Weepee ==> nieuw nummer of overdracht kost €18 vanaf 1 mei

krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Vandaag van weepee een mail gekregen betreffende de activatiekosten.
Deze gaan van 9 euro naar 18 euro btw incl.

Vanaf 1 mei zullen onze prijzen aangepast worden voor het activeren van een nieuw nummer of het overdragen van een bestaand nummer.
De nieuwe prijs zal 18€ inclusief b.t.w. bedragen.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

bedankt voor de info, normaal gezien zal het mijne overgedragen zijn voor 1/5
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 40 keer

Ferme stijging, maar het blijft imho nog altijd goedkoop (zolang het éénmalig is..)
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Staat ook op de Frontpage nu. Met dank aan Maglor die mij de bewuste nieuwsbrief doorstuurde.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Lord Utopia schreef:Staat ook op de Frontpage nu. Met dank aan Maglor die mij de bewuste nieuwsbrief doorstuurde.
Zie het niet staan op de frontpage? Enkel dat bericht van Juniper? Sorry, had deze anders graag doorgestuurd, doch wist helaas niet naar welk e-mailadres dit mocht :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

krisken schreef:
Lord Utopia schreef:Staat ook op de Frontpage nu. Met dank aan Maglor die mij de bewuste nieuwsbrief doorstuurde.
Zie het niet staan op de frontpage? Enkel dat bericht van Juniper? Sorry, had deze anders graag doorgestuurd, doch wist helaas niet naar welk e-mailadres dit mocht :)
Refresh eens, staat er zeker op.

Nieuws kan je altijd per pm sturen of naar mijn e-mail: nicolas.depoorter at userbase punt be of press at userbase punt be (komt bij mij uit, maar ook andere nieuwsposters). Dat wordt zeer hard geapprecieerd!
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Lord Utopia schreef:
krisken schreef:
Lord Utopia schreef:Staat ook op de Frontpage nu. Met dank aan Maglor die mij de bewuste nieuwsbrief doorstuurde.
Zie het niet staan op de frontpage? Enkel dat bericht van Juniper? Sorry, had deze anders graag doorgestuurd, doch wist helaas niet naar welk e-mailadres dit mocht :)
Refresh eens, staat er zeker op.

Nieuws kan je altijd per pm sturen of naar mijn e-mail: nicolas.depoorter at userbase punt be of press at userbase punt be (komt bij mij uit, maar ook andere nieuwsposters). Dat wordt zeer hard geapprecieerd!
Klopt hoor, stond er 5 seconden later op dan je het zei :) maar handig om te weten dat press mailadres :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ToMiKoN
Pro Member
Pro Member
Berichten: 390
Lid geworden op: 31 okt 2002, 12:12
Locatie: Blankenberge
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 34 keer

Ik heb al een Weepee nummer, dus ik heb geluk. :-) Maar zolang het een éénmalig bedrag is, blijft het goedkoop!
Mobiel: iPhone 11 + Proximus werk abonnement
Tablet: iPad 2020 128 Gb
Home: Proximus Flex S - AndroidTV Picks
dejean
Pro Member
Pro Member
Berichten: 396
Lid geworden op: 25 jan 2006, 22:23
Locatie: Kapelle op den Bos
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 11 keer

BMaster schreef:Ferme stijging, maar het blijft imho nog altijd goedkoop (zolang het éénmalig is..)
het blijft een zeer dure voip aanbieder vergeleken met nomado.
Verbindingen met telenet kosten meer dan het dubbele vgl met nomado en
3starsnet. Tenzij je hun nummer enkel gebruikt voor binnenkomende verbindingen is het echt goedkoop
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 40 keer

dejean schreef: Tenzij je hun nummer enkel gebruikt voor binnenkomende verbindingen is het echt goedkoop
Ik denk dat veel mensen dit doen. Hun beltarieven zijn inderdaad niet de goedkoopste...
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 99 keer

BMaster schreef:
dejean schreef: Tenzij je hun nummer enkel gebruikt voor binnenkomende verbindingen is het echt goedkoop
Ik denk dat veel mensen dit doen. Hun beltarieven zijn inderdaad niet de goedkoopste...
Dat is nu net hun business model: geen vaste kosten (buiten de éénmalige bij het aanmaken of porteren van een nummer), en natuurlijk moeten de variabele kosten dan geld in het laatje brengen.

