Site timeouts
-
- Plus Member
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 07 dec 2007, 13:47
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Ik heb zeer regelmatig timeouts van sites. Ik heb in logs gekeken van sagem , geen disconnects. Ik heb dit eigenlijk alleen maar sinds ik statisch IP adres had aangevraagd en gekregen (speedconnect plus). Heeft iedereen dit? , want tot nu toe heb ik maar 2 andere mensen hierover zien klagen. De timeout is voor alle sites en duurt soms maar 10 seconden en dan werkt alles weer.
Downloads blijven gewoon doorgaan.
Ik had al een suggestie geprobeerd om packet size MTU te veranderen, maar ik heb al waarden van 1400->1500 geprobeerd , geen beterschap.
Downloads blijven gewoon doorgaan.
Ik had al een suggestie geprobeerd om packet size MTU te veranderen, maar ik heb al waarden van 1400->1500 geprobeerd , geen beterschap.
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
hmmm.... zoveel mensen zullen er nog geen static ip hebben ook niet denk ik
ik heb hier alvast geen problemen netconnect zone 09
ik heb hier alvast geen problemen netconnect zone 09
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
- foxhound
- Plus Member
- Berichten: 198
- Lid geworden op: 06 mei 2009, 16:35
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 19 keer
Ik heb hetzelfde probleem. Niet alleen bij sites echter. Op momenten krijg ik geen nieuwe verbindingen meer geopend (sites surfen, ftp verbinden, ...) duurt vaak een tiental seconden, tot in het ergste geval 50 seconden. Openstaande verbindingen (downloads die al bezig zijn, spellen die al verbonden zijn) blijven doorgaan.
Ook met de sagem dus. Al gehoopt dat een routertje derachter zetten en dat de ppoe sessie laten opbouwen het zou verhelpen, maar routertje wat ik van een vriend geleend had, daar hield de sagem niet zo van, ze willen niet samenwerken. (dlink 624+).
Ook met de sagem dus. Al gehoopt dat een routertje derachter zetten en dat de ppoe sessie laten opbouwen het zou verhelpen, maar routertje wat ik van een vriend geleend had, daar hield de sagem niet zo van, ze willen niet samenwerken. (dlink 624+).
Zelfde probleem hier in zone 03 (IP:83.101.5.XXX).
Ik heb een speedconnect thuis en een plus met statisch IP op het werk. Ik meet nu al sinds begin deze week de delays naar het statisch IP adres en het ziet er naar uit dat UDP trafiek (gebruikt voor oa DNS en VOIP) de boosdoener is. Soms stijgen deze delays tot +5sec terwijl ICMP en TCP op hetzelfde ogenblik op de normale waarden van ~40ms liggen, heel eigenaardig.
Ik heb al een ticket aangemaakt om terug om te schakelen naar een dynamisch IP. Uiteindelijk heeft dat statisch IP toch geen enkel voordeel. Disconnects blijven om de 36 uur, geen mogelijkheid om reverse dns aan te passen, slechts 1 IP adres (dynamisch laat meerdere pppoe sessies toe), en die random UDP delays.
Ik heb een speedconnect thuis en een plus met statisch IP op het werk. Ik meet nu al sinds begin deze week de delays naar het statisch IP adres en het ziet er naar uit dat UDP trafiek (gebruikt voor oa DNS en VOIP) de boosdoener is. Soms stijgen deze delays tot +5sec terwijl ICMP en TCP op hetzelfde ogenblik op de normale waarden van ~40ms liggen, heel eigenaardig.
Ik heb al een ticket aangemaakt om terug om te schakelen naar een dynamisch IP. Uiteindelijk heeft dat statisch IP toch geen enkel voordeel. Disconnects blijven om de 36 uur, geen mogelijkheid om reverse dns aan te passen, slechts 1 IP adres (dynamisch laat meerdere pppoe sessies toe), en die random UDP delays.
-
- Plus Member
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 07 dec 2007, 13:47
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
'k heb eens iets uitgestoken, kreeg opeens een ingeving om iets te proberen, in sagem modem bij advanced settings -> network interfaces
Wan eth1.20 VoIP disabled. En nu heb ik al 10 minuten geen timeouts gehad, ervoor was het echt erg. Maar voorzichtig optimistisch, laat wel iets weten meteen als ik weer een timeout heb.
edit : 15 minuten : nog altijd optimistisch
20 minuten geen timeout. Heb ook sindsdien een eindeloze ping naar google lopen, ook geen timeouts.
