vorm van klant-vriendelijkheid uit. Dit is blijkbaar de enige manier om hen duidelijk te maken dat je ontevreden bent met hun beleid. Anders gaat men het blijkbaar nooit leren.Ekjaker schreef: eerst was het dat dit zeer snel kan gaan, kwestie van een week, max 2, daarna was het 8 weken, maar dat werd dan weer snel terug aangepast naar begin april. Dit is intussen ook gepasseerd. In de algemene voorwaarden staat dat er binnen de 20 werkdagen moet opgeleverd worden, maar ook dit werd niet gehaald.
Ekjaker
p.s. veel succes nog met het wachten ... laat maar iets weten als je wortel geschoten hebt van het wachten ....
-
- Pro Member
- Berichten: 345
- Lid geworden op: 07 mei 2005, 19:07
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 15 keer
Het gras is niet groener aan de andere kant hoor, zeker niet in ISP-land...
Mails zijn bij mij altijd vlot beantwoord, tot nu toe heb ik nog nooit telefonisch contact moeten opnemen, daar kan ik niks over zeggen.Ekjaker schreef:Wat zijn jullie ervaringen met de helpdesk indien je hierover contact hebt genomen?
- Converted
- Pro Member
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 11 aug 2006, 16:08
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 13 keer
Heb inderdaad ook ingetekend op 9 maart 2010, en tot op heden nog geen enkel signaal van VDSL2. Technieker van Belgacom heeft ook nog niets laten weten...
Er was me inderdaad ook toen gezegd, 1 à 2 weken max, daarna 1 maand, daarna begin April (maar hadden nog geen datum doorgekregen).
En meende ik mij te herinneren dat de oplevertermijn in de beginperiode max. 8 weken was voor VDSL2. Dit was November 2009.
Ik wacht af, zullen het druk hebben zekers. Zolang het uiteindelijk maar in orde komt:-)
Er was me inderdaad ook toen gezegd, 1 à 2 weken max, daarna 1 maand, daarna begin April (maar hadden nog geen datum doorgekregen).
En meende ik mij te herinneren dat de oplevertermijn in de beginperiode max. 8 weken was voor VDSL2. Dit was November 2009.
Ik wacht af, zullen het druk hebben zekers. Zolang het uiteindelijk maar in orde komt:-)
Vertraging kan je wel zeggen: van 9 maart naar begin mei is 2 maanden. En dan is het nog maar af te wachten dat deze richtdatum deze keer wél zou gehaald worden. In het verleden zijn er al wel meer data naar voren geschoven die zonder problemen dan weer werden genegeerd.Converted schreef:Net gebeld en te horen gekregen dat er blijkbaar vertraging was opgelopen bij Belgacom ... Zou in mijn geval nu voor eind April, begin Mei zijn. Precieze datum echter nog niet.
Wat ik vooral verbazend vind in deze hele kwestie is dat EDPNet blijkbaar geen (goede) SLA's (Service Level Agreements) heeft onderhandeld met Belgacom. Dit is immers gebruikelijk in de IT-sector om een gegarandeerde service te verkrijgen van de leverancier, wat Belgacom uiteindelijk is tov EDPNet. Een uitstel van 2 maanden voor meerdere klanten is eigenlijk onaanvaardbaar, en EDPNet zal hier zkeer ook niet gelukkig mee zijn. Als dit wordt veroorzaakt door een leverancier, ga je je hier tegen indekken met dergelijke SLA's, zodat die leverancier boetes opgelegd krijgt als hij niet binnen de afgesproken termijn oplevert.
zou iemand van EDPNet misschien hier een verduidelijking in kunnen formuleren?
- Mette
- Premium Member
- Berichten: 460
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
- Locatie: Heverlee (Leuven)
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
Het grote probleem is imo dat er van geen enkele andere leverancier dit afgenomen kan worden en dus kan EDPnet niet veel doen (buiten minder betalen).Ekjaker schreef:Vertraging kan je wel zeggen: van 9 maart naar begin mei is 2 maanden. En dan is het nog maar af te wachten dat deze richtdatum deze keer wél zou gehaald worden. In het verleden zijn er al wel meer data naar voren geschoven die zonder problemen dan weer werden genegeerd.Converted schreef:Net gebeld en te horen gekregen dat er blijkbaar vertraging was opgelopen bij Belgacom ... Zou in mijn geval nu voor eind April, begin Mei zijn. Precieze datum echter nog niet.