Indien de meerderheid van de klanten WeePee enkel gebruikt voor inkomende gesperkken, is het maar de vraag hoelang dit kan blijven duren... Misschien daarmee dat de éénmalige kosten nu al verdubbeld zijn...
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Ik dacht dat iemand hen (hem?) ooit eens de vraag had gesteld hoe ze toch nog inkomsten konden hebben. Het antwoord was toen dat de interconnectiekosten die de andere providers aangerekend krijgen om te bellen naar Weepee-nummers ook geld in het laatje brachten. Of dat genoeg is, is natuurlijk de vraag.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

misschien vanwege het openen van een redundant 2de datacenter loco (brugge) dat ie de prijs heeft verdubbelt?
of zou BIPT verduurt zijn?

alvast lastig voor mensen die nog snel willen wijzigen...3starsnet duurt al gauw 4weken ofzo

als je al je vrienden op weepee krijgt kan het ook goedkoop worden(weepee naar weepee is gratis :-)
soortgelijk bij alditalk en jim mobile?
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Zo redundant is dat datacenter in Brugge niet hoor... Het is meer bepaald in DCO te Oostkamp dat ze zitten. Zit er zelf ook en toch al meerdere minpuntjes aan het licht gekomen... Bvb qua stroomvoorzieningen.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
[email protected]
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 28 mei 2009, 13:25
Bedankt: 11 keer

dat datacenter is voor ons een 2de locatie he!, we hebben er al eentje in brussel ;) en binnen een paar weken openen we een 3de in amsterdam ;)
maw de redundancy is het feit dat we alles op verschillende plaatsen hebben staan ;) als er een vliegtuig land in brussel op het datacenter kunnen we rustig verder in brugge ;)

de rede van stijging is (weer eens) extra administratieve overlast die ons wettelijk opgelegd word ;)
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

[email protected] schreef:de rede van stijging is (weer eens) extra administratieve overlast die ons wettelijk opgelegd word ;)
zolang het maar geen scarlet datacenter is zoals met TvVlaanderen enzo :-)
welke extra administratie vragen ze nu weer...hooguit toch die Gprs roaming beperkende maatregelen van Europa uit?
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

[email protected] schreef:dat datacenter is voor ons een 2de locatie he!, we hebben er al eentje in brussel ;) en binnen een paar weken openen we een 3de in amsterdam ;)
maw de redundancy is het feit dat we alles op verschillende plaatsen hebben staan ;) als er een vliegtuig land in brussel op het datacenter kunnen we rustig verder in brugge ;)

de rede van stijging is (weer eens) extra administratieve overlast die ons wettelijk opgelegd word ;)
Van dat laatste zou ik niet zo zeker zijn : DCO heeft 2 lijnen liggen : één naar interxion en één naar LCL, grote kans dus dat het vliegtuig beide meeheeft :D Nuja, met DCO2 zal hier een grote verandering in komen...

PS : ik zit in de andere rij racks ;) Tegen het glas dus :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
[email protected]
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 28 mei 2009, 13:25
Bedankt: 11 keer

Wie zegt dat ons ander datacenter in brussel op lcl zit of op interaxion ?

Wij zitten kilometers verder op level3, die via 2 ringen brussel betreden voor hun transit, totaal zonder
relatie met dco, lcl of interaxion (dat is net nu de bedoeling van redundant te zijn op hosting)

Dus eerlijk gezegd slaagt je bevinding eerlijk gezegd nog kant nog wal !!!!