Wan eth1.20 VoIP disabled. En nu heb ik al 10 minuten geen timeouts gehad, ervoor was het echt erg. Maar voorzichtig optimistisch, laat wel iets weten meteen als ik weer een timeout heb.
edit : 15 minuten : nog altijd optimistisch
20 minuten geen timeout. Heb ook sindsdien een eindeloze ping naar google lopen, ook geen timeouts.
Laatst gewijzigd door smoke2000 15 apr 2010, 20:48, in totaal 1 gewijzigd.
- pm
- Premium Member
- Berichten: 526
- Lid geworden op: 21 maa 2004, 20:13
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 7 keer
Ik heb net hetzelfde voor sinds mijn vast ip bij Dommel nu actief is, daarvoor was mijn lijn altijd perfect ! Alle sites gingen vlot open, nieuwsgroepen en alles ging goed. Sinds het vast ip via schedomfix login er is heb ik niets dan problemen met trage sites, trage downloads,... het is met ups en downs. Maar voor het vast ip had ik er geen last van.
Ik ga denk ik ook maar eens terug een ticket ga aanmaken om terug te switchen naar een dynamisch ip ! Op deze manier heb ik niets dan nadelen aan de schedomfix login !
Ik ga denk ik ook maar eens terug een ticket ga aanmaken om terug te switchen naar een dynamisch ip ! Op deze manier heb ik niets dan nadelen aan de schedomfix login !
-
- Plus Member
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 07 dec 2007, 13:47
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Kan iemand anders dit ook testen , die tweede interface afzetten zoals ik in post hierboven gedaan heb? Heb nu echt al 30 minuten geen timeouts gehad en sites lijken ook sneller te laden. Tenzij je natuurlijk VOIP hebt, misschien zet je het dan best niet af
edit : verdekke, net timeout gehad denk ik.
edit : verdekke, net timeout gehad denk ik.
- honda4life
- Elite Poster
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
al eens andere dns-servers geprobeerd, of heeft dat er niks met te maken.
Heb soms ook gelijkaardige symptomen, bij mij was het daarmee opgelost.
Heb soms ook gelijkaardige symptomen, bij mij was het daarmee opgelost.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Plus Member
- Berichten: 209
- Lid geworden op: 08 jan 2010, 13:10
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 4 keer
zonet telefoon gekregen van dommel technieker, ze suggereerden om de Voip af te zetten, maar die had ik gisteren zelf reeds disabled , zonder effect jammergenoeg ... mss heeft dit voor sommigen wel een positief effect?
Nu gaan ze mijn lijn monitoren gedurende enkele dagen ... hopelijk brengt het eindelijk eens iets op!
Nu gaan ze mijn lijn monitoren gedurende enkele dagen ... hopelijk brengt het eindelijk eens iets op!
Hmm, moeilijk te zeggen of dit allemaal over hetzelfde probleem gaat.
Wij hebben vandaag geen noemenswaardige problemen gehad, gemiddelde UDP delay 40ms, max 100ms. Het gaat ook al veel beter dan vorige weken. Toen hadden we delays van enkele seconden en dropouts en dat bleef dan uren duren.
Wij gebruiken de sagems in bridged mode, pppoe en voip in modem zijn ge-disabled. Delays naar de eerste hop zijn gemiddeld 16.5ms, max 20, dus ik geloof niet dat het probleem daar zit.
Wij hebben vandaag geen noemenswaardige problemen gehad, gemiddelde UDP delay 40ms, max 100ms. Het gaat ook al veel beter dan vorige weken. Toen hadden we delays van enkele seconden en dropouts en dat bleef dan uren duren.
Wij gebruiken de sagems in bridged mode, pppoe en voip in modem zijn ge-disabled. Delays naar de eerste hop zijn gemiddeld 16.5ms, max 20, dus ik geloof niet dat het probleem daar zit.