Wat ik vooral verbazend vind in deze hele kwestie is dat EDPNet blijkbaar geen (goede) SLA's (Service Level Agreements) heeft onderhandeld met Belgacom. Dit is immers gebruikelijk in de IT-sector om een gegarandeerde service te verkrijgen van de leverancier, wat Belgacom uiteindelijk is tov EDPNet. Een uitstel van 2 maanden voor meerdere klanten is eigenlijk onaanvaardbaar, en EDPNet zal hier zkeer ook niet gelukkig mee zijn. Als dit wordt veroorzaakt door een leverancier, ga je je hier tegen indekken met dergelijke SLA's, zodat die leverancier boetes opgelegd krijgt als hij niet binnen de afgesproken termijn oplevert.
zou iemand van EDPNet misschien hier een verduidelijking in kunnen formuleren?
Als er meerdere leveranciers van VDSL waren was het simpel, gewoon overstappen op de concurentie.
Nu misbruikt belgacom dit enorm om hun concurentie te schaden (in de stijl van: VDSL tegen lagere prijzen als hun uitbrengen, wie denkt EDPnet wel dat ze zijn).
- EDPnet
- ISP Official
- Berichten: 363
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 12:33
- Locatie: St.-Niklaas, .be, .eu
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
Geachte,
We begrijpen uw bezorgdheid omtrent de verhoogde leveringstermijn voor deze VDSL actie. Wij wensen u dan ook even toe te lichten hoe de vork in de steel zit. U moet weten dat ten gevolge van de aankoop van Scarlet door Belgacom, Belgacom als verplichting meegekregen heeft om het Scarletnetwerk af te stoten. Hierdoor zien heel wat ISP's zich genoodzaakt om een ander netwerk te vinden op korte termijn. EDPnet heeft dus in een heel korte periode het gehele klantenbestand moeten migreren naar enerzijds het Belgacomnetwerk en anderzijds ons eigen netwerk. Een nadeel van deze migratie is dat sommige klanten hierdoor gedowngraded gingen worden aangezien dit nieuwe netwerk voor ons strengere waarden hanteert naar snelheidsprofielen toe. We hebben dan ook bij de start van de migratie geopteerd om de hardst getroffen klanten een mooi commercieel voorstel aan te bieden. Dit is uiteindelijk het VDSL voorstel geworden in samenwerking met Belgacom. Gezien de urgentie van de migratie, heeft deze voorrang gekregen op de VDSL actie. Nu de migratie zo goed als achter de rug is, focussen we ons op de VDSL actie. Met andere woorden, we voorzien (zonder garantie echter, want dit hangt ook van Belgacom af) dat we al deze klanten kunnen overzetten binnen de komende maand.
We danken u voor uw begrip en hopen u weldra te mogen verwelkomen als trouwe VDSL klant.
Met vriendelijke groet,
EDPnet
We begrijpen uw bezorgdheid omtrent de verhoogde leveringstermijn voor deze VDSL actie. Wij wensen u dan ook even toe te lichten hoe de vork in de steel zit. U moet weten dat ten gevolge van de aankoop van Scarlet door Belgacom, Belgacom als verplichting meegekregen heeft om het Scarletnetwerk af te stoten. Hierdoor zien heel wat ISP's zich genoodzaakt om een ander netwerk te vinden op korte termijn. EDPnet heeft dus in een heel korte periode het gehele klantenbestand moeten migreren naar enerzijds het Belgacomnetwerk en anderzijds ons eigen netwerk. Een nadeel van deze migratie is dat sommige klanten hierdoor gedowngraded gingen worden aangezien dit nieuwe netwerk voor ons strengere waarden hanteert naar snelheidsprofielen toe. We hebben dan ook bij de start van de migratie geopteerd om de hardst getroffen klanten een mooi commercieel voorstel aan te bieden. Dit is uiteindelijk het VDSL voorstel geworden in samenwerking met Belgacom. Gezien de urgentie van de migratie, heeft deze voorrang gekregen op de VDSL actie. Nu de migratie zo goed als achter de rug is, focussen we ons op de VDSL actie. Met andere woorden, we voorzien (zonder garantie echter, want dit hangt ook van Belgacom af) dat we al deze klanten kunnen overzetten binnen de komende maand.
We danken u voor uw begrip en hopen u weldra te mogen verwelkomen als trouwe VDSL klant.
Met vriendelijke groet,
EDPnet
internet, fiber & telephony
- EDPnet
- ISP Official
- Berichten: 363
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 12:33
- Locatie: St.-Niklaas, .be, .eu
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
Geachte,
U hoeft geen rekening te houden met deze status. Het order is wel degelijk lopende.
Alle VDSL promo orders zijn ingeschoten. U zal nu snel gecontacteerd worden om een interventiedatum te bepalen.
Met vriendelijke groet,
EDPNET
U hoeft geen rekening te houden met deze status. Het order is wel degelijk lopende.
Alle VDSL promo orders zijn ingeschoten. U zal nu snel gecontacteerd worden om een interventiedatum te bepalen.
Met vriendelijke groet,
EDPNET
internet, fiber & telephony