Maw als er vliegtuig in lcl of interaxion valt ... zal dat bij dco wel een probleem geven ... maar niet echt bij ons hoor,
anders was het niet echt zinvol om een 2de datacenter bij te nemen ;)

En zeer binnenkort mogen ze zelfs in lcl of interaxion vliegen, want zeer binnekort komen onze eigen fibre feeds er toe, ;)
we gebruiken vandaag trouwens al zelfs de ip feed niet van dco omdat deze niet voldoet aan onze verwachtingen.

U gaat af op veronderstellingen in plaats van de echt correcte informatie, die je makkelijk kan opzoeken,
hierdoor zaai je verwarring bij de mensen en onze klanten.

Binnen enkele weken announcen we trouwens een 3de locatie ... ;) Ook met eigen ip feed ... en ook niet
gerelateerd met dco, het zal buiten belgie zijn .... waar dat is nog een verassing ;)
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Toch ni Amsterdam zeker ! :wink:

BTW ure, hoe komt het dat Weepee zoveel duurder is naar Telenet dan anderen ?
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Mijn excuses in dat geval...Maar dan hebben jullie nu al eigen fibers liggen tussen brugge en brussel? Want DCO heeft enkel links naar IX en LCL bij mijn weten. Wat klanten betreft : ikzelf ben een dik tevreden klant met diverse nummers bij jullie :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
[email protected]
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 28 mei 2009, 13:25
Bedankt: 11 keer

momenteel nog niet, meer zeer soon wel, er word daar serieus gewerkt in dco ... wij zijn meer dan
te vreden over hun infrastructuur en hun manier van werken ;)

momenteel is het redundant ip ip over hun 2 feeds,
maar zonder de transit te nemen, dit maakt het dat we minder of geen last hebben bij problemen
op in van de 2 feeds,

Ivm Telenet draai ik het liever om,
waarom mogen zij meer vragen dan de andere ?
(Het antwoord is nogal politiek geladen, en daar laat ik me liever niet publiekelijk over uit, vul maar zelf aan ... ;))

In iedergeval de prijzen politiek bespreken we liever niet op een forum, onze vrienden van de concurrentie lezen deze fora
ook ... ;) en we laten liever niet te veel in onze kaarten kijken.

Momenteel zijn onze prijzen een afweging op de kosten, dit omdat we nu eenmaal een veel complexer platform hebben dat in vergelijking met onze concurrenten (wie in België heeft als voip operator een eigen ip netwerk ?, welke voip operator in Belgie breekt uit op verschillende plaatsen en heeft een recovery plan ?, en welke geeft er daar ook nog eens garanties op ? En dan zwijgen we nog over de hopen features die er vandaag zijn die de andere nooit zullen hebben)
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Ure, Thx. Leuk om te weten dat ik een goede keuze heb gemaakt :-D 'k kan alleen maar aanmoedigen dat jullie hier actief zijn op dit forum :beerchug:
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Gebruikersavatar
kaas2
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 23 nov 2008, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 7 keer

Was eigenlijk juist van plan een nieuw nummer aan te vragen bij Weepee, dat zal nog wel lukken voor 1 mei veronderstel ik. Vooral dus om oproepen te kunnen ontvangen via een BE nummer. (bellen doe ik via Rynga en Voipbuster)

Nu vraag ik mij af, hoe moet je die 9€ (of 18€) betalen? moet je beltegoed kopen (minimaal 25€) en trekken zij het daar van af of betaal je dat apart? In het tweede geval dan kost een nummer ongeveer 34€ voor het komende jaar... Dan word de 50€ optie van Nomado een interessante optie..
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

25 euro belkrediet kopen, zij trekken daar de activation fee van 9 euro vanaf, kan je nog 16 euro verder opbellen.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

vraagje, ik heb een weepee account

als ik nu belwaarde wil kopen word ik doorverwezen naar de WeePee telecom - eCommerce Shop
in die shop kan ik blijkbaar niet inloggen met m'n weepee account gegevens, maar moet ik een klanten login aanmaken?
dan kan ik zo belwaarde kopen

maar hoe geraakt die belwaarde dan gelinkt aan m'n weepee account?