- KaiZas
- Pro Member
- Berichten: 305
- Lid geworden op: 23 maa 2004, 10:17
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 2 keer
Hier ook dezelfde poep sinds fixed IP. Vanochtend was het zelfs zo erg dat ik via de citrix op het werk moest surfen. Gelukkig geraakte ik daar nog wel... sites komen amper tot niet binnen. Ook ik heb de Sagem in bridge modus staan met daarachter een fortigate met pppoe. Met momenten werkt het schitterend, maar soms is het echt huilen met de pet op. Bij het dynamisch ip was dit allemaal niet het geval.
Aangezien ze toch geen a-recordjes willen maken of me een mailservertje laten draaien via het gratis domein zie ik ook de voordelen van het fixed ip niet. Misschien toch tijd om terug om te schakelen. (En hup, het jaar begint weer van 0.)
Aangezien ze toch geen a-recordjes willen maken of me een mailservertje laten draaien via het gratis domein zie ik ook de voordelen van het fixed ip niet. Misschien toch tijd om terug om te schakelen. (En hup, het jaar begint weer van 0.)
-
- Plus Member
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 07 dec 2007, 13:47
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
hmmja , anderzijds hebt ik ook 3-tal jaar proforma invoices om te bewijzen dat er al een jaar voorbij is ;p
Ben niet meteen van plan om over te stappen, zou liever hebben dat die timeouts gefixed worden, of dat ze gewoon iedereen terug op dynamisch zetten als ze te incompetent zijn om fixed ip te doen werken. En dat ze Fixed IP en gegarandeerde snelheden van hun site halen, want dat is ook bedrog.
Ben niet meteen van plan om over te stappen, zou liever hebben dat die timeouts gefixed worden, of dat ze gewoon iedereen terug op dynamisch zetten als ze te incompetent zijn om fixed ip te doen werken. En dat ze Fixed IP en gegarandeerde snelheden van hun site halen, want dat is ook bedrog.
- KaiZas
- Pro Member
- Berichten: 305
- Lid geworden op: 23 maa 2004, 10:17
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 2 keer
Kun je je de bedrijven voorstellen die een Dommeltje nemen op aanraden van één van de thuisgebruikers? Brrr...
Wil zelf ook zeker niet weg bij Dommel hoor, daar niet van. Maar als de FUP van Telenet 100mbit een beetje te doen is, denk ik wel over te stappen op den duur.
Wil zelf ook zeker niet weg bij Dommel hoor, daar niet van. Maar als de FUP van Telenet 100mbit een beetje te doen is, denk ik wel over te stappen op den duur.
-
- Plus Member
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 07 dec 2007, 13:47
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
hmmja , voor telenet is limiet + het feit dat ik 300 meter van straat verwijderd ben zonder kabel een probleem
Gelukkig heb ik op bedrijf een contract met belnet, een betere provider kunt ge u ni voorstellen Maar ja, dat is glasvezel, daar moet niet aan denken als privé ;p
Gelukkig heb ik op bedrijf een contract met belnet, een betere provider kunt ge u ni voorstellen Maar ja, dat is glasvezel, daar moet niet aan denken als privé ;p
-
- Elite Poster
- Berichten: 777
- Lid geworden op: 26 mei 2009, 23:36
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 22 keer
Die voip staat hier al lang uitgeschakeld en dat maakt allemaal niet uit. Gisteren werkte gewoon alles vlot ( dacht dat het eindelijk ok was ).
Maar vandaag gaat surfen bij momenten toch maar moeilijk, gisteren zelfs eens kunnen downloaden tegen 500KB/s dat was ook al een tijdje geleden.
Een andere dns gebruiken maakt ook helemaal niets uit ...
Voor de fixed ip was dat altijd vlotjes 2mb
Maar vandaag gaat surfen bij momenten toch maar moeilijk, gisteren zelfs eens kunnen downloaden tegen 500KB/s dat was ook al een tijdje geleden.
Een andere dns gebruiken maakt ook helemaal niets uit ...
Voor de fixed ip was dat altijd vlotjes 2mb
- honda4life
- Elite Poster
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Ik begin zo stilaan te denken dat de dynamische ip's door BC beheerd worden, toch iets dat ze beter kunnen dan de rest
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruik Dommel DNS + OpenDNS.
Echter timeouts hebben niets met DNS te maken, want eens de omzetting gedaan is duurt het toch lang voor er opnieuw een DNS-request gedaan wordt.
Time-to-live setting in het DNS.
Doe een tracert x.x.x.x of tracert www.xxxx.xxx en je ziet direct waar het fout gaat.
Er ergens een route probleem is laat dat zich direct zien via enorm hoge tijden.
Niet vergeten dat een ISP (Dommel of wie ook) daar vaak niets aan kan doen.
Echter timeouts hebben niets met DNS te maken, want eens de omzetting gedaan is duurt het toch lang voor er opnieuw een DNS-request gedaan wordt.
Time-to-live setting in het DNS.
Doe een tracert x.x.x.x of tracert www.xxxx.xxx en je ziet direct waar het fout gaat.
Er ergens een route probleem is laat dat zich direct zien via enorm hoge tijden.
Niet vergeten dat een ISP (Dommel of wie ook) daar vaak niets aan kan doen.
- foxhound
- Plus Member
- Berichten: 198
- Lid geworden op: 06 mei 2009, 16:35
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 19 keer
Die firmware had ik eerst ook, daar had ik dus de problemen mee. Tot nu toe lijkt alles opgelost te zijn. Natuurlijk heb ik nog niet lang genoeg kunnen testen om 100% zeker te zijn. Nouwja, Firmware updaten kan eigenlijk nooit echt kwaad dus je kan het altijd eens proberen.
Ik had de link naar de nieuwe firmware versie gevonden in een andere thread, met dank aan Trojan.
http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 37#p323585
Om firmware te kunnen updaten moet je ingelogd zijn als administrator, dat doe je via de volgende URL.
http://192.168.1.1/index.cgi?user_name= ... d=BGCVDSL2 Voor de BBox2.
http://192.168.1.1/index.cgi?user_name= ... d=OLOVDSL2 Voor de Sagem.
De firmware is eigenlijk bedoeld voor de BBox2, maar aangezien deze eigenlijk dezelfde hardware bevat en dus gewoon een herpakte sagem is, werkt ze dus ook voor de sagem. Wel krijg je overal een Belgacom logo te zien op de configuratie pagina, maar dat maakt natuurlijk niets uit .
Tot nu toe nog geen enkel probleem tegengekomen met de nieuwe firmware. Hoop dat je er ook mee geholpen bent.
Ik had de link naar de nieuwe firmware versie gevonden in een andere thread, met dank aan Trojan.
http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 37#p323585
Om firmware te kunnen updaten moet je ingelogd zijn als administrator, dat doe je via de volgende URL.
http://192.168.1.1/index.cgi?user_name= ... d=BGCVDSL2 Voor de BBox2.
http://192.168.1.1/index.cgi?user_name= ... d=OLOVDSL2 Voor de Sagem.
De firmware is eigenlijk bedoeld voor de BBox2, maar aangezien deze eigenlijk dezelfde hardware bevat en dus gewoon een herpakte sagem is, werkt ze dus ook voor de sagem. Wel krijg je overal een Belgacom logo te zien op de configuratie pagina, maar dat maakt natuurlijk niets uit .
Tot nu toe nog geen enkel probleem tegengekomen met de nieuwe firmware. Hoop dat je er ook mee geholpen bent.
-
- Plus Member
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 07 dec 2007, 13:47
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Ik moet toch zeggen dat het gisteren avond en vandaag na firmware update een pak beter gaat. gisteren avond waren sites wat traag, paar geen echte time outs. Nu vanavond gaat het vrij vlot tot nu toe.
- KaiZas
- Pro Member
- Berichten: 305
- Lid geworden op: 23 maa 2004, 10:17
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 2 keer
Yups, hier ook wat beter. Blijf wel vreemd usenet gedrag hebben. Soms "geknipt" op 2MB, soms "onstabiel" 2,3MB. Nooit meer de 2,45MB van voordien, maar ach.
Jammer wel dat het gratis domein voor niks kan dienen.
Jammer wel dat het gratis domein voor niks kan dienen.
- foxhound
- Plus Member
- Berichten: 198
- Lid geworden op: 06 mei 2009, 16:35
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 19 keer
Nee, de instellingen blijven behouden. Je kan ook als je niet helemaal zeker bent een back-up maken van je configuratie bestand en dit na de firmware update terug inlezen, mochten je settings toch veranderen. Maar hier bleven ze alleszins behouden.