ik zie nu ook dat een nummeroverdracht blijkbaar minstens 3 duurt
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
[email protected]
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 28 mei 2009, 13:25
Bedankt: 11 keer

in de shop dient u gewoon een account aan te maken,
we werken met vouchers (die je krijgt via een pdf in een e-mai)
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Zeer interessante uitleg! Op zich ook wel tevreden met DCO, behalve de nogal stoffige ruimte waar de servers staan. Maar eenmaal DCO2 af zou zijn (deze zomer) zouden alle racks naar daar verhuizen en deze ruimte zou volledig stofvrij zijn. Ook de recente aanpassingen in hun systeem en werking (eindelijk kan je bij een budgetkast meer dan 64 ip's krijgen, eindelijk kan je tussen 2 racks kabels patchen en eindelijk kan je de rDNS aanvragen).

Enige puntje nog is de veiligheid van de racks. je moet eens het sleuteltje van jullie APC rack proberen op een willekeurig ander rack...Hopelijk zal dit ook snel opgelost geraken. Maar verder met bvb jan-joris zeer goede contacten, wat een persoonlijke aanpak te DCO zeker mogelijk maakt!

En ook van mij uit proficiat met jullie uitbereiding!

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

[email protected] schreef: Momenteel zijn onze prijzen een afweging op de kosten, dit omdat we nu eenmaal een veel complexer platform hebben dat in vergelijking met onze concurrenten (wie in België heeft als voip operator een eigen ip netwerk ?, welke voip operator in Belgie breekt uit op verschillende plaatsen en heeft een recovery plan ?, en welke geeft er daar ook nog eens garanties op ? En dan zwijgen we nog over de hopen features die er vandaag zijn die de andere nooit zullen hebben)
ik mis nog dit : https://mobilevikings.com/nl/blog/api-available/
nu zit ik altijd op die lazlo/flash waar je niet kunt copy&pasten...
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

duizend schreef:25 euro belkrediet kopen, zij trekken daar de activation fee van 9 euro vanaf, kan je nog 16 euro verder opbellen.
je kunt ook 4x5euro kopen...en dan 2x 5 euro per weepee nr storten...
je hebt zowiezo 2 euro extra kado per nieuw nr.... -> dus 12 euro per nr... voldoende "momenteel" voor die 9 euro portatiekost... nog 3 euro om op te bellen
na die +-3 weken komt daar dan je "geporteerd" nummer bij te staan
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Lord Utopia schreef:Staat ook op de Frontpage nu. Met dank aan Maglor die mij de bewuste nieuwsbrief doorstuurde.
Lord Utopia
Ik vind het artikel op de Frontpage nogal eenzijdig en negatief.
Van de bewuste nieuwsbrief wordt alleen het gedeelte vermeld over de prijsstijging, maar niet het goede nieuws over bijvoorbeeld de ontdubbeling van de infrastructuur ...
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
kaas2
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 23 nov 2008, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 7 keer

skynetbbs schreef:
duizend schreef:25 euro belkrediet kopen, zij trekken daar de activation fee van 9 euro vanaf, kan je nog 16 euro verder opbellen.
je kunt ook 4x5euro kopen...

Dat noemen zij belwaarde ipv belkrediet...Is dat niet iets voor een GSM abo?
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

kaas2 schreef:Dat noemen zij belwaarde ipv belkrediet...Is dat niet iets voor een GSM abo?
Weepee is by default een soort prepaid ... je betaalt nl geen abbo om gebeld te mogen worden zoals bij Belgacom/telenet;
je moet zelfs geen 5euro/maand betalen zoals bij Telenet/Belgacom om te weten wie jouw opbelt
wat maakt dat weepee 25euro goedkoper is per maand dan Belgacom/telenet
dankzij die besparing krijg ik geen "gratis" digitale televisie bij Belgacom (maar dan zou ik ook zoveel niet kunnen besparen)
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

okay, maar is er een verschil tussen belwaarde en belkrediet in de shop? zo ja, wat is het verschil?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1007
Lid geworden op: 17 mei 2008, 16:59

skynetbbs schreef:
kaas2 schreef: dankzij die besparing krijg ik geen "gratis" digitale televisie bij Belgacom (maar dan zou ik ook zoveel niet kunnen besparen)
Waarom zou je dat willen?
De digitale TV van Telenet/Belgacom vallen gewoon in het niet bij standaard Sat-TV resolutie :banana:
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

BasMSI schreef:
skynetbbs schreef:
kaas2 schreef: dankzij die besparing krijg ik geen "gratis" digitale televisie bij Belgacom (maar dan zou ik ook zoveel niet kunnen besparen)
Waarom zou je dat willen?
De digitale TV van Telenet/Belgacom vallen gewoon in het niet bij standaard Sat-TV resolutie :banana:
Reden dat ik het neem : in reglement van (nieuwbouw) appartement dat ik heb gekocht staat dat er geen schotelantennes aan de balustrade/daken mogen bevestigd zijn. En tja ik kan natuurlijk die schotel vlak voor mijn raam zetten (zou perfect mogelijk zijn) maar dat trekt ook op niet veel hé:)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

krisken schreef: De digitale TV van Telenet/Belgacom vallen gewoon in het niet bij standaard Sat-TV resolutie :banana:
Reden dat ik het neem : in reglement van (nieuwbouw) appartement dat ik heb gekocht staat dat er geen schotelantennes aan de balustrade/daken mogen bevestigd zijn. En tja ik kan natuurlijk die schotel vlak voor mijn raam zetten (zou perfect mogelijk zijn) maar dat trekt ook op niet veel hé:)[/quote]
bij telenet ben je zowiezo verplicht de "analoge" te nemen... en het enige wat een "digibox" van 3 euro extra je kan geven is bijvoorbeeld Studio100-tv :-)
Voor eenHD,eenPLUS,KetnetPlus,Kzoom moet je dat niet hebben... ook niet voor TVE/BBCworld/NBC gedoe... dat zit allemaal digitaal unencrypted op de analoge kabel dus met je recente tv perfect te zien zonder er nog een kabelmodem/digibox/versterker en 6 kabels (stroom/netwerk/coax) aan te verspillen

nu wachtende op de C+ oplossing :-)
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Ik spreek over de digitale tv oplossing van Belgacom ;-) tv staat hoofdzakelijk op national geograpic of discovery channel, geen vtm zever ;)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

skynetbbs schreef:
krisken schreef: De digitale TV van Telenet/Belgacom vallen gewoon in het niet bij standaard Sat-TV resolutie :banana:
Reden dat ik het neem : in reglement van (nieuwbouw) appartement dat ik heb gekocht staat dat er geen schotelantennes aan de balustrade/daken mogen bevestigd zijn. :)
[/quote]

Als er letterlijk in het huishoudelijk reglement staat 'bevestigd aan' EN je een terras hebt kan je ook werken met een wegneembare voet, zo'n beetje als een parasolvoet, mijn appartementsbuur doet dat zo, terwijl het bij ons zelfs helemaal verboden is. Maar ik ga daar zeker niet over klagen, misschien hang ik zelf eens een dvb-t buiten antennetje :wink:
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Hoe het er letterlijk in staat weet ik niet (zal het eens opzoeken) maar het staat onder het kopje "zichtvervuiling van gevel en terrassen" :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
[email protected]
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 28 mei 2009, 13:25
Bedankt: 11 keer

ivm stateliet bevestiging,

europese/belgische wetgeving geven je het recht een schotel te bevestigen, zelfs tegen de muur !
neem maar even contact op met een advocaat,

ivm resulutie sat tv / belgacom digitale tv,

hoe denk je dat belgacom zijn tv feeds haalt ... ? de meeste via sateliet ...

de transport stream via digitale tv is 1/1 de transportstream via sateliet ... duh ;)
bij bijde is de decoder het belangrijkste ascpect voor je beeldkwaliteit,
